Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

12 Members and 31 Guests are viewing this topic.

vancouver

Da, asa este. Asa am spus si eu si altii care sustin Fidic Rosu: ca este mai bine tocmai ca avem PT gata la licitatia de executie. Nu eu am decis insa aici sa nu se astepte dupa PT gata, eu doar v-am transmis ce am auzit si cum se explica ideea ca in decembrie se pornesc licitatiile pentru tronsoanele de pe Ploiesti - Buzau.

Fara AM mi se pare OK. Niciodata nu am sustinut ca trebuie AM inainte de licitatie. E de altfel o chestie pe care am auzit-o pentru prima data in Romania legat de PiSi (ca fiind conditie de pornit o licitatie de executie). De fapt nu este. Mai ales ca - asa cum se face PiSi, adica pe Galben, pot sa apara modificari ale culoarului de lucru si atunci oricum trebuie modificat si AM, deci o luam iar de la capat - doar ca se poate lucra prin alte parti.

Mie mi se pare mai bine pe Fidic Rosu, pentru ca exact in perioada asta de 1-2 ani cat dureaza licitatia cu tot cu clarificari si contestatii, poate statul sa mearga inainte cu AM + exproprieri + AC si ca nu mai apar ulterior modificari de proiect sau de traseu care sa implice noi studii de mediu, noi aprobari, exproprieri suplimentare - adica exact ceea ce ne impinge pe noi de obicei de la 2-3 ani la 5-6 ani de executie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Gendan

Ma scuzati, eu sunt confuz: nu e mai rapid per total sa mai asteptam cateva luni pentru PT si apoi sa licitam direct executia?

Nu ma intelegeti gresit, si eu vreau ieri autostrada asta si e enervant cand mai vine cate un update "lucrarile pe contractul de SF + PT au fost prelungite cu 6 luni" dar am crezut ca A7 va fi unul dintre cele mai bine pregatite proiecte, cu implementare rapida, tocmai ca va fi Fidic Rosu. Sincer, as fi ok cu finalizarea PT in Q2.2021, licitatia lansata in vara, adjudecata pana in Q1.2022, doi ani executie si in 2024 ma duc acasa (macar pe portiuni) pe autostrada. Sunt cateva luni bune pentru exproprieri si macar inceperea lucrarilor de relocare.

Da, e lalait proiectul, da, sunt intarzieri si da, s-a licitat cu aceleasi utilaje in oferte pe contracte diferite. Dar asta nu inseamna automat ca e mai rapid sa licitam tot design & build.

De asemenea, nu cred ca va fi grozav in viitor daca stabilim un precedent de genul. Sunt multe contracte pe SF+PT in derulare astazi, ce facem: terminam SF si le lansam pe toate design & build?

panzer

#5267
Va tot concentrati pe timeline. Cand ar tb sa ne focusam pe calitate si cum evitam situatiile gen TS pe DNCB. Si acolo teoretic au PT si AM AC, dar nu se apuca de munca pt ca sunt incomplete.

horatiu.cosma

Eu dacă aș fi responsabil în CNAIR de proiectul ăsta, aș mai aștepta câteva săptămâni să îmi aducă Consitrans listele finale de cantități și le-aș verifica la sânge, că ei au prostul obicei să le fușerească. Și pe FIDIC roșu îți cam legi șireturile dacă faci erori de genul, te are la mână constructorul. Sau și mai rău, îți dai seama în timpul eventualei licitații lansate pe repede înainte și trebuie să o anulezi, să modifici valoarea estimată, listele etc. Avem o istorie nefastă în ultimii ani cu aceste accelerări prostești, nu se întâmplă nimic dacă mai dospește documentația încă 2-3 săptămâni, încercăm să economisim unde nu e cazul și cădem în altele mult mai rele.

hvm

^^
Din ce inteleg de la @Vancover se continua pe contractul acesta cu SF+AM+PT, dar in timp ce se lucreaza la AM si PT se doreste inceperea licitatiei de executie chiar daca nu sunt finalizate PT si AM, in speranta ca se finalizeaza pana se termina licitatiile.

Asta chiar ar putea sa se dovedeasca o solutie mai gresita. Sa se inceapa documentatia de licitatie la care se adauga pe parcurs AM si PT e ok, si se lanseaza licitatia cam in acelasi timp in care e gata PT, sau sa spunem ca se lanseaza licitatia cu aprox 1 luna inainte de a fi gata PT si apoi se pune la dispozitie si PT inainte de a se finaliza depunerea ofertelor cu aprox o Luna, sau se amana depunerea ofertelor pana la 1 luna dupa punerea la dispozitie a PT-ului si AM-ului ca oricine vrea sa liciteze sa o faca in cunostinta de cauza. Dar altfel sa se termine licitatia inainte de a fi gata PT si AM e chiar naspa fiindca e posibil sa fie nevoie de modificare PT-ului datorita AM-ului si atunci e buba. La fel se descopera la PT ca nu se poate face pe acelasi traseu cu SF, si iar devine buba.

