Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 40 Guests are viewing this topic.

SILVIUFG

Sursasecreta e cu una calda (pe A10) si una rece (pe A3). Pai ce da cu virgula si aici? La nodul de la Iernut? La Bogata?

ciprebbe

Intradevar la noduri si la structuri se pot castiga bani mai multi.
Cum zilele trecute au venit informatii ca la Bogata se accepta varianta cu tablierul metalic propus de constructor, a ramas nodul Iernut unde probabil vor o reconfigurare fata de SF si apar alte exproprieri suplimentare.  In cazul asta degeaba termina Stabag si Geiger loturile lor :(.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

Hai sa mai vedem ce zice CNADNR despre A3:
Quote1. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Campia Turzii – Gilau - pod peste raul Somesul mic si canal Hidroelectrica
Procedura de atribuire contract de proiectare si executie a fost finalizata in data de: 30.07.2015.
Rezultatul procedurii a condus la anularea acesteia.
Anularea a fost contestata la CNSC in data de 14.08.2015.
CNSC s-a pronuntat in data de 10.09.2015 in favoarea CNADNR.
Impotriva deciziei CNSC a fost formulata plangere la CAB in data de 25.09.2015.
CAB s-a pronuntat in 27.10.2015 in favoarea CNADNR.
Finalizare PT - Iunie 2016
In luna Iunie 2016 va fi reluata procedura de atribuire a unui contract de lucrari pentru podul peste raul Somesul
mic si canal Hidroelectrica si conexiunea cu Tronsonul Gilau-Nadaselu.

2. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Gilau - Nadaselu
Stadiu fizic: 74.34%; Stadiu financiar: 61.73%
In data de 05.04.2016 a fost emisa Autorizatia de Construire pentru Sector 3: km 7+900-km 8+700 si Sector 4: km
4+650-km 5+550, lucrari aferente culoarului expropriat.
Probleme:Obtinerea cu intarziere a Autorizatiei de Construire pentru Nodul Rutier Nadaselu si Centrul de
Intretinere Gilau

3. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Nadaselu - Mihaiesti
Procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie a fost finalizata in data de 11.08.2015.
Rezultatul procedurii a fost contestat la CNSC in data de 21.08.2015.
CNSC s-a pronuntat in data de 11.09.2015 in favoarea CNADNR.
Impotriva deciziei CNSC a fost formulata plangere la CAB in data de 29.09.2015.
CAB s-a pronuntat in 02.11.2015 in favoarea CNADNR
Contractul a fost semnat in data de 26.05.2016.

4. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Mihaiesti – Suplacu de Barcau
Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de catre proiectant pentru sectiunile 1,2,4 si 5, urmand a fi supus avizarii CTECNADNR,
CTE-MT si CTE Interministerial in vederea promovarii actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului de investitie.
Pentru sectiunea 3 care integreaza si Tunelul Meses actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza dupa definitivarea si avizarea studiului de traseu al Tunelului Meses.

5. Autostrada Brasov – Bors, Tunel Meses
Proiectantul a trimis catre Beneficiar documnetatia privind alegerea variantelor de traseu, documentatie predata in iunie 2016.
in momentul de fata se afla ina naliza la CNADNR si CONSULTANT EGIS, pentru a putea stabili daca este o documentatie clara, de calitate si matura din punct de vedere a elaborarii in conformitate cu cerintele caietului de sarcini si normativele in vigoare.
termenul realizarii studiului de fezabilitate a fost depasit, finalizarea acestuia era 20.09.2015, in prezent s-au
aplicat penalitati si se vor mai aplica pana la finalizarea studiului sau rezeilierea contractului.

6. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Suplacu de Barcau - Bors
Stadiu fizic: 52,12 % (la data încetării Contractului cu Antreprenorul Bechtel Int. Inc.)
Probleme:Intarzieri in perioada de proiectare si mobilizarea nesatisfacatoare a Antreprenorului
7. Autostrada Bucuresti – Brasov, Tronson Bucuresti – Ploiesti, sector km 0+000 – km 3+325
Proiect Tehnic in curs de avizare.
Probleme: Revizuire PUZ Voluntari, care poate determina intarzieri in perioada de proiectare si implicit in perioada de executie.

