Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 35 Guests are viewing this topic.

GAC

dintre toti constructorii  umb sunt singurii capabili sa duca 20 loturi simultan...
daca pe a7 ar fi venit si porr sau strabag si ar fi pierdut, da as fi fost suparat pe umb, dar avand in vedere ce contracandidati a avut umb, nu am ce sa regret.
vor fi niste intarzieri, dar la cum merge treaba, la 1 dec 2026 mergem pe A pana la Pascani.
mie mi s-a parut din start un termen scurt de 20 luni pt podul de la buzau, si cu tablier metalic. daca proiectantul ar fi specificat grinzi de beton, acum am fi fost la suprabetonare. sa ne uitam la webuild pe lot 5 A1, de un an jumate lucreaza la podul de langa CdA si mai au...

hummingbird

Aceeași situație și pe Marginea-Holdea, unde au licitat ei, Aktor și turcii. :lol:

ncb

AUTOSTRADA A7 Ploiești - Buzău | Nod rutier cu A3 si Pasaj peste DJ 101F si CF | 07.08.2024


Multumim, Raducu!

Geri

In filmarea din 30.Iulie.2024, am vazut 5 masini de batut stalpi si parapet median pe sensul Bz-Fc inrte nodul Bz-DN2 si supratraversarea cu grinda culcata.

Sa vedem cum vor acoperi cei aproximativ 400km de parapeti pe cele 4 loturi. Si daca vor mai aduce si alte masini de batut stalpi.




Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

@GAC, ai vreo informatie ca se va extinde termenul PNRR pana in decembrie 2026? Eu stiu de august, doar plata pana in decembrie!De celelalte loturi ale UMB pe A1, A3, A8 ce spui, se termina si alea in termenul PNRR?! Admitand ca e acceptabil sa nu se respecte termenul contractual mai scurt, plus acele lucrari scadente care nu sunt in PNRR?! A aparut o frenezie, mai ales la moldoveni, de-a apara UMB care le face autostrada! Sa le-o/ne-o faca (vom beneficia toti de ea), dar sa fim obiectivi! Daca as avea certitudinea ca vor fi extensii de termene in PNRR, zau ca as fi mai putin preocupat de intarzierile constructorului, oricum incetinirea se va intampla din cauza finantarii prestate de "partenerul serios"!

Claudiu T.

Dupa ce domnul Grindeanu a afirmat (dezinformat) cum ca pana la anul vom circula pe A7 pornind de pe A3 pana aproape de Buzau  ( https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/grindeanu-promite-ca-pana-la-sfarsitul-anului-se-va-putea-circula-pe-140-de-kilometri-din-autostrada-moldovei-2887181sursa) am zis sa las o poza cu timpul estimat dintr-o parte a Buc pana la intrare in Buzau ca sa avem ce compara...candva cand vor fi gata loturile 1 si 2.





Powered by API/PUM imgur uploader

Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

ncb

AUTOSTRADA A7 Buzau-Focsani | Montare parapete si Lucrari Pasaj DJ 203 | 07.08.2024 | Raducu P Drum


Multumim, Raducu P Drum!

RebelOtter

Știe cineva dacă între banda de circulaţie şi parapetul median pe A7 va fi distanța ca pe A0 nord sau se vor aplica normativele vechi? (Ar fi păcat să avem autostradă nouă la standarde vechi)

bim14

@Claudiu T, dupa mine, principalul scop al A7 este de a ne scapa de criminalii de pe DN2 pentru ca numai in ultima saptamana au fost cateva accidente mortale. Pentru Moldova, mi se pare mai importanta conexiunea cu vestul prin A8 pentru a putea atrage cat mai multe investitii si a dezvolta intreaga zona. De altfel, e posibil ca peste 20-30 de ani, cand va fi gata A8(daca va fi gata), sa nu mai ajute zona atat de mult pentru ca fabricile vor fi fost deja mutate in China/India. Sau tot in Ungaria vor fi construite, ca au infrastructura bine pusa la punct.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

Ionut

Mă văd nevoit să clarific/să sintetizez discuțiile despre A7 și UMB.
Disclaimer: mesaj foarte lung.

