Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 28 Guests are viewing this topic.

voicul

#3780
^Se numeste autostrada urbana, momentul acela in care o autostrada merge prin oras. In general se reduce viteza de la 130 la 100 sau poate chiar 80, se pun panouri fono-absorbante si gata.
A3 deja face asta in B.

Nu exista explicatie decenta pentru cocoasa aia.


L.E Preluare comunicat API:

În România se construiește "autostrada cocoșată"

https://www.money.ro/in-romania-se-construieste-autostrada-cocosata/

adigsm

#3781
Multumesc paullie de toate legaturile spre documentele din PUG.
Atasez pentru cine vrea sa vada direct acele planuri.
PUG Focsani 2009


PUG Focsani Incadrare 2019-2020


PUG Focsani 2019 decembrie


PUG Focsani 2020 aprilie


Cat priveste zonele de protectie sanitara ale frontului de captare Focsani ea se intinde si mai spre est. Pozitia fiind asta: https://www.google.com/maps/@45.6974183,27.2657597,385m/data=!3m1!1e3
Si cred ca si traseul cu cocoasa trece prin aceasta zona de protectie sanitara.
Zonele de protectie sanitara severa ale forajelor este de aproximativ 20 m in jurul forajului, iar intre foraje sunt aproximativ 200 m, astfel ca exista linistit culoar de realizare a acestui traseu. Altele sunt motivele desenarii acestei cocoase, cu siguranta.

Daca ar fi conditie atat de restrictiva zona de protectie sanitara a forajelor atunci nici centura Satu Mare nu s-ar putea face, pentru ca trece prin frontul de captare. :)

dr4qul4

@vancouver,
Desi canalul ala e mai mult pe harta (in realitate sunt doar cateva gropi in zona aia si ca sa-l faca ar tb sa demoleze case la greu), pe unde ai desenat tu deranjul localnicilor era minim (pb 2-4 case demolate).
Insa, daca studiai mai atent, ai fi vazut ca acel culoar a ramas asa doar pentru ca pe acolo trece LEA. Pe care nu aveai cum sa o reloci, fara alte demolari.
Insa, despre ce oras vorbim? Acolo este camp. O fi Mandrestiul cartier, dar tot este loc destul acolo, chiar si pentru a planta copaci pe ambele parti. Si fa si 5-6-7 pasaje (in 5 km) ca sa nu blochezi "dezvoltare".
Si aia de acolo nu e statie de tratare a apelor uzate? Cine dracu isi face casa langa asa ceva, cand au atat teren disponibil?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Ca ocolesc un cartier mai inteleg, dar de ce "cocoasa"? Orice student de anul 1 stie sa traga o coarda la un arc de cerc si sa o racordeze la acesta. A se citi doua arcuri, cel din sud si cel din nord. Si daca e "student merituos" stie ca intotdeauna coarda e mai scurta decat arcul. Au facut economie la foraje?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

cove_adrian

@adigsm
De retinut ca PUG in vigoare/legal este cel elaborat in 2010 si aprobat via HCL din februarie 2010. Interesant e ca in PUG in vigoare avem materializat, conservat si corelat traseul autostrazii si nu interfereaza cu zonificarea functionala de locuire/productie/servicii. Cu alte cuvinte PUG se corela cu autostrada.
Si cum o documentatie tehnica de tip SF+PAC+PTE cum avem actualmente pe A7/DX5 trebuie sa se coreleze cu documentatii de urbanism in vigoare adica PUG 2010 nu inteleg de ce s-a ocolit!
E adevarat ca recenta viziune materializata in PUG in lucru (de retinut ca editia recenta a PUG nu e AVIZATA, adica e un fel de SF) prevede extinderea zonei locuibile/rezidentiale spre Mandresti insa asta nu inseamna ca autostrada nu putea trece pe fostul amplasament. Se puteau gasi solutii tehnice convenabile in vederea eliminarii "cocoasei".