8. Proiectare si executie Parcari de Scurta Durata si Spatii de Servicii pe Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti
Probleme:Garantia de buna executie nu a fost furnizata in termen de 15 zile de la data semnarii acordului contractual, in
conformitate cu prevederile contractuale si in consecinta nu a fost comunicata Data de Incepere.
In cel mai scurt timp posibil se va intocmi un Act Aditional la Acordul de Asociere pentru schimbarea Liderului si
procentelor din asociere iar ulterior Antreprenorul va constitui Garantia de Buna Executie pentru a se putea acorda
Ordinul de Incepere.

Observatie: Toate informatiile au fost luate de la CNADNR. Cu rosu am marcat "Observatiile" din acelasi tabel.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

yetiman

#10053
Continuare A3, loturile din POIM 2014-2020.
Quote1. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Targu Mures - Ogra Lot 1
Probleme:
1) Reziliere contract de catre Antreprenor pentru lotul 1:
In data de 22.03.2016 Antreprenorul Asocierea SC Lemacons SRL - SC Vega 93 SRL - SC Arcada
Company SA a transmis o Instiintare de reziliere in conformitate cu prevederile Sub-clauzei 16.2
[Rezilierea Contractului de catre Antreprenor].
CNADNR SA intreprinde demersurile encesare in vederea relicitarii contractului de lucrari.

2. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Targu Mures - Ogra Lot 2
Probleme:
1) Scoaterea din fondul forestier a suprafetelor de teren destinate executiei lucrarilor.
2) Electrica Bucuresti in urma avizarii PT-ului, a venit cu o modificare de fond si mai solicita in plus
fata de Studiul de Solutie aprobat tot de Electrica Bucuresti cu CTE -Aviz 4528/17.06.2014,
inlocuirea a inca 11stalpi de 110 kv , cea ce duce la dublarea valori proiectate.
3) Transelectrica Sibiu a avizat in data de 06.06.2016 proiectul faza SF, conditionat cu unele
solicitari. Printre altele vor documentatiile cadastrale pentru noile amplasamente ale stalpilor, regimul
juridic al terenului inclusiv pe zonele de protectie si de siguranta.
Pentru elaborarea documentatiilor cadastrale solicitate, CNADNR se va ocupa prin firma specializata
pe care o are angajata si le va pune la dispozitia ST Sibiu.
Dupa asigurarea acestor documente se va trece la avizarea proiectului tehnic la Transelectrica Sibiu.

3. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 1
Probleme:
1) Obtinerea cu intarziere a Acordului de Mediu

4. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 2
Probleme:
1) Obtinerea cu intarziere a Acordului de Mediu

5. Autostrada Brasov – Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 3
Probleme:
1) Obtinerea cu intarziere a Acordului de Mediu


Stadiul fizic si financiar pe toate cele 5 loturi este, evident, 0%.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

Quote from: SILVIUFG on June 21, 2016, 12:12:08 PM
Sursasecreta e cu una calda (pe A10) si una rece (pe A3). Pai ce da cu virgula si aici? La nodul de la Iernut? La Bogata?
La multe. La calculul sistemului rutier de exemplu.  La multitudinea de pile din mijlocul Muresului, la timpul de execuție a podurilor, la accesul pentru construcția podului de la Bogata, la costul cu utilitățile, la nodul Iernut....și la alte optimizări care CNADNR nu le va accepta așa pe nemestecate.
Și ca sa nu uit.....domnul "consigliere" Petrescu nu mai este acolo sa îi tot șoptească sfaturi directorului general.  O fi din întâmplare angajat la Astaldi acum?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bridge

#10055
Autostrada Brasov – Bors, Tunel Meses:"termenul realizarii studiului de fezabilitate a fost depasit, finalizarea acestuia era 20.09.2015, in prezent s-au
aplicat penalitati si se vor mai aplica pana la finalizarea studiului sau rezeilierea contractului."-Aplica degeaba penalitati,Tecnic nu poate,am pierdut degeaba 14 luni cu ei,incepe numaratoarea :rip:

NGC

#10056
Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 10:29:01 AM
Quote from: cutter on July 20, 2015, 11:22:52 AM
Am sesizat și scris și eu anul trecut despre situația cu EGIS pe autostrada Transilvania. La momentul care la care scriam (iulie 2014) nici măcar nu începuseră lucrurile la Gilău-Nădășelu, deci chiar luau banii degeaba... Ce să zic, contracte beton semnate pe vremea lui Năstase - sunt, nu sunt lucrări de supervizat, oamenii își iau milionul pe lună!

