Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

naivu

^^Daca ar avea A7, nebunii aceia ar pleca de pe DN2 si ar ajunge pe un drum cu banda clara de depasire, cu sensurile separate fizic, fara pietoni si fara masini aparute brusc din curti sau drumuri laterale. Chiar daca vor fi la fel de nebuni si vor merge cu 180km/h in loc de 100, accidentele vor fi mult mai putine!
^^^Atacul cocoasei trebuie facut calm si metodic. MT si CNAIR nu au de ce sa iasa in mass-media acum si sa zapaceasca Consitrans; predarea proiectelor pt A7 si demararea licitatiilor de executie este cruciala (daca la anul pe vremea asta nu au contracte semnate macar pt Ploiesti-Buzau e mai grav decat cocoasa). Pana atunci trebuie sa li se raspunda cu mici mizerii: orice reabilitare de drumuri din Vrancea care are nevoie de finantare/aprobare CNAIR/MT amanata si spus intre patru ochi "daca esti marlan cu mine si eu pot fi marlan cu tine" (in mass-media bineinteles invocat motive obiective), sectoarele de A7 din Vrancea amanate fie la scoaterea la licitatie fie in derularea licitatiei, ...

Fred

Quote from: cristi5 on February 28, 2021, 08:36:10 PM
@Fred costul proiectarii nu se poate acoperi pentru ca statul nu poate plati acelasi lucru de doua ori. Nimeni nu va semna asa ceva.
In orice proiect se pot face modificari, cereri suplimentare, optimizari si se poate plati pentru asta in plus. Daca la Holdea s-a putut face o descarcare care nu era in proiectul initial, dar care aduce valoare, la Focsani de ce nu se poate plati o modificare a proiectului care sa scurteze drumul cu cativa km? Nu se plateste de 2 ori acelasi lucru, ci prima data un proiect si a doua oara o imbunatatire adusa proiectului. Vrei sa spui ca la Holdea nu s-a platit nimic in plus pentru descarcare? A semnat cineva?

Liviu M

Fiind eu un susținător al locuitorilor în detrimentul vitezei, dacă cocoașa adaugă doar 4 km de ocol (cum am înțeles citind pe aici), atunci nu văd nici o problemă.
Nu știu câți dintre voi ați auzit cum suna o autostradă circulată (chiar cu pereți de antifonare). Vă zic eu, e nasoală. Cu cât mai departe de case, cu atât mai bine.
Și ca tot au fost lăudați cei de la Bogata (A3), părerea mea e c-or să regrete destul de repede c-au acceptat ca o autostradă să le treacă printre case.

florin74


Fred

@Liviu M, exista posibilitatea de a indrepta cocoasa mergand pe exterior, doar se indreapta curba de la SE de Focsani si eventual cea de la NE. Nu trebuie neaparat dusa autostrada pe drumul drept chiar langa oras, ci dusa departe de oras dar in linie dreapta, nu ocolit.Oricum si pe traseul cel mai drept pe langa oras tot e la 1.5 km de oras si la aceeasi distanta de Mandresti.

Cum e acum planul e doar o mare serpuiala fara sens, parca e o sinusoida in mai multi cicli.

DanielG



Am fost la bacau
:(( :(( :(( :(( :((
Pustiu
Nici un muncitor
Pacat
Nu se stie ce ar fi patit Umbrarescu de s-a suparat asa tare.
Am tot intrebat in stanga si in dreapta.
Pustiu si la varianta Bogdan Voda- Lilieci. (Nici macar o poza nu am mai vrut sa fac)

cristi5

#5856
@Fred

1. LD3 Holdea era design&build.  Nu exista proiect acolo, ci doar un SF care indicat traseul (pe care descarcarea nu il schimba). La A7 ai un contract separat de proiectare de detaliu (scumpa), apoi licitatie pt executie (FIDIC rosu). Cu totul altceva

In 2016 beneficiarul, la presiunile lui @cutter si @horatiu.cosma, a cerut descarcarea

2. In 2017 a venit o noua conducere la MT si la CNAIR. Noua conducere CNAIR nu a vrut sa plateasca pt Holdea. Au zis ca ce e aia, sa plateasca cine a cerut-o, "sorosistii". Culeile erau deja ridicate, parca si grinzi. Exista si AC. Au zis ca da, o fi AC, dar nu exista ordin de incepere.

