News:

.

Main Menu

Industria in Romania

Started by Ionut, November 15, 2016, 10:42:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Amintim că, recent, companiile americane Oshkosh şi AM General au câştigat contractul scos la licitaţie de Romarm pentru operaţionalizarea la Moreni a primului hub de mentenanţă regional pentru vehiculele furnizate armatelor NATO europene. Cu respectiva ocazie, a fost testat dinamic unul dintre vehiculele JLTV din portofoliul firmei Oshkosh, care va face parte din gama ce va fi deservită de hubul de la Automecanica Moreni.

https://www.bursa.ro/negocieri-esuate-la-uzina-automecanica-moreni-01354340

rota

Compania germană Dräxlmaier va investi două sute de milioane de euro în fabrica de componente E-mobility din oraș, în următorii șase ani, pentru a produce baterii pentru automobilele electrice. Vor fi create peste o mie de locuri de muncă. 

Compania DRÄXLMAIER Group a anunțat planurile de investiții la Timișoara în cadrul unui eveniment la care au participat oficialii locali și ambasadorul Republicii Federale Germania la București. Valoarea investiției în clădiri și echipamente de producție se ridică la peste 200 de milioane de euro și va fi implementată în următorii șase ani.

Sursa

rota

Porsche Engineering opens second tech location in Romania

With a new research and development site in Timișoara, it is further expanding its network of innovation centres for developing the intelligent and connected vehicles of the future. The new location extends and complements the work being done by Porsche at its other Romanian site, in Cluj-Napoca. Opened in 2016, this base is home to 250 employees, who are working on various high-tech automotive projects.
Sursa

tom_sawyer

Combinatul COS Târgoviște a intrat în faliment după decizia Tribunalului Târgoviște. Joburile a peste 900 de angajați, în pericol

Tribunalul Târgoviște a pronunțat miercuri hotărârea prin care Combinatul COS Târgoviște (fost Mechel) a intrat în faliment, potrivit minutei de ședință. Combinatul a avut anul trecut pierderi de peste 62 milioane lei, față de profitul net din 2019 de peste 140 milioane lei. Numărul salariaților a scăzut de la 1.311 la 921.

Combinatul de Oțeluri Speciale Târgoviște este în procedură de insolvență din februarie 2013 și este singurul producător de oțel-beton cu ciclu complet din România. Combinatul s-a aflat în portofoliul grupului rus Mechel, iar acum este controlat de offshore-ul cipriot Mazur Investments Ltd cu 86 %. Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) deține 4 %, iar restul e deținut de mici acționari. Administratorul special al combinatului este cetățeanul rus Oleg Shvedakov, născut în 1973 în fosta URSS.

g4media.ro


Liberty Galați, fuziune cu unități din Belgia, Luxemburg și Italia

Combinatul siderurgic Liberty Galați va fuziona cu unitățile Liberty Liège-Dudelange (Belgia și Luxemburg) și Liberty Magona (Piombino, Italia), în cadrului unui mai amplu plan de restructurare a afacerilor la nivelul GFG Alliance și al Liberty Steel Group. În urma acestui proces, combinatul de Galați va deveni principalul furnizor de rulouri laminate la cald pentru unitățile din Belgia, Luxemburg și Italia, ceea ce va asigura creșterea producției de la Galați, dar și securizarea cu materii prime a unităților din aval.

La nivel european, GFG Alliance (GFG) și Comitetul de Restructurare și Transformare (RTC) al Liberty Steel Group au demarat un proces de restructurare a afacerilor din siderurgie, axat pe concetrarea afacerilor în jurul "nucleului dur" al celor mai puternice și profitabile unități pe care le deține - combinatul siderurgic de la Galați și combinatul siderurgic de la Ostrava (Cehia), în paralel fiind analizate variantele de restructurare sau chiar scoatere la vânzare a unităților neprofitabile.

