Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 46 Guests are viewing this topic.

Ionut

București-Ploiesti ă fost făcută cu bani de la buget.

voicul

Personal as merge lejer pana la Sinaia daca ar fi A3 cu plata. Zic Sinaia pentru ca mare parte din trafic s-ar muta pe autostrada. Sa zicem ca de la Sinaia la Predeal e mai greu, merita sa dai un ban.

Ma p*s pe ea de autostrada cu 80 de km la ora pe care dau 6 euro!
De fapt asta vroiam sa zic.

Ma scuzati pentru iesire, dar dupa mi-am adus aminte:
- Cred in incompetenta celor de la conducere si sigur o sa o dea in BARA! (pe buna dreptate de data asta)


andrei_rou

Ploiesti-Brasov(Cristian)???   Pai Cristian-Rasnov nu este subiectul unui alt contract? Sau acum se va renunta la contractul cu Alpenside? In acelasi fel cum a fost resuscitat acest tronson cu Alpenside-ul dupa mult mult timp de asteptare, asa revine si ideea cu PPP-ul... Peste un an sau doi se va renunta din nou la PPP si se va promite ca se face pe fonduri UE, ca na, un nou ciclu bugetar etc. etc...,dupa, iar se va dori un PPP care, evident nu se va face... Samd... O la... a in cerc, doar promisiuni.. Oricum, personal consider ca nu ar trebui facuta aceasta autostrada cu prioritate acum(fara suparare), ar mai putea astepta 20 de ani. Ar trebui facut un A1 de la Sibiu la Pitesti, A13 de la Sibiu la Bacau si A 7 de la București la Bacau si mai departe spre Iasi si un A3 dus pana la Bors din TgM Acest "triunghi" de Autostrada daca ar fi realizat, cred ca ar descongestiona foarte mult Dn1. Daca ar avea cineva viziune cred ca asa ar trebui continuat, si astea ar putea fi realizate in 15-20 de ani... Dar la noi viziunea  se schimba la 4 ani.. :(

spanak

daca taxeaza Bucuresti-Ploiesti 90% din trafic ramane pe DN1...sa nu zica ca nu au stiut

Ionut

Quote from: Ionut on October 18, 2018, 06:41:32 PM
Am vazut pe Digi24 un reportaj acum cateva minute la Business Club despre Suplacu-Bors cu "nea Beni" (cum ii ziceti voi) de la Selina care se vaita ca nu are muncitori si ca vrea sa aduca vreo 300 din Vietnam. Deocamdata eu zic sa aiba rabdare si sa semneze contractul pentru lotul 2... ca parca vad ca pateste ca altii care se credeau castigatori si hop, stai ca nu mai e asa. Si dupa aia sa iasa pe TV si sa se laude ca face marea cu sarea.

Penibil. Sunt din ce in ce mai increzator cu Selina.

Si video:

Autostrada Transilvania se construiește via... Asia
Firma care a câştigat, recent, licitaţia pentru două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania se plânge că nu găseşte muncitori. Românii pleacă să muncească pe şantiere din străinătate, unde primesc salarii mai bune. Aşa că şoseaua din vestul ţării ar putea fi construită de muncitori veniţi din Vietnam şi Sri Lanka.



Digi24

Ionut

Am uitat de pozitia API de aseara...
Deja e preluata pe News.ro.




API pe Facebook - share, if you care

Astăzi s-a lansat licitația pentru execuția Autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov în Parteneriat Public Privat (PPP), după declarațiile premierului Viorica Dăncilă de săptămâna trecută cum că nu avem timp să așteptăm după "metodele clasice de investiții în infrastructură". Vă invităm pe forum pentru dezbateri și detalii: http://bit.ly/2ypfAgu.

Într-adevăr, folosind exclusiv fonduri europene, România (poate că) va avea o rețea extinsă de autostrăzi prin anul 2050. Problema este că "metodele alternative" (PPP, concesiune sau design-build-operate) necesită un nivel de profesionalism mai ridicat și o pregătire chiar mai solidă a proiectului față de cele "clasice".

În schimb, autoritățile arată politicianism pur și incompetență crasă. O abordare "vine privatul, își ia toate riscurile", încercată deja de trei ori până acum pe A3 Comarnic-Brașov, va duce la încă un eșec și timp pierdut.

Soluția PPP nu este una magică. Ea cere competență, flexibilitate și dedicare. Competență: o analiză tehnică mult peste cea necesară într-un proiect clasic. Flexibilitate: dacă partenerul privat își asumă riscuri ridicate, statul trebuie să fie capabil să le acopere. Dedicare: statul trebuie să monitorizeze investitorul privat dar să îl și ajute să-și ducă la bun sfârșit lucrarea.

Trimiterea la plimbare a experților Băncii Mondiale și alegerea Comisiei de Prognoză (o instituție fără atribuții și experiență în infrastructura de transport) este mai degrabă o glumă proastă și o bătaie de joc.

Dacă doamna Dăncilă vrea să atragă parteneri privați și finanțare suplimentară, îi recomandăm două lucruri:

1. Să crească competența, flexibilitatea și dedicarea oamenilor din minister și companiile de stat. Șeful actual al CNAIR, Narcis Neaga, este cel care a ratat, într-o formă sau alta, toate cele trei încercări anterioare de implementare a acestei autostrăzi prin concesiune.

2. Să înceapă proiecte PPP care sunt mai ușor de finanțat și au risc mai mic pentru a crește încrederea investitorilor și pentru a dezvolta capacitățile statului în domeniu. De exemplu, porturi, aeroporturi sau terminale multi-modale.

dr4qul4

cateva idei...

1. PPP = NU se face nimic. Puterea de cumparare de la noi este atat de mica incat un astfel de proiect nu poate fi fezabil. Esecurile se vad si in Grecia si in Croatia, unde venitul este ceva mai mare, dar chiar si asa localnicii nu merg pe ele. Ei macar au turisti (multi) si se mai scot.
2. un singur lucru trebuie apreciat in noul format: s-a renuntat la taxa populista de 1,5 (parca) euro. La asemenea taxa nu-si scot nici cheltuielile necesare pentru colectarea taxei.
3. 80km/h nu este o viteza mica pentru asemenea relief. In Grecia ai la fiecare tunel limitare la 80-90 si chiar si la unele viaducte. Asta nu inseamna ca va fi pe toata distanta limita de 80.
4. Trebuie sa incetam sa vrem autostrazi montane la acelasi standard ca la campie. De fapt zonele grele ar trebui sa construite intai half-profile. Nu avem resurse pentru mai mult.
5. Este o prostie sa faci acum (sau in 10ani) autostrada intre Ploiesti si Comarnic. Prin cateva investitii punctuale se pot rezolva toate problemele pe acest segment.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

#18367
Pozitia API preluata si pe Biziday...

https://www.biziday.ro/asociatia-pro-infrastructura-astazi-s-a-lansat-licitatia-pentru-executia-autostrazii-a3-ploiesti-comarnic-brasov-in-parteneriat-public-privat-solutia-ppp-nu-este-magica-cere-competenta/?source=biziday

Asociația Pro Infrastructură: Soluția Parteneriatului Public-Privat nu este magică, cere competență. Statul trebuie să crească competența oamenilor din minister și companiile de stat.
Asociația Pro Infrastructură declară că astăzi s-a lansat licitația pentru execuția Autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov în Parteneriat Public Privat (PPP) și arată că este nevoie de competență, flexibilitate și dedicare din partea statului, pentru ca proiectul să fie de succes.

,,Soluția PPP nu este una magică. Ea cere competență, flexibilitate și dedicare. Competență: o analiză tehnică mult peste cea necesară într-un proiect clasic. Flexibilitate: dacă partenerul privat își asumă riscuri ridicate, statul trebuie să fie capabil să le acopere. Dedicare: statul trebuie să monitorizeze investitorul privat dar să îl și ajute să-și ducă la bun sfârșit lucrarea", spune Pro Infrastructură.

Asociația amintește și de declarațiile premierului Viorica Dăncilă de săptămâna trecută, potrivit cărora ,,nu avem timp să așteptăm după metodele clasice de investiții în infrastructură": ,,Într-adevăr, folosind exclusiv fonduri europene, România (poate că) va avea o rețea extinsă de autostrăzi prin anul 2050. Problema este că "metodele alternative" (PPP, concesiune sau design-build-operate) necesită un nivel de profesionalism mai ridicat și o pregătire chiar mai solidă a proiectului față de cele "clasice".

