Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

MCI

O veste bună pentru un sector important din A7 – Autostrada Moldovei!
📝Consiliului Tehnico Economic al CNAIR a avizat astăzi proiectul tehnic pentru autostrada Buzău – Focșani ce va avea o lungime de peste 82 de km.

✅Este un pas important pentru construcția acestei autostrăzi. Acum CNAIR poate începe pregătirea documentației pentru scoaterea la licitație a contractului de execuție.
✅Suma necesară pentru construcția autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Sursa:
https://www.facebook.com/100044139414373/posts/619293742885267/

TeoH9

#7036
Postare FB CNAIR și Sorin Grindeanu:

"24 ianuarie 2022 A7-Autostrada Moldovei
🚧Anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova!
✒Ploiești-Buzău: 63,25 km - Contractele pentru cele 3 loturi ale acestei secțiuni urmează să fie semnate.
📈Buzău-Focșani: 82,44 km - A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea în licitație a contractului pentru construcția acestei secțiuni a intrat în linie dreaptă.
✅Sunt primii pași concreți pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructură rutieră modernă."

Oare cum urmeaza sa fie semnate contractele pe Ploiesti-Buzau daca castigatorii vor fi anuntati abia in februarie?

oneway

^Cand nu te pricepi, le mai incurci...
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

vancouver

#7038
De ziua unirii mici, promisiuni desarte. Imposibil sa fie semnat ceva anul asta. La cat de prost sunt facute aceste licitatii - cu criterii tembele altele decat cel mai mic pret - va exista suficient material pentru contestatii peste contestatii. Plus tampenia cu verificarea tuturor participantilor, daca declaratiile lor legate de utilaje etc. sunt reale. Intentii bune care duc la lungirea procedurilor cu ani buni.

Infime sanse sa se semneze ceva anul asta. Mai degraba pregatiti-va de 2 ani prin instante. Asta numai pe Ploiesti-Buzau. Restul se va face decalat cu minim 1 an si interesul fiind focalizat pe Ploiesti-Buzau, restul o sa ramana treptat si mai in urma. Deja s-a pierdut minim 1 an prin faptul ca nu s-au facut licitatiile doar pe baza SF si cu liste de cantitati estimate. Se putea face proiectarea de detaliu in timpul licitatiei de executie si eram mult mai departe.

Sincer cand am promovat Fidic Rosu nu mi-am imaginat atata lipsa de clarviziune - vezi doamne precautie si buna pregatire - asta faci cand pregatesti un proiect care o sa se faca peste 20 de ani, dar nu cand arde.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Există n licitații lansate pe baza acelorași criterii care s-au încheiat după 5-6-8 luni, fără contestații, sau eventual cu o rundă rapidă de 2 luni de contestații urmată de semnarea contractului. De ce să fie "imposibil de semnat ceva anul ăsta", e greu de înțeles la modul rațional, ci mai degrabă intră în zona de simplă lamentare țâfnoasă "o să vedeți voi ce rău va fi dacă nu m-ați ascultat".

"Tâmpenia cu verificarea tuturor participanților" se numește achiziție publică bazată pe transparență, echidistanță, selectarea nediscriminatorie și corectă a ofertantului câștigător. Fără vreo astfel de verificare procesul ar fi supus subiectivismului, corupției, selectării unui constructor neexperimentat care să facă lucrarea în condiții mai slabe pentru mai mulți bani.