1. Eu și API nu suntem anti-UMB. Nici anti-oricare-alt-constructor. Suntem pro-echidistanță, pro-transparență, pro-proiect, pro-infrastructură. Asta am fost de la bun început. Când cineva este anti-transparență, când se promit cai verzi pe pereți (și evident ulterior nu se livrează), atunci intervenim. Problema a apărut chiar aici, pe A7, acum doi ani când UMB a licitat extrem de agresiv pe A7 și a luat 10 din 13 loturi, 255 km, adică și-a depășit (cu mult) capacitatea de a pune în teren tot ce are în portofoliu în termenele asumate contractual. Asta am zis încă de la final de 2022, asta am zis în 2023, asta zicem în 2024. Pentru unii asta înseamnă că suntem anti-UMB.

Pentru noi și pentru cei câțiva care au ochi și cap să vadă, înseamnă fix pro-echidistanță: și UMB trebuie să-și respecte angajamentele contractuale, nu doar ceilalți constructori și, dacă n-o face, să fie tratat cu penalități, oprobiu public și înjurături, la fel cum se întâmplă cu ceilalți care întârzie, mai mult sau mai puțin. Sau măcar să spună cineva asta (o spunem noi), fără ca acel cineva (noi) să fie înjurat că spune adevărul/evidența.

2. Nicio altă organizație nu a făcut mai mult bine UMB decât API și această comunitate. Comunitatea aceasta (forumul) pozează din toamna lui 2011 (13 ani) și filmează din avion din iulie 2012 (12 ani). Culmea, prima filmare din avion, făcută cu bani strânși de la oameni de pe acest forum, a fost de pe un șantier UMB: A1 Giarmata-Izvin, adică Timișoara-Lugoj lot 1. Vedeți aici istoria completă a filmărilor din avion, aproape 3 ani de filmări. Apoi a apărut API, fondată în mai 2015, care publică pe canalul propriu prima sa filmare aeriană tot de pe un șantier UMB: Gilău-Nădășelu, 30 iulie 2015, acum 9 (nouă) ani. Filmare tot din avion, că era cam greu cu dronele pe-atunci.

Mai mult, API a ținut de-a lungul timpului partea celor de la UMB în nenumărate rânduri, pe bună dreptate, pentru că aveau dreptate. Am cerut CNAIR să le facă recepția, așa cum era corect, și să fie plătiți și să le curgă perioada de garanție și să nu dea aiurea bani la bancă, pe Gilău-Nădășelu care a stat MUZEU 11 luni de zile în 2017-2018. Breaking news-ul nostru din vara lui 2022, preluat MASIV de TOATĂ presa, plus nenumăratele intervenții și explicații în presă care au urmat, au făcut ca MT și guvernul să accelereze OUG-ul prin care să se actualizeze prețurile contractelor. Am ținut partea UMB în presă care insista cu "șantajul" UMB de a opri lucrul. Am explicat că nu e șantaj, nu pot pur și simplu să lucreze în pierdere, dacă nu actualizează se vor rezilia contractele. Presiunea noastră le-a salvat MULȚI bani celor de la UMB (și MULTOR constructori).

Sunt ZECI de poziții în care API a luat, PE BUNĂ DREPTATE, partea UMB (și a altor constructori). Noi ne-am încasat înjurăturile și mizeriile din partea CNAIR și MT că am face agenda constructorilor, iar constructorii și-au încasat banii. Sunt literalmente SUTE de filmări, reportaje de la sol (ale membrilor PUM și ale API) și intervenții API în media făcute în anii ăștia de pe șantierele UMB (și preluate masiv de presă) în care lăudam mobilizarea UMB. Atunci eram buni, acum nu mai suntem.

---------
Miturile despre UMB:
1. Sfântul UMB sau "dai în mine, dai în tine, dai în fabrici și uzine" și faci blasfemie. Nu există niciun constructor sfânt, cu atât mai puțin UMB. Sigur, este în continuare cel mai puternic, cel mai harnic și cel mai spectaculos antreprenor de pe rutier (pe feroviar e altă poveste), în România. Dar atât. Nu am nicio problemă cu fanii UMB, ultrașii UMB sau acoliții UMB. Oricine e liber să-și facă o religie din orice idee, companie sau om. În schimb, cer un lucru: nu mă înjura pe mine dacă îți critic idolul, mai ales că o fac de fiecare dată argumentat.