În schimb, autoritățile arată politicianism pur și incompetență crasă. O abordare "vine privatul, își ia toate riscurile", încercată deja de trei ori până acum pe A3 Comarnic-Brașov, va duce la încă un eșec și timp pierdut".

Pro Infrastructură mai spune că ,,trimiterea la plimbare a experților Băncii Mondiale și alegerea Comisiei de Prognoză (o instituție fără atribuții și experiență în infrastructura de transport) este mai degrabă o glumă proastă și o bătaie de joc" și oferă două recomandări premierului: ,,să crească competența, flexibilitatea și dedicarea oamenilor din minister și companiile de stat. Șeful actual al CNAIR, Narcis Neaga, este cel care a ratat, într-o formă sau alta, toate cele trei încercări anterioare de implementare a acestei autostrăzi prin concesiune și să înceapă proiecte PPP care sunt mai ușor de finanțat și au risc mai mic pentru a crește încrederea investitorilor și pentru a dezvolta capacitățile statului în domeniu. De exemplu, porturi, aeroporturi sau terminale multi-modale".

dr4qul4

Digi tocmai a prezentat stirea de parca SF-ul din 2015 era o prostie si acum statul face o economie de 500 mil E....  >:(
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Quote from: dr4qul4 on October 20, 2018, 01:45:36 PM
5. Este o prostie sa faci acum (sau in 10ani) autostrada intre Ploiesti si Comarnic. Prin cateva investitii punctuale se pot rezolva toate problemele pe acest segment.
Daca acu dooj'de ani largeau DN1 cu cap...

Sorin62

Între timp, Aktor lucrează cu spor la intersecția A3 cu DNCB, la lărgirea cu încă o bandă a bretelei de acces spre Ploiești. Au ajuns deja la balastul stabilizat pe o porțiune. Această poțiune trebuie terminată înainte de deschiderea traficului dinspre București, deoarece acum este blocată ieșirea dinspre București spre DNCB (se circulă pe contrasens pentru intrarea spre Ploiești). Oricum, bine că le-a dat prin cap să facă asta măcar acum, la spartu' târgului, că ar fi fost culmea să ,,înghesui" tot traficul dinspre DNCB spre Ploiești pe o singură bandă...

Tavi

Quote from: voicul on October 19, 2018, 08:28:06 PM
La 6.15 este parcarea de scurta durata? Ce rol ar avea la 400-1000 de m de la inceputul autostrazii?
Nu prea ii vad rolul de asta intreb. E normativ ceva?
Nu se justifica parcare acolo. Parcare cu WC este nici 10Km mai spre Ploiesti. Probabil acolo vom vedea cel mai des politia cu radar.. Grija mare la intrarea in oras ca e cu limitari de viteza.

laurashgeo

#18372
Daca tin bine minte portiunea pana la centura nu are banda de urgenta si atunci sunt obligatorii astfel de parcari pentru ca vehiculele cu probleme tehnice sa nu blocheze prima banda.
Am vazut la intrarea in multe orase aceasta solutie, cu un indicator albastru cu o masina cu capota ridicata

cosminn

Quote from: Sorin62 on October 20, 2018, 08:06:27 PM
Între timp, Aktor lucrează cu spor la intersecția A3 cu DNCB, la lărgirea cu încă o bandă a bretelei de acces spre Ploiești.

Dacă te referi la banda de lângă depozitul Mega Image, atunci nu e vorba de nicio lărgire. Au fost două benzi de la început doar că acolo au fost probleme cu terasamentul și marginea începuse să o ia ușor la vale. Acum doar repară.

Sorin62

^^
Au fost două benzi, una de ieșire din A3 spre DNCB și una de intrare din DNCB în A3 (sensul spre Ploiești).
În acest moment se circulă pe contra sens pe banda de ieșire din A3 spre DNCB.
Se construiește o nouă bandă, astfel încât această bretea va avea în final 3 benzi: una de ieșire dinspre București spre DNCB și două de intrare spre Ploiești. Ca o continuare a celor două benzi de ieșire din DNCB spre A3 (una directă din sensul spre Otopeni, și una din giratoriu pentru cei care merg spre Voluntari).