Referitor la "lansat doar pe baza SF cu liste de cantități estimate", vorba lui Cristi, o minciună repetată de mai multe ori nu se transformă în adevăr. Au repetat și colegii și eu de nenumărate ori și văd că mai e nevoie: statul român prin CNAIR a decis implementarea acestui proiect pe FIDIC Roșu, licitând SF+PT și așteptând să lanseze o licitație ulterioară doar de execuție lucrări. Asta se poate face după ce se recepționează un SF și un PT cu liste de cantități clare, pe baza cărora ofertanții să poată cota prețuri finale. Nu există scurtături și improvizații în acest proces, legea e foarte clară. Exact din cauza unor astfel de idei de "tăiat curbele" am avut de tras de-a lungul anilor cu proiectele de infrastructură întârziate, nu cred că mai e cazul să repetăm aceleași erori.

naivu

Din ce intelege @naivul, lansand licitatie doar de executie pe baza unui SF+PTE, Constructorul va avea munca ceva mai usoara (nu mai face proiectare iar ceea ce i se cere este mai clar), dar Elaboratorul de SF are sensibil mai mult de munca (face proiectarea de detaliu si asista Beneficiarul si Constructorul in implementare), iar Beneficiarul are de gestionat licitatii mult mai detaliate. Cu un CNAIR grozav, firme de proiectare bune si constructori acceptabili avantajele sistemului Fidic Rosu ar fi evidente; din pacate, in .ro, ordinea de valoare este exact invers CNAIR < firme proiectare < constructori, iar sistemul pare sa creasca solicitarea exact pe verigile mai slabe.
Pe termen lung solutia este reformarea/inlocuirea/ameliorarea CNAIR, dar pana in 2023-4 nu vad nici cine nici cand sa o faca! Cat despre A7, indiferent care Fidic e mai potrivit, nu-mi imaginez cum se poate, legal, schimba ceva acum.

gabim

Se pot schimba criteriile la licitatii in sensul de a inlatura cat de mult posibil partile subiective (recitat cat de bine a inteles constructorul proiectul) care invita la multe contestatii.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

mirceaeliade

pana acum pretzul a fost cam singura piesa din punctaje si tot s-au tergiversat in instantze contractele.  si si cand nu s-au tergiversat uite ce a facut Searchul din toate SFurile din tzara

gabim

Pentru aducere aminte criteriile de evaluare - primul punct e o invitaties deschisa la contestatii

Quote from: tom_sawyer on September 17, 2021, 07:33:17 PM
Lista factori evaluare

- Metodologia de implementare a contractului si programul de lucrari (Graficul Gantt) in corelare cu resursele materiale, tehnice, financiare si umane utilizate.
Pondere  21 (21,00 %)
Descrierea, reprezentarea grafica si planificare executiei lucrarii (Graficul de esalonare calendaristica Gantt) in baza resurselor materiale, tehnice, financiare si umane utilizate.

- Perioada de garantie a lucrarilor
9 (9,00 %)
Autoritatea contractanta acorda punctaj pentru ofertarea unei perioade de garantie a lucrarilor suplimentara fata de perioada de garantie minim acceptata de 60 de luni.
Algoritm de calcul: Pentru oferta/ ofertele care prezinta o perioada de garantie a lucrarilor de 120 luni sau mai mare se va acorda punctajul maxim, respectiv 9 puncte. Se acorda punctaj intermediar pentru intervalul cuprins intre 61 luni (inclusiv) si 119 luni (inclusiv) cate 0,15 puncte pentru fiecare luna acordata suplimentar.
Nota 1: Nu se acorda punctaj intermediar pentru intervale mai mici de 1 luna. Pentru ofertele care prezinta perioada de garantie a lucrarilor exprimata in numar de zile sau daca numarul de luni prezentat este sub forma de zecimale se va lua in considerare doar numarul intreg de luni (ex 1: 2937 de zile = 2937 zile/30 zile = 97,9 luni - se puncteaza 97 de luni; ex. 2: 108,6 luni se puncteaza 108 luni).
Nota 2: Perioada de garantie ofertata va fi sustinuta prin specificarea in cadrul Propunerii Tehnice a materialelor si tehnologiilor pe care Ofertantul le va utiliza in vederea asigurarii calitatii lucrarii pe intreaga perioada de garantie ofertata.
In Propunerea Tehnica, ofertantul va descrie modul in care planul de management al calitatii va asigura nivelul necesar de calitate al rezultatelor sale si al proceselor de lucru, prin prezentarea abordarii generale si modalitatii pentru realizarea activitatilor din cadrul contractului (executarea lucrarilor), inclusiv prin descrierea detaliata a metodelor de lucru pentru componentele majore ale lucrarilor si a materialelor pe care le va pune in opera, astfel incat ofertarea unei garantii extinse a lucrarilor sa nu se faca doar la nivel declarativ in vederea obtinerii unui punctaj mare pentru acest factor de evaluare.
Neprezentarea acestor informatii in cadrul Propunerii Tehnice va conduce la neacordarea punctajului aferent factorului de evaluare ce vizeaza perioada de garantie a lucrarilor suplimentar ofertata.