Si atentie, toate scandalurile astea pt o bretea si o giratie!!! Nu traseu schimbat pe 10 km

3. Pana la urma, dupa lungi tergiversari si schimbarea ministrului si sefului CNAIR, un functionar de la achizitii din CNAIR a venit cu ideea salvatoare: o noua licitatie. Cred ca deja se circula pe noul pasaj...

Comsa a concurat singura pentru atribuirea unui pasaj si a unei giratii pe care le construise deja!!! Si culmea, a iesit pe locul 2, ca au gresit cand au incarcat oferta pe site... Licitatia s-a repetat, in sfarsit Comsa a castigat si s-a putut plati descarcarea.

Parca a fost si o brambureala cu adaugarea bretelei si giratiei in indicatorii tehnico-economici. Orice schimbare de proiect aduce astfel de intarzieri!

4. Tot nu s-a putut desfasura pana la capat contractul LD3 pana la urma. Exista un ecoduct neplatit, ca nu era in contract si nu a avut nimeni curaj sa-l aditioneze.

————

Hai sa ne amintim si LD4 la lilieci unde UMB a incercat din rasputeri sa schimbe traseul. Tot design&build, deci nu exista proiectare, cum exista la A7. Rezultatul? Nu si-a asumat nimeni, si s-a construit la milimetru pe traseul din SF chiar daca ala era desenat din birou.

———

Si tu vrei sa arunci la gunoi 10km de proiectare la nivel DTAC si apoi un departament agil, lean management din CNAIR sa se adapteze rapid la noua situatie, cu viteza cosmica sa negocieze cu proiectantul un mic aditional, sa convinga curtea de conturi ca totul e roz, sa convinga Focsaniul pt un alt traseu, dupa proiectare sa refaca indicatorii tehnico-economici din mers, sa obtina rapid AM pe noul traseu, etc etc etc

Hai sa fim seriosi, n-ai cu cine in CNAIR/Focsani. Daca aveai cu cine, nu se ajungea la cocoasa...

In general, schimbari din astea majore sunt greu inghitite de birocratie. La FIDIC rosu orice schimbare de proiectare (chiar pe acelasi traseu!!!) a dus la intarzieri imense. Rahatul de varianta CF Coslariu, cateva sute de metri de linie dubla, e cea mai intarziata portiune pe toata Sighisoara-Simeria.

Sa ne fereasca sfantul de vreo mlastina lipsa in proiectul A7. Un an de intarziere garantat. La Coslariu vreo 5 cel putin...

anitzei

#5857
Quote from: cristi5 on February 28, 2021, 10:30:17 PM
———

Si tu vrei sa arunci la gunoi 10km de proiectare la nivel DTAC si apoi un departament agil, lean management din CNAIR sa se adapteze rapid la noua situatie, cu viteza cosmica sa negocieze cu proiectantul un mic aditional, sa convinga curtea de conturi ca totul e roz, sa convinga Focsaniul pt un alt traseu, dupa proiectare sa refaca indicatorii tehnico-economici din mers, sa obtina rapid AM pe noul traseu, etc etc etc


Eu da. Vreau! Stiu ca te-ai adresat lui @Fred, dar mi-am permis sa raspund.
Inteleg ce spui. Si probabil ai dreptate, esti mult mai ancorat in realitate.
Dar noi, majoritatea celor de aici suntem mai idealisti..
Eu pun problema astfel: daca acum, cand exista toate premisele (ministru, secretari de stat, majoritate parlamentara, resurse financiare, etc) nu se poate... pai atunci cand se va putea?! Daca eram pe vremea lui Sova, a lui Narcis Neaga si alte nulitati sau rau-voitori, intelegeam. Dar asa.. nu stiu cum sa spun: sunt dezamagit, am un gust amar. Parca il aud pe Constantinescu cu: "m-au invins structurile".
Scuze daca am fost prea dur! Imi doresc sa iasa ceva bun, si nu (vorba baietilor) o sinusoida absurda care genereaza timp pierdut, bani cheltuiti (intretinere), poluare si nemultumiri.
P.S.: daca nu se va corecta cocoasa, imi e teama ca API va fi aratat ca "lupul moralist"

Mersul trenurilor

@DanielG

Pai UMB a facut treaba pe barba lui pana la deschidere, adica stadiu financiar e mult sub cel fizic, asa ca, mai asteapta sa mai primeasca niste bani si ei ca sa mai lucreze.  ;)

