Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 61 Guests are viewing this topic.

TibiV

De nebunul la capatul funiei ?!...  :o O:-) :o
Alta explicatie nu gasesc.
Dar nu gasesc nici explicatia pentru care "nebunul la capatul funiei" a fost acceptat la licitatie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Puteti discuta despre Corsan pe thread-ul constructorilor. Va rog.

Ionut

Cu dedicatie pentru pasadia.




Autostrada Comarnic-Braşov, poveste fără sfârşit.
Continuă lupta pentru revizuirea studiului de fezabilitate


După trei tentative eşuate la CNSC de anulare a licitaţiei pentru actualizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, Compania de Drumuri este acum obligată de către instanţă să continue procedura prin reevaluarea ofertei firmei Consitrans. Dacă va decide iarăşi să anuleze licitaţia, proiectantul spune că va depune din nou contestaţie. Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fosta CNADNR, au spus pentru ECONOMICA.NETvor pune în aplicare decizia instanţei în cazul litigiului privind revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov.

"Referitor la sentinţa Curţii de Apel Bucureşti din data de 12.09.2016 privind litigiul dintre CNAIR SA (fosta CNADNR SA) şi SC CONSITRANS SRL, dosarul nr. 5964/2/2016 ce are ca obiect litigiul privind achiziţiile publice, vă aducem la cunoştinţă că autoritatea contractantă va pune în aplicare Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti", au declarat reprezentanţii CNAIR. Reevaluarea ofertei firmei care a câştigat până acum la CNSC şi în instanţă nu va conduce neapărat şi la atribuirea contractului.

Eduard Hanganu, fondatorul şi preşedintele Consitrans, ia în calcul şi posibilitatea ca CNAIR să nu îi atribuie contractul şi să decidă din nou anularea licitaţiei. În acest caz, Consitrans va depune o nouă contestaţie, a spus pentru ECONOMICA.NET fondatorul firmei de proiectare autostrăzi. În timp ce Consitrans continuă lupta pentru contractul de revizuire a studiului de fezabilitate, şeful de la Drumuri vorbeşte despre noi planuri pentru această autostradă.

Întrebat de soarta acestei licitaţii, Cătălin Homor, directorul general al CNAIR a explicat anterior pentru ECONOMICA.NET că o procedură de achiziţie se poate finaliza cu atribuire de contract sau cu anulare. În cazul în care procedura va fi anulată definitiv, Cătălin Homor spune că CNAIR va scoate din nou la licitaţie un contract pentru loturile 1,2,3 şi 4 din autostrada Comarnic-Braşov care să includă pe lângă revizuirea studiului de fezabilitate, proiect tehnic şi autorizaţie de construire.

În cazul revizuirii studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, Compania de Drumuri a tot jucat ping-pong în vederea anulării licitaţiei cu Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Pe 10 august, CNSC a obligat a treia oară CNADNR să continue licitaţia cu reevaluarea ofertei Consitrans. CNADNR s-a adresat apoi Curţii de Apel Bucureşti, care i-a respins cererea definitiv pe 12 septembrie şi a menţinut decizia CNSC din 10 august. Astfel, CNADNR este obligată să reevalueze oferta Consitrans ţinând cont de motivarea Curţii de Apel Bucureşti. Licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost lansată pe 31 iulie 2015. Valoarea proiectului de "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B" era estimată între 16,4 milioane de lei şi 19,38 milioane de lei. Pentru acest contract au fost depuse 7 oferte. Search Corporation a depus oferta cu cel mai mic preţ, de 7,1 milioane de lei (ce include diverse şi neprevăzute), iar Consitrans a oferit un preţ 9,6 milioane de lei.

Economica.net

pasadia

Multumesc, multumesc, sunteti draguti! Ma simt precum la Oscar-uri.

In sine stirea e complet neinteresanta, dar mi-a atras atentia ceva:

QuoteLicitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost lansată pe 31 iulie 2015. Valoarea proiectului de "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B"

Ei nu aveau in aceeasi perioada in derulare licitatia de executie pentru acei 4 km care ar fi servit ca centura la nivel de autostrada a Comarnicului (aia la care a ofertat doar UMB si a fost anulata inca din decembrie 2015) si cei 6 km care ar fi servit ca centura pentru Rasnov si Cristian. Si aceasta ultima lucrare nu includea si reabilitarea DN73B, pe langa drumul de centura care ar fi legat capatul A3 cu DN73 pe la nord de Cristian?

Caz in care ma intreb - astia in vara lui 2015 au scos la licitatie concomitent:
- proiectare si executia unor tronsoane pe baza unui SF mai vechi
- revizuirea SF-ului mai vechi inclusive pe tronsoanele mentionate mai sus.

E legal?

driver_x

Lucrurile stau cam asa: segmentul Comarnic - Brasov era impartit in 4 loturi.

- Loturile de capat (cel de la Comarnic si cel de la Rasnov) au fost scoase la licitatie pt design & build. Valorile erau mult subevaluate (de asta spre ex  la lotul de la Comarnic a fost doar un singur participant, Umbrarescu);

-Pentru loturile ramase (cele din mijloc, practic cea mai dificila parte) s-a organizat licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate.

Concomitent cu aceste licitatii, au fost lansate alte doua : centura Comarnic si centura Busteni, alte doua loturi scoase de ochii lumii, pt ca spre exemplu centura Comarnic era paralela practic cu lotul de autostrada scos la licitatie, si ce era mai grav, nu avea conexiune in Nord cu DN1, conexiune prin care la randul ei si autostrada trebuia sa se conecteze la DN1. Bineinteles ca nici in licitatia pt autostrada, nici in cea pt centura Comarnic nu era inclusa aceasta conexiune, dar asta e deja alta poveste...

Ionut

Activitate intensa ieri (si azi e la fel) pe lotul Strabag (Ungheni/Aeroport Tg Mures-Ogra).



Betonari, armari, palplanse.

Ionut

^ Si azi. A se observa progresul. :captain:


ciprebbe

#11242
Lot UMB (surprinsi in weekendul liber)

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

stangabriel

Acum am realizat ca nu au avut nici o supratraversare, vreun drum local. Au avut viaducte destule, pe sub care sa treaca  toate vietuitoarele. De ex, Deva -Lugoj  3 nu are nici un viaduct, in zona de deal , nu? Lotul 4 ce o sa aiba 2 mai retrase.

Arata fain santierul.

voicul

Frumoasa filmare.

Stau sa ma intreb daca reusesc sa predea anul asta. Mai sunt multe nimicuri care cer timp si vremea nu prea mai tine cu constructorii.

stangabriel

Pana la urma pentru ce? Pentru numele lor? Autoritatile se fac de ras iar noi ne ofticam.

voicul

Asta e si curiozitatea mea.

Interesul UMB ar fi sa predea, sa nu mai aiba costuri (oricum au stat cu AC padure o gramada).
Pe de alta parte, vremea nu prea tine (chiar cu minus noaptea) si autoritatiile nu prea au de ce sa puna presiune.

GDPR

Alunecarea de teren pare ca nu s-a stabilizat si cel mai probabil vor trebui sa continue in sus cu consolidarea versantului:


Iceman

Ciprebbe...........Multumim pentru filmare :cheers:
Au avansat destul de bine.....Dar mai au de lucru binisor pana in 15 dec. pana la finalizarea tronsonului

alinuttt

Nu inteleg pentru ce sa fie finalizat lotul atata vreme cat viaductul va fi gata(in cel mai bun caz) la inceputul lui 2018... Este rusinos... Macar presa de ar pune presiune pe MT...