Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Time-and-Space

 
Quote from: alecu26 on April 04, 2013, 08:40:54 PM
Quote from: ciprebbe on April 04, 2013, 04:17:58 PM
[

nici eu nu cred ca e o veste buna.

chinezii pot fi mai ieftini doar din forta de munca.  Asta e maxim 15%. Oricum, eu m-as gandi de 2 ori inaitne de a circula prin tuneluri kiometrice facute de ei. Sincer.

ha. ma faci sa rad.

Ionut

Ce e asa nostim? :D
Si eu ma gandesc la ce pot face acesti domni chinezi. Stiti doar ce probleme au avut in Polonia...

Time-and-Space

am ras in primul rand pentru ca nu cred ca lui ii e frica sa isi foloseasca telefonul, gps-ul sau televizorul.

in al doilea rand am ras pentru ca e o exprimare cu prejudecata. adica nu pun mana pe ceva produs in turcia sau romania etc.

in al treilea rand e nostim pentru ca probabil datorita costului redus al finantarii pretul ar fi si mai mic.

in al patrulea rand am ras pentru ca dumnealui nu a mers pe autostrada chinezeasca etc.

da in polonia a fost naspa dar nu a fost acelasi flagship.

Ionut

Staaaai. In Polonia nu au fost tot aia de la CCCCCCC? :)

Time-and-Space

categoric nu.

iar china communications ( mai corect infrastructure) construction company benficiaza si de un fond mare de banuti. plus ca in polonia nu au folosit contracte fidic etc. ideea e ca daca primesc bani si nu sunt balbaieli nu chinezii vor fi cei care ar fi de vina, la fel ca si cu alti constructori din ro, des sunt probleme de beneficiar/ mediu/ coordonare, pentru ca totusi ca beneficiar controlezi procesul daca semnezi un contract ca lumea. eu sunt convins ca  se pot mobiliza si pune pe picioare pentru clienti foarte rapid chiar cel mai rapid..mai ales ca nu au in interes sa lucreze prost sau sa dea teapa.

alecu26

corect...doar ca nu am vrut sa intru in detaliu. (chiar am scris de finantare si am sters....dar si acolo e de discutat....banii au un cost peste tot. Cat de jos sa vina cu dobanzile chinezii? ZERO? Dobanzile din Europa se aproprie oricum de zero. stiu si ca e o prejudecata..dar e a mea. Asa cum unii nu s-ar urca in veci in avion oricate statistici le prezinti).

Nu prea se compara un tunel de 5 km cu un telefon.

Nu as vrea sa descopar in timpul unui incediu ca nu stiu ce ventilator nu merge, ca nu stiu ce usa nu e asa de antifoc pe cat se credea pe motiv ca s-a facut nu stiu ce economie, ca nu stiu ce alte chestii s-au adus direct din China fara a trece prin filtrul de calitate al UE, etc). Si daca dau in judecata...pe cine dau? o firma chinezeasca pe care chiar si statul polonez se chinuie sa-i execute o garantie bancara?

Iar aia cu e alt flaghship...ma faci tu sa rad.

Chinezii vor face evaluarea conform standardelor lor de productie, iar cand vor incerca sa se incadreze in cele europene (si romanesti...ca uneori sunt mai dure ale nostre)....o sa aiba o surpriza si vor incerca sa scada costurile. CUM? Nu vreau sa stiu si sa invat pe proria piele.

Iar produsele chinezesti de care vorbesti....sunt de fapt produse Japoneze, Americane, Coreene, Germane, Elvetiene...etc. Doar ca sunt produse in china. Pe autostrada va veni sa puna stampila Hochtief sau Strabag sau Vinci?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Time-and-Space

faptul ca esti constient de prejudecata este totusi de apreciat.

este totusi o chestie rasista.

intra pe celelatle forumuri pe sectiunea china si docmuenteaza-te cate tunele sunt la shanghai, inclusiv bund tunnel care trece pe sub raul suzhou etc plus ca astia sunt practic niste trupe de geniu pentru ca mor prin africa etc. au construi in china deja multe autsotrazi mai tepene.

nu este aceasi firma nu intelegi? de garantii ar trebui noi sa oferim nu ei in acest caz probabil. noi suntem aia saraci obisnuieste-te chiar daca tu automat dispretuiesti chinezii.

habar nu ai de china, dar ai totusi o parere.

alecu26

probabil ca si podurile cazute la ei sunt de fapt tot o chestie de statistica. Cred ca si in Europa, sau in SUA...daca e sa se considerea marimea infrastructurii stam la fel sau mai rau.

La fel, multi au o parerea despre Romania, fara sa fi fost vreodata pe aici, sau fara sa aiba habar.

Doar am temerile mele, ca licitand foarte, foarte jos,( sa fie siguri ca castiga), si cu o colaborare stransa a autoritatilor bazata pe spaga, vor face rabat la calitate....la chestii esentiale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Time-and-Space

te inteleg.

instinctul meu si experienta de acolo e ca nu ar risca aici. tranzactii intre tarile in curs de dezvoltare sunt foarte benefice de acceea mi s-ar parea ca ar putea fi fezabil in ro si mai bine pentru romania mai ieftin mai rapid.