2. UMB nu a întârziat niciodată. Fals, foarte fals. V-a prezentat Horațiu o listă comprehensivă. Dar și fără lista lui Horațiu, UMB este anul ăsta întârziat pe A7 la cocoașă și mai ales pe lotul 1 la Buzău. Contractual. Plus că a promis că termină Craiova-Pitești 4 complet și n-o s-o facă, plus Galați-Brăila și nici vorbă de așa ceva (de ăsta nici nu se mai vorbește în ultima perioadă, deja a fost uitat). Sigur, a avut, va avea în 2024 probabil (Buzău-Râmnic) și va avea și în viitor proiecte inaugurate înainte de termen, curat. Dar atât, nu le-a terminat și nu le va termina pe toate în (sau înainte de) termenul contractual.

3. UMB livrează calitate. Fals, foarte fals. A lucrat în trecut de nota 9 sau chiar 9,5 dar ultimele proiecte livrate sunt cel mult mediocre. Cu greu dau un 7 pe A0 Nord 2 unde avem calorifer, ori pe Craiova-Pitești 3 unde sunt vreo trei trambuline în plin rambleu foarte urâte, confirmate și de mine și de mulți alții, chiar aici pe forum. Plus problemele pe proiectele mai vechi de pe A3 (Gilău-Nădășelu, de exemplu) sau pe cele noi de pe A3. E drept, pe A3 UMB are scuza terenului păcătos.

4. UMB livrează toate proiectele contractate. Fals, foarte fals. În ianuarie 2024 UMB a cerut rezilierea amiabilă pe Centura Galați. CNAIR nu prea ar vrea. Așa că totul s-a blocat, nimeni nu mai zice nimic, politica struțului. La fel, la Podul de la Cosmești, semnat în aprilie 2022 despre care nimeni nu suflă o vorbă. Mai mult, se poate spune că UMB a renunțat la o parte din proiectul Nădășelu-Zimbor: NU a licitat la viaductele de pe traseul nou la Nădășelu și Topa, surprinzându-ne inclusiv pe noi. Evident, nu a licitat din două motive: nu mai are capacitate (mai ales că aici vorbim de vreo 2,5 km de viaducte) și tergiversarea acestor viaducte este scuza perfectă să o lălăie pe Nădășelu-Zimbor (că nu mai poate momentan).

5. UMB este un erou. Fals, foarte fals. Umbrărescu și grupul său de firme nu sunt eroi. Sunt companii care vor profit. Dacă erau eroi, sau societăți caritabile, nu opreau lucrul pe șantiere acum doi ani în vară. Sigur, nimic în neregulă cu profitul. Să facă MUNȚI de bani, de profit. Dar atât, să nu se dea de ceasul morții ei și fanii lor că sunt eroi, că fac sacrificii, de parcă ar face pe gratis autostrăzile, iar noi trebuie să stăm cuminți și să zicem sărut-mâna. Noi cu toții (și europenii) plătim și profitul lor și salariile lor și toată distracția asta.

6. Similar, UMB este un salvator al neamului. Fals, foarte fals. Naționalismul de carton și osanalele grobiene aduse chiar de politicieni, nu mai zic de ultrașii UMB, nu fac bine societății românești și nici pieței de profil. Sigur, o doză de protecționism este firească - toate țările au tendința justificată și normală de a-și proteja interesele și constructorii care provin din acele țări. Dar atât. Aș vrea ca într-un final România să facă ce-au făcut austriecii care le-au ars o amendă celor de la Strabag și Porr pentru cartel (blat la licitații), doi granzi de-ai lor.

Mai mult, dacă vrem să protejăm și să creștem constructorii români, hai să creștem câțiva, nu doar să umflăm un gras până pocnește, UMB. Nici pe el nu-l ajutăm că dă în diabet și probleme cardiace, nici pe noi care ajungem să dansăm după cum vrea el.

Hai să fim fair-play și să avem un stat serios și condiții de piață echilibrate pentru toți, inclusiv pentru cei mici, gen Dimex, CON-A, Retter, Erbașu, Apolodor, IBB, de ce nu chiar Coni, să-i zic pe cei acum aflați în prim-plan, cu toate controversele și păcatele lor că, repet, nu-i niciunul sfânt. Cu Selina/Nea Beni, mă abțin. Și, evident, nimeni nu vorbește de pleiala de subantreprenori și furnizori care sunt prea mulți ca să-i enumăr acum.