As prefera sa astept inca 1-2-4 luni pana se termina AM si PT ca sa se depuna ofertele de licitatie in baza PT-ului decat sa se liciteze acum fara PT si sa fie probleme.

Totusi in concluzie, cum s-o face, important e ca se doreste sa se faca ceva. Acu sa speram ca o sa se faca si bine. Sper ca toata graba aceasta e ca sa mai castige niste timp pentru a termina executia pana in 2023 sa faca cererea de plata in exercitiul acesta si sa nu se duca in urmatorul... ar fi si asta un motiv, si corelarea depuneri ofertelor cu finalizarea AM + PT prin inceperea procedurii de licitatie inainte de finalizarea acestora este si aceasta o varianta care ar putea ajuta la scurtarea timpilor morti.

^
listele de cantitati nu pot fi modificate in itmpul licitatiei? Trebuie anulat si luat de la capat? Nu stiu, de asta intreb. In rest total deacord cu tine. Intrebarea e daca are cine sa verifice la sange aceste liste... speram ca se gaseste....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Păi dacă se depun ofertele pe anumite prețuri și liste de cantități, nu mai poți veni cu modificări la documentație.

pelan87

Pe site-ul ANPM a fost postat Studiul de Evaluare Adecvata pentru A7 Ploiesti - Buzau, poate fi descarcat de aici:

http://www-old.anpm.ro/upload/147904_Studiul%20de%20Evaluare%20adecvata%20Autostrada%20Ploiesti%20-%20Buzau.pdf


panzer

+1 Horatiu. Nici eu nu m-as grabi. Cu PT complet licitatia pt constructor ar tb sa fie mult mai clara si implicit mai scurta.
Deja toti care asteapta licitatia stiu preturile la materiale in zona.

vancouver

Nu, n-ati inteles. Se face licitatia pe Ploiesti - Buzau, fara sa se astepte PT si AM. Nu se mai adauga nimic pe parcursul licitatiei, aceasta se face pe baza SF + studii geo. Doar va exista o clauza de anulare a licitatiei, pentru cazul putin probabil al respingerii complete a avizului de mediu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danpandrea

Din documentul evidențiat de @pelan87, am extras planșele de traseu, unde se poate vedea relocarea nodului Mizil și apariția celui de pe DJ203C. În document văd că este denumit drept nodul Ulmeni, cel mai probabil datorită UAT-ului pe care se află.

Loturile rămân aceleași: Dumbrava - Mizil (DJ100C), Mizil - Stâlpu (DJ203G), Stâlpu - Buzău (DN2B).


medicul de garda

@vancouver: Pai nici nu vad cum ar putea sa inteleaga cineva ca ti-au zis aia de la CNAIR. Deci am platit un contract de SF+ PT, am primit finantare europeana pentru el, da noi tot ca de obicei facem, o licitatie pe documentatie incompleta, design&build (ca daca nu ai PT in documentatie, practic tot FIDIC galben e), cu aceleasi probleme, cu aceleasi costuri crescute din cauza riscurilor, cu aceleasi firme care se baga la genul asta de risc. In conditiile astea, eu am trei intrebari:

- ce parere are Curtea de Conturi despre cum am ajuns sa facem arogante pe bani publici, platind un proiect complet, pe care nu il mai asteptam, il mai platim o data la executie
- ce parere are UE despre chestia asta, avand in vedere ca ei vor finanta si SF-ul si executia, platind de doua ori acelasi proiect??
- ce naiba au patit angajatii din CNAIR, care au trecut de la "nu semnam nimic, ca ne ia DNA-ul" si "nu actualizam niciun SF, ca sare Curtea de Conturi", la "da-i dracu de bani, ne grabim" in mai putin de un an?
Trust me, I'm an east-european doctor!

vancouver

Hai sa nu aberam. Peste tot in lume licitatia de executie se face pe baza de SF iar proiectarea de detaliu se face pe parcursul executiei. Asta daca vrei sa mearga treaba repede. In cazul investitiilor private e aproape intotdeauna asa, exceptiile cand executia se liciteaza cu toate plansele gata se numara pe degete.

Hai sa nu fim deodata noi mai catolici decat papa.

Cat despre ideea ca se plateste de 2 ori proiectul asta de unde ai mai scos-o? Cei care fac SF trebuie sa faca si proiectul si acela se va executa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Clinlin

Pod peste canal Bistrita -  bratul nordic al centurii Bacau.


Hercule

#5278
Foarte faina filmarea! Imi place mai ales cum urca apa inapoi in lacul de acumulare (min 2:12)  :lol:

Later edit: de fapt autostrada se demoleaza nu se construieste.

Multumesc clinlin pt filmare. Scuza gluma, nu intentionez sa jignesc.
Deșteaptă-te române!

Clinlin

#5279
E un sabotaj al celor din Neamț. Sunt interese mari la mijloc.  :o