Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 36 Guests are viewing this topic.

Mersul trenurilor

^^ varianta rosie daca nu te-ai prins e mai lunga in KM decat cocoasa, ce sens are?  Aia albastra e cea mai buna doar ca e nevoie de un pod destul de mare si face traseul mult mai scump. Doar taiata cocoasa daca se poate..

survola

Trebuie să înțelegem, România este foarte populată, terenurile sunt foarte valoroase peste tot și nu mai este loc nici să tragi o autostradă.
Nici canalizare, gaze și apă, dacă permiteți off-topicul.
Nu avem nevoie de așa ceva. Să rămână totul cum era, că înainte era foarte bine.

TibiV

Corect!

Tot inainte!
Tot inainte era mai bine!

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mersul trenurilor

Mai trebuie precizat ceva, curba din cocoasa nu e o curba asa cum se vede (e curba de cativa km), o poti face si cu peste 130km/h, e vorba doar de KM in plus

Fred

#5914
Quote from: cristi5 on March 02, 2021, 03:34:21 AM
Merita oprit procesul pentru cocoasa?  4km in plus la 400+?
4km in plus la un lot de 30km. La 400km s-ar putea sa fie 40km in plus, nu e vorba de a redesena intreaga A7, ci doar de o bucata scurta.
Quote from: cristi5 on March 02, 2021, 03:34:21 AM
Stati asa, poate ministrul sa opreasca procesul? Si-a pus cineva intrebarea asta? Ce putere are de fapt ministrul asupra CNAIR?
Da, eu mi-am pus intrebarea: cand Drula i-a cerut ministrului precedent sa actioneze nu era ca atunci cand Fred i-a cerut lui Drula sa faca fix acelasi lucru? Daca Drula nu poate, ministrul precedent de ce putea? Daca ministrul precedent nu putea, de ce i-a cerut Drula ceva ce nu se poate?

Quote from: rocklee on March 02, 2021, 08:32:27 AM
ma tot intreb ....oare centurile ocolitoare nu ....sunt tot COCOASE ...iar un proiect de infrastructura se face impreuna AUTORITATILE LOCALE ....bune sau rele cum sunt ...ele decid .... :)
Nu, e gresit pe toata linia:
- cand faci o autostrada de 400 km nu o faci impreuna cu autoritatile locale din fiecare sat de pe traseu; in primul rand nu au competenta necesara, in al doilea rand au interese locale care nu coincid cu cele ale proiectului per ansamblu.
- "bune sau rele, ele decid" - cand or decide pe banii lor atunci pot sa fie bune sau rele, cand o plati primarul din Focsani din buzunarul personal atunci poate sa deschida gura, autostrada asta e platita de UE si contribuabilii romani si nu de matura Tamara. Primarul nu are voie sa decida rau nici pentru orasul lui, daca nu se pricepe sa se lase de primarie, dar nu exista scuze pentru decizii rele.

hefaistos

Atunci FRED, te rog eu vorbeste cu primarul de la Focsani si cu majoritatea lui din consiliul local sa trimita ei o scrisoare catre CNAIR prin care renunta la "cocoasa" si cer reanalizarea traseului.
Pentru ca unii dintre noi parca ne facem ca nu vedem adevarul: cocoasa exista pentru ca autoritatile de acolo in ciuda campaniei dusa de CNAIR, ministrul transporturilor de atunci, ONG-uri si presa, au refuzat cu incapatanare sa accepte varianta normala. LA EI E VINA. Si nu am auzit sa se fi razgandit.
Deci ce vrei, sa renunte CNAIR la un proiect acceptat de UE si dupa sa se milogeasca de Primaria Focsani in speranta ca alora le va veni gandul cel bun?   

 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

danielCD

Intr-o procedură extrem de birocratică există o fereastră de oportunitate să faci o anumită schimbare la un proiect. Nu poți să o faci nici înainte să apară acea fereastră, nici după ce a dispărut acea fereastră.
In privința ferestrei de oportunitate cu privire la cocoașa de la Focșani acea fereastră de oportunitate, din ce îmi aduc aminte de pe forum, s-a închis când Jaspers, adică UE, adică reprezentanții finanțatorului au fost de acord cu această "cocoașă".
Din punctul meu de vedere orice discuție ulterioară acestui moment nu își mai are rostul decât dacă vrem să știm ce trebuie să facem și mai ales în ce moment trebuie să facem ceva, pentru a evita o nouă "cocoașă".

dr4qul4

NU e nevoie de nici un aviz din partea autorizatilor locale. Se paote trece peste el, asa cum s-a facut si la Voluntari. Pandele vroia ceva, dar pana la urma a iesit cum a vrut CNAIR.
Cred ca e timpul sa propunem dearamarea A2 pentru ca trece efectiv prin Fetesti si a A1 pentru ca blocheaza desvoltarea orasului Pitesti.
E clar, m-am convins, ne meritam soarta. Importnat este sa facem cat mai multi km de autostrada chiar daca ii facem degeaba. Peste tot in lume distanta pe autostrada, intre capetele ei (sau ma rog intre cele mai importante orase de pe traseu) este mai mica decat distanta pe DN, datorita structurilor, debleelor si rambleelor specifice autostrazilor.
Doar noua ne plac drumurile trasate ca pi.....atul boului.