Mai mult, nicio vorbă despre țepele notorii date de antreprenorii generali care s-au stins imediat ce cordonul ombilical politic s-a tăiat, gen Pa&co, Euroconstruct, Straco ori penalul-condamnat Nelu Iordache (Romstrade), înșirând multe țepe în urma lor.

7. UMB face totul ca la carte, șezi liniștit. Fals, foarte fals. UMB este ținut în brațe cu lunile, chiar anii (exemple nenumărate), de supervizorul DRDP alocat pe proiect, CNAIR amânând la maxim contractarea unui supervizor independent. Deci UMB face după cum vrea. Și iată ce face: face devieri de DN pe pământ, nu cu asfalt cum sunt obligați alții (și cum e normal), vezi chiar A7 la DN23 (Râmnic). UMB își bate joc de regulile SSM (exemple cu duiumul). Mai grav, își bate joc de avize (lipsa avizelor), vezi cazul cel mai grav, septembrie 2023, țeava explodată, 4 morți. Mai mult, doar pe A7 ne-au contactat 3 oameni care pe A7 s-au trezit cu UMB intrat pe terenurile lor fără să fie expropriați (dacă ne-au contactat trei oameni pe noi, probabil că sunt mult mai mulți cu problema asta).

---------
Ce (mă) deranjează în mod deosebit:

1. Deranjează că, deși realitatea a demonstrat de nenumărate ori că știu (eu) și știm (API) despre ce vorbim, suntem atacați gratuit, feroce și FĂRĂ argumente. De toată lumea, de la ministru și Umbrărescu (da, atac feroce și în privat și public în fața a 80 de oameni, crema Transporturilor, cu minciuni și argumente false, în luna mai 2024 la CM PT) până la oameni pe Facebook sau chiar aici pe forum. Că e ușor să comentezi din spatele unui user anonim. Și, chiar în cazul ministrului și al lui Umbrărescu (!), să promiți fantezii și să nu aduci argumente pentru a le susține, ajutându-te de minciuni și conspirații doar-doar să încerci să ne discreditezi.

2. Deranjează "argumentația" FALSĂ că dacă eu nu am studii CFDP nu știu despre ce vorbesc. Urmăresc domeniul din februarie 2008 (16 ani jumătate) și știu cu ce se mănâncă șantierele și ce se petrece în biouri mai bine decât FOARTE mulți care lucrează pe șantiere sau în birouri. Argumentele sunt multiple dar până la urmă contează că estimările mele sunt confirmate (de multe ori FOARTE precis) de realitate, în majoritatea covârșitoare a cazurilor. Asta nu se poate face din ghicit, ci din evaluarea independentă, corectă și comprehensivă a multor variabile care țin atât de aparatul de stat, de privați, cât și de aspectele strict tehnice.

3. Deranjează dubla măsură. Așa cum am zis mai sus, UMB e ținut în brate, se închid ochii la foarte multe lucruri: supervizare DRDP (ca și când n-ar fi), pentru UMB se poate orice, se rezolvă orice, se acceptă orice modificare contractuală, extensii de timp pe toate contractele oricât e nevoie, Doamne-ferește să amintești de penalități de întârziere, modificări de soluții tehnice câte și când vrei, situații de lucrări aprobate fără discuții. Nimeni nu se supără când spunem de ceilalți constructori când întârzie. Sau când dau chix. Sau fac prostii. De Sfântul UMB însă nu trebuie să ne atingem. Mai mult, lipsa penalităților de întârziere înseamnă bani care ar fi trebuit să se întoarcă de la buzunarul privat în cel public. O mână spală pe alta.

UMB poate lucra fără avize, fără AC, ba chiar fără exproprieri (dacă vrea și are capacitate). Oficialii închid ochii, doar noi zicem că nu e OK. Sigur, așa cum am zis, toți constructorii au păcatele lor, dar dubla măsură e evidentă pentru toți cei care au ochi să o vadă. Dubla măsură distorsionează piața, demotivează constructorii (români, în primul rând) mai mici până la nivelul la care se poate considera concurență neloială (în opinia mea), dezechilibrează concurența în piață și alungă constructorii serioși mari, România punând pariu pe un singur om, Umbrărescu.

