Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 34 Guests are viewing this topic.

naivu

Nu cred că poți lansa licitația înainte de a primi PT-ul, funcție de ce scrie în PT se pot modifica atât suma de pornire a licitației cât și ofertele constructorilor.
Bănuiesc ca va fi Fidic galben; din ce scrie în sinteza licitatiilor, nu este SF+Proiect tehnic de execuție ca să fie licitat pe Fidic roșu.

horatiu.cosma

Hai că mai repetam cu calm și răbdare pentru a 1000-a oară: contractele actuale sunt de SF+PT+AC+AM, proiect complet, la cheie. Adică se va lansa doar execuția lucrărilor, Fidic Roșu.

voicul

Mie imi par printre putinele SF-uri de calitate/serioase de pana acum. De asta zic ca e posibil sa nu se mai piarda timp cu contestatii si clarificari.

Ionut

"De calitate" este cam mult spus. Mult de tot.

AlexxC

@hefaistos e prea mult 2025-2026...poate doar in cazul pesimist.
In cazul foarte optimist fara contestatari insistenti se atribuie contracte de executie pe cateva loturi in 2021 cu incepere executie in iarna sau primavara 2022 si finalizare in avans la sfarsit de 2022 sau inceput de 2023 daca avem parte de un constructor foarte serios si eficient.
Intrebare: La criteriile de atribuire se poate da punctaj pentru un Termen de executie ofertat mai mic decat maximul propus de beneficiar?
Cat de obijnuit/neobijnuit/benefic ar fi acest criteriu de departajare si chiar "filtrare" a participantilor la licitatie?

Bachus01

Din ce am auzit , va fii un criteriu legat de mobilizarea rapida .

Păun

UMB, Porr, Strabag si chiar si Astadi ar fi cei mai indicati, cu accent pe UMB. Cred ca e autostrada lor,  A7. Autostrada moldovei facuta de moldoveni :D

dumbravaandrei

#5677
@AlexxC prin ce minune tehnica poti finaliza un pod de autostrada, de la fundatie pana la semnalizare rutiera, sub 16 luni? Adica, indiferent de lungimea unui lot, nu vad cum ar putea fi realizat sub 18 luni datorita structurilor. Si asta in conditiile in care practic trebuie sa ai si pe careva sa-ti certifice lucrarile. Inexistenta consultantului la Bacau e greu sa se mai repete.

Fred

Era o filmare pe Internet cu un pod de autostrada facut in 72 de ore. Daca asta e un miracol major, cu un miracol minor se poate face un pod in 6 luni. Am vazut intersectie pe 3 niveluri construita (in alta tara, intr-o capitala) in 3 luni de la prima lopata si pana la deschidere. Nu ma pricep ca sa pot spune cum se face, dar am vazut facute.

vancouver

Sa nu confundam diverse solutii cu grad mare de prefabricare si care implica un timp redus de actiune "la fata locului" cu timpul total de executie al unei structuri. In cazuri speciale se poate opta pentru solutii, care duc la o finalizare rapida, pentru a nu afecta mult traficul in punctul de executie. Dar asta nu inseamna ca nu au existat pregatiri de alte cateva luni de zile inainte si dupa. De exemplu retele de utilitati facute sau mutate complet anterior. Cofraje speciale confectionate in decurs de mai multe luni, ca totul sa mearga struna apoi. Prefabricate mari trimise la gata si doar montate. Grinzi metalice asamblate rapid, dar care au necesitat anterior diverse alte operatii.

Dar toate astea costa ca atare.

Cand se face o autostrada in camp si am stat deja 50 de ani fara autostrada, e absurd sa dam dublu sau triplu ca sa vedem ceva spectaculos la fata locului, dar a carui proiectare tot va dura 1 an, iar executia cu tot cu pregatiri 6 luni - 1 an.

Noi nu discutam ca tehnic nu se pot face si solutii wow. Daca vrem putem sa construim si un stadion prin care sa facem sa treaca o autostrada la 20-30 m deasupra terenului, prin tribune...

Revenind la A7, efortul supraomenesc trebuie facut acum, la licitatii. Ploiesti - Focsani trebuie sa fie complet trimis in SEAP pana in vara 2021 si primele loturi atribuite in 2021. Asta e posibil si influentabil. De finalizat complet Ploiesti - Focsani putem spera atunci la 2024-2025, cu tronsoane gata inca din 2023.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cicotan

#5680
deleted - se pare că sunt acceptate doar anumite comentarii

Ionut

Care presiune? Care societate? Hai sa nu ne imbatam cu apa rece. A7 va merge din inertie în continuare. Greu prost și încet.

alecu26

Tehnologic un pod mediu cu grinzi prefabricate se poate face in cam 6 luni. In mod rezonabil si usor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

1. Tehnologic, pasajul de la Mogosoaia, se putea executa in 3 luni. Logistic, antreprenorul a ales altceva. 

2. Calendarul in varianta (foarte) optimista este:
I Anul 2021 pentru procedura licitatie contestatii, atribuire, alte contestatii.
II. Semnarea contractelor in primavara 2022, in paralel finalzarea PT. Inceperal lucrarilor jumatatea 2022.
III. 2 1/2 ani termen rezonabil de executie, nici un constructor nu e idiot sa accepte termene mai scurte, eventual finaizeaza el inainte de termen ,nu sa accepte teremene scurte si dupa sa nu le poata respecta. Ne duce in iarna 2024 primavara 2025.
IV. Inca 6/12 luni pentru neprevazute tipic romanesti. Rezultat: 2025-2026 optimist.

Stiu ca mult se gandesc ca UMB poate finaliza lucrarea in 18 luni, insa nici macar UMB nu poate duce in paralel, CraPi, segmentele de A3, si 120 de km de autostrada A7.
Iar ceilalti constructori lucreaza "eficient economic".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Antreprenorul a ales varianta scrisa in contract: 2 ani si mult si bine.  :)
Totusi la Mogosoaia eu cred ca termina mai repede (decat termenul contractual) ca sa devina eroi. Chiar si cu ritmul linistit de acum, mai mult de 6 - 9 luni ... ce sa faca sa nu termine?

UMB mai termina prin 2022 din ce ai expus tu acolo, dar intradevar cat sa duca si UMB - ca mai are si centura Galati si A0.