News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

TibiV

Poate vor sa faca 4 benzi/sens pe segmentul Rasnov-Cristian...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pai asta ziceam si eu aseara, Predeal-Rasnov e o minciuna electorala mare cat Muntii Bucegi. Ei zic ca au fonduri UE, ma intreb cum poti avea fonduri UE pt un proiect fara SF.

cristi5

#20582
Un nou eveniment electoral, n-am inteles exact de ce s-au intalnit Cuc si Ghizdeanu cu singurii ofertanti. Pentru poze probabil.

"Compania chineză CCCC și compania turcă Makyol ar putea începe anul viitor construcția autostrăzii Ploiești-Brașov, a anunțat marți Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză. Comisia de Prognoză, care are zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, a fost însărcinată de Guvern să negocieze cu asocierea sino-turcă realizarea în parteneriat public-privat a șoselei de mare viteză."

"Asta dacă negocierile, care se desfășoară în acest moment, se vor încheia cu semnarea contractului și nu cu un nou eșec. Să nu uităm că statul se află la a patra încercare de realizare prin PPP a autostrăzii peste Valea Prahovei."

https://www.g4media.ro/chinezii-si-turcii-in-linie-dreapta-pentru-constructia-autostrazii-ploiesti-brasov-in-controversatul-regim-de-parteneriat-public-privat.html

Ne mai lamurim cu impartirea pe sectoare. Nu e clar daca PPP cuprinde si sectorul 3.

"Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km. De reținut că tronsonul dintre Râșnov și Cristian va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson lucrările au început ieri, 20 mai, și ar trebui să se finalizeze peste an și jumătate."

ovideatza

Si daca au fonduri UE pt segment, cum il vor include ulterior intr-un PPP, taxabil?  :) :)
Ca e dubla finantare, sau ceva oricum nu va iesi cum trebuie. 5 ani de la finalizare n-au cum sa il taxeze daca in proiect nu au scris (daca ar avea proiect) ca se taxeaza si nu au calculat finantarea aferenta.

luc

Eu zic sa nu ne batem capul.. . Azi a fost un exercițiu de imagine, în ultima săptămână dinaintea alegerilor. Atât!

mmv1

Desigur ca a fost un exercitiu nereusit de imagine doar ca cele doua firme au venit cu sefii lor si pareau foarte decisi si interesati, la fel ca seful de la Comisia de prognoza.  Primul ministru era anuntat dar nu s-a prezentat si asta ar putea fi un semn de dezacord fata de o eventuala semnare a contractului. Eu zic ca nu ar trebui sa dam cu piciorul ofertei celor doua firme. poate chiar stiu in ce se baga...

Dagda

#20586
Se pot lua și fonduri UE și taxa obiectivele de investiții, dar scade cofinanțarea (dar momentan doar Cnair poate fi beneficiar pt proiecte de autostrăzi depuse pe poim) ... Totuși cu firme din afara UE slabe șanse să se poata.

voicul

#20587
Eu zic sa dam cu piciorul si la acest proiect PPP. A ratat atatea CNAIR. Sper sa fie seriosi si sa faca cafele si sa traga linii aiurea pe hartie, cat sa ii enerveze si sa plece acasa, doar, doar sa nu platim de 10 ori ce poate fi facut si pe fonduri UE (ideea cu fondurile am luat-o de la colegu @Dagda - nu sunt in tema cu ele pentru CoBra)

pest1969

Ghizdeanu e un personaj neinsemnat. E putin probabil sa inteleaga cu adevarat ce vorbeste.
PPP inseamna bani privati in primul rand. Ce banca ar da un credit asa mare unor firme din China si Turcia?
Banca occidentala? As zice ca nu.
Banca turceasca? Nu cred ca isi permit. Si oricum ar cere garantii serioase.
Banca din China? Aia ar da banii, dar vor garantii de la stat. Garantii serioase. Ne putem imagina un ministru de finante sau prim ministru semnand pentru acele garantii in conditiile in care la noi proiectele de autostrazi nu se prea termina la timp?
Ca sa nu mai vorbim de conditiile economice care se pot deteriora dupa setul alegeri care incepe duminica. Datoria publica si externa se duc in sus cu toate scamatoriile facute de oficialii nostri. Si se duc fara sa aduca plusvaloare in tara.
Ca sa nu mai vorbim de schimbari de guvern sau de disparitia din peisaj a principalilor sustinatori de PPP-uri: LD si DV.

dorum

...sunteti carcotasi... gata, avem Ploiesti-Brasov, turcii si chinezii ne-o fac cadou! :)

GDPR

Da, sa luam exemplul celor din Muntenegru care au primit o autostrada aproape gratis de la chinezi. Indrazneste sa, ăăă, na ca am uitat.

https://www.reuters.com/article/us-china-silkroad-europe-montenegro-insi/chinese-highway-to-nowhere-haunts-montenegro-idUSKBN1K60QX

dorum

ghinion... dar noi suntem mai destepti :) :) o sa avem A3 si nu le dam nimic la chinezi :) :)

pest1969

Rational, noi ar trebui sa incercam o singura traversare de munti indiferent ca e cu bani de la UE sau PPP.
Sa vedem cum ne iese si apoi putem continua.
Sau sa-i rugam pe altii sa ne pregateasca proiectele (UE, BEI,BERD,BM etc).

dorum

E logic ca e doar de imagine conferinta de mai sus... pt unii, care mai au ceva creier ramas dupa "masivele" cresteri de pensii si salarii din ultima perioada...
Doamne, vazandu-i pe Cuc si pe dobitocu ala de la prognoza mi s-a facut greata... pai papagalii astia gestioneaza un asemenea proiect???
Stati calmi, flexati si linistiti... e 100% a patra incercare RATATA!... nu se poate face COBRA decat dupa PISI, cu invataminte clare trase de aici si cu oameni destepti la carma proiectului!
Nu vom accepta si nici nu avem cum sa patim ca Muntenegru! Iar daca chiar am fi atat de idioti, nu ne va lasa EU!
Deci, fara PPP, nu ne avantajeaza, nu are rost...

GDPR

Nu ziceti hop pana n-ati sarit, mintea prostului e odihnita (na ca am dat si in proverbe). Remember Bechtel?