Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 29 Guests are viewing this topic.

pasadia

Stiu, sunt carcotas, dar eu n-as fi pus Brasov acolo ci Bucuresti. Turda da, e primul oras care urmeaza, Targu Mures poate, va fi un capat de autostrada si e (oarecum) cel mai important oras care urmeaza (desi pe acelasi principiu ar fi trebuit trecut si Sebes sau Alba - Iulia).
Dar Brasov nu are ce sa caute, mai ales ca e trecut pentru ca asa era proiectul vechi (autostrada Bors- Brasov). Stim cu totii ca bucata Targu Mures - Brasov nu mai e planificata si ca atare Brasov-ul e la fel d eindreptatit sa apara pe acel panou precat ar fi fost si Iasi-ul (exemplu la intamplare).

Iar pe al doilea panou consider ca Cluj-ul trebuia trecut primul. Mare si ingrosat (si intre timp vad ca si north a zis acelasi lucru).

vancouver

#10981
Astea-s fineturi. Important este ca panourile nu induc pe nimeni in eroare, ca multe altele pana acum  :lol:

@pasadia, ca principiu pentru directia inainte nu se trec decat orase aflate pe autostrada respectiva (sau viitoare), deci in nici un caz Alba Iulia sau Sebes. Cat despre Brasov, intr-adevar in MasterPlan nu mai apare Tg. Mures-Brasov. DEOCAMDATA. Nu inseamna ca s-a abandonat complet aceasta autostrada. Dar asa este, drumul mai bun spre Brasov va fi via A10+A1. Asta insa trebuie semnalizat numai la nodul A3 / A10, respectiv cu un panou galben aratat Brasov (via Sebes), asa cum acum pe A1 la Arad venind de la Nadlac este panou galben Deva / Sibiu spre centura Arad nord.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Pentru a ajunge la Brasov cred ca tot Ungheni-Sighisoara-Rupea se va folosi. Chiar si in conditiile actuale, traseul e mai scurt cu cel putin o ora decat prin Sibiu. Asa ca recomandarea nu e proasta. Daca se mai rezolva unele largiri pe DN13, va fi folosit in continuare ca si drum principal pe relatia Brasov-Cluj in special pentru trafic greu :) Iar de la Vestem la Brasov autostrada curand nu vom vedea. NU in urmatorii 10 ani.

ciprebbe

#10983
Dar de A3-Cj nu ziceti nimic? sau de km 53 (kilometraj)? :))) Capia Turzii km 0 al Ardealului :)))) spre Tg Mures bagam kilometrajul cu minus? :)))) (da, stiu, asa e in proiect)
Egis-ul a considerat ca e ok cu localitatile de pe indicatoare si eu zic ca e un pas inainte in semnalizare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

goanga

#10984
^^

Nici eu nu sunt de acord cu Brașovul trecut acolo, în condițiile în care A3 se termină la Târgu Mureș cel puțin până în anii 2030, deci încă 15 - 20 de ani.
Mai ales că e trecut pe verde, deci dă impresia că se merge pe A3 până la Brașov

Dacă vii pe A3, de la nodul Gilău pe A3 + DN13 faci 275 km în 4 ore, iar pe A3 + A10 + A1 + DN1 (după finalizarea A10 și repararea A1) vei face ~330 km în 3 ore și jumătate.

Iar conform masterplanului, Brașov - Veștem e programată pe 2016 - 2020, oricum va fi făcută mai devreme de Tg. Mureș - Brașov.

pentium10

ceva e gresit in calculul tau
actual faci 4h din cluj pe a3,dn13 pana la Brasov

daca se gata portiunea A3 Campia turzii -> Ungheni, ar scade cu cel putin 40 de minute deci ar iesi 3h20. (aceasta portiune de A3 e in lucru si se va finaliza teoretic in 2018)

si doar de la Vestem pana la Brasov in conditi actuale faci 2h05 si, de la Vestem pana la Gilau sunt alte 200km, alte 2h, deci 4h cu autostrazi.
pana sa avem autostrada de la Vestem pana la Brasov mai este foarte mult
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

Situatia actuala intre Brasov si Gilau spune conform GMaps:

4h5min prin Craciunesti, 281 km
4h36 min prin Saliste, 328 km

Pe varianta DN13 sunt in constructie circa 50km (probabil o reducere a timpului de parcurs de vreo 25 min) in vreme ce pe la Sibiu sunt in lucru 70+22 de km (A10 + groapa), deci o reducere a timpului de parcurs de vreo 70 min.
La final timpul va fi sensibil egal pe ambele variante. Poate chiar cu un avantaj pentru varianta prin Sibiu, mai ales daca mai pun in plus si bucata de autostrada dintre Vestem si Sibiu.