- Pretul ofertei
70 (70,00 %)
Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel:
a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat;
b) Pentru celelalte preturi ofertate punctajul P(n) se calculeaza proportional, astfel: P(n) = (Pret minim ofertat / Pret n) x punctaj maxim alocat.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100156899/100568082
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

MCI

Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău-Focșani!
Proiectul in valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA) este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul de Transport General.
Din acest moment intră în linie dreaptă lansarea în licitație a contractului pentru construirea celor 82,44 de km ai celui de al doilea segment al Autostrăzii Moldova(A7).
📍Parte a rețelei TEN T Centrală pe aliniamentul Giurgiu-Bucuresti-Ploiești-Siret, autostrada Buzău-Focșani este formată din 4 loturi:
Lotul 1: (Buzău - Vadu Pașii) - 4,60 km
Lotul 2: (Vadu Pașii - Râmnicu Sărat) - 30,80 km
Lotul 3: (Râmnicu Sărat - Mândrești Munteni) - 36, 10 km
Lotul 4: (Mândrești Munteni - Focșani Nord) -10,94 km
Pe traseul autostrăzii Buzău - Focșani vor fi construite:
- 6 noduri rutiere
- 23 de poduri pe autostradă
- 3 pasaje peste calea ferată
- 15 structuri peste autostradă
- Un Centru de Întreținere și Coordonare
- Un Centru de Informare și Monitorizare
- 2 Parcări de scurtă durată
- 4 Spații de servicii

Sursa:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=625164398964868&id=100044139414373

MCI

𝗗𝘂𝗽𝗮 𝗰𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗮 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁 𝗶𝗲𝗿𝗶 𝗶𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗼-𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗮𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝘇𝗮𝘂-𝗙𝗼𝗰𝘀̦𝗮𝗻𝗶, 𝗮𝘀𝘁𝗮𝘇𝗶 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗶𝗹𝗶𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗔𝗱𝗺𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗮𝗹 𝗖𝗡𝗔𝗜𝗥 𝗮 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁 𝗱𝗲𝗺𝗮𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗱𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗲𝗹𝗼𝗿 𝟴𝟮,𝟰 𝗸𝗺 𝘀𝗶 𝗶𝗺𝗲𝗱𝗶𝗮𝘁 𝗮𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝗱𝗲𝗺𝗲𝗿𝘀𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗼𝗰𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁𝗶𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗦𝗘𝗔𝗣 (𝗦𝗶𝘀𝘁𝗲𝗺𝘂𝗹 𝗘𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗼𝗻𝗶𝗰 𝗱𝗲 𝗔𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗶 𝗣𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗲)

Sursa:
https://www.facebook.com/100045055956030/posts/471381107707084/

RaduG

Pt cei fără cont de FB, iată toată postarea de mai sus:





Powered by API/PUM imgur uploader

EugenRo



^ Am acceptat (dar nu am inteles niciodata) porcaria de cocoasa, dar in fine, sa zicem ca ramane asa...

Dar de ce urca autostrada si face nod la est de Slobozia Ciorasti?!?! Tot traficul care va cobori/ urca va trece prin aceasta comuna!