Mi se pare ca se exagereaza! Adica avem A3 facuta de Bechtel prin ditamai campul petrolier la Suplacu de Barcau dar la Focsani trebuie sa ocolim pt a ne corela cu o solutie propusa dar neavizata, adica PUG editia 2019.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

paullie

@cove_adrian cum imi dau seama care PUG e avizat si care nu?

ovidiuionut

#3786
HCL 50 din februarie 2010 e o hotărâre care prelungește valabilitatea PUG-ului din 2000.
Această hotărăre a fost modificată de HCL 341 din 2018 care prelungește același PUG până la data la care intră în vigoare PUG-ul nou.
Din păcate PUG-ul din 2009 nu a intrat niciodată în vigoare iar cel care este acum valabil e cel din 2000.
PUG 2000, UTR-uri, RLU

pentium10

wow - logo-ul API pe pagina CNAIR

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/precizari-privind-drumul-de-mare-viteza-buzau-focsani



Având în vedere aspectele dezbătute în spațiul public cu privire la alegerea variantei de traseu în zona municipiului Focșani, dorim să facem urmatoărele precizări, pentru a evita o eventuală dezinformare a cetățenilor:

ASPECTE GENERALE: Drum de mare viteză Buzău - Focșani

Sectorul rutier cuprins între Buzău și Focșani este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României,  aprobat prin H.G 666/2016 fiind denumit generic "Drumul Siretului". Traseul drumului de mare viteză asigură și rolul de varianta de ocolire pentru localitățile Buzău, Râmnicu Sărat și Focșani.





Pentru acest sector au fost analizate 3 alternative de traseu, care au fost  proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului roman, astfel încât să fie evitate situațiile întâlnite în trecut, în care la momentul execuției lucrărilor erau descoperite diferite construcții/investiții care nu puteau fi demolate/expropriate, generând astfel costuri suplimentare în cadrul contractelor.

ASPECTE LOCALE: Zona municipiului Focșani cuprinsă între km 70+000 – km 82+000

Pe zona zona cuprinsă între DN2 (Calea Munteniei) -  DN 23B - DN 23 – Mândrești Munteni – DJ 204D au fost identificate următoarele condiționalități:

Construcții existente poziționate paralel cu DN 23B, DN 23 si DJ 204D;
Stație de tratare a apei poatabile
Stație de epurare
Puțuri de alimentare cu apă a municipiului Focșani dispuse paralel cu DJ 204D, fiecare dintre acestea având prevazută o zonă de protecție sanitară cu regim sever;
Limite P.U.Z municipiul Focșani
În cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 au fost analizate 3 alternative de traseu în zona municipiului Focșani, în conformitate cu planul de mai jos:

Alternativa 1 (culoarea roșie)
Alternativa 2 (culoarea maro)
Alternativa 3 (culoarea cyan)


Traseele celor 3 alternative au fost înaintate către Consiliul Județean Vrancea pentru a fi transmise spre analiză și emitere punct de vedere, Unităților Administrativ Teritoriale afectate.

Prin adresele 48056 din 10.05.2019 și 66045 din 08.07.2019 Primăria Focșani a informat CNAIR S.A asupra faptului că în cadrul sedinței Comisiei Tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului Focșani s-a stabilit ca oportun ca varianta viitorului drum expres Buzău – Focșani să fie amplasată în afara intravilanului localității, în conformitate cu art. 37 alin. (1) din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare:

"Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres, drumuri internaționale «E» și drumuri naționale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.".

Această solicitare a fost reluată și în cadrul întâlnirii de lucru din data de 13.08.2019 desfășurată la sediul Consiliului Județean Vrancea, la care au participat toți factorii interesați de pe raza județului Vrancea (autoritățile și instituțiile teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectului). Cu această ocazie, Primăria Focșani a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză, aspect menționat inclusiv în rapoartele de progres ale prestatorului.

Totodată, s-au adus în discuție și modificările actuale și viitoare al limitelor intravilanului prin aprobarea viitorului Plan Urbanistic General cât și solicitarea de a nu segrega intravilanul municipiului Focsani, cu atât mai mult cu cât pe zona inițial rezervată infrastructurii rutiere în cadrul PUG au fost edificate două construcții în baza unor Autorizații de Construire.