Dar siguranta in trafic va face ca pe traseul Brasov -> Cluj sa fie preferata varianta prin Sibiu. De toata lumea, si trafic greu si cel usor. Fericirea fagarasenilor! :)

Dupa cum au mai spus-o si altii, numerotarea ar trebui schimbata. Capatul Turda - Bors al A3 ar trebui fie sa poarte acelasi numar precum Sebes - Turda, fie acelasi numar precum Turda - Iasi. Si NU, Targu Mures - Brasov NU va mai fi realizat NICIODATA! Scuze ca nu pun caractere de 36 ingrosate cu rosu, dar sunt la fel de sigur de asta precat esti tu cand faci acele afirmatii bolduite.

pescar23

despre bors suplac de barcau se mai stie ceva? se mai lucreaza?

ovicor

Eu cred ca Bors - Turda - Tg. Mures - Iasi - Ungheni ar trebui sa se redenumeasca A8. Turda - Sebes sa ramana A 10. Bucuresti - Tg. Mures sa ramana A3, eventual cu o continuare spre nord. Dar, hai ca suntem off-topic.

vancouver

Eu sunt sigur ca Tg. Mures - Sighisoara - Brasov se va face la un moment dat. Explic si scurt de ce. A1 Sibiu-Sebes va ajunge extrem de aglomerat, pentru ca va fi folosit cam de toata lumea in toate directiile. Asta mai ales dupa finalizarea A1 Pitesti-Sibiu. Iar dupa finalizarea Bucuresti-Brasov-Sibiu inca o data traficul va creste. Ambuteiajul de la Sebes din oras de acum 5 ani va fi ambuteiajul de la Sebes de pe autostrada. Si la Sibiu. Si la Arad. Va fi nevoie de o legatura alternativa intre Bucuresti si Budapeste, un al doilea culoar. Iar Tg. Mures-Brasov se va aglomera de asemenea mai mult, mai ales ca lipseste legatura feroviara Sighisoara - Tg. Mures si deci totul trebuie pe rutier in zona, incl. toata marfa.

In fine, nu insist, stiu ca e prioritar Brasov-Sibiu si asa e bine, dar eu sunt convins ca se face si A3 Brasov-Tg. Mures. La un moment dat, probabil dupa 2030.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

Sunt si voi fii intotdeauna adeptul A13.Dar .....Pana una alta readuc în discuție soluția mult mai puțin costisitoare și cu un orizont mult mai redus de implementare și anume : ocolitoare la Fagaras și Codlea,plus 2 benzi la urcare la Bradu,pe ambele sensuri.
Bineînțeles de grad zero ar fii și corectarea curbei criminale de la Persani.


Nu știu de ce mergem tot timpul pe totul sau nimic.....și rămânem cu nimic .
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

La momentul ala vei avea A6 si o parte din traficul de Budapesta se va muta pe sud, prin Serbia si Croatia. Si probabil pana atunci se vor lamuri lucrurile si cu Ucraina si vei lega A7-le romanesc de A4-le polonez, mutand astfel o alta parte importanta din traficul Constanta - Budapesta. Asa ca nevoia celei de-a doua legaturi Bucuresti - Budapesta (prin Sighisoara sau prin Brad si Gyula - M44-le maghiar - cum visa north la un moment dat) va fi foarte mica.

Si cel mai mult ma deranjeaza faptul ca, pastrand aceasta eventualitate a unei viitoare A3 pe acest sector, ratam sansa de a face ceea ce e firesc: centura Sighisoara (+ Vanatori, Feldioara, Fiser, Nades, Sachiz, etc...) si a doua banda cel putin in unele zone in urcare (Padurea Bogatii pe partea dinspre Rupea, Hetiur, etc...). Hai mai bine sa recunoastem care e adevarul si sa insistam pentru ceea ce avem nevoie - adica siguranta in trafic! Caci de cai verzi pe pereti sunt satul.

ps: oameni buni, intelegeti ca densitatea populatiei in RO e mult mai mica decat in vest. Si ca e in scadere. In plus populatia se concentreaza in marile aglomeratii urbane (Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta) si prin urmare zonele rurale ale Romaniei vor fi la fel de pusti precum taiga-ul din nordul Suediei sau campia rusa. Si nu suntem nici tara de transit asa cum viseaza unii. Asa ca mai renuntati la autostrazi prin toate partile tarii, pe bune. Hai un 2+1 safe peste tot si GATA!

Ionut

Nu vreti sa discutati voi frumos pe thread-ul generic de autostrazi? Hai sa revenim strict la A3.
:cheers:

hentz

Quote from: vancouver on October 04, 2016, 11:15:16 PM
Quote from: ciprebbe on October 04, 2016, 01:22:57 PM


Plus o localitate mica imediat langa nod (de ce oare nu Gilau?, dar egal, e bine si asa).

Este deja de numita Iesire Gilau.Si ,desi in mod traditional iesirile nu sunt denumite decat generic fara numele localitatii ,mi se pare o idee excelenta.

Morosanu

#10994
Sa inteleg ca vom avea tablite cu A3 BH, A3 SJ si A3 MS, pe modelul indicatorului de mai sus?
Politica distruge tot ce atinge.