Am si eu o singura intrebare...daca aici e imposibil sa opreasca proiectul, atunci pe DN71 cum a facut-o? Acolo era lansata licitatia pentru executie, aici nici macar nu au receptionat SF-ul.
PS si la Boita e prea tarziu? Sau nici acolo nu vrem sa deranjam pe cineva?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#5918
S-a reziliat contractul pe DN71. De executie. Nu are nici o treaba cu SF-ul.
Daca in certificatul de urbanism e mentionat ca fiind obligatoriu obtinerea avizului de la autoritatile locale, vorbim vorbe.

Chiar imi imaginez... il cheama dl ministru pe Hanganu la MT si avem urmatorul dialog
- Vrea sa eliminati cocoasa de la Focsani
- Da, sa traiti, imediat se executa. Pentru dumneavostra fecem orice....intr-o luna avem efectuate si studii goetehnice, si noile variante de traseu, si ridicarile topografice, si avizele obtinute, si avizul de la mediu obtinut (o nimica toata ala, in 5 zile e gata)... Si dezbaterile publice... In aceiasi bani. Doar ne stiti, suntem baieti de caracter....

Si in fundal  muzica din filmul Nasul...

Hai sa trecem la lucruri serioase, sa vedem ce putem face sa nu se mai intample asa ceva. In rest discutiile pe tema cocoasei de la Focsani  sunt de genul e bine sa fie bine... vorba unui clasic in viata.

dr4qul4

si s-a aruncat si SF-ul si PT-ul la cosul de gunoi. Uite o idee si pentru cocoasele astea de care nu mai scapam.
Oare cati ati comentat despre A3? O mica amintire



Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mersul trenurilor

^^ cand o sa se uneasca cu A7 o sa le placa, legat de DN1, daca tu ai facut DN1 sa mergi pe el ca pe autostrada ce pretentii sa ai ?

MihaiD

De fapt, ceea ce îmi doresc eu cu privire la ,,cocoașa de la Focșani" e ca argumentele domnului deputat Drulă (la vremea respectivă), cu care am fost absolut de acord, să primească un răspuns acum, punctual, fiecare dintre ele (că erau multe), din partea domnului ministru Drulă. Altfel, ne învârtim în jurul cozii. Cineva a găsit atunci cele mai bune argumente contra, dintr-o anumită poziție, acele argumente nu primesc acum un răspuns oficial, doar amabilitatea unor colegi de forum care reformulează în diverse moduri un ,,nu se poate". Nu înțeleg ce e așa de greu. Nu un răspuns aici, ci unul oficial, pentru că e o temă de interes public, ridicată de un demnitar al statului. Întâmplător, același cu cel care ar trebui să dea răspunsul, dar nu asta e ideea. Consider că abia acest răspuns ar închide subiectul, dar să fie la fel de exhaustiv (cu sensul de ,,lămuritor") precum postarea critică la adresa cocoașei, pentru că eu chiar îmi doresc ca fiecare din temele din postarea dlui deputat Drulă să aibă acum, când, personal, am crezut că pot avea un final fericit (dispariția cocoașei), un răspuns. Eu am închis subiectul aici. Dacă voi citi un răspuns oficial la acele teme contra-cocoașă, bine, dacă nu, asta e.

mirceaeliade

@naivu:  eu nu vazusem vreun desen si am presupus ca sunt oameni cu scaun la cap, nu "baieti destepti" care ajung la 1km de Focsani si dupa aia o iau la dreapta 3km.  tot nu inteleg de ce i-au lasat sa vina la 1km apropriere de Focsani.  chiar daca vroiau sa vanda derenuri prin nationalizare, tot puteau sa faca asta dar fara sa mai vina aproape de Focsani

cristi5

#5923
Quote from: Fred on March 02, 2021, 08:07:47 PM
Da, eu mi-am pus intrebarea: cand Drula i-a cerut ministrului precedent sa actioneze nu era ca atunci cand Fred i-a cerut lui Drula sa faca fix acelasi lucru? Daca Drula nu poate, ministrul precedent de ce putea?

Nu era ca atunci cand Fred... Drula a cerut in 2020, Fred a cerut in 2021 cand calul plecase.

Bode singur nu putea, ci trebuia sa o roage insistent pe sefa CNAIR si pe UAT Focsani. Atunci. 2020. De fapt 2019, vezi mai jos.

Daca se mai putea cand a cerut Drula nu stium. Acum insa sigur e prea tarziu.

