Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ionut

Chiar nu inteleg, CNADNR nu poate pune conditii?! Asa imi fac si eu maine o firma de constructii si iau contractul.

frunzamihai

Acum am citit ce scrisesei tu Ionut ca se va deschide si portiunea urbana din Bucuresti - Ploiesti in 2012. Ar fi senzational desi ma cam indoiesc pentru ca nu s-au inceput lucrarile. Nici nu cred ca s-a licitat? Sau ma insel?

Ionut

Quote from: frunzamihai on February 14, 2012, 07:55:04 PM
Acum am citit ce scrisesei tu Ionut ca se va deschide si portiunea urbana din Bucuresti - Ploiesti in 2012. Ar fi senzational desi ma cam indoiesc pentru ca nu s-au inceput lucrarile. Nici nu cred ca s-a licitat? Sau ma insel?

Sectiunea urbana este tot in curtea italienilor care fac si segmentul centura-Moara Vlasiei. Nu au inceput lucrarile pana acum pentru ca nu erau exproprieri si nici nu era PUZ/proiect tehnic etc. Acum se pare ca pot sa se apuce (parca s-au si apucat) si ei au zis ca termina in 2012. Sa vedem. :)

Ionut

In sfarsit.... sper asa sa fie!!!

QuoteLa Marca si Ip: Lucrarile la Autostrada Transilvania incep in primavara

Lucrarile la Autostrada Transilvania vor incepe in Salaj in aceasta primavara, ne-a asigurat primarul comunei Marca, Dumitru Rosan, Marca fiind una din cele doua comune salajene peste al carei teritoriu va trece cea mai importanta artera de circulatie din nord – vestul tarii. ,,Lucrarile vor incepe cu siguranta in primavara, de indata ce vremea va permite. Intre timp, s-a pregatit santierul si au fost aduse aici o seama de utilaje necesare echipelor de muncitori", a declarat primarul Rosan. De asemenea, acesta a spus ca zidul de sprijin pentru un versant inclus in viitoarea constructie si care a inceput sa fie ridicat in toamna este in prezent finalizat, dealul respectiv trebuind stabilizat ca sa nu existe pe viitor alunecari de teren care sa puna in pericol autostrada.

Guvernul a dat, la finele anului trecut, unda verde pentru declansarea procedurilor de expropriere a terenurilor din comunele Ip si Marca situate pe amplasamentul viitoarei Autostrazi Transilvania, precum si a celor de pe raza localitatilor Spinus, Ciuhoiu, Salard si Tamaseu din judetul Bihor care si ele fac parte din Sectiunea 3 C Suplacu de Barcau – Mihailesti.

Autoritatile centrale si Compania Bechtel intenti-oneaza ca pe teritoriul celor doua comune salajene – Ip si Marca - sa fie construit initial un tronson de cinci kilometri, pretul de constructie fiind stabilit la 6,9 milioane de euro/kilometru, in urma unor negocieri purtate la sfarsitul anului trecut de autoritatile centrale si constructorul Bechtel.

sursa: Magazin Salajean

Ionut

QuoteÎntâlnirea ministrului Alexandru Nazare cu ambasadorul SUA în România, domnul Mark Gitenstein

"Mă aștept ca după succesul negocierilor de anul trecut prin care am reușit să deblocăm acest proiect, anul acesta să văd constructorul Bechtel lucrând cu motoarele turate la maxim pentru a recupera întârzierile de pe tronsonul 3C Suplacu de Barcău-Borș. Mă aștept ca la sfârșitul acestui an să deschidem circulației împreună cu Excelența Sa, domnul ambasador Gitenstein, primii 18 kilometri finalizați din acest tronson.

În ceea ce privește proiectele de infrastructură rutieră din zona Craiova, de interes pentru compania Ford, l-am informat pe domnul ambasador că în aprilie vor începe lucrările și la varianta de ocolire Craiova Sud-Est, finanțată din fonduri europene. În plus deja pentru tronsonul din DN 6 Craiova-Alexandria care pornește de la fabrică suntem la un stadiu de 36%, iar la sfârșitul acestui an va fi finalizat ", a declarat ministrul Alexandru Nazare.

sursa: MT

Deci avem 18 km anul asta din 3c... care conecteaza nimic cu nimic. Oh well, macar vor fi buni pentru liniutele facute de localnicii cu bani.