Stie cineva de ce nu au tras autostrada inainte de comuna (desen cu portocaliu), un nod curat cu legatura care nu traverseaza nicio localitate pana la DN2?! :o

XGarry

Covasnianu Adrian

Quote𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? 
Monitorizare proiecte de infrastructură în Moldova - Episodul 02/2022.
Ședință tehnică (de stagnare!?!) pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Ieri, 27.01.2022, la CNAIR în format hibrid a avut loc ședința bilunară la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.

𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞𝐬̦𝐭𝐢-𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒𝑠𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
În continuare suntem în lunga etapă de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Se menține ca termen finalul lunii februarie pentru desemnarea câștigătorilor.
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐𝑠𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Studiu de Fezabilitate + Studiu geotehnic + Proiect Tehnic + Acord de Mediu finalizate și obținute. Ieri a fost emisă Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Din luna februarie (într-un final!) se poate lansa licitația cu cele 4 loturi între Buzău și Focșani. Durata estimativă a contractului de execuție variază de la 20 luni pentru loturile 1 (4,6 km între Buzău și Vadu Pașii) și 4 (10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2) respectiv de 26 luni pentru loturile 2 și 3, mai lungi. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA).
𝑐) 𝐹𝑜𝑐𝑠𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
A 3-a variantă (în termeni tehnici revizia 03) a Studiului de Fezabilitate a fost transmisă la finele anului 2021 și s-au formulat observații. Documentația de mediu corectată și revizuită se depune (în sfârșit!) săptămâna aceasta. Ulterior într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul II al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea CNAIR este luna aprilie 2022 pentru cei 96 km de executat de la Focșani la Bacău. Termenul (încă!) se menține.
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎𝑠𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Cel mai întârziat proiect din A7 inclus în PNRR "beneficiază" de noi estimări: Studiul de Fezabilitate revizuit de n ori și Proiectul Tehnic corectat vor fi depuse la CNAIR la jumătatea lunii februarie.
Documentația de mediu reactualizată se va depune săptămâna această după ce a fost demarată în septembrie 2021. În speranța că situația din zona Pildești-Simionești este rezolvată și agențiile de mediu din teritoriu sunt familiarizate cu problematica și specificitățile acestui proiect, Acordul de Mediu ar trebui obținut mult mai rapid. 
Se menține estimarea de trimestrul II/III 2022 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Vor fi trei loturi iar termenul estimat de execuție va fi de 30 luni. Cu o matematică simplă și pe experiențele anterioare de licitații (întârziate!) există riscul ca execuția ultimului lot din A7 să nu se încadreze integral în PNRR.

𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚/𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐀𝟕/𝐃𝐗 𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐒𝐮𝐜𝐞𝐚𝐯𝐚-𝐒𝐢𝐫𝐞𝐭 (𝟏𝟎𝟏 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
𝑃𝑎𝑠𝑐𝑎𝑛𝑖-𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎 și 𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎-𝑆𝑖𝑟𝑒𝑡
Etapa de campanie geofizică are o mobilizare extrem de scăzută și lucrurile tind să degenereze. 
Până nu se va rezolva și finaliza campania de teren, nu se poate finaliza Studiul de Fezabilitate și implicit nu se poate estima un calendar pentru obținerea Acordului de Mediu.
CNAIR a emis deja o serie de penalități pentru fiecare zi de întârziere. Studiile de teren sunt atât de întârziate încât termenele de finalizare a Studiului de Fezabilitate vor fi depășite. Pe subsectorul Suceava-Siret sunt 0 (zero!) utilaje în teren pentru campania de forare geotehnică. Termenul de predare al SF-ului pentru ambele proiecte este luna februarie 2022.

paullie

Pai când nu era cocoasa, traseul asta avea o oarecare logica. Vezi in poza. Când au trântit cocoasa ce sa mai modificam bre? "Oooo e greu lasa ca bagam niste super viraje limitate la 110" si asta a fost. Urez domnilor deputati si senatori cât mai multe drumuri Moldova - Buc când va fi gata autostrada. Si cu dedicatie speciala cât mai multe drumuri si domnului Covasnianu.