4. Deranjează că sunt acuzat eu și acuzați noi, API, că am fi anti-A7, că n-am vrea autostrada A7 sau autostrăzi în Moldova O aberație sinistră mai mare ca asta cu greu poți inventa. Nu doar că e o chestie falsă, dar mai e și ilogică. Eu sunt buzoian. De ani de zile vorbesc despre A7 și cer autostrada asta. Drept dovadă, doi înjurați (Horațiu @horatiu.cosma și Cătălin @cutter) au înțeles importanța acestei autostrăzi și au făcut posibilă introducerea ei în PNRR în 2021. Acum eu și API suntem acuzați că suntem USRiști și nu vrem A7. WTF?!?! Ce motiv aș avea eu să nu vreau A7? Sau Horațiu ori Cătălin. Ba dimpotrivă aș zice, fără să vorbesc în numele lor: dacă nu vor fi gata toți cei 320 de km în 2026, ai putea spune că a fost nefezabilă introducerea A7 în PNRR. Evident, toți oamenii normali la cap vor A7. Asta nu înseamnă că trebuie să închidem ochii la cum se comportă UMB, vezi mai sus.

5. Deranjează atitudinea "au furat, dar au și făcut". Adică dom'le cine să facă A7 dacă nu UMB? Ce mai contează câteva luni întârziere. Sau 6. Sau 9 sau 12. Ce mai contează întârzierile adunate pe celelalte proiecte ale UMB. TOATE proiectele UMB suferă momentan, TOATE, inclusiv A7, cu excepția A7 Buzău-Focșani. Lasă... bine că se face, orice pentru UMB, salvatorul, eroul. UMB a licitat pe A7 din ambiția stupidă combinată cu lăcomia de a pune mâna pe atâta profit (chiar și la 80% din estimat), știind că, chiar dacă nu va reuși să se încadreze în termene, ele vor fi extinse și nu vor păți nimic. Ceea ce se întâmplă chiar acum și toți, în afară de mine/API și o minoritate cinstită și obiectivă, stau ghiocel, pupă inelul și închid ochii.

---------
Sunt multe alte lucruri de zis, multe. Dar mă opresc aici. În esență, la asta se reduce: pentru unii, dacă spui adevărul și critici UMB argumentat, ești anti-UMB, anti-A7, ești USRist, drulist, soroșist, habarnist, chiar când realitatea îți dă, într-un final, dreptate, iar istoria e tot de partea ta. Trist. Foarte trist.

Acesta este adevărul gol-goluț și istoria povestită pe scurt dintre PUM, API și UMB scrisă în mai bine de 12 ani.
ASTA înseamnă obiectivitate, monitorizare, transparentizare.
Efort COLOSAL de timp, bani și energie. În schimbul căruia primesc și primim înjurături din toate părțile.
Din toate părțile, inclusiv (uneori mai ales) de la cei pe care i-am ajutat.
Ajutat nu pentru că ne-au plătit, ci pentru că așa era corect să le ținem partea.

Mulțumesc celor care au citit!

Iar mulțumirile pentru cei care ne-au crezut și ne-au susținut, ne cred și ne susțin nu vor fi niciodată suficiente!
Fără voi, fără noi, era (mult?) mai rău. Împreună am salvat vieți, Dumnezeu știe câte.

mirceaeliade

#12925
@GAC UMB *nu* este in stare sa duca in spinare 20 de santiere deodata.  Poate pe hartie are semnate spre 20, dar din drona se vede de la o posta ca nici spre 10 santiere nu se aproprie de un ritm cum "si-au facut blazonul".  Dupa cele vreo 5 santiere prioritizate de ei, pana la 10 sau 15 cate au semnate, ritmul din drona pare a fi mai aproape de Aktor decat Strabag.  Si nu cred ca e bine sa ne multumim cu santiere de de nivelul Aktor.....

Si daca cineva crede ca sunt anti-UMB, le zic doar ca eu din principiu sunt anti-monopoluri, sau impotriva pseudo-monopolurilor intr-o piata libera.  Majoritatea observatiilor negative vis-a-vis de santierele UMB isi au originea in pseudo-monopolul care l-a acaparat UMB din contractele CNAIR. Sper doar sa nu se inrautateasca aceste simptome de pseudo-monopol, ca va fi vai si amar de noi, contribuabilii romani.

bbk

Quote from: adriann on August 08, 2024, 12:09:08 AM.

