Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Mai oameni buni, este valoare estimată. Hai să discutăm cand vedem publicarea pe SEAP.
Se compara suma cu care Eko a CÂȘTIGAT half profile cu suma ESTIMATA pentru full profile.

Mere cu pere.

Allex

dr4qul4 a comparat valoarea estimata half profile vs valoarea estimata full profile care e dubla numai pentru asfaltarea caii nr2. Dar nimeni nu stie de unde a rasarit suma asta de 1.19 miliarde. Vorba ta, sa asteptam SEAP-ul si mai discutam dupa.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristian.ghinghes

Eu nu mai înțeleg nimic. Se licitează autostradă Bacău - Pașcani, dar în POIM modificat apare drum expres?
sursa: http://www.fonduri-ue.ro/images/files/programe/INFRASTRUCTURA/POIM/2017/29.06.2017/NOTIFICARE.pdf

consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)

vancouver

#1398
Este f. simplu. Niste politicieni fara legatura cu domeniul constructiilor au dorit ca nu cumva intre Bacau si Bucuresti sa avem o autostrada directa, pentru ca autostrada "buna" dupa parerea lor trebuia sa treaca de 2 ori muntii. Adica Bacau-Brasov-Bucuresti. Asta ca sa aduca trafic pe proiectul pe care-l sustineau in mod virulent (de ce oare?) Comarnic-Brasov.

Pentru ca in nota justificativa a proiectului PPP "Comarnic - Brasov" sa apara ca aceasta autostrada preia INTREGUL TRAFIC pe relatia Moldova cu Bucuresti, evident nu trebuia sa existe o alternativa mai buna si mai simpla, fara nici o urcare pe nici un munte. De aceea MasterPlanul initial nu avea nici o autostrada si nici un drum expres intre Bacau si Focsani si Buzau. Abia de la Buzau spre Ploiesti aparea un drum express, care era cel venind de la Braila/Galati. Iata harta USL din 2013:



Nu e greu de remarcat ca INTREGUL trafic intre Europa de Vest + Romania de Vest + Romania de Nord + Moldova + Rep. Moldova ca sa ajunga la Bucuresti sau la Constanta sau la Craiova sau in Bulgaria trebuia sa treaca pe la Comarnic. De remarcat: deocamdata Bacau-Roman este autostrada.


Ulterior, la presiunile oamenilor mai normali la cap, atat politicieni, cat si de la Bruxelles, s-a acceptat sa faca si un drum express Focsani-Buzau. Dupa alte insistente s-a acceptat in Master Plan si ideea ca acel drum express Focsani-Buzau sa fie prelungit pana la Bacau. Dar Bacau-Brasov a ramas ca autostrada si ruta principala pentru a ajunga de la Bacau la Bucuresti.

Intr-o etapa ulterioara, cand s-a cerut finantare de la Bruxelles, acolo s-a remarcat ca ruta Ploiesti-Bacau-Pascani este compusa din 2 tipuri de drum: DX de la Ploiesti la Bacau si autostrada de la Bacau la Pascani. Si s-au cerut explicatii. Bâlbe la noi, ca noi asta stim sa facem, ca un copil obraznic prins in fapt: ne bâlbâim. In final se face si Bacau-Pascani drum express in ultimele variante de Master Plan.

Acum, oamenii intregi la minte, ingineri, chiar si cei de prin CNADNR / CNAIR, au facut tot posibilul sa lase totusi o portita ca DX7 sa se faca A7. Asa a aparut ideea de a se lua decizia chiar de catre cei care fac proiectarea. Iar daca se face DX, sa fie oricand apgradabil la A. Gen cum s-a facut statia Piata Romana pe vremea lu Ceausescu: inginerii, cu toate riscurile, au lasat acolo prosibilitatea ca ea sa se faca ulterior darii in folosinta a M2.


De ce au tinut cu dintii oamenii politici din 2013-2014 sa se faca Comarnic-Brasov si NUMAI acea autostrada sa faca toate legaturile.... asta ar trebui cu totii sa va intrebati. Cateva indicii:
1. Romania este una dintre cele mai corupte tari din Europa.
2. Pe fonduri europene e mai greu de furat, deci se cauta cu disperare portite de a face ALTFEL decat cu fonduri UE. De ex. PPP sau mai nou prin Fondul Suveran...
3. Dupa ce PPP-ul a cazut, s-au aflat si costurile lui: 8 miliarde € in 26 ani pentru numai 55km de autostrada. Un mizilic. Asta in conditiile in care licitata normal constructia nu are cum sa coste peste 2 miliarde, poate chiar spre 1 miliard.


Si uite asa, prin "grija" unora pentru CoBra, s-a ajuns la diverse aiureli si incurcaturi pe multe alte proiecte, inclusiv pe Ploiesti-Bacau-Pascani.

Mai amintesc doar ca in planurile IPTANA din 1969, care pana acum au fost respectate in mare masura, apare clar autostrada Bucuresti-Bacau-Suceava. Pana in 2013 nu venise inca nimeni sa schimbe ceea ce din 1969 se vedea din avion. Pana atunci nici UE nu se gandise sa ne zica sa ne facem Master Plan. Doar cand a vazut ca o viram brusc pe aratura ne-au cerut Master Plan. Cu care s-au pierdut 2-3 ani, pana s-a ajuns in final aprox. inapoi la varianta IPTANA. Desigur, cu mici "reminiscente" aberante, cum ar fi drum express in loc de autostrada pe Ploiesti-Bacau-Pascani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JUVENTUS_1

Quote from: NGC on August 21, 2017, 04:12:39 PM
Quote from: cristian.ghinghes on August 15, 2017, 01:18:17 PM
Avem vreun termen pentru evaluarea ofertelor?

Quote from: NGC on August 11, 2017, 05:57:49 PM
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacau - Pascani":

Deocamdata termenul este 04.09.2017.

Care este noul termen? :D
The order of my priorities according to my own interest: 1.A7; 2.A13; 3.DX Bacau - Piatra Neamt; 4.A8; 5.Other.

Allex

#1401
Ploiesti-Buzau 30.09.2017
Buzau-Focsani 09.10.2017
Focsani-Bacau 15.09.2017
Bacau-Pascani 20.10.2017
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

^^^

Quote from: NGC on September 04, 2017, 10:47:14 PM
In principiu termenul initial este doar ca sa fie ceva completat acolo si poate fi ignorat.

Valabil si aici.

tom_sawyer

Focsani-Bacau? pentru cand s-a amanat? :D

slartibartfast

Quote from: tom_sawyer on September 15, 2017, 03:34:08 PM
Focsani-Bacau? pentru cand s-a amanat? :D

Pentru că doar nu era să fi terminat deja evaluarea ofertelor.

NGC

Se va amana. Revin cu noul termen limita.

NGC

Focsani - Bacau: Noul termen este 15.11.2017.

tom_sawyer


ultrasbz

Maine ar fi termen, daca nu s-a amanat deja.

NGC

Informatia este de saptamana trecuta, si era vorba ca se va amana. Revin cand am noutati.