@dr4qul4 et al. ziceti ca Focsaniul nu are nimic de spus, ca Pandele nu a avut (ba a avut big time si a blocat procesul cu X ani si cu cateva sute de mii de euro). Ia sa vedem ce zice CNAIR ca m-a ajutat Goagal sa gasesc (comunicat CNAIR).

Poate ca se putea trece cumva peste vointa Focsaniului dar e vorba de mai 2019. Noi am aflat cand, in primavara 2020? Suntem slaaabi la monitorizat proiectare.

/—————— citat din CNAIR ———————/

Pe zona zona cuprinsă între DN2 (Calea Munteniei) -  DN 23B - DN 23 – Mândrești Munteni – DJ 204D au fost identificate următoarele condiționalități:

Construcții existente poziționate paralel cu DN 23B, DN 23 si DJ 204D;
Stație de tratare a apei poatabile
Stație de epurare
Puțuri de alimentare cu apă a municipiului Focșani dispuse paralel cu DJ 204D, fiecare dintre acestea având prevazută o zonă de protecție sanitară cu regim sever;
Limite P.U.Z municipiul Focșani
În cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 au fost analizate 3 alternative de traseu în zona municipiului Focșani, în conformitate cu planul de mai jos:

Alternativa 1 (culoarea roșie)
Alternativa 2 (culoarea maro)
Alternativa 3 (culoarea cyan)



Traseele celor 3 alternative au fost înaintate către Consiliul Județean Vrancea pentru a fi transmise spre analiză și emitere punct de vedere, Unităților Administrativ Teritoriale afectate.Prin adresele 48056 din 10.05.2019 și 66045 din 08.07.2019 Primăria Focșani a informat CNAIR S.A asupra faptului că în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului Focșani s-a stabilit ca oportun ca varianta viitorului drum expres Buzău – Focșani să fie amplasată în afara intravilanului localității, în conformitate cu art. 37 alin. (1) din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare. "Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres, drumuri internaționale «E» și drumuri naționale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.".

Această solicitare a fost reluată și în cadrul întâlnirii de lucru din data de 13.08.2019 desfășurată la sediul Consiliului Județean Vrancea, la care au participat toți factorii interesați de pe raza județului Vrancea (autoritățile și instituțiile teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectului). Cu această ocazie, Primăria Focșani a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză, aspect menționat inclusiv în rapoartele de progres ale prestatorului. Totodată, s-au adus în discuție și modificările actuale și viitoare al limitelor intravilanului prin aprobarea viitorului Plan Urbanistic General cât și solicitarea de a nu segrega intravilanul municipiului Focsani, cu atât mai mult cu cât pe zona inițial rezervată infrastructurii rutiere în cadrul PUG au fost edificate două construcții în baza unor Autorizații de Construire.

Deși CNAIR SA nu este implicată în strategia de dezvoltare a municipiului Focșani, sau a localității Mândrești Munteni, o simplă analiză a imaginilor din satelit demonstrează faptul că zona cuprinsă între Municipiul Focșani și localitatea Mândrești Munteni a suferit o dezvoltare semnificativă pe parcursul ultimilor ani, dezvoltare ce este de așteptat să se accentueze odată cu dezvoltarea infrastructurii de transport din zonă.



Departajarea între cele 3 alternative de traseu s-a realizat printr-o analiza cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii:

criteriul tehnic;
criteriul financiar;
criteriul de mediu (impactul proiectului asupra populației și sănătății umane, impactul proiectului asupra corpurilor de apă de suprafață și subterane, influența asupra calității aerului)
criteriul social (evaluează cea mai avantajoasă alternativă din perspectiva Grupurilor Țintă:  Utilizatorii Drumului (număr de utilizatori) și Comunitățile Locale)

Prin parcurgerea primei etape de Analiza Multicriteriala s-a stabilit această variantă finală de traseu iar în cadrul celei de a doua etape de Analiză Multicriterială, care include ca principal criteriu, Analiza Cost - Beneficiu restrânsă, se va stabili profilul transversal aplicabil pentru drumul de mare viteză respectiv, profil de autostradă vs profil de drum expres.

În concluzie, CNAIR S.A a înțeles să răspundă solicitării comunității locale de a ține cont de strategiile de dezvoltare locală și de a nu segrega intravilanul municipiului Focșani, fără a susține interese imobiliare sau de orice altă natură, așa cum fără o bază argumentată afirmă unele entități al căror interes și/sau capacitate de analiză în cazul de față este îndoielnică, cu atât mai mult cu cât motivele ce au determinat alegerea acestei alternative de traseu le erau cunoscute.

/————— sfarsit citat CNAIR ——————/

paullie

IMHO singurul argument care sta cât de cât in picioare in toata "pledoaria" de mai sus a CNAIR-ului este cel legat de alimentarea cu apa. Restul e gargara. Insa adevarat ca acum este târziu sa mai indreptam cocoasa. Numai profesionisti in tara asta. Consitrans, JASPERS, CNAIR etc.