Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

MihaiD

Quote from: cristi5 on February 27, 2021, 03:46:55 PM
Ministrul a spus clar ca nu va opri procese incepute deja.
unde e declarația asta? mi se pare foarte gravă, dacă aducem în discuție opțiunea de a nu opri ceva ce e prost. Personal, nu am văzut nimic oficial de genul: ,,dacă încercăm să modificăm cocoașa de la Focșani, întârzierea va fi de x luni" sau alte riscuri. Repet, ceva oficial, nu doar ,,nu se poate". De bine de rău, pare că vor fi proiecte care să asigure supracontractarea fondurilor disponibile. În situația asta, o întârziere strict pe tronsonul Focșani e digerabilă. De altfel, și acum, de multe ori, mult mai mult timp pierd la traversarea Adjudului decât pe actuala centură Focșani. De bine de rău, pe Focșani mai ai un semafor, un giratoriu cu două benzi, în Adjud nu ai decât o bandă și multe treceri de pietoni. Deci, ca utilizator săptămânal al traseului, nu mă deranjează să mai pierd un an pentru Focșani, dacă încep toate celelalte conform graficului actual. Aceeași opinie o am și pentru Boița. Până înainte de alegeri, toate astea erau criticate și trebuia schimbate, după alegeri ,,e prea târziu". Vorbesc de discursul public, unde exact e momentul calendaristic în care a devenit ,,prea târziu"?

cristi5

#5836
Este absurda cocoasa, si in numele urgentei Romaniei care vrea autostrazi, ea este acceptata chiar si de un ministru provenit din societatea civila, cea care ar trebui sa lupte impotriva unor asemenea absurditati.

Poate la un proiect design&build s-ar mai putea face ceva. Dar aici proiectarea in detaliu e probabil gata, si se va licita direct executie.

Asa ca: cine plateste forajele geotehnice de pe traseul cocoasei? Toata munca cu avizele? Proiectarea de detaliu care se face acum pt cocoasa?

Nu suntem la renovat bai, fara proiect, doar pe o idee sau o schitza desenata pe servetel, ca sa ne putem razgandi peste noapte.

Stiti ca in general nu accept absurditati. Daca atata a putut orasul Focsani, pedepsind pe toti moldovenii de la nord de ei, eu n-am ce sa fac.

Daca credeti ca se poate face ceva, comentariile aici pe topic (unde toata lumea e de acord ca e absurd) nu vor ajuta din pacate. Mai degraba o actiune concreta, poate la Minister, poate la Primaria Focsani sau CJ Vrancea, poate la palatul baronului, poate in social media, poate in presa etc.

cosminfil

#5837
Quote from: drive140 on February 28, 2021, 02:06:00 PM
Exact. Acesta este un semnal prost pentru alții. Nimeni nu va muri dacă un segment mic de 420 km va fi construit 1-2 ani mai târziu. Aceleași resurse vor fi folosite pentru construirea autostrăzii spre nord.


Tu stii numarul mortilor in accidentele de pe DN2 anual ?
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/care-sunt-cele-mai-periculoase-sosele-din-romania-sofer-mor-de-frica-pentru-ca-vine-altul-imi-da-flash-uri-ma-terorizeaza-1459220
67 anul trecut. Acela e numarul celor care mor pentru inca 1 an sau 2.  O autostrada nu inseamna doar timp mai scurt/mai putin carburant folosit ci si siguranta in trafic. Nu sunt de acord nici eu cu cocoasa (voi folosi din plin A7) dar inca o intarziere si inca o intarziere ? Ce au facut CJ Focsani si primarul e golanie, ar merita o intarziere poate la nodurile de legatura. Dar nu poti bloca toata Moldova pt inca cativa ani pt 4 km.

voicul

Mai trebuie privita si alocarea de la UE.
Pe A1 - UE ne-a dat bani pentru Lugoj - Deva si NU pentru Lugoj - Deva mai putin sectorul cu tuneluri.
Deci trag concluzia: schimbarea cocoasei poate duce la pierdere banilor pentru tot lotul din care face parte.