Ionut

Nu cred ca alecu are o chestie rasista de genul "orice e chinezesc e prost" sau ceva asemanator. Fiind om de specialitate, cu siguranta stie ce le poate pielea asiaticilor... si toti stim exemple de ce au facut acesti domni mai ales pe la ei prin tara. In acelasi timp, avem muuult exemple de chinezării facute de ei prin Europa (nu doar la nivel de infrastructura) si este normal sa fii circumspect. Evident ca toti ne dorim sa vina si sa intre in PPP si sa "ne faca" autostrazi & stuff DE CALITATE. Despre asta vorbim. Sa fie seriosi si sa faca treaba buna si atunci vor avea tot respectul nostru.

alecu26

probabil are si o mica dreptate.

Glumeam cu colegiii...ca daca vin astia, la cat de multi sunt si cat de ieftina e forta de munca o sa faca dezapzire cu lopeti (1000-2000 de chinezi), iar ventilatia in tuneluri cu evantaie (1000-2000 de chinezi). Sunt rau, nu-i asa? Sper ca nu ma reclama nimeni la Consiliul pentru combaterea  discriminarii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

Quote from: alecu26 on April 05, 2013, 08:24:59 AM
probabil are si o mica dreptate.

Glumeam cu colegiii...ca daca vin astia, la cat de multi sunt si cat de ieftina e forta de munca o sa faca dezapzire cu lopeti (1000-2000 de chinezi), iar ventilatia in tuneluri cu evantaie (1000-2000 de chinezi). Sunt rau, nu-i asa? Sper ca nu ma reclama nimeni la Consiliul pentru combaterea  discriminarii.
Evantaie NU! Sunt cetatean european si am drepturi.

Time-and-Space

intr-adevar daca e mai scump tehnologic o anumita investitie in tehnologie  se intampla sa fie mai ieftin sa faci cu mai multi oameni care ii ai la indemana acea operatiune, asa si angajezi un om. dar asta acolo si nu in zonele dezvoltate ale lor. plus ca si japonia are un overemployment de genul asta, iti arata unul in parcare locul gol de parcare care il vezi si singur.  cred ca daca vin vor pleca la urmatorul santier asa cum au facut la mallul din timisoara de exemplu, la mentenanta sigur nu va fi primitiv. dimpotriva. trebuie sa va obsinuiti ca china este ce a fost japonia etc. mentalitati de genul ah calitate proasta au fost si cu japonezii. un produs iefitin va fi prost si unul scump va fi top of the line. 

este o chestie de automatism asa cum patim si noi din vest, ca romanii sunt asa si asa de aceea e nedrept si incorect sa gandesti astfel, dar nu e un big deal dar e totusi gresit si inacceptabil in multe medii.  privesti omul ca om si problema ca problema nu omul ca bulgar si problema ca una bulgareasca. structural totul e la fel oriunde. mai ales in inginerie si in societate daca sunt reguli clare.

la viteza care s-a construit acolo si la marimea tarii se intalnesc n situatii si intamplari. eu sunt convins de capabilitatea lor sa construiasca la orice cerinte, in timp si cost record.  plus ca asa cum am  mai spus e mai logic sa lucreze ei in romania si nu firme din state dezvoltate care au costuri mari. mai bine autohtoni atunci.

iar daca vorbim de finantare si rezerve valutare... cine a finanta centura timisoara? banca japoneza de dezvoltare.  ei chinezii au tone de rezerve valutare. trillions nici nu stiu cum se spune in romana.

ungaria e placa turnanta in europa ( coridoare europene) si china are comunitate mare si investitii mari acolo. si la nivel de guvern au parteneraite mult mai consistente. la fel in serbia. nu ne va obliga nimeni si vom face alegerea pe cont propriu dupa datele problemei. dar sa fim fair si sa nu ii privim pe altii asa cum nu ne place sa fim priviti.

Sargon1806

Quote from: alecu26 on April 05, 2013, 08:24:59 AM
probabil are si o mica dreptate.

Glumeam cu colegiii...ca daca vin astia, la cat de multi sunt si cat de ieftina e forta de munca o sa faca dezapzire cu lopeti (1000-2000 de chinezi), iar ventilatia in tuneluri cu evantaie (1000-2000 de chinezi). Sunt rau, nu-i asa? Sper ca nu ma reclama nimeni la Consiliul pentru combaterea  discriminarii.

Nu te reclama nimeni. Discriminarea se refera la minoritati. Aia suntem noi :) Cu greu poti numi 1,3 miliarde o minoritate.

Ionut

Hopuri în calea autostrăzii Comarnic-Braşov

Începerea lucrărilor de construire a autostrăzii Comarnic-Braşov, condiţionată de găsirea unui concesionar dispus să finanţeze şi realizeze lucrările, ar putea fi întârziată de necesitatea obţinerii unui vot pozitiv al Parlamentului la proiectul de lege privind parteneriatul public-privat (PPP) realizat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), dar neînaintat încă Legislativului.

Chiar promovată această lege a PPP, începerea lucrărilor va trebui să treacă mai multe hopuri. Potrivit proiectului de lege trebuie mai întâi prezentate oferte preliminare, urmează alegerea unei soluţii tehnice preferate, comunicarea acesteia celorlalţi posibili investitori, depunerea ofertelor finale, desemnarea celei câştigătoare. Trebuie soluţionate eventualele contestaţii, după care câştigătorul va trebui să găsească banii necesari derulării proiectului, etapă ce poate dura cel puţin o altă lună. Începerea lucrărilor, programată de Şova pentru octombrie va fi condiţionată de realizarea proiectului tehnic, studii geologice şi hidrologice ale terenului, etc.

sursa: Romania Libera