Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 47 Guests are viewing this topic.

teoneo

A3 văzută de pe DN15/E60 (lot Strabag), din data de 17.11.2018 din zona Nodului de lângă Aeroport, zona parcărilor de pe A3 (Spații de Servicii S1), până la intersecția cu DC73 (către Valea Izvoarelor).
Se mai finisa. Din cât am văzut, gardul de protecție era montat.


dan_c


Incepand de astazi pe lotul lui Strabag, sunt 4 echipe de la DRDP Iasi, Timisoara , Brasov si Cluj  care fac masuratori de planeitate cu dreptarul de 3 m, cred ca va dura vreo 3,4 zile

In plus au luat si cateva seturi de carote de 200 si 100.

Maine este programata si o comisie de Pre-receptie din partea CNAIR.


Ionut

^ Confirmam si noi vizita. Din ce stiu eu, chiar de ieri au fost echipe de la DRDP pe lotul Strabag. Sa vedem daca le ies planeitatea si rugozitatea. :)

pentium10

a nins ieri vreo 10-15cm, deci planeitatea zapezii s-ar putea sa le iasa :P
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ciprebbe

S-a topit, sunt la masurat baietii, o placere pe vremea asta.
Sunt si bascule incarcate sus pe poduri pt test.
Vedem in zilele urmatoare daca trebuie sa reasfalteze sau nu :))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

Quote from: horatiu.cosma on November 19, 2018, 01:24:12 AM
Deci, din ce știu eu pe subiectul acesta, poate mă corectează NGC, situația e așa:

1. Pe final de 2017 CNAIR a desemnat Strabag câștigător.
2. Itinerra a contestat victoria Strabag, motivând că oferta Strabag are hibe.
3. CNSC și apoi CAB (definitiv în mai 2018) au dat dreptate Itinerra, au zis că oferta Strabag are într-adevăr hibe și au dispus CNAIR să reevalueze oferta Strabag.
4. CNAIR a reevaluat aproape 6 luni oferta Strabag, i-a descalificat (previzibil, în conformitate cu ce a zis și instanța că există probleme în ofertă) și acum i-a dat câștigători pe Itinera.

Strabag poate să conteste 2 lucruri:

1. Faptul că au fost descalificați, dar eu zic că au șanse mici, deja există o decizie CNSC confirmată de CAB prin care oferta lor e cu probleme, nu prea poți să întorci treaba asta în instanță. Dar scriptic și legal, pot să depună această contestație, nu îi oprește nimeni.
2. Raportul CNAIR prin care Itinera e pe primul loc, făcând exact ce le-a făcut Itinera anul trecut și anume atacând oferta lor, motivând că nu e admisibilă, găsind probleme în ea. Este evident că această contestație ar fi nocivă pentru noi, cei care ne dorim să meargă proiectul înainte, fiindcă ar prelungi și mai mult licitația și dacă cumva găsește Strabag ceva în oferta Itinera, așa cum a găsit Itinera la ei, și instanța dă câștig de cauză Strabag, CNAIR va trebui să descalifice și oferta Itinera. Și atunci e game over, se anulează licitația.

Ar fi de adaugat ca ITINERA a contestat si oferta celor de pe locul 2, FRANCO GIUSEPPE, dar ei au ramas de caruta de mai demult.

In eventualitatea unei contestatii, eu merg doar pe varianta a doua de mai sus, in care STRABAG ar contesta admisibilitatea ofertei ITINERA.

P.S. Abia am ajuns la zi cu topicul A3, asa ca o sa mai dureze niste zile pana apuc sa citesc si eventual sa raspund in topicurile A1 si A10. Ati fost foarte harnici. :D

Hef

Pe portiunea Popasului/Petricani au montat lampile pe stalpii centrali. Pe bretele inca nu au lampile montate.

osandu

O știre de pe digi24:

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/inca-14-kilometri-de-autostrada-muzeu-terminati-pana-la-finele-anului-1036075

CNAIR a făcut miercuri prerecepția loturilor de autostradă Târgu Mureș – Ogra (10,11 km) și Ogra - Iernut (3,6 km), urmând însă ca deschiderea acestora să aibă loc de abia la momentul la care firma italiană Astaldi va definitiva nodul rutier Iernut, aflat la vest. Purtătorul de cuvânt al companiei de drumuri spune că recentele modificări aduse legislației în domeniu vor permite recepția nodului Iernut în afara lotului din care face parte, respectiv Iernut -Chețani. Se speră ca definitivarea nodului să aibă loc până la finele anului, moment la care se va deschide și secțiunea Ungheni – Ogra. La est însă de aceste două sectoare se află Târgu Mureș – Ungheni, secțiune care face, începând din noiembrie 2017, obiectul unor dispute între constructorii Strabag Austria, Itinera Italia și Compania de Drumuri.

mihaihedes

Definitivarea nodului până la finele cărui an? Bănuiesc că 2019 dacă îl construiesc și 2018 dacă îl aduc gata fabricat și numai îl pun.

horatiu.cosma

Recepție în afara lotului pentru nod  ??? ? Ăștia îs în afara realității. Sunt foarte curios cum se va recepționa giratoriul ăla provizoriu din DN 14A  :lol:.

Tavi

^A. Simplu! Ii verifca un pic planeitatea si rugozitatea si ... gata! Da' doar un pic :)

Ionut

A plecat Cristina Sbîrn de la Digi24 și nici nu m-au sunat să le explic. Asa ca... A iesit o varză de articol. Se mai întâmplă.

germanul2012

,,....deschiderea acestora să aibă loc de abia la momentul la care firma italiană Astaldi va definitiva nodul rutier Iernut...."

Poate au vrut sa zica definitivarea sensului giratoriu provizoriu deoarece pana la definitivarea nodului (cu pasaj peste autostrada si calea ferata) vom mai sta vreo ...ha,ha,ha de nu stiu cate ori la bariera.

In alta ordine de idei luni dupa masa, de lucrat nu se lucra dar erau acolo ( la capatul autostrazii) cateva autoturisme parcate.
Din ce se vede, in estul devierii, chiar pe corpul autostrazii si putin in nord si sud este conturat sensul giratoriu provizoriu cu balast stbilizat. Probabil va fi ceva de genul (pentru cine isi aminteste) sensului giratoriu de la capatul centurii Sibiului spre Sebes, pe unde puteai iesii spre aeroport (DN1) si spre Ocna Sibiului.

Cred ca acest tip de intrare - iesire provizorie de pe sectorul aeroport Targu Mures - Iernut ar putea fi gata intr-o luna daca bineanteles si vremea va fi de acord.

Ionut

API pe Facebook

Conform informațiilor de ultimă oră primite de noi pe surse, în aceste zile mai multe echipe de specialiști ai CNAIR inspectează lotul de 10,1 km al Autostrăzii A3 dintre Ogra și Ungheni (Aeroport Târgu Mureș), constructor Strabag. Procedurile de recepție a lucrărilor au început: se testează structurile (încărcare), asfaltul (planeitate, rugozitate) și se verifică documente.

Pe tronsonul vecin (antreprenor Geiger), cei 3,6 km dintre Ogra și Iernut sunt gata 100% încă din octombrie.

Pentru a evita ca aceste două sectoare să devină noi "muzee de autostradă", Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dorește să construiască un sens giratoriu provizoriu la Iernut (a doua fotografie de mai jos), chiar în capătul A3, pe aliniament, la doi pași de bariera de cale ferată de pe DN14A.

Rămâne de văzut dacă toate autoritățile implicate vor accepta soluția (nodul rutier Iernut fiind departe de finalizare, așa cum am prezis de nenumărate ori). Dacă da, atunci probabil vom circula luna viitoare pe aproape 14 km noi de autostradă. Dacă nu, deschiderea se amână pentru 2019 când vor fi gata bretelele nodului Iernut.





^ pozele sunt de azi.

Ionut

Incercam sa aducem zilele urmatoare ceva poze de calitate. Sa mai isi revina si vremea. Deocamdata doar doua poze obosite, asta e. Multa lume pe lot, CNAIR, consultanta, prea multa galagie.