Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Europiu

Cool! Mulțumesc, nu mai știam cum evoluase saga asta...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

repet,  Cand a fost semnat contractul pt Suplacu -Bors si cand a fost reziliat?
Cumva s-a semnat in 2004 si s-a reziliat in 2013, cand era la 50% (din care mare parte este acel viaduct inutil)? Daca nu reziliem nici cand dupa 9 ani , atunci cand sa o facem?
Utilajele ramase pe acolo erau deja in "conservare" de 2,5 ani. Oare mai aveau angajati?
Nu cumva Bechtel a vrut sa plece cat mai repede de aici, si asta a fost solutia aleasa special pentru ei?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Da, ai dreptate. Dar mulți, inclusiv eu, avem iluzia că Bechtel s-ar fi ținut de ultima promisiune: "mai dați 240 milioane € și  terminăm Suplacu-Borș".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

Esti sigur ca nu ar mai fi cerut inca 100 si pt campul de sonde? Crezi ca i-ar fi refuzat vreun politician?
Eu cred ca nu am fi circula nici acum pe Gilau-Nadaselu sau pe Iernut-Ungheni daca nu se rezilia cu ei.
In plus, nu-mi plac contractele atribuite fara licitatie (exceptie urgentele reale si cele de valaore f mica).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Nu, nu sunt sigur. De aceea am și scris "iluzia". :)
Știi cum e: ne agățăm foarte des de "ce-ar fi fost dacă?".

Cert e însă că: Șova le-a dat >30 milioane euro pentru nimic, au trecut 6 ani fără să se întâmple nimic pe lotul acela  (doar degradare), iar prețul final vehiculat în urma licitațiilor nu e mai mic decât a cerut Bechtel.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

La 30 de milioane primiti pe gratis, probabil e mai mare decat profitul care il faceau (in niste ani) terminand autostrada.

Cu taraita se merge la constructia autostrazilor: din incompetenta, dar si din lipsa de bani.

comisarul

supratraversare dn 73a/cf , s-au mai turnat niste betoane la stalpii de sustinere .


pentium10

astept sa vad Selina cum se misca, ca imediat Alpenside baga mai tare la structuri decat Selina
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alexandruduma

Vedem joi, am drum la Oradea...

florin74

#21354
Cand ai alocari bugetare de tot rahatul, ce sa faci?
Vezi ca odata cu rezilierea Sova le-a platit si 50 mil euro datorii...
Cand au avut bani alocati au lucrat cum nu cred sa fi lucrat vreo companie in Romania,( inclusiv UMB)

dr4qul4

La ce bani au incasat, ar fi lucrat si tehmologica Radion de ar fi mancat pamantul.
Va intreb altfel: ati fi de acord sa incredintam in acelasi mod (fara licitatie, fara concurenta, cu preturi unitare, dar costuri nelimitate), A7 catre UMB?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#21356
SI cine a facut contractul? Cat de cat in 2012 se ajunseze la niste solutii mai rezonabile, Bechtel ramasese sa termine doar ce a inceput. Acum e istorie, ideea e ca decizia lui Sova fix o tampenie a fost, ca sa nu zic altceva, de domeniul penalului.
Nici in 100 de ani nu facea Tehnologica Radion ce au facut astia, si la calitatea facuta de ei. Au trecut 10 ani si arata mai bine ca autostrazi facute acum 2-3 ani.
Nu au terminat pentru ca nu au fost bani alocati suficienti. Partea a doua a intrebarii cred ca retorica.


dr4qul4

nu e retorica deloc. Vrem licitatii si concurenta, sau vrem cu dedicatie? Vrem sa fie totul transparent, sau mergem pe varianta "au furat dar au si facut?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Eu vorbesc de decizia gresita a lui Sova, tu tot ii dai inainte cu licitatia
Am zis eu ca a fost bine ca s-a incredintat direct? Poate nu ar fi fost asa rau pentru statul roman daca nu se negocia de Mitrea contractul, si erau niste clauze rezonabile. Asa fix am fost cu mainile legate la spate.
Clar ca trebuia licitatie, dar avand deja un contract defavorabil, nu mai bine reusesti sa obtii maximul posibil din el, cu costuri cat mai mici?
Asa onor idiotul de Sova a platit  despagubiri, a reziliat si dupa 7 ani nu se intrezareste absolut nimic. Pot sa pun pariu ca in 4 ani nu va fi gata Suplacu-Bors.
E o vorba, si cu banii luati, si......
Cam asa a fost statul roman...

yetiman

Chiar nu stiu daca are rost sa mai dezgropam discutiile despre Bechtel.
Ala a fost un cu totul alt tip de contract. Sigur, incredintarea directa fara licitatie nu este OK.

Dar acolo problema nefinalizarii contractului a fost alta. "Partenerul serios" nu a avut bugetate (nu a putut sau nu a vrut - e din nou alta discutie). Cu toate astea s-a angajat prin contract sa plateasca pentru utilajele din santier si cand sunt folosite dar si cand stationeaza!
Daca bugetul alocat ar fi fost pe masura posibilitatilor de a se lucra, atunci si costurile totale/km executati ar fi fost altele. Dar daca s-a stat (pe bani buni), evident ca au crescut costurile in timp ce nr. km finalizati nu.

Un exemplu banal: Pentru un "sedan car" (poate fi o Dacia Logan, de exemplu) se plateau 8,03 euro/ora de lucru si 4,82 euro/ora de stationare ("doar" 9 ore/zi la stationare).
(adica 43.36 euro/zi stationare, respectiv 15.826,4 euro pe an)

Pai sa nu "stationezi" tot timpul la banii astia? Maisnile si utilajele se plateau singure, fara sa se uzeze macar.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu