News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

NGC

^^^

26.04.2017: "Lotul 1: Ogra - Iernut, km 0+000 – km 3+000 din investiţiaAutostrada Braşov - Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii"

adiarc

Bun....hai și cu lotul Astaldi  complet, inclusiv nodul Iernut
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Deci Geiger are tot lotul autorizat?
Erau cei 600 de metri lipsa.

dan_c

Quote from: Ionut on November 09, 2017, 08:08:07 PM
Deci Geiger are tot lotul autorizat?
Erau cei 600 de metri lipsa.

Da, exact 600 m lipseau.

La un calcul simplu, Geiger trebuie sa finalizeze cei 3 km pana in luna mai 2018, conform ordin de incepere a lucrarilor din 04 mai 2018, iar pentru restul de 600 m , pana in noiembrie 2018, desi CNAIR a mentionat intr-un document / petitie din 6 .11.2017, ca data de finalizare este 4 septembrie 2018.

Nu stiu ce se va intampla cu Relocarea / Inlocuirea Conductei de gaz de aprox 640 m, in afara culoarului de expropiere...

adiarc

Da....sunt aceia de la km 3 la km 3,6
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Cei de la Geiger sunt perfect capabili să finalizeze tot lotul de 3,6 km în luna mai. Hai iunie. Nu contează oricum... va fi muzeu. Si probabil nici nu se vor grăbi...

KenyaSong

Salut,

Cu ocazia primului post as vrea sa va multumesc pentru informatii, resurse si dezbateri.

Am citit toate postarile in ultimele luni, insa ceva tot nu imi este clar. De cand cu acordul de mediu pentru Ogra - Bors nu inteleg daca lotul dinstre Tg-Mures este acoperit de acest AM sau de un altul.
Care va fi situatia noului/primului lot ?

Iceman

Oricum conteaza atitudinea celor de la Geiger...Acest lurcru se vede in teren :)

laszlo.robert

#14618
Kenya .de la Ogra spre Tg .Mures este AM valabil (lucreaza Strabag pe lotul lor),si nu are legatura cu AM emis recent.
Am incercat sa fac o proiectie in viitor  lui A 3 ,in contextul actual:
Intrarea in Bucuresti finalizat 2018 >va creste importanta Buc-Ploiesti ,vom vedea cum va face fata descarcarea in configuratia actuala 😩
Comarnic -Brasov:Fata Morgana a infrastructurii romanesti ,banuiesc ca in afara de ciotul de la Brasov nu vom vedea multe pina la sfirsitul acestui deceniu (sper sa ma insel)
Brasov-Fagaras -Tg.Mures =x
Pe Tg.Mures-Nadaselu:Lotul UMB finalizat 2017 si dat in circulatie sept 2018 odata cu finalizarea podului de la Gilau (Muzeu 2018)
Ungheni-Ogra-Iernut finalizat 2018 dar nefunctional pina la executarea nod Iernut de pe lotul Astaldi (Muzeu 2019)
Loturile Astaldi si Straco cu mult optimism sfirsit 2019 ,dar realist a doua parte din 2020
   In 2020 ar trebui sa avem Tg.Mures -Nadasel finalizat si legat de Sebes prin intermediul lui A10,dar mai ar avea nevoie  pina la acea data de :finalizare legaturii A3-Dn1 la Martinesti si de un ciot din A 8 Tg.Mures -Acatari impreuna cu finalizarea Centurii Tg.Mures (Copisa)
Intre Nadasel si Bors primul care trebuie si are sanse reale de finalizare este lotul Granita Ro/Hu si nod Biharia(face legatura cuM 4 din Ungaria) 2019
Nod Biharia-Suplac  -2020
Suplacul de Barcau-Nadasel 2021 (Tunelul Meses 2022 cu ceva noroc si buna vointa)

Ionut

Este mult prea devreme sa dam termene cat de cat precise si cat de cat realiste FARA sa avem constructori. Licitatiile sunt departe de a fi incheiate. Prima data cand putem da un termen realist si precis este cand avem ORDINUL DE INCEPERE dat. Pai e mult, mult, mult pana acolo. Ca sa raman ontopic, vedeti povestea viaductului Gilau:

- prima licitatie lansata in 18.11.2014, anulata in 03.11.2015
(Da, licitatiile lansate acum, din cauza OMT 600/2017, pot fi, se pare, anulate.)

- a doua licitatie lansata in 21.10.2016
- depunerea ofertelor in 09.02.2017, dupa 5 amanari
- iunie 2017 anuntarea castigatorului
- inceput iulie 2017, nu s-au depus contestatii, deci Tirrena e castigator
- abia in 27.09.2017 s-a dat anuntul de atribuire
- nu mai stiu cand s-a semnat efectiv contractul
- ORDIN DE INCEPERE dat pe 27.10.2017

Deci din momentul lansarii licitatiei si pana la ordinul de incepere avem fix 1 an!
PS: pe aceasta licitatie NU am avut contestatii la anuntarea castigatorului.

Calculati voi pentru Suplacu-Bors & altele.

laszlo.robert

#14620
Sunt de acord cu tine 100% Ionut .Doar ca de data asta avem AM revizuit Ogra-Bors si valabil pina la Tg. Mures.Sunt loturile care au cele cele mai mari sanse sa se finalizeze pina in 2022 si de atragere de fonduri europene (cu exceptia A 10 si Lugoj -Deva A1 fazate) Pe Pi-Si si A 0 sud obtinerea AM vafi cu cintec si va pune mult la incercare  nervii constructorilor chiar daca licitatiile aflate in derulare si ce va mai aparea in curind s-ar incheia in termene rezonabile.
Bine inteles e nevoie si de vointa celor care "ne conduc" :exemplu graitor :Emitere AC pe lotul Geiger la 3zile dupa AM

Ionut

Sunt scrise deja autorizațiile de construire. Voi chiar credeti ca se mișcă asa repede? Sa nu înțelegeți greșit, e bine ca avem AC la 3 zile după AM. Doar spun că acea AC nu a fost scrisă în 3 zile. Deci se poate si proactiv. Să vedem și restul autorizațiilor.

pentium10

un ziar de mures punctul.ro
Varianta optimisto-pesimisto-realistă a autostrăzilor

De Iaşi putem să uităm deocamdată. În ceea ce privește Târgu Mureş – Borş (că şi Braşov a ieşit din schemă) în cel mai bun caz, peste un an vom avea următorul rezultat: ne urcăm pe A3 în zona Aeroportului (poate şi el funcţional până atunci) şi coborâm la Iernut, urcăm iarăşi la Câmpia Turzii şi coborâm la Cluj. Şi asta este varianta optimistă, ca la 1 decembrie 2018 să ne unim cu Iernutul.
Să intrăm în detalii, dar totuşi să n-o ameţim prea tare.
Tronsonul Ungheni-Câmpia Turzii este împărţit în 5 bucăţele. Pe prima bucată, Aeroport-Ungheni-Tîrgu Mureş (când spun Tîrgu Mureş vorbim de fapt de Ungheni, unde se coboară de pe autostradă şi se vine pe un drum expres până în zona Metro), încă nu este încheiată procedura de licitaţie. CNAIR a spus că în decembrie va comunica câştigătorul. Pe Ungheni – Ogra lucrează Strabag, Ogra-Iernut cei de la Geiger, Iernut-Luduş-Cheţani firma Astaldi, Cheţani-Câmpia Turzii grupul Straco.

Vestea bună este că, săptămâna aceasta s-a emis AUTORIZAŢIA DE MEDIU pentru toată zona Ogra – Borş.

Cea mai nasoală problemă pe acest tronson este nodul de la Iernut, care doar acum urmează să primească autorizaţia de construcţie. După autorizaţia de construcţie urmează ordinul de începere emis de inginer, iar de la acest ultim act execuţia prevede minim un an de lucrări şi aşteptări. Dupa ziua de ieri, Ministerul Transporturilor a început deja să elibereze autorizaţii de construcţii, constructorul Geiger a şi primit pentru restul lucrăriilor. Urmează zilele următoare să vedem dacă emit şi pentru nodul Iernut care este pe Lotul Astaldi.
Să presupunem că toate merg şnur până la suta de ani de la Marea Unire şi, cu toate acestea, pentru a ne urca şi coborî de vreo două ori de pe autostradă pentru a ajunge la Cluj mai avem nevoie de o minune. Şi anume: CNAIR trebuie să găsească o soluţie, o chichiţă legislativă prin care să poată să dea în folosinţă o lucrare parţială. De ingeniozitatea românului nu mă tem, dar s-ar putea să le dea peste mână Bruxellesul.

Practic pe teren, lucrurile nu arată foarte rău. Pe tronsonul Geiger, adică Ogra-Iernut a început să se toarne primul covor asfaltic pe câţiva kilometri.
Pentru a se da în folosinţă tot tronsonul, adică să urcăm la Târgu Mureş şi să ajungem la aeroportul nostru din Cluj dintr-un şut, în varianta lipsei oricărui impediment, avem nevoie de 3-4 ani.
Iaşi-Târgu Mureş se află doar la stadiul de proteste. Pentru această autostradă s-a făcut un studiu de fezabilitate din birou. Desigur, nu a fost conform cu realitatea de pe teren. Banii, în schimb s-au încasat. Ar fi nevoie de un nou studiu, dar Curtea de Conturi a zis stop! Niciun leu pe alte studii din vistieria statului. A intrat pe fir şi DNA. Cei de pe malul Dâmboviţei au găsit ei o şmecherie pe care au denumit-o: suspendarea studiului de fezabilitate. Prin suspendare înţelegându-se că, la un moment dat, se poate continua. Măcar printr-un act adiţional. Aşa că, această autostradă nu este nici măcar pe hârtie făcută ca lumea.

În Occident de ce se poate?
Păi datorită acelui cuvânt birocratico-tehnocrat: strategie pe termen mediu.
Acolo, toată hârţogăria cu exproprieri cu tot se face cu 5-6 ani înainte de execuţie. Atunci când constructorul a intrat pe teren el doar trebuie să muncească. Atât! Şi lucru cel mai important, indiferent cine este la putere în acei ani, nimeni nu mai schimbă harta infrastructurii odată decisă. E atât de simplu...

Vom reveni cu un articol, sper eu lămuritor şi pentru centurile şi drumurile ocolitoare ale urbei. Situaţia nu e roz nici acolo!

http://www.punctul.ro/varianta-optimisto-pesimisto-realista/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Mana sus cine crede că Astaldi vrea și poate să facă nodul Iernut în 12 luni. Să zicem că primește AC azi. Si nu tine doar de constructor și de timpii tehnologici, parca prin nod pe-acolo trebuie să se facă niște exproprieri.

pentium10

Inteleg Ionut ca esti rezervat, eu mai am inca ceva ganduri bune, cel putin cateva saptamani vor ramane, poate daca pana la Craciun nu se rezolva blocajele atunci intradevar nu se poate. Optimismul meu este ca.
CNAIR si MT vor sa deschida autostrazi anul viitor. Daca ei trag ACUM si se misca rapid, si pun presiune constant cu vizite lunare pe santier, vor putea face.
Sa vezi ce pozitii va avea API daca alte 2 troansoane ajung muzeu. Cred ca si BBC/CNN vor da pe mainstream ;)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures