Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

vancouver

#17535
Pagina 108:
"Proiectul prevede, pentru sectorul Ploiesti – Brasov (Cristian)
importante lucrări de artă, între care 14 viaducte și 33 poduri cu o
lungime totala de aprox. 3 km, precum și 2.6 km de tuneluri cu galerie
dublă, reprezentând una dintre provocările inginerești cele mai
complexe. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la
autostradă, precum și asigurarea continuității drumurilor existente pe
care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei rețele de utilități
pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice și de atenuare a
impactului asupra mediului."

Cum adica numai 2,6 km de tunel? Si se pare ca sunt 18 tuneluri mici, in total 2,6 km.

Deci autostrada nu o mai ia prin munte. Ca sa o ieftineasca au mers prin Vale, pe langa CF. Probabil merg prin Busteni, pe langa Valea Prahovei, etc. De aici rezulta si suma fabuloasa pentru exproprieri: 900 milioane €

PS. Mai e o treaba: daca urci linia rosie sus ai mult mai multe poduri / viaducte si mai putine tuneluri. DAR la o autostrada montana ai si multa iarna si risc mai mare de inchidere iarna daca mergi mai sus si daca ai mult de deszapezit, intretinut. Nu zic, si un tunel lung e greu de realizat si intretinut, dar poate ca trebuie gasit un echilibru.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Vad ca nu imi cititi mesajele mele, oi fi pus la ignore?

@VictorC: ieri pusesem print screen cu platforma aia de 23,5. Problema e ca daca insumezi toate latimile iti da un total de 24,5 (4*3,5+2,5+2*2,5+ 4*0,5+4*0,25).

@vancouver: observatia cu tunelurile o facusem de ieri. Vorbim de o lungime medie de 145 m/tunel, practic doar o strabungere a pintenilor de munte. In plus in traseul Predeal - Rasnov nu e mentionat NICI un tenel ( cele 18 ar fi intre Comarnic si Predeal).
Prin urmare sunt destul de sigur ca nu poate obtinere aviz de mediu (daca trebuie ma ocup personal sa inregistrez observatii la APM).

vancouver

scuze pasadia, recunosc ca nu am avut cum sa citesc in viteza cele 2 pagini scrise de aseara pana azi si presupun ca si altii la fel
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: Vice33 on August 30, 2018, 11:17:32 AM
Nu cred ca ar fi problema de zgomot de la autostrada daca sunt corect montate acei parapeti antizgomot.

Ba daaaa.. Eu stau in Germania la ca. 500 de metri de autostrada, la etajul 6. A are parapeti, evident, ziua nu se aude nimic. Dar noaptea este un ZUMZET PERMANENT. Am pus termopane noi, cu 3 sticle, cu coef. de reducere zgomot fantastic, si tot se aude, ba e chiar mai rau, ca acum zumzetul e mai ascutit, un tiuit. Am pus pe toate laturile  garnituri suplimentare si e mai bine, plus perdea groasa, plus ca evident te obisnuiesti in timp.

Inainte sa pun termopane mai bune, garnituri si perdea stii cum se auzea: ca si cum un excavator lucra continuu undeva in departare si zgranganea continuu cu cupa. Sau ca un zgomot permanet de senile.

Ei bine la munte e mult mai rau. Pentru ca Valea e ca o palnie pentru zgomote. Tot se aude din vale in sus. Camioanele trebuie sa urce, baga in viteze inferioare. Ploua des si pe carosabil umed iar se accentueaza tiuitul pneurilor la viteze de 80-100 km/h. Ce sa faci, sa pui 60 la ora noaptea pe autostrada.? Sa interzici camioanele noaptea.? Mai ramane sa faci panouri fonice uriase, de 5-6 metri, incovoiate spre interior (A9 langa München) sau chiar sa acoperi autostrada (A3 la Aschaffengurg, costuri enorme, cearta pentru bani cheltuiti inutil, etc...).

Singurul lucru care mai atenueaza problema: dupa o drumetie pe munte sau o zi de schiat esti asa de obosit, de cazi mort si dormi si cu un tractor lucrand in gradina..  :o
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vladbz

Este vreo sansa ca in cazul in care autostrada se va face, limita de viteza sa creasca treptat, precum in Norvegia?

Granata06

1.3 miliarde de euro.. Un fleac... Aproximativ atata ne costa pe un an de zile pensile speciale.

GrmmrNzi

Cu banii ăștia se pot aplica soluții punctuale de mare efect (centuri, tunele, corecții de traseu) într-o duzină de gâtuiri și puncte negre. Atât pe DN1, cât și pe alte DN-uri.

Pentru tranzitul Brașov-Ploiești (și Brașov-București) ajung 10-20 % din costurile TOTALE vehiculate pentru a atinge 80-90% din câștigul de timp pe care l-ar aduce o A proiectată la 100kmh.

Iar pentru turismul pe VP, ultimul lucru de care are acesta nevoie este de o modalitate și mai ușoară de o sufoca cu cutii de tablă în fiecare weekend.

realfanady

Ce panouri fonoabsorbante? Pai n-a zis marele om stiintific Lucian Sova, ca punem asfalt special, pentru a reduce zgomotul?!  :lol:  :lol: ... (evident vorbesc ironic).

horatiu.cosma


Xenos

Traseul torturat al Prahovei...o capodoperă lingvistică... :-[

carutasul

o fi fost consultantul francez ( ring a bell?) tortueux = întortocheat :)  Torturații erau un pic mai încolo, la Doftana, prin gratii de fier :)

danutzu_1069

Bai frate, nici dupa multi ani de cand exista Word, nu sunt in stare sa-l foloseasca corect... sa pagineze corect, sa puna spatii unde trebuie....

Skynick

Mi se pare ca pozitia API trebuie sa fie mult mai transanta, nu ca "lasa ca oricum nu se face" si restul. Chiar si cutter prezinta argumentele cu prea mult bun simt. Proiectul este o prostire in masa pe motive arhicunoscute, in mecanismul cunoscut de aruncat cu fumigene.

Trei probleme:
- e facut la misto doar pentru a pentru a demonstra ca se face ceva, intr-o abordare foarte nociva pentru mediu, standard, turism, planuri pe termen lung etc
- genereaza niste aberatii in lant de infrastructura pentru jumatate de tara doar pentru a alimenta artificial cu trafic zona respectiva.
- e facut pe mega bani in situatia in care exista alternative pe bani mult mai putini dar cu pregatire mai buna a proiectului.

o abordare populista a unui proiect f important pentru noi care trebuie taxata f dur de cei care se pricep.

cristi5

^ foarte de acord. Din pacate multi dintre noi au obosit de atatea aberatii.

pasadia

Unii au obosit si sa explice care dintre variantele alternative ar functiona si care nu. Adica deh, cat naiba sa-ti bati gura despre half-profile ca 2+1, tuneluri. Interesant ar fi daca am pune presiune pe modificarea regulilor in Busteni, disparitia virajelor la stanga si a parcarilor in spic. Plus cateva semafoare cu buton la trecerile de pietoni, poate chiar sincronizate intre ele.