Desigur se poate negocia si explica la UE ca Lugoj - Deva se "translate in romanian" Lugoj-Deva minus cativa km ... ca asa e pe la noi: ne intelegem la ceva ca sa facem altceva si corectam din pix sau vorbe.
Si UE s-ar putea sa inteleaga si sa accepte, DAR
Cineva trebuie sa mearga probabil pe UE sa explice - adica: timp, bani, resurse alocate.

gsimon

#5839
@cristi5, ai uitat sa pui un punct pe I in toata enumerarea... o iesire publica API! Atat aici (aici a fost totusi una in Aprilie 2020), cat si pentru Boita.

dr4qul4

Daca Proiectul Tehnic pt cocoasa este gata/in stadiu avansat, atunci sa ni se spuna si noua. Doar asa s-ar justifica cocoasa.
Insa daca este abia in stadiu incipient, ar trebui oprit si indreptat traseul. Si varianta "dreapta" a fost si ea studiata, asa ca ma intreb daca cele cateva foraje si lucrari extra sunt atat de scumpe incat sa justifice costul de constructie a 4-5 km in plus si ocolul inutil a viitoarelor generatii.

Eu asteptam o schimbare radicala, dar vad ca ne indreptam in aceeasi directie si facem doar ce e mai simplu dpdv birocratic. (Cocoasa, Boita si reconstructie la CF).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gsimon

@dr4qul4 +1.

In n-spe iesiri publice ale ministrului, eu n-am vazut nicio referire specifica (sper sa ma insel) cu privire la "cocoase" dpdv al stadiului lor sau ceva lamuriri din partea echipei, CNAIR samd. Cum ca s-ar vrea macar corectarea lor, si nu se poate din X, Y motive.

Si eu asteptam o schimbare radicala, dar vad ca se merge pe acelasi stil cel putin intr-o anumita privinta, de a nu comunica lucruri, sa ne facem ca ploua, cand inainte de pe margine eram tare vocali pentru derapajele CNAIR. 

cristi5

#5842
Quote from: gsimon on February 28, 2021, 03:11:13 PM
@cristi5, ai uitat sa pui un punct pe I in toata enumerarea... o iesire publica API! Atat aici (aici a fost totusi una in Aprilie 2020), cat si pentru Boita.
API a fost in contact pe parcursul anului 2020 cu Mariana Ionita care provine din zona. Cu toate astea nimeni nu a putut rezolva nimic, poate pentru ca trebuie predat cat mai repede proiectul, pt ca dureaza deja de atatia ani si "Romania vrea autostrazi"

Nu uita ca pe domeniul asta mai exista si MVA a carui lider este secretar de stat inca din guvernul trecut.

Focsaniul (si autoritatile locale in general) e mai tare decat toti astia la un loc.

florin74

Trebuie reluata procedura de mediu, alta distracție și timp pierdut.

anitzei

Pai s-au pierdut 30 de ani, mai conteaza inca unul daca avem un plan corect?
In plus, se reface procedura DOAR pe tronsonul respectiv (nu se ia din nou la mana tot Ploiesti - Siret). Macar sa se lucreze in forta pe restul loturilor, si sa avem aici o oarecare intarziere..
Daca s-ar lua taurul de coarne si s-ar corecta "cocoasa" si ar fi intarziere doar langa Focsani din cauza procedurilor (mediu, proiect, etcetc), opinia publica ar fi mult mai intelegatoare avand niste explicatii clare puse pe masa. Intarzierea ar fi cauzata strict de Oprisan&co cu interesele lor imobiliare, ce sa o dam dupa gard..
Daca nu corectam cocoasa, alegem sa ne arate cu degetul generatiile urmatoare.

TeoH9

Nu ar putea scoate la licitatie executia+ cateva luni proiectarea altui traseu in zona cocoasei Focsani? Eventual sa inceapa executia din sud, si concomitent sa refaca proiectul tehnic doar pt acea zona?