Chagall

Astea-s tronsoane gandite ''cu cap"!  :lol:
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Ionut

WOW, ne apropiem! Vesti bune!!!

QuoteMinisterul Transporturilor va publica în martie anunţul pentru revizuirea studiului la autostrada Comarnic-Braşov

Ministerul Transporturilor va publica în martie anunţurile de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect abandonat în 2010, şi pentru construcţia centurii de sud a Capitalei în regim de autostradă, care vor fi realizate în parteneriat public-privat.

sursa: Mediafax

Ionut

Mda....

QuoteCostel Căşuneanu, exclus de la construirea A3. Licitaţia a fost suspendată în urma unei plângeri a asfaltatorului

Oprirea licitaţiei a avut loc după ce Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC)  a dat dreptate firmei Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL care, într-o plângere depusă la CNSC, reclama că unele dintre cerinţele de calificare impuse de compania de stat sunt ilegale. Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL are drept acţionar compania Pa&Co Internaţional, deţinută de Costel Căşuneanu.

Potrivit contestaţiei depuse de avocatul firmei Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL, cerinţele de calificare la licitaţie cuprinse în documentaţia sunt disproporţionate în raport cu proiectul în cauză şi aduc prejudicii acestei firme. Unul dintre criterii spune că o firmă ce vrea să participe la licitaţie trebuie să demonstreze că "a executat în ultimii cinci ani cel puţin un contract de lucrări în care participarea ofertantului la acesta să fie de minim 250 milioane lei".

Avocatul firmei Drumuri şi Poduri Gheorgheni SRL spune că formularea este neclară şi că dacă sensul cerinţei este că participanţii trebuie să aibă încheiat un contract în valoare de cel puţin 250 de milioane de lei atunci nu este respectat criteriul proporţionalităţii cerut de legislaţia achiziţiilor publice.

sursa: Romania Libera

Ionut

QuoteAutostrada între Gilău şi Mihăieşti continuă

Firma SC Drumuri şi Poduri Gheorgheni şi-a retras contestaţia legată de unele prevederi din caietul de sarcini privind licitaţia pentru autostrada A3. Astfel, procedura de atribuire a contractului va continua. Conform anunţului de licitaţie, ofertele societăţilor interesate se vor deschide în 21 martie.

sursa: Ziua de Cluj

O veste buna. Doar ca sunt si eu curios ce-au obtinut totusi in urma retragerii contestatiei. Ca sigur au obtinut ceva, prosti sa fie odata ce li s-a dat dreptate sa renunte la contestatie doar de dragul MT/CNADNR sau al romanilor.

Pareri/comentarii?

Ionut

QuoteReîncepe lupta pentru obţinerea contractului de lucrări la tronsonul Gilău - Mihăieşti

Licitaţia privind construcţia Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Gilău - Mihăieşti, de 8,7 km, a fost deblocată după ce firma Drumuri şi Poduri Gheorgheni a contesat unele condiţii de calificare prevăzute în caietul de sarcini. După câteva zile, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a primit notificarea societăţii din Gheorgheni, în care se precizează că aceasta îşi retrage contestaţia, astfel că procedura de atribuire a contractului va continua în termenii iniţiali.

Societăţile interesate de acest contract pot depune oferte până în 21 martie, dată la care se deschide licitaţia. Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), acest contract vizează un traseu extrem de dificil, cu multe viaducte, fapt pentru care costurile sunt estimate la aproximativ 317 milioane de lei. De asemenea, pentru execuţie, dar şi pentru garanţie, firma care va obţine acest contract va avea la dispoziţie un termen de şase ani.