Interesant este că unitățile de la Liege - Dudelange (Belgia și Luxemburg) și Piombino (Italia), care în total au câteva sute de angajați, au făcut parte din pachetul de separare convenit de ArcelorMiital cu Comisia Europeană, pentru a permite achiziția, în 2019, a combinatului Ilva (Italia). Unitățile în cauză, alături de cele mai importante oțelării din România și Cehia - combinatul de la Galați și combinatul de la Ostrava, respectiv, laminoarele de la Skopje, din Macedonia de Nord, au fost achiziționate de GFG Alliance de la ArcelorMittal, în cadrul unei tranzacții de 740 milioane de euro.

În fapt, Liberty Liege-Dudelande și Liberty Magnona constau în mai multe linii de producție a tablei galvanizate și a tablei acoperite organic. ArcelorMittal, de la care Liberty Steel a cumpărat aceste linii de producție, își luase angajamentul să aprovizioneze în continuare aceste unități cu rulouri laminate la cald. Dar din momentul în care Liberty a întâmpinat probleme financiare, după prăbușirea Greensill Capital, ArcelorMittal și-a redus treptat livrările către aceste unități. Practic, în lipsă de materii prime, aceste unități au fost aduse în pragul colapusului, iar fuziunea sub "umbrela" Liberty Galați este o soluție salvatoare pentru ele.

Restructurarea afacerilor din siderurgie ale Liberty Steel s-a impus după ce principalul finanțator, Greensill Capital, a intrat în colaps, iar GFG Alliance a rămas descoperit în ceea ce privește asigurarea capitalului de lucru necesar derulării afacerilor. Scopul restructurării este de a facilita refinanțarea GFG Alliance, în paralel cu protejarea activelor pe care le deține și a locurilor de muncă.

viata-libera.ro


AlexxC

https://www.zf.ro/companii/grupul-italian-beltrame-va-investi-300-milioane-euro-intr-o-fabrica-20173080
"Grupul Italian Beltrame va investi 300 milioane euro într-o fabrică de oţel-beton şi sârmă laminată în România şi analizează mai multe locaţii"

Asta apropo de falimentul combinatului de la Targoviste si cererea prevazuta pentru viitoarele lucrari de infrastructura.
Cred ca Targoviste este printre locatiile vizate datorita fortei de munca calificate disponibile.

tom_sawyer

Grupul turc Borusan Mannesmann vrea să construiască, în România, o fabrică de țevi de oțel și are în plan o investiție inițială de 8 milioane de dolari (6,77 milioane de euro) pentru acest proiect.

Compania a înființat și o subsidiară pe piața locală, Borusan Tube Products.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/insider/companii/borusan-mannesmann-pregateste-o-fabrica-in-romania-investitie-de-8-milioane-dolari-grupul-turc-interesat-sa-furnizeze-teava-de-otel-pentru-brua-20321731

https://www.kap.org.tr/en/Bildirim/952110


DarkFranck

https://www.zf.ro/eveniment/beltrame-grupul-italian-care-detine-combinatul-donalam-calarasi-20246351

,,Eu sper că va rămâne toată producţia în România. România importă în momentul de faţă 1,5 milioane de tone de fier-beton. În momentul de faţă un milion şi jumătate de tone de oţel-beton şi sârmă laminată. Se vor produce la Călăraşi  600-700.000 de tone, adică 40-50% din piaţă. Eu cred că obiectivul nostru e să trimitem marfa doar în România", a spus el.

Cred că e o veste bună pentru piața de construcții din România, inclusiv pentru infrastructură.
Fluctuat Nec Mergitur

TVlad

A mai ramas ceva din vestitul combinat de la Calarasi? Eu stiam ca nici macar nu a fost vreodata functional. Prin 2004 se chinuiau sa instaleze camere de supraveghere ca sa mai domoleasca apetitul hotilor de fier vechi.

tom_sawyer

^^ se pare că discuții mai avansate sunt la Buzău, sau cel puțin acolo s-au lăudat primarul și prefectul că i-au prezentat directorului italian oportunitățile:

https://www.bursa.ro/unul-dintre-cei-mai-mari-producatori-de-bare-de-otel-din-europa-in-discutii-sa-investeasca-la-buzau-25919341

(nu e nimic în plus în articol față de ce s-a postat deja aici)


