Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.

ladposta

oare de asta nu se semneaza contractul la pod? ca nu au bani nici de pod ? :-(

TibiV

@ladposta,
posibil... :(

Quote from: florin74 on July 25, 2017, 10:45:34 PM
De unde dracul? Deficit numai  luna iunie 4,1 mld lei, pe oficial.

Atentie, sunt diferente intre Bugetul de Stat (BS) si Bugetul General Consolidat al statului (BGC).
Daca aduni la BS alte bugete deficitul scade, caci exista bugete "pe plus" (somajul, de exemplu...)

Eu vorbesc de sold deficit BGC pe primele 6 luni...
In programarea bugetara era pravazut un deficit de vreo 11 mld. lei in Sem.I ...
Trust me !

(Trust me, pentru ca de vreo doua ore site-ul www.mfinante.gov.ro este aproape inaccesibil...
Am apucat sa iau citatul cu investitiile, dar acum site-ul este "picat"...
Probabil ca se inghesuie lumea sa le scrie felicitari si urari de bine...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Trebuie sa te intrebi si: care este ultimul contract semnat? (vezi ca nu am pus in 2017 ca e posibil sa nu fie ;) )

Si e bine de amintit: CNAIR isi pune clauze in fiecare licitatie ca poate sa nu semneze contractul cu castigatorul.
(nu stiu daca se aplica si la pod).

Ca fapt divers: zicea cineva "de la partid" acum 1 luna: Nu trebuie bani pentru investitii (posibil chiar sa fi zis autostrazi), ci pentru pensii.

alexV



ladposta

Rutier->Drumuri principale -> Centuri rutiere

ladposta

Inca o intrebare de cetatean naiv neinitiat in tainele constructiei de autostrazi: Care e motivarea oficiala a rezilierii? sau aicea nu se dau motivari?

etalgor

Cam off-topic, dar ma gandesc ca ar putea avea legatura si cu bugetul Apararii, e greu de dus la 2% din PIB si restul sa ramana la fel...

TibiV

La bugetul apararii este invers...
Banii au fost alocati, dar nu sunt in stare sa ii cheltuiasca... (probabil unul dintre motivele deficitului sub cel programat la 6 luni...)

Quote from: voicul on July 25, 2017, 11:11:58 PM
Ca fapt divers: zicea cineva "de la partid" acum 1 luna: Nu trebuie bani pentru investitii (posibil chiar sa fi zis autostrazi), ci pentru pensii.
Nu "posibil", a zis cu subiect si predicat
"... autostrazile sa mai astepte, prioritatile partidului sunt salariile si pensiile"...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#13479
Motivul rezilierii ține foarte mult de constructor. Din sursele noastre, Maltauro nu avea intenții serioase să ducă acest contract la bun sfârșit. Deci de data asta se pare că decizia de reziliere este oportună. Haideți să vedem poziția oficială a CNAIR și apoi comentăm.

Ați mușcat momeala cu finanțarea. :) Tot segmentul Borș-Gilău intră pe fonduri europene, POIM. De data asta s-ar putea să avem o decizie bună a CNAIR pentru că Maltauro nu voia să facă treabă și e mai bine să se rupă acum pisica. Din ce ziceau vrăbiuțele, CNAIR a dat penalități pentru întârziere. Constructorul trebuia să se apuce de treabă, dar în schimb căuta motiv de claim bazat pe un studiu de teren măsluit care a fost desființat inclusiv de Egis, consultantul de pe acest contract.

Granata06

+1 Ionut, insa.....Sa nu uitam cat timp dureaza evaluarea ofertelor si desemnarea constructorului lucrarii si pana la urma se dovedeste ca, constructorul nu este serios. Adica toate etapele acestea in care CNAIR desemneaza castigatorul....sunt in zadar, rezultand, timp si bani pierduti. Deja sunt prea multe exemple de acest gen in ultima vreme.

pbh

Mda, asta este al doilea motiv pentru care merg toate atat de bine. Constructorul castiga cu un pret de dumping si dupa ce castiga intra in fibrilatie cand isi da seama ca va iesi pe pierdere. Asa ca in loc sa se apuce de treaba cauta un an motive de reziliere. Asta este singurul efort depus!

infraAdi_ro

nu e chiar pret de dumping....a fost a 4 oferta...bine oricum nu le ieseau calculele...Probabil ai dreptate Ionut ,eu am scris intr-un msj in iarna ca Maltauro au o armata de juristi si avocati si cauta toate chichitele si claimurile posibile....probabil asta urmareau.Sa vina comunicatul CNAIR si vedem care este motivul real.De lucrat pot sa spun ca lucrau destul de  bine la descarcari arheologice...au undeva la 8-9 situri deschise.
O sa dureze iarasi un an pana fac expertize,licitati,reproiectari....offff
Romania are un viitor doar daca are prezent!

SkyPilot

Am gasit un articol din mai 2016 despre Maltauro:
http://gazetadecluj.ro/o-firma-de-pe-lista-neagra-comisiei-europene-castigat-licitatia-pentru-tronsonul-de-autostrada-gilau-mihaiesti/
Imi cer scuze daca a mai fost postat, nu mi-a aparut la cautare.
Poate ca ar trebui stabilite si niste standarde de integritate pentru participarea la aceste licitatii.

alecu26

Mare mare greseala ca CNADNR a insistat (impreuna cu CNSC si CAB) sa nu dea lucrarea lui Tirrena Scavi. (Pe o chestiune de semantica si pe definitii mai degraba din dictionar decat tehnice bazate pe normative din secolul trecut).

Pana la proba contrara, Tirrena Scavi a dus cu brio la sfarsit toate contractele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).