Quote from: cutter on July 10, 2014, 12:07:08 PM
Cu ocazia asta, am descoperit ceva care mi se pare incredibil și anume că EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI primește în continuare după rezilierea contractului Bechtel în jur de 1,2-1,4 milioane lei în fiecare lună pentru  SUPERVIZARE LUCRARI DE CONSTRUCTIE AUTOSTRADA BRASOV-CLUJ-BORS CF  CTR.2562/30.08.2004. Tare bun trebuie să fi fost contractul ăsta dacă EGIS primește cîte 1,3 milioane de lei pe lună de 10 ani încoace, chiar și fără să existe lucrări de supervizat!

Am actualizat situatia platilor de aici, si se poate observa ca EGIS factureaza in continuare lunar.

1) Ce a facturat si inca factureaza EGIS din 2012 si pana acum?
2) La cateva din facturile din 2014 se pot observa diferente intre valoarea de pe factura si valoarea de pe OP, ca si cand nu ar fi fost acceptat totul pentru plata. De aici se poate deduce ca ei facturau activ, dar ce anume?
3) Se poate obtine prin API acces la contract (ca sa nu apelam la surse)?
4) Se poate face prin API o sesizare catre autoritati sa verifice legalitatea platilor si de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat (2012 - August 2014)?

@cutter: Ai primit raspuns la sesizarea ta in scris? Putem face ceva sa verificam legalitatea?

Sunt totusi circa 140 milioane RON platiti in aproape 12 ani si inca merge mai departe !!!

L.E. Eu nu contest calitatea si rezultatele muncii lor, dar as vrea sa stiu ce am platit noi din 2012 pana in August 2014, cand in santier nu s-a mai lucrat, si as vrea sa stiu si cum este contractul facut (per tronson sau per sector sau per total).

Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 05:40:26 PM
Poate ca totul este perfect legal. Dar nu avem si noi dreptul sa stim pe ce s-au dus banii in perioada in care in santier nu s-a lucrat (2012 - August 2014)?
Tocmai de aceea as vrea sa fie facute verificari sau sa fie publicate rapoartele, in caz ca s-au facut.

Oricum, ramane o tema de cercetare. ;)

Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 10:35:14 AM
Quote from: euromau on June 07, 2016, 10:03:23 AM
nui nimic...merem inainte.sa nu uitam care este scopul nostru: de a informa corect despre santierele patriei,de a fi cu ochii pe constructori si stat(in ansamblul sau) si a pune presiune mediatica sa faca treaba buna!!!

Azi m-am enervat iar in legatura cu contractul cu EGIS de supraveghere pentru A3 (vedeti acolo). Nu ne ajuta si presa putin?

Uite ca cineva ne-a ajutat.

http://www.economica.net/clauza-de-milioane-de-ce-incasa-egis-bani-chiar-daca-pe-autostrada-transilvania-nu-se-construia-nimic_121420.html

Quote,,După încetarea Contractului cu Antreprenorul BECHTEL Int. Inc. (în data de 29 mai 2013) a fost aplicată clauza 2.81 din Condițiile Speciale ale Contractului de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcție a Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea - Granița România / Ungaria, oprirea temporară a lucrărilor de proiectare și execuție", au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii Companiei de Drumuri.

Potrivit clauzei, "în cazul opririi temporare a lucrărilor din motive independente de activitatea consultantului, autoritatea contractantă va notifica în acest sens consultantul cu cel puțin 3 luni înainte de oprirea temporară a lucrărilor iar consultantul va asigura serviciul minim necesar pe durata opririi temporare a lucrărilor menținând biroul din București (Coordonatorul de Proiect și personalul necesar pentru a-l asista în activitate). Pe perioada opririi temporare a lucrărilor, autoritatea contractantă va plăti consultantului, lunar, o sumă reprezentând 30% din valoarea facturii aferente serviciilor estimată conform previziunii cashflow-ului întocmită de consultant."

QuoteConform unui istoric al plăţilor efectuate de CNADNR către Egis, publicat pe forum.peundemerg.ro, valoarea facturilor lunare depăşeşte 1 milion de lei, inclusiv in perioada în care nu se mai derulau lucrări pe şantier.

Membrii forumului de specialitate întreabă de ce Egis a primit lunar bani, chiar și fără să existe lucrări de supervizat şi de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat.

Contactată pentru declaraţii de ECONOMICA.NET, reprezentanta Egis, Clotilde Armand, a spus că fondul întrebărilor este contractul dintre statul român şi firma americană Bechtel.

"Eu personal nu am jucat niciun rol în acest contract, care a fost reziliat înainte să fiu angajată la Egis. Nici firma Egis nu a avut vreun cuvânt de spus despre termenii acestui contract", a menţonat Clotilde Armand.

"Vă rog să solicitaţi reprezentanţilor statului român, fostului prim-ministru Năstase, guvernelor şi partidelor care au condus România între 2003-2013, precum şi companiei Bechtel, răspunsurile la întrebările pe care publicul are dreptul să le pună în legătura cu acest subiect", a continuat reprezentanta Egis.

Asteptam si o continuare la articol, in care sa vedem si raspunsul foarte documentat al CNADNR referitor la "de ce Egis a primit lunar bani, chiar și fără să existe lucrări de supervizat şi de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat".

ticker

#10057
OK, contractul e unul pagubos, dar cum cu Bechtel s-a negociat, nu se poate si cu Egis?

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rocklee

ciprebbe ..senzationale filmari .... :gj: :thumbsup: :vroomvroom: :cheers: :cheers:

TibiV

Asta doar ca sa ne amutesti de tot... :D

Super, ciprebbe !
:cheers:

(Ma duc la mini-market sa mai iau o bere, ca daca mai pui o postare nu mai am cu ce sa te cinstesc... ;)   )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Zimox

Frumos, cand se vrea se poate, zic ca un minim de siguranta rutiera meritam si noi prin construirea acestor autostrazi, dar nu carpite si demolate dupa nici jumatate de an in unele cazuri (si avem destule), zic ca mai bine se face de la inceput o treaba bine facuta chiar daca costul ei se ridica cu 20-30% .Bravo UMB, bravo Cip.
!

interesantul

Quote from: ticker on June 23, 2016, 01:28:22 PM
OK, contractul e unul pagubos, dar cum cu Bechtel s-a negociat, nu se poate si cu Egis?

Cu contractele de prestari servicii e o oarecere problema.
Tu ca prestator de servicii, angajezi resurse pentru a putea presta acel serviciu. Cand semnezi un contract ei in calcul si durata lui printre altele pentru a putea face o oferta financiara, prinzi tot ceea ce ar fi in favoarea ta, daca beneficiarul denunta contractul

Acum ca beneficiarul a oprit investitia facuta de un tert, iar consultantul nu mai avea obiectul muncii nu e problema consultantului. El isi va lua banii stabiliti de la bun inceput in contract, conform tuturor clauzelor.

Nici mie ca prestator de servicii nu-mi convine sa investetsc in utilaje, oameni, fara sa am un contract pe durata minima, cu anumite clauze... Eu ca sa prestez aceste servicii trebuie sa investesc, trebuie sa-mi amortizez investitia.
Asa ca CNADR e de blamat ca a reziliat contractul cu Bechtel, nu Egis pentru ca si-a respectat clauzele contfractuale. CNADR-ultrebia sa-i de de lucru.... Egis a investit in infrastructura functionala pentru ei, si .... pierde tot pentru un CNADR icompetent...
E celebru cazul Side instalatii de la Cluj, unde Ghita, acum multi ani, ia- dat afara, platindu-le contractul pana la capat. Oamenii cumparasera utilaje, facusera angajari, etc...
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

NGC

#10063
E corect intr-un fel ce spui tu, dar sunt cel putin cateva probleme interesante de dezbatut, eventual in topicul constructorilor.
1) Care sunt costurile pe care le are un consultant care supravegheaza lucrarile? El nu are utilaje care ar sta degeaba.
2) Contractul initial cu Bechtel prevedea terminarea lucrarilor in 2013. Care a fost durata luata in calcul de EGIS in contractul de consultanta?
3) Daca EGIS ar avea un contract pe o suma fixa, atunci ce am face atunci cand am depasi aceasta suma? Daca ei au luat 30% din banii cuveniti in lunile cand nu s-a lucrat, la un moment dat s-ar depasi suma fixa si lucrarile la A3 care fac parte din contractul lor de supraveghere, tot nu ar fi terminate in momentul terminarii sumei fixe.

horatiu.cosma

Problema contractelor de consultanta e una generala, in special pe modernizarea/reabilitarea DN-urilor, contracte mai putin vizibile decat cele de autostrazi, dar cu cel putin la fel de multe dificultati(vezi centura Suceava, Tg. Jiu, DN 56, 66, 76 etc). Chiar daca au fost perioade in ultimii ani in care nu s-a lucrat efectiv in teren pe Autostrada Transilvania, EGIS a muncit serios. Problema se va rezolva atunci cand va exista predictibilitate pe contractele de executie.