DarkFranck

^^

Se pare că a mai rămas ceva, dar subțire:
https://adevarul.ro/economie/afaceri/combinat-siderurgic-construit-zero-romania-italienii-detin-parte-fosta-siderca-calarasi-vor-investi-300-milioane-euro-1_60e3ea4f5163ec4271cc28fd/index.html

"În ceea ce priveşte Donalam, aceasta a fost înfiinţată după falimentul Siderca din 2005, când renumitul combinat din Călăraşi a fost divizat în 5 unităţi: Sidertrans, Martifer, Donalam şi, cea mai mare, Donasid. În prezent, Donalam, cu sediul în Călăraşi, este unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald şi oţeluri special din Europa, după cum spun italienii, adăugând că au înfiinţat Donalam în 2006, iar în 2007 au cumpărat de la Tenaris un laminor pe platforma fostului combinat siderurgic Siderca. Compania deţine peste 270 de angajaţi şi vinde anual aproximativ 120.000 tone de bare de oţel. "
Fluctuat Nec Mergitur

TibiV

Din articolul poostat de DarckFranck este de retinut si aspectul asta, important mai ale pentru thread-ul feroviar:

Quote
În ce priveşte Tenaris (de la care Beltrame a cumpărat laminorul), acesta a preluat, în urma falimentului Siderca, partea cea mai viabilă din combinat – Donasid – respectiv oţelăria, unitatea de turnare continuă şi laminorul pentru profile grele şi şină de cale ferată, inclusiv 150 ha şi clădirea administrativă a fostei Siderca.

Citeste mai mult: adev.ro/qvt5hy

Prin '97-'99 productia de sina de cale ferata era considerat cel mai important asset al Siderca...
Nu stiu daca in ultimii 30 de ani au produs efectiv, si daca da - ce cantitate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#297
LIBERTY Galați a raportat rezultate solide pentru trimestrul încheiat la 31 martie 2021: o cifră de afaceri de 1,77 miliarde de lei (359 milioane de Euro) și EBITDA (profit operațional înainte de scăderea amortizărilor, dobânzilor și impozitul pe profit) de 256 milioane de lei (52 milioane de Euro), cele mai bune rezultate trimestriale înregistrate din 2008 până în prezent. Este o continuare a evoluției  pozitive din cea de-a doua jumătate a anului trecut.

În 2020 LIBERTY Galați a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 4,7 miliarde de lei (1 miliard de Euro) și EBITDA de 187 milioane de lei (38 milioane de Euro).

Compania este în prezent în cursul unei creșteri semnificative de producție, atingându-se aproximativ 531.000 de tone în primul trimestru al anului 2021.
libertysteelgroup.com


LIBERTY Galați, cel mai mare producător integrat de oțel din România, a raportat o serie de rezultate foarte solide pentru al doilea trimestru al acestui an, cu EBITDA (câștigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) în creștere cu peste 60% față de trimestrul precedent, care a reprezentat cel mai bun rezultat înregistrat din 2008 și până în prezent.

Compania a raportat rezultate excelente pentru trimestrul încheiat la 30 iunie 2021, cu o cifră de afaceri de 2,4 miliarde RON (492 milioane EUR) și EBITDA de 412 milioane RON (84 milioane EUR), în creștere cu 37% și respectiv 61% față de rezultatele bune din trimestrul încheiat la 31 martie 2021.

Combinatul este în prezent în curs de creștere a producției către nivelul de 3 milioane de tone anual, de la aproximativ 2 milioane în 2020 și a livrat către clienți 566.000 de tone în T2, cu 7% mai mult decât în primul trimestru.
libertysteelgroup.com

SB76UFO

Mai multe detalii legate de Ford in Romania, cred ca ar putea sa ne ofere punktnet, daca ar dori sau ar putea.  :hm:
"Prostia este eternă și invincibilă"

tom_sawyer

#299
Interviu cu directorul Donalam Călărași. Noua fabrică de fier-beton va fi în arealul (Călărași)-Pitești-Ploiești-Buzău-Brăila. (de la 23:50)