Deși CNAIR SA nu este implicată în strategia de dezvoltare a municipiului Focșani, sau a localității Mândrești Munteni, o simplă analiză a imaginilor din satelit demonstrează faptul că zona cuprinsă între Municipiul Focșani și localitatea Mândrești Munteni a suferit o dezvoltare semnificativă pe parcursul ultimilor ani, dezvoltare ce este de așteptat să se accentueze odată cu dezvoltarea infrastructurii de transport din zonă.

Departajarea între cele 3 alternative de traseu s-a realizat printr-o analiza cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii:

criteriul tehnic;
criteriul financiar;
criteriul de mediu (impactul proiectului asupra populației și sănătății umane, impactul proiectului asupra corpurilor de apă de suprafață și subterane, influența asupra calității aerului)
criteriul social (evaluează cea mai avantajoasă alternativă din perspectiva Grupurilor Țintă:  Utilizatorii Drumului (număr de utilizatori) și Comunitățile Locale)
Prin parcurgerea primei etape de Analiza Multicriteriala s-a stabilit această variantă finală de traseu iar în cadrul celei de a doua etape de Analiză Multicriterială, care include ca principal criteriu, Analiza Cost - Beneficiu restrânsă, se va stabili profilul transversal aplicabil pentru drumul de mare viteză respectiv, profil de autostradă vs profil de drum expres.

În concluzie, CANIR S.A a înțeles să răspundă solicitării comunității locale de a ține cont de strategiile de dezvoltare locală și de a nu segrega intravilanul municipiului Focșani,  fără a susține interese imobiliare sau de orice altă natură, așa cum fără o bază argumentată afirmă unele entități al caror interes și/sau capacitate de analiză în cazul de față este îndoielnică, cu atât mai mult cu cât motivele ce au determinat alegrea acestei alternative de traseu le erau cunoscute.

Prin această așa numită "cocoașă", în termeni neprofesioniști denumită,  CNAIR S.A a urmărit să evite situațiile nu demult apărute pe alte șantiere de autostrăzi, a se vedea exemplul Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona localității Oarda (Alba-Iulia).

În final dorim să menționăm faptul că această abordare este folosită și în alte țări membre U.E  ce pot servi ca model de bune practici.

Spania:
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ghrt

Poate filma o dronă traseul "intravilan", pentru a le demonta prostiile? Dacă e în dreapta câmd şi în stânga câmp, de unde intravilan, altfel decât să mai crească preţul terenului din zonă.

Apoi, staţie de epurare în intravilan? Ok, o fi treaba lor, dar eu pe A2 la km 61-63 trec aerul pe reciclare, e prea mult parfum în zonă.

Şi chiar dacă ar rămâne aşa, nu justifică de ce nu îndreaptă traseul spre cocoaşă, eliminând o altă curbă inutilă. Înţeleg să nu adormim la volan dar...
Cont (aproape) inactiv.

cove_adrian

@ ovidiuionut
Corect!
Nici macar cel din 2008-2010 nu a fost avizat.
In concluzie DA! PUG existent este cel din 2000.
Iar asta simplifica si mai mult situatia cu cocoasa daca ne uitam pe plan. Nu vad niciun UTR la est de Focsani. In lipsa unor PUZ-uri care sa "amendeze" PUG in vigoare - editia 2000 - si sa aiba o alta categorie de folosinta si in speta sa avem scoatere din circuit agricol pe zona dintre Focsani si Mandresti nu vad logica si utilitatea ocolirii Focsaniului atat de departe.
Nu am acces la PUZ-urile aprobate/avizate pe uat Focsani insa de la CJ Vrancea am putea obtine mai multe informatii. Fiind documentatii pe extravilan CJ isi "spune cuvantul".
Atata timp cat nu avem o documentatie de urbanism aprobata prin aviz unic de la CJ Vrancea si inscrisa la OCPI care sa intre in contradictie cu un culoar al autostrazii mai liniar, nu vad logica acelei cocoasei.