Fred

Quote from: cristi5 on February 28, 2021, 10:30:17 PM
Si tu vrei sa arunci la gunoi 10km de proiectare la nivel DTAC si apoi un departament agil, lean management din CNAIR sa se adapteze rapid la noua situatie, cu viteza cosmica sa negocieze cu proiectantul un mic aditional, sa convinga curtea de conturi ca totul e roz, sa convinga Focsaniul pt un alt traseu, dupa proiectare sa refaca indicatorii tehnico-economici din mers, sa obtina rapid AM pe noul traseu, etc etc etc

Hai sa fim seriosi, n-ai cu cine in CNAIR/Focsani. Daca aveai cu cine, nu se ajungea la cocoasa...
Nu vreau doar eu, o vrea ministrul transporturilor, ai citatul mai sus: "niciodata nu e prea tarziu". Si daca facand modificarea tragi linie si iesi pe plus atunci da, vreau sa arunc la gunoi 10 km de proiectare ca sa obtin milioane de euro economii nete. La nevoie as arunca la gunoi orice proiect daca se poate imbunatati si merita financiar modificarea, mai ales ca nu e un proiect pentru 2-3 ani, e pentru cateva zeci de ani sau mai mult.

Da, n-ai cu cine nici in minister, doar stiu sa dea din gura. In loc sa il intrebi pe ministru "si cum ramane cu ce ziceai in august?" incerci sa explici de ce nu se poate. Nu, multumesc, de scuze de ce nu se poate face bine suntem satui, arata-mi ca se poate face bine.

cristi5

#5860
Clar ca argumentul economic/timp/combustibil/poluare/costuri de constructie e pertinent.

Motivatia mea personala e siguranta rutiera asa ca pt mine batalia asta nu merita purtata.

Ba dimpotriva, mi se pare ca un scandal, cu hartuirea focsanenilor, pedepsirea lor cu diferite metode propuse aici, n-ar face decat sa duca la un razboi de uzura de vreo 2-3 ani cu inca cateva zeci de morti pe DN, fara garantia vreunui rezultat.

Scoaterea completa a autoritatilor locale din procesul de decizie a traseelor de autostrada iar mi se pare nerealista. Probabil ar fi neconstitutionala. Si nu poti sa dai OUG numai pt Focsani.

Respect cauza voastra si va doresc succes.

mirceaeliade

scuzati, tot nu inteleg exact ce s-a intamplat.  s-a modificat proiectul cu o rpelungire de 4km? sunt astia 4 km facuti pentru 120 km/k?  adica un ocol de 2 min? de ce a impus Focsaniul asta?  NU a vrut autostrada langa blocuri?

daca e asa, atunci A0 reprezinta o cocoasa mare pt sa zicem ceic are vin de la Pitesti la mare.  pt ca A0 nu trece direct prin centrul Bucurestiului.  mi se pare normal ca orase resedinta de jutet sa aiba de zis ceva in privinta proiectelor de infrastructura majore. orasele resedinta de judet sunt cam singurele care au crestere de pupulatie, si dec in principiu continua se sa extinda.  o comuna in schimb, ar trebui sa fie foarte multumita ca autostrada vine pe la ei si nu pe la 10 km distanta.  nu inteleg exact detaliul pentru care pare sa fie oftica pe threadul asta. 

alecu26

Sibienii si Aradenii si Pitestenii se plang de existenta autostrazii? Nu am prea auzit. Dimpotriva o folosesc si pentru naveta zilnica intre diferite puncte din oras.

In schimb pe clujeni nu stiu cat ii ajuta autostrada de la Gilau.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

@mirceaeliade intra pe link-ul asta si bifeaza proiecte propuse
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.646/27.194/0

Dupa care intreaba-te cat sa creasca populatia din Focani sa ajunga pana la cocoasa - vb "in linie dreapta" care nu e chiar asa aproape de oras.
S-ar putea sa te lamuresti singur dupa ce vezi harta.

danpandrea

#5864
@mirceaeliade: problema pornește de la faptul că traseul e proiectat ca un cur (și la propriu, și la figurat... ce să vezi) fix într-o zonă de câmpie. Nu ar fi fost atâtea plângeri dacă traseul propus acum de proiectant era mai drept.

Argumentul autorităților locale este de-a dreptul fantezist. Focșaniul nu are cum să se extindă atât de mult dincolo de actuala șosea de centură, astfel încât să fie încurcat de traseul logic A7.

Cu toate astea, cred că lucrurile sunt bătute în cuie, iar singurul mod prin care cocoașa aia poate fi valorificată este dacă de acolo ar porni DX-ul spre Brăila.