Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Pentru centura Bacau nu exista niciun argument logic pentru subfinantarea din 2020.

Morosanu

Oricum, chiar daca UMB lucreaza pe banii lor, cand ii primesc de la MT, C...R sa nu credeti ca nu-i primesc cu dobanda.
Politica distruge tot ce atinge.

TibiV

Morosanu,
esti usor dezinformat....
Astept cu emotie sa imi arati in fisa proiectului (la capitolul obligatii de plata) pozitia "dobanzi".

Daca constructorul / antreprenorul face lucrari neplatite, treaba lui.
Vorba aia: "sa fie primit".

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@Fred, ar fi extraordinar daca ar fi asa, dar noi nu mai credem zvonuri si promisiuni electorale. Daca poti posta baza legala in care se poate face asta, ti-am fi recunoscatori.
Aceeasi discutie a fost si anul trecut, doar ca atunci API a fost mult mai vocala ca acum.
Situatia este urmatoarea: dupa aprobarea bugetului, CNAIR este obligata sa informeze constructorului si sa ii ceara sa-si ajusteze graficul de lucrari astfel incat sa fie in concordanta cu bugetul aprobat. Si nu v-a putea cere dobanzi, pentru ca nu paote factura. Cel mult va putea imputa (disputa) costurile suplimentare cu organizarea santierului, si extensie de timp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Am zis anul trecut ca exista in Legea finantelor publice 500/2002 un articol 43 indice 1 care zice asa:

ART. 43^1
(1) Ordonatorii de credite au obligaţia de a notifica prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor sumele cuprinse în programele de investiţii publice la credite bugetare, în termen de 30 de zile calendaristice de la aprobarea legilor bugetare anuale/rectificărilor bugetare anuale.
(2) În funcţie de creditele bugetare aprobate anual, ordonatorii de credite au obligaţia de a întocmi şi de a actualiza, împreună cu prestatorii, executanţii şi furnizorii, graficele de execuţie/livrare, atât fizice, cât şi valorice, anexe la contract. Ordonatorii de credite au obligaţia de a recepţiona servicii, lucrări şi produse, în limita creditelor bugetare anuale şi trimestriale aprobate cu această destinaţie, în măsura în care au fost executate/livrate servicii, lucrări sau produse, în conformitate cu prevederile contractuale.

Treaba e clara: CNAIR trebuie sa zica la UMB ca are 64 de milioane in 2020 si sa ii ceara grafic de executie corespunzator sumei...

Stiu ca in textul legii bugetului de anul trecut au introdus ceva articol care le permite sa mute banii (MT prin notificare la MFP) intre proiectele finantate din fonduri europene nerambursabile, gen sa ia de la ST si sa puna la Bacau inainte de rectificarea bugetara, insa articolul 43^1 de mai sus ramane valabil in continuare.

ghrt

Singura explicaţie de bun simţ este că nu sunt bani suficienţi iar proiectul nu este în viziunea Guvernului unul prioritar, aşa că vor să scadă ritmul la cam 25% din ce se poate face. Poate asociaţia A7 se sesizează şi protestează public, la fel şi cei din Bacău (care sper să descopere totuşi cât mai repede ce mult poate să îmbunătăţească viaţa în oraş o nenorocită de centură).
Cont (aproape) inactiv.

Fred

Nu sunt promisiuni electorale, e fix situatia descrisa de mine: dupa ce ca nu sunt bani destui, nici nu se cheltuie tot ce se planifica. Articolul respectiv e fix cel mentionat de @horatiu.cosma, exista si anul asta, iar implicatia e ca dupa ce UMB face planul pe cei 64 de milioane si ii cheltuie pe toti, CNAIR si MT pot sa aloce fonduri suplimentare de pe un alt proiect; nu trebuie sa astepte sa se termine banii, pot face oricand realocarea, chiar si a doua zi dupa ce se adopta legea bugetului.

@dr4qul4, nu ma iau dupa promisiuni electorale, persoana pe care am intrebat-o e din familie si mi-a zis ce stia. O sa se intereseze despre context, nu stie mai multe detalii acum pentru ca nu o pasioneaza deloc subiectul, dar incerc sa o conving sa afle mai multe. Fara promisiuni.

dr4qul4

Pai daca UMB face gantul ca sa cheltuie 64 mil lei tot anul, cum naiba vor cheltui banii mai devreme?
Poti avea productivitate mai buna, dar aici ar trebui peste 200%. Vorbim peste 6 luni, dar cu acest buget, santierul acesta nu poate fi gata mai devreme de august 2021. Cu toata bunavointa UMB. Si asta doar daca la rectificarea din iulie mai primesc macar 50 mil....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

Unul e Gantt-ul pt CNAIR si altul e cel dupa care ei lucreaza.
Asta speram noi ca progresul fizic sa fie mult inaintea celui financiar.

vladb

Poate ca cei 64 de milioane sunt suficienti pentru finalizarea obiectivului nr. 1 (autostrada). Restul... In 2021 sau dupa rectificarea bugetara...

voicul

In nici un caz. E sigur ca termina in 2020 (poate dau si in circulatie) variantele de 1+1.
La autostrada mai sunt necesari multi bani.

horatiu.cosma

#3206
^^
Mai usor cu licorile magice de sarbatori  :lol:. Cum sa ajunga 64 de milioane (vreo 8% din contract) pentru partea de autostrada care e 80% din contract?

Europiu

voicul spunea tocmai de părțile celelalte, dacă nu mă înșel.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

tom_sawyer

Pe 24/26 ianuarie se implinesc 14 luni de cand s-a semnat SF+PTh Ploiesti-Buzau, adica termenul in care trebuie predat SF-ul final. Sper sa il dea daca il cerem, fara sa fie nevoie de instanta.

horatiu.cosma

Inca nu au inceput forajele geo, despre ce SF final vorbim  :lol:?