Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 35 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Sa il "consume" mai exact. Adica sa execute si sa certifice lucrari in 2016 de o valoare cel putin egala cu avansul.

horatiu.cosma

OUG 7/2016, Art. XII, alin. (5)

(5) Pentru proiectele de infrastructură transeuropeană de transport finanţate din titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", preluate integral sau parţial din perioada de programare 2007-2013 în perioada de programare 2014-2020, sumele reprezentând plăţi în avans acordate potrivit legii se justifică, proporţional cu valoarea proiectului finanţată din fiecare program operaţional, prin bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate, până la data de eligibilitate finală a programului operaţional aferent fiecărei perioade de programare, cu justificarea integrală a avansului acordat.

alecu26

m-am pierdut in fraza.

Deci pana când? pana la sfarsitul anului sau pana la sfarsitul programului? (care program...2007-2013 sau 2014-2020)?

Oricum, cum zice Bridge...motive de claimuri.

Constructorii au un contract care spune ceva, vine un OUG care spune altceva (de fapt nu inteleg ce spune). CNADNR trebuie sa se supuna noii legii...dar constructorii nu sunt responsabili e schimbarile legislative....si e cam cel mai simplu claim de pe FIDIC.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

clau

Textul ordonantei e clar:"pana la data de eligibilitate finala a programului operational..." Deci nu pana la sfarsitul anului... Nu inteleg care e problema aici. Se da avans la fel ca in cazul proiectelor pe fonduri europene din perioada 2007-2013 iar perioada e 2014-2020. Eu asa vad lucrurile aici.
Doar pentru proiecte finantate de la buget e valabila treaba cu recuperarea avansului pana la sf anului.

clau

Eu in art.XII alin. 5 prezentat de Horatiu nu vad expresia " pana la sfarsitul anului". Pentru mine e totul clar...

alecu26

dar fiind proiect fazat, când expira 2007-2013?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

clau

Proiectele in cauza incep de la zero in perioada 2014-2020 desi trebuiau incepute pe 2007-2013. Din cate stiu avans pentru 2007-2013 nu au mai primit. Problema cred ca e ca inca nu s-au semnat contractele de finantare si de aceea nu pot primi avans pe POIM. Probabil ca se vrea acordarea de la buget si cu recuperare pana la sf anului. Alta cauza a problemei daca aceasta exista nu vad...

alecu26

Așa suna cel mai logic. Deci li sa spus ori vreți avans. ..și primiți de la buget dar recuperări lansării de an, ori nu va dam.nimic ca nu avem semnat pe POIM.
Oricum...se încalcă contractul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bridge

#10163
Asa este,contractul de finantare n-a fost semnat,avansul va fi  acordat cf.Lege 500/2005 si HG 264/2003 si va fi recuperat in intregime in 2016 (prin deduceri de 100%?! din certificatele de plata).

alecu26

Dap...vesnica dilema. Contractul este legea partilor, dar institutiile de stat trebuie sa respecte legea.

In fine...cum am mai spus mai sus, schimbarile legislative sunt o baza foarte solida de facuta claim-uri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#10165
Quote from: ciprebbe on July 05, 2016, 11:16:40 PM
@NGC   Suplacu-Bors sunt semne ca s-ar fi platit avansul de 50mil. Verifici?

Quote from: bridge on June 01, 2016, 06:31:25 PM
Plus ca si garantia pentru avans nu s-a putut decat un mica.

Nu apare inca platita, dar CORSAN a emis in 05.07.2016 factura in valoare de 60.642.036,37 cu TVA sau 50.535.030,31 fara TVA pentru avans, ceea ce reprezinta circa 7,21% din valoarea de atribuire a contractului.

bridge

#10166
Bun si atat,jumate-i proiectare si organizare de santier  :lol:

horatiu.cosma

Care proiectare  :lol:? care organizare de santier  :lol:? Ramane de vazut daca reusesc sa ii consume pana la finalul anului.

Ciprianul

Și ce nu înțeleg eu e de ce nu se reziliază contractul cu ei. Dacă nici nu fac nimic și așteaptă doar avans. Pai atunci la ce sa le mai dai bani? Reziliere......

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

florin74

Tocmai ce am descoperit ca urmeaza sa semneze in urmatoarea perioada un contract gras in Arabia Saudita. Poate o fi Allah mai darnic si scapa macar de faliment, sa nu o luam de la capat cu licitatia, ca ne prinde 2020 si tot nu incep lucrarile la modul serios.
"A consortium of Isolux Corsan, Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret and Haif Company has been selected as preferred bidder for civil works for Makkah metro lines B and C. The €2·3bn contract is expected to be signed in the next few months".

Pe la CFR se pare ca nu se agita foarte mult cu contestatiile, desi au fost primii ca pret la licitatie, posibil sa le fie suficient proiectul  A3 in Romania, la situatia financiara incerta pe care o au in prezent.