http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

paullie

Am incercuit cu rosu ceva din comunicatul CNAIR. Ale cui sunt cele 2 constructii?


ciprebbe

#3791
^ daca au AC sunt intabulate si sunt in geoportal ne costa 20 lei sa aflam (momentan e jos site-ul)

^^ Oprisan? oare.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cove_adrian

@ pentium10

Hm...un raspuns lung dar pleaca de la o premisa gresita.
1. Nu e vorba de PUZ (Plan Urbanistic Zonal) Focsani ci de PUG (Plan Urbanistic General).
2. 
QuoteTraseele celor 3 alternative au fost înaintate către Consiliul Județean Vrancea pentru a fi transmise spre analiză și emitere punct de vedere, Unităților Administrativ Teritoriale afectate.

Prin adresele 48056 din 10.05.2019 și 66045 din 08.07.2019 Primăria Focșani a informat CNAIR S.A asupra faptului că în cadrul sedinței Comisiei Tehnice de urbanism și amenajare a teritoriului Focșani s-a stabilit ca oportun ca varianta viitorului drum expres Buzău – Focșani să fie amplasată în afara intravilanului localității, în conformitate cu art. 37 alin. (1) din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare:

"Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres, drumuri internaționale «E» și drumuri naționale se realizează variante ocolitoare, situate, de regulă, în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic.".

Unde este INTRAVILAN ca il mananc? Nu este intravilan. Autostrada putea merge frumos exact prin aia cu mov cea mai din stanga spre Focsani. Acolo e EXTRAVILAN. Este loc. Se poate insera A7 pe acolo.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Lyvyoo

Daca tot insista cu "intravilanul Focsaniului" si cerintele primariei, e clar ca s-a mers pe scuza existentei cartierului Mandresti (nu localitatii Mandresti, cum se spune in comunicat), ca fiind o acoperire suficienta pentru devierea traseului prin localitati alaturate, ca sa nu taie orasul printre cartiere. Cartier in acte, caci e la un mare camp distanta. Si da, trebuie aflat ale cui sunt cele doua case.

horatiu.cosma

Interesantă reacția CNAIR, nu e chiar ultima speță de comunicat cu care ne-au obișnuit pe vremea lui Șerbănescu, dar încă mai au puțin de lucru.

1. Au trecut o sumă de așa-zise restricții, gen case pe drumurile intersectate, stația de epurare, stația de tratare, puțuri cu alimentare a apei, PUG Focșani, zona de intravilan. Din ce zice google, case pot fi evitate cu ușurință, la fel și stațiile de tratare/epurare. Intersecții cu magistrale de apă am văzut, se poate rezolva mult mai rapid decât la Sebeș-Turda 1 cu un viaduct peste, nu trebuie să dureze 5 ani. Zona de intravilan e una absolut artificială, iar OG 43/1997 nu interzice construcția în intravilan. PUG înțeleg că nu e în vigoare, e valabil cel vechi care nu blochează sub nicio formă proiectul.

2. "o simplă analiză a imaginilor din satelit demonstrează faptul că zona cuprinsă între Municipiul Focșani și localitatea Mândrești Munteni a suferit o dezvoltare semnificativă pe parcursul ultimilor ani, dezvoltare ce este de așteptat să se accentueze odată cu dezvoltarea infrastructurii de transport din zonă". Hai pe bune, vom avea aici noul Florești de Focșani (cu referire la cel de lângă Cluj). Nu se va întâmpla niciodată să se urbanizeze complet zona aia imensă dintre centura Focșani și Mândrești. Cu 4-5 overpass-uri peste autostradă ai rezolvat pe 100 de ani orice problemă de conexiune dintr-o parte în alta.

3. Comparația cu imaginea din Spania e ilară, acolo e casă lângă casă, imposibil să strecori o autostradă fără demolări semnificative și deranj accentuat. Dar să bagi o autostradă prin câmp gol 2 km și ceva stânga dreapta e absolut justificat.