Între timp, compania americană Bechtel s-a angajat să finalizeze minim 25 km anul acesta, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş.

sursa: Ziua de Cluj

6 ANI? :)
Sper sa fie executia in 2 si 4 in garantie...  8)

Ionut

Comarnic-Brasov

Referitor la autostrada Comarnic-Braşov, ministrul Transporturilor a declarat că se va lansa în cel mai scurt timp consultanţa. "Prefer să pregătim foarte bine acest proiect şi să-l facem cât mai vandabil", a spus Alexandru Nazare.

sursa: EVZ

Bucuresti-Ploiesti

Ministrul a precizat totodată că în drum spre Braşov s-a oprit pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, care are termen de finalizare 15 mai 2012. "Mă aştept să lucreze zi şi noapte pentru a termina lucrările la termen. În caz contrar, vor fi penalizaţi. Azi am fost pe autostradă, am verificat stadiul lucrărilor şi am constatat că mai este de lucru la poduri. Le-am spus că trebuie să lucreze zi şi noapte pentru a finaliza acest proiect la timp", a completat Nazare.

sursa: EVZ

Ionut

Un element interesant...

QuoteAutostrada Braşov-Cormarnic promisă de toţi miniştrii transporturilor

,,Pentru a reuşi, astfel de proiecte au nevoie de o pregătire temeinică. Din acest punct de vedere, am obţinut asistenţa tehnică la cel mai înalt nivel, din partea BERD şi a Ministerului Transporturilor din Marea Britanie.

În următoarea lună vom lansa procedura privind revizuirea studiului de fezabilitate al acestui obiectiv de investiţii. Piaţa proiectelor de acest gen este una europeană, astfel că noi concurăm cu alte posibile investiţii de pe continent", a mai spus Nazare, citat de mytex.ro.

sursa: Adevarul

Interesant, deci avem concurenti! Asta e asa la vrajeala pentru ca sunt sume IMENSE pe care stau bancile... deci nu e nicio concurenta. Poate doar concurenta pe specialisti, pe forta de munca f calificata... dar de bani nu-mi fac grija, a se vedea cat a aruncat in piata BCE acum o luna sau cand a fost.

Ionut

QuoteCe şanse are Bucureşti-Ploieşti să fie gata în 15 mai?
Prezent la finele săptămânii trecute pe autostradă ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare a afirmat că deschiderea circulaţiei va avea loc la 15 mai. După cum afirmă însă specialişti din proiect, lucrările vor putea fi încheiate dacă nu va ploua prea mult, dacă temperatura aerului va creşte cât de repede peste 10 grade Celsius, dacă se va în două schimburi.

Vizita de ieri a reporterilor România Liberă pe şantierul autostrăzii arată că mai sunt multe de făcut. Dacă primii 14 kilometri dinspre centura Ploieşti Vest, aflaţi în sarcina firmei Spedition UMB, sunt terminaţi, pe aceştia fiind puse inclusiv indicatoarele de circulaţie şi marcajele rutiere, pe următorii kilometri lucrurile nu mai sunt la fel de roz.

Firma Pa&Co ce are în lucru sectorul km 31- km 46 mai are de aşternut ultimul strat de asfalt şi de terminat un pasaj peste autostradă. Podurile peste râurile Ialomiţa şi Prahova sunt şi ele neterminate, însă oficiali din cadrul firmei dau asigurări că toate aceste lucrări vor fi terminate până în mai 2012.  Stadiul lucrărilor pe acest tronson e de aproximativ 86%.

Lucrările sunt rămase cel mai mult în urmă pe segmentele  km 46-km 48 şi km 21-km 31 executate de compania Euroconstruct Trading 98. Cel puţin pe primul segment nu s-a pus nici măcar balastul stabilizat, peste care urmează alte două straturi de mixturi asfaltice. După aceea mai sunt de pus parapeţii, de executat marcajele rutiere, semnalizarea autostrăzii, toate aceste lucrări fiind de fineţe, consumatoare de mult timp, după cum spune un inginer implicat în proiect. Pe sectorul Euroconstruct Trading 98 stadiul fizic e undeva la 70-75%. Si pe aceste tronsoane se găsesc două poduri, cele de la Cociovaliştea şi Moara Vlăsiei, care, dacă nu sunt terminate la timp, fac inutil restul autostrăzii.

