Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 21 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade


hvm

^sigur e bine acolo la Bacau - Pascani?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ultrasbz

A aparut " Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Autostrada Buzău – Focșani", județele Buzău și Vrancea".

sursa

Probabil in urmatoarele 2 saptamani se va adopta.

b1

E inacceptabil să ai așa ceva la câmpie:
QuoteSe vor semnaliza corespunzător curbele care nu permit o viteză de circulație de 130 km/h. Indicatoarele de circulație sunt susținute de stâlpi metalici, de portale sau console.
Pentru asigurarea vizibilității la nivelul întregului tronson de autostradă, pe ambele sensuri de circulație, soluția optimă ce trebuie adoptată este acea adaptare și gestionare adecvată a vitezei de circulație. Astfel a rezultat că pe tronsonul de autostradă Buzău – Focșani este necesară reducerea vitezei de circulație după cum urmează:

- Reducere la 110 km/h: Calea II (Focșani - Buzău) – între km. 69+300 – 71+580, lungime – 2280 metri.

- Reducere la 120 km/h:

CALEA I (Buzău – Focșani)
Km Inceput       Km Sfârșit    Lungime (m)
1+360              2+360         1000
29+760            31+200       1440
31+740            32+660       920
48+240            51+960       3720
71+720            77+240       5520

CALEA II (Focșani – Buzău)
Km Inceput     Km Sfârșit     Lungime (m)
1+380            2+820          1440
46+140          48+400         2260
79+620          82+440         2820

Pe restul lungimii tronsonului de autostradă se adoptă viteza maximă legală de circulație – 130 km/h.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

69-71 cred ca e intrarea in cocoasa

iar cele de 120 sunt probabil poduri/noduri, unde este ok ca viteza sa scada putin (e mai mult psihologic pentru a nu se depasi viteza):
1-2  este intre podul peste bUzau si nodul Buzau nord. Curba de acolo este pentru a se incadra intre case. Pr indreptarea ei trebuia un buldozer mult mai mare
29-31 nu vad nici o curba mai mare ci doar podul peste Ramnic si nodul de langa imediat la 31-32
48-51 - este o curba pt a ocoli o padure si imediat avem iar nod (Dumbraveni).
71-77 -restul de cocoasa

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

XGarry

#7025
Covasnianu Adrian FB:

Quote
𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈̂𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? 🚦
Sedință tehnică pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Azi, 13.01.2022, la CNAIR în format hibrid a avut loc ședința bilunară la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni. Anul acesta a participat la ședința de progres și directorul general al CNAIR precum și președintele CJ Suceava.
𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞𝐬̦𝐭𝐢-𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒𝑠̦𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
În continuare suntem în lunga etapă de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Se estimează finalul lunii februarie/începutul lunii martie pentru desemnarea câștigătorilor.
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐𝑠̦𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Studiul de Fezabilitate+Studiu geotehnic sunt predate la CNAIR.
Proiectul Tehnic a fost recepționat de CNAIR. PE 05.01.2022 s-a obținut în sfârșit Acordul de Mediu. Se preconizează luna februarie 2022 ca termen pentru lansarea celor 4 loturi între Buzău și Focșani. Durata estimativă a contractului de execuție variază de la 20 luni pentru loturile 1 (4,6 km între Buzău și Vadu Pașii) si 4 (10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2) respectiv de 26 luni pentru loturile 2 și 3, mai lungi.
𝑐) 𝐹𝑜𝑐𝑠̦𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
A 3-a variantă (în termeni tehnici revizia 03) a Studiului de Fezabilitate a fost transmisă la finele anului 2021 și s-au formulat observații. Adițional e nevoie de completarea și revizuirea documentației de mediu preconizată a se finaliza spre sfârșitul lunii ianuarie. Ulterior într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul II al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea CNAIR este luna aprilie 2022 