 E o modalitate de a face business foarte smart, avand in vedere lipsa acuta de resursa umana interna

Hai sa iti prezint o discutie intre un sef/sefut(treaba lui de la UMB) si un localnic din Margina, la are am assistat la o terasa din Faget:
 
Quote....
....
UMB:  Nici noi nu am gasit oameni din zona cand am cautat pentru centura TM
Localnic1 catre alt localnic: Bai, tu ar trebuie sa depui un cv la umb, ai merge pe jos la lucru pe santier
 UMB:  a nuuu, daca cumva te angajezi la noi nicidecum nu o sa lucrezi aici, nunu
Localnic2:  dar unde
UMB:  pe celelalte santiere ale noastre
Localnic:  Pai pe mine daca m-a trimite in Moldova, aici cine lucreaza?
UMB: ceilalti oameni ai nostri din alte zone
Localnic: Serios??  Si a-ti gasit oameni sa angajati aici in zona?
UMB:  nu
Localnic:  Sti dece?   Pentru ca Austria este mai aproape decat Bacaul, esti platit si mai bine si nu
           lucri 12 ore, nici nu esti cazat la cotete de 3x4 cate 2
...,,,
Si despre ce a spus Ionut la partea ca nu ii controleaza nimeni, Iti confirm in totalitate, eu sunt unul care si-a rupt masina pe dc-ul distrus de ei(dc100). Tot aici si-au facut drum tehnologic  pe care il sparg la fiecare ploaie  pentru ca nu s-au deranjat sa faca scurgeri

dr4qul4

E greu sa fii impartial. Pentru ca asa ii superi pe toti. Adevarul doare.

Am fost entuziasmat cand UMB a luat A7. Insa nu am inteles ce au cautat pe Centura Timisoara si LD2. E cineva care vede vreun castig in asta?
Daca e doar electoral (gloante pt ministrul timisean) atunci putem suspecta ca licitatiile nu au fost tocmai curate.

Sper sa nu asteptam vreo 4-5 ani (ca sa fie gata LD2) pana se liciteaza A8, partea spre Iasi.

Daca luau altii cele 2 proiecte, poate vedeam progres mai bun. Avem exemplu pe Dx12 T1. Deci nu erau sperante desarte.

In schimb, de vreo 6 luni tot speram "sa termine la Timisoara" si sa mute resursele pe alte santiere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

E clar că puteau lăsa ceva din Buzău-Pașcani pentru altcineva, care s-ar fi nimerit. Hai să mai vedem o dată cifrele astea, v-am mai făcut calculul ăsta de multe ori. Mai fac o dată.



Să zicem că Pizza-Retter și Coni-Trace raportează corect și umflă doar cu 10% cifrele ca să îi ajutăm pe UMBiști.

Pizza-Retter au 759 muncitori * 90/100 / 21 kilometri = rotunjim la 33 muncitori / km
Coni-Trace au 380 muncitori * 90/100 / 28,3 kilometri = rotunjim la 12 muncitori / km

UMB are, cu indulgență, 9000 muncitori. Și 388 kilometri de A și DX (fără Timișoara, fără Centura Galați, fără pod Cosmești).

Deci UMB are 9000 / 388 = 23 muncitori / kilometru de A/DX în portofoliu
Adică FIX MEDIA dintre Pizza-Retter și Coni-Trace de pe A7.
Ca UMB să fie pe 388 km cum e Pizza-Retter pe A7 Dumbrava-Mizil, UMB are nevoie de 12.800 oameni. Nu-i are.


Sigur, dacă o să concentrezi pe 80 kilometri Buzău-Focșani vreo 2500-3000 oameni, ajungi undeva.
Dar ce faci pe restul?!

Exact asta a făcut/face UMB, sacrifică restul portofoliului pentru A7 Buzău-Focșani.
O fi bine, o fi rău. O fi cum o fi.


Dar să privim realitatea așa cum e.
Mai simplu, mai clar și mai fără echivoc nu știu să explic.

ijwtsh

Partea trista e ca nu se vor debloca celelalte santiere dupa anul asta electoral. Adica dupa tre' sa se mute tot pe A7, doar ca mai in fata. Si asa mai trece un an...