Fred

Quote from: cosminfil on February 28, 2021, 02:49:33 PM
67 anul trecut. Acela e numarul celor care mor pentru inca 1 an sau 2. 
Cele 67 de accidente nu au fost pe un singur tronson pentru care se discuta modificarea, cel de la sud-est de Focsani, daca se imparte proportional si numarul se reduce de vreo 10-20 de ori.

De asemenea e cam greu de crezut ca o modificare a proiectului pentru 5-6 km ca sa indrepte cocoasa intarzie tot proiectul cu 2 ani, poate cu vreo 2-3 luni. Si din alte cazuri in care exista intre segmente lungi de autostrada o bucata mica lipsa numarul de accidente a fost foarte mic, a se vedea bucata lipsa de la Margina unde oamenii pot merge cuminte 15 km (acolo problema e calitatea drumului, nu accidentele).

Deci problema se pune intre 2-3 luni (estimat din burta, nu sunt proiectant sau constructor) si economii de zeci de milioane de euro la costul constructiei, mentenantei si carburantului pe durata de viata a autostrazii. Nu e asa greu de tras o concluzie.

@cristi5, costul reproiectarii se poate acoperi din costul constructiei daca ai cativa km de autostrada mai putin de construit. Daca adaugi si diferenta de mentenanta, mai ies niste bani, probabil mult mai mult decat costul modificarii.

@TeoH9: exact, oricum nu se construieste totul dintr-o bucata.

stefan_cel_mic

^^ Parerea mea este ca segmentul cocoasei sa nu se construiasca pur si simpu, sa fie un lot separat licitat cu intarziere. Tot traficul autostrazii ar urma sa treaca prin Focsani. Asta i-ar convinge sa renunte pe cei care vor cocoasa.

Duta C

@cosminfil....67 de morti pe DN2 anul trecut in mare parte datorita faptului ca alearga ca nebunii,merg cu 100km/h in localitati,fac depasiri riscante,au creier multi dar nu apeleaza la el,sunt nestapiniti si asta le aduce moartea prematura.

cristi5

#5849
@Fred costul proiectarii nu se poate acoperi pentru ca statul nu poate plati acelasi lucru de doua ori. Nimeni nu va semna asa ceva.

Pe scurt faptul e consumat din 2020, chiar daca m-am exprimat un pic frustrat fata de actuala conducere, e mult prea tarziu.

Inteleg ca la Focsani toata lumea e multumita cu solutia asta. Atat timp cat nu se aduna acolo o masa critica, nu poate face nimic nici primul ministru, nici presedintele, nici Comisia Europeana...

Putem sa tragem cateva invataminte
- am spus demult ca societatea civila trebuie sa fie implicata in procesul de proiectare. Poate in legislatura actuala se va putea face ceva in directia asta
- pe de alta parte, proiectele nu sunt discutate public in UAT? Cred ca puteam fi mai prezenti la acele discutii. Sau in alte ocazii cand legea prevede astfel de dezbateri. Cand am aflat noi in primavara lui 2020 era prea tarziu
- nu sunt convins ca comunicarea cu Mariana a ajutat. Daca eram in tabere opuse, cu Stefan Ionita sa zicem, il bombardam public cu regularitate. Eu unul am fost convins ca Mariana va rezolva cumva.
- trebuie sa fim mult mai atenti la FIDIC rosu. Proiectarea SF+PT e mult mai de durata si scumpa. N-o s-o "intoarca" nimeni. Riscurile in infrastructura sunt vreo 80% in proiectare si restul in executie. Daca continuam sa ne focusam pe monitorizat executia, vom scapa esentialul
- API a avut comunicare f buna cu proiectantii de la Centura Cluj de exemplu. Daca am avea acces am face la fel peste tot dar
- resursa umana a API nu e suficienta pt urmarirea tuturor proiectelor in faza de SF+PT chiar daca legislatia ne-ar ajuta

Un argument pe care nu l-am vazut discutat e poluarea. Cat polueaza 20 de mii de vehicule pe zi care fac 10km in plus cu motoarele turate la 130? Poate bate vantul spre oras...