Pe tronsonul firmei Pizzarotti, respectiv cel cuprins între centura Bucureşti şi km 21 stratul de rulare a pus în proporţie de 30%. Constructorii italieni au însă şanse bune să îl termine de aşternut până la jumătatea lunii mai.

"Teoretic au aceste şanse cu mai mult condiţii. Una dintre acestea este să lucreze în două schimburi şi totul să iasă şnur fără să aştepte sosirea materialelor necesare, etc", spune un responsabil din proiect. Cum primul schimb se încheie seara, al doilea ar trebui să lucreze inclusiv noaptea, iar de aici o grămadă de dificultăţi, referitoare la securitatea muncii, asigurarea iluminatului. In plus vremea va trebui să se încălzească cât mai repede posibil, deoarece asfaltul nu poate fi aşternut la temperaturi mai mici de 10 grade Celsius. Dacă va ploua prea mult, acesta nu se va putea aşterne şi nici lucrările de betoane nu vor fi posibile. "CNADNR ar trebui să zică mersi dacă se vor termina în august", conchide responsabilul indicat.

"S-au angajat să termine lucrările până la 15 mai. Dacă nu le vor termina vor plăti penalităţi ca şi până acum cu începere din 15 decembrie", spune un responsabil al CNADNR. Penalităţile sunt de 0,05% pe zi ceea ce înseamnă că pentru lucrările neterminate ei riscă să plătească lunar 1,5% din valoarea celor neîncheiate.

sursa: Romania Libera

Ionut

Articolul are un negative twist, ca de obicei, dar nu inteleg de ce. Nodurile se pot ilumina ulterior usor, nu? Mai ales ca sunt facute toate canalele & stuff.

QuoteAutostrada A3 ar putea fi inaugurată în beznă

Accesul pe autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti se va face, cel mai probabil, la 15 mai, moment la care Ministerul Transporturilor a planificat deschiderea acesteia, prin zone neiluminate.

Este vorba de nodurile de acces situate la km 24 zona localităţii Snagov-Ilfov şi la km 60, la ieşirea în centura vest a municipiului Ploieşti. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România mai are prevăzute şi două accese de urgenţă la km 37 iar situaţia ar putea fi identică şi pe acestea.

Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute prin proiect canalele prin care vor fi montate cablurile electrice pentru iluminarea nodurilor, parcărilor, panourilor semnalizatoare şi cele necesare sistemului de comunicaţii. Contractul cu cei trei constructori nu include însă şi montarea acestora.

Explicaţia e simplă. In 2006 când s-au întocmit studiile necesare construirii autostrăzii iluminarea nodurilor rutiere nu era obligatorie prin normativul de construire a autostrăzilor. Prevederea s-a modificat doi ani mai târziu, odată cu adoptarea prevederilor UE în domeniu, iar iluminarea autostrăzilor în zona nodurilor a devenit obligatorie.

Oficialii CNADNR afirmă că iluminatul va fi asigurat cât de curând, dar nu pot spune dacă aceasta se va întâmpla până la 15 mai. Oricum şansele ca segmentul Moara Vlăsiei-Ploieşti să fie deschis la jumătatea acestei luni sunt mici, după cum am arătat într-un reportaj publicat miercuri în ziarul nostru.

"Se vor monta sistemele de iluminare, aşa cum prevăd normativele", dă asigurări un responsabil al CNADNR, ce refuză să fie citat. El nu a putut preciza dacă a fost selectată firma care să facă montajul cablurilor şi dacă racordarea la electricitate va avea loc până pe 15 mai. "Gândiţi-vă că vă aţi construit o casă. Iluminatul e la sfârşit", spune un inginer din conducerea CNADNR. Potrivit acestuia, CNADNR a fost preocupată în ultimul an să recupereze decalajele cu lucrările propriu-zise de construire a autostrăzii, acestea înregistrând un progres de 50% numai în ultimele luni.

sursa: Romania Libera

Ionut

QuoteTronsonul Gilău-Mihăiești al A3, amânat din nou

După ce timp de o lună a fost suspendată din cauza unei contestații, acum reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale au amânat deschiderea ofertelor cu o lună de zile.

sursa: CityNews

E bine ca presa clujeana sta cu ochii pe autostrada. :)