Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

13 Members and 32 Guests are viewing this topic.

alecu26

la EKO pare ca sa inceput lucrul la statiile de betoane sau de asfalt.

Ar fi interesatn daca se apuca de radiere, daca tot facut deja de peste o luna de zile lucrair de piloti si excavatii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#1126
Sa punem paie pe foc si aici.

Daca s-a putut pentru DX Alternativa Techirghiol si A12 Pitesti - Craiova, trebuie sa se poata si aici.


C9 / I1




C2 / I2




Asteptam intrebarile si clarificarile. :D

NGC

Si inca un detaliu interesant.

Exista doar 2 diferente notabile intre anexa 4 continuta in documentatiile pentru cele 4 licitatii pentru A7 si anexa 4 continuta in documentatia pentru DX Alternativa Techirghiol.

A7 - Latimea drumurilor de intretinere va fi de minim 3 m
DX AT- Latimea drumurilor de intretinere va fi de minim 2,5 m

A7 - Zona de urgenta in lungime de 160 m
DX AT - Zona de urgenta in lungime de 162 m

NGC

#1128
Quote from: NGC20 on January 31, 2017, 10:56:19 PM
Sa punem paie pe foc si aici.

Daca s-a putut pentru DX Alternativa Techirghiol si A12 Pitesti - Craiova, trebuie sa se poata si aici.

[...]

Asteptam intrebarile si clarificarile. :D

Uite ca au si sosit. :D

Sa vedem ce zice clarificarea 3 pentru licitatia "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Buzau - Focsani".

QuoteIntrebare 6: Conform caietului de sarcini este specificat ca proiectul consta in realizarea drumului de mare viteza, insa conform documentatiei tehnice profilul tip si criteriile de proiectare sunt pentru autostrada. Va rugam sa precizati pentru ce conditii/criterii va fi proiectat acest drum.
Raspuns 6: Alegerea tipului de drum de mare viteza (autostrada/drum expres) va rezulta in baza: indeplinirii necesitatiilor minimale la nivel de functionalitate si rol in reteaua TEN-T, a unui/unor criteriu/criterii de dimensionare si a analizei multicriteriale, respectiv a analizei cost beneficiu.

QuoteIntrebare 23: De aceea, pentru a exista o expresie clara, lipsita de echivoc a temei de proiectare, va rugam sa ne precizati care sunt cei minim cinci (5) parametri pe care Autoritatea Contractanta i-a identificat si pe baza carora solicita sa se realizeze Analiza Multicriteriala.
Raspuns 23: Definitivarea solutiilor la nivel de sistem rutier (autostrada/drum expres/noduri, relocari...etc.) se va realiza la faza de proiectare Studiu de Fezabilitate in conditiile Caietului de Sarcini. Se vor avea in vedere parametrii referitori la costuri (initiale si post-constructie), climate-change, mediu, durata de executie si comportare in timp.

Aceleasi raspunsuri sunt date si pentru celelalte 3 licitatii.

Ionut

Deci aia care fac SF trebuie sa zica exact ce trebuie facut. Daca inteleg eu raspunsul.

dumbravaandrei

Eu n-am prea inteles... nici criteriile nu le-am inteles (ca nu sunt :o :O :O)
Cred ca mai degraba cei care fac SF-ul vor trebui sa prezinte vre-o 6-7 variante atat de DX cat si de A iar in functie de pozitia Soarelui pe geamul secretarei de la et 3, aripa dreapta si a concentratiei se va lua o decizie...
Ambrambureala maxima... special e facut caietul asta sa nu sa se intample proiectul...

podariudan

Si eu am inteles la fel ca tine Ionut. In functie de parametrii mentionati SF trebuie sa ne spuna ce sa construim. Cred ca ar fi fost bine sa se mentioneze si ponderile parametrilor.

ovideatza

#1132
In fapt, daca analiza multicriteriala e la "inceputul" SF-ului, nu cred ca te poti astepta ca un proiectant sa faca proiectare in detaliu (cat e ea la SF) pt N variante. Va alege pe una, o proiecteaza, apoi se "INTOARCE" la analiza multicriteriala si o "demonstreaza" a fi cea mai buna. E relativ simplu, in continutul SF-ului nu te obliga sa prezinti in amanunt optiunile alternative. Deja cand spui "alternative" e cam clara treaba. Ai libertate de miscare, justifici ca alternativa aduce costuri prea mari sau alte efecte negative asupra variabilelor studiate.

Varianta de drum , SF/DX in opinia mea ar fi trebuit sa faca obiectul fie unui SPF, fie a unui document separat  (combinatie Spf si studiu de trafic), care la partea financiara sa ia in calcul costurile variantelor pe baza de standarde de cost, in ipoteza traseului identic. Iar acum sa se dea mai departe spre proiectare o cerinta clara.

Nu poti licita 4 segmente distincte a unui proiect unitar si sa lasi la latitudinea fiecarui proiectant ce iese. Mi se pare un fel de "ruleta a norocului".

cristian.ghinghes

Ce sume apar în Legea Bugetului de stat pe 2017 pentru SF și PT Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.
- 6,42 milioane pentru Ploiești-Buzau;
- 6,66 milioane pentru Buzau-Focsani;
- 8,80 milioane pentru Focsani-Bacau;
- 4,76 milioane pentru Bacau-Pascani;
TOTAL: 26,65 milioane lei pentru 4 proiecte, fiecare cu descrierea "sprijin pentru pregatirea documentatiei tehnice aferente proiectului de infrastructura rutiera Drum Expres [tronson]". Finantare din POIM, asa scrie.

Stiu sigur ca momentan nu exista finantare europeana definitivata (contract de finantare POIM semnat) nici pentru A7/DX pe coridorul 9, nici pentru Centura Bacau. Ambele proiecte depind de finantarea europeana, asa sunt prevazute in buget.
consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)

TibiV

#1134
Tot bugetul este o gluma proasta.
Sinistra, mai bine zis.

Veniturile prevazute in buget NU vor putea fi realizate.
Din simplul motiv ca "se bazeaza" pe o crestere economica de 5,2%. Pe care Comisia Nationala de Prognoza a recunoscut-o ca fiind "realista" in urma cu doua saptamani.
CNP putea sa recunoasca ca "Peter Pan si Wendy", "Scufita rosie" si "Fat Frumos" sunt la fel de realiste... :(

Sa ghicim ce cheltuieli se vor taia la prima rectificare ?....  >:(

Voi mai aveti de asteptat in Moldova autostrazi... Cel putin pana dupa 2020...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Si totusi aici vorbim de A7. Unde abia acum au fost licitatiile de-suspendate. Urmeaza deschiderea ofertelor si evaluarea lor. Desemnarea castigatorilor. CNSC. CAB.
Daca avem noroc, prin toamna s-ar putea apuca de el. Asa ca si sumele acelea vor ramane necheltuite.
Asta e adevarul. Fie ca ne place, fie ca nu.

Eu am o alta nedumerire. Exista pe undeva vreo cerinta ca cele 4 loturi sa fie obligatoriu legate si intre ele? Din moment ce sunt SF-uri separate, nu vad de ce, analizand strict legatura dintre 2 orase,  nu ne-am trezi in situatia in care Ploiesti-Buzau s-ar termina la vest de Buzau, iar Buzau-Focsani ar incepe la est de Buzau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

In etapele initiale de derulare ale contractului de SF proiectantul trebuie sa prezinte niste variante de traseu dintre care CTE-ul CNAIR (sau CNIR-ului) ar trebui sa aleaga una pe care acesta sa o studieze mai in detali (la fel a fost si la PiSi dupa cum stii). Asa ca, sper, in aceasta faza beneficiarul va lega intre ele proiectele impunandu-le puncte de capat comune.

NGC

Quote from: dr4qul4 on February 07, 2017, 09:28:19 AM
Si totusi aici vorbim de A7. Unde abia acum au fost licitatiile de-suspendate. Urmeaza deschiderea ofertelor si evaluarea lor. Desemnarea castigatorilor. CNSC. CAB.

Not so fast!

IPTANA a contestat din nou.
S-au contestat masurile de remediere adoptate recent, care nu ar implementa corect decizia CNSC anterioara, si s-a solicitat suspendarea licitatiilor.