Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 24 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Pardon n-am citit atent. Deci spui ca nu exista proiect complet dar exista "ceva" in baza caruia beneficiarul pune la dispozitie o antemasuratoare.
Ar merge, dar dupa cum spui tu e stupid, deoarece beneficiarul ar trebui sa se incarce cu lucrarile "suplimentare".
Mi se pare calea glorioasa spre esec.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ovideatza

Eu nu zic ca e buna aceasta solutie.
Doar ca e posibila, sa intelegeti ca e si asta o varianta, desi poate nu dezirabila.

Dar hai sa vedem ce se intampla inainte sa ne inflamam inutil. Ce scrie in licitatie, daca va fi asa.

vancouver

#5312
Repet inca o data: in Germania si in general in lumea vest-europeana, cand se liciteaza executia, proiectul inca nu este gata. Ma refer atat la privat cat si la stat.

Proiectant este de obicei o firma, executant alta. Se liciteaza pe baza unor cantitati estimate, cu planuri generale de arhitectura pe masa. Orice modificare rezultata la proiectare da dreptul la act aditional, iar de decontat se deconteaza cantitatile reale puse in opera.

Stiu despre ce vorbesc, ca eu de asta ma ocup, de ofertare, de negociere preturi si mai apoi de masuratoare si decontare.

Asadar ceea ce se face acum la A7 Ploiesti - Buzau este "usual business" peste tot in Europa. Nu are rost sa sarim in aer inutil.

Oricum, la SF se livreaza si o lista de cantitati. Ea nu este o chestie aproximativa, ci destul de riguros calculata. In primul rand tineti cont ca firma care face SF e aceeasi care face si PTE, deci nu o sa vrea sa-si ia bobarnace sau mai rau sa plateasca despagubiri sau mai stiu eu ce. Solutiile din SF vor fi in general acoperitoare si la detaliu de regula o sa iasa economii.

Cantitatea cea mai importanta e cea de asfalt. Ori aici cred ca nu are rost sa discutam. Aia e clara, cata vreme lungimea e clara si profilul e clar. Si la terasamente, modificarile vor fi neglijabile.

Pentru ca executantul nu este la butoane la proiectare, nu apare posibilitatea unor modificari majore din dorinta de a mai economisi. Proiectantul in schimb:
- o sa-si faca viata usoara, deci o sa pastreze 99% solutiile propuse tot de el la SF
- o sa mearga acoperitor, sa nu cumva sa se surpe ceva


Pur si simplu problema pe care o puneti voi nu exista - mai ales la acest proiect la campie. Nu o sa apara modificari fata de SF, si daca totusi in 1% din cazuri apar, se vor deconta cantitile suplimentare si gata.

Pe zone cu relief dificil, in zone cu tuneluri, acolo e altceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Eu am mai zis-o demult. Acest gen de cuplat fazele de proiectare e destul de neobișnuit.
Si principala problemă pe care o vad si o menționează si Vamcouver...e dorința proiectantul de a-și face viata usoara. Si nu doar ca va păstra 99% din solutii....dar soluțiile vor fi copy paste si simplificate la maxim. Asa ca așteptativă la grinzi de 40 de metri de o sa facem alergie la ele. Poate ici si colo cate ceva metalic la 50...60 de metri...unde chiar nu se poate altfel.
Tinand cont ca SF ul e poate ca si cost 10...20% din contract...iar PT ul 80...90% e clar cum isi poate crea avantaje proiectantul.
Cuplarea PT cu Detalii e ceva obisnuit si normal, dar cuplarea SF cu PT e destul de neortodoxa.
Per global....proiectantul va vrea sa proiecteze ce e cel mai ieftin pt el nu cea ce e ieftin pt executie sau intretinere.
Si asta e trist...pt ca executia e poate 95% din pret...si proiectare 5%. La proiectare poti face si desface totul de zeci de ori...no harm done...dar in santier e deja prea târziu si mult mai complicat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

Quote from: vancouver on November 14, 2020, 12:21:59 AM

Oricum, la SF se livreaza si o lista de cantitati. Ea nu este o chestie aproximativa, ci destul de riguros calculata.

In Romania aceasta afirmatie nu e adevarata.
La SF nu esti obligat sa faci liste de cantitati (F3-F4 si C-urile din spate).

Ca practica ultimilor ani pe fonduri europene a ajuns sa fie SF+liste de cantitati e altceva.
Dar nu poti obliga sa ti le dea.

F-urile vin in spate la PTH.

Ionut

Va rog reveniți pa A7. S-au tot discutat chestiunile astea.

dr4qul4

Daca majoritatea grinzilor vor fi de 40m, oare cine va avea un avantaj la licitatii? :)
Nu cred ca suntem in postura de a face lucrari de arta cu adevarat de arta. Avem nevoie de A7 cat mai repede. .
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Pana acum va plangeati de optimizarile facute de executant, cand era concomitent si proiectant. Optimizari care pe de o parte unori au dat gres (alunecari, etc), pe de alta parte tin executia in loc pana sunt analizate si aprobate (sau nu).

Aici pe A7 va plangeti ca de ce nu se fac optimizari!

Eu nu va mai inteleg.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Păi nu există o soluție magică, ambele variante sunt cu plusuri și minusuri. Alecu26 ne vorbește despre avantajele ca proiectantul să fie la constructor, fiindcă atunci poate proiecta niște soluții mai inovative, care să facă viața mai ușoară unui constructor (gen grinzi mai suple și mai ușor de transportat/montat etc) și care pot reduce durata de execuție, pot crește durabilitatea în exploatare, evident, scopul fiind de a scădea costurile constructorului. Pe de altă parte, dacă e SF+PT, proiectantul va fi tentat să facă copy-paste-uri care să îi reducă lui costurile, fără să se gândească că anumite soluții arhaice pot să facă viața grea unui constructor la execuție. Avantajul aici e că proiectantul răspunde pentru proiect (chiar și penal), în timp ce un prestator care face doar SF nu răspunde (ci viitorul proiectant de PT), însă din nou, apare tentația de a supra-dimensiona totul pentru a dormi liniștit că proiectul ține. Nu există o soluție magică din pix, ca să ajungi la acel echilibru între proiectare sigură, fără supradimensionare, soluții rapid și ușor de executat la construcție e nevoie de muncă, timp, monitorizare atentă din partea CNAIR, verificare la sânge a tuturor etapelor, pus proiectantul să refacă și să vină cu soluții inginerești corecte tehnico-economic.

GeorgeS

La acest moment, se fac cu adevarat studii geo pe Focsani-Bacau? Multumesc.


Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Dominik

You're in Steelers Country

Bachus01

Cred ca putea fii atacat si bratul nordic . Mai sunt vreo 3 km de terasament si podul . Cel mai probabil asteapta sa elibereze una din macarale mari

Skynick

Numai mie mi se pare trecerea de la patru benzi la doua mult prea brusca si romaneasca (ii lasam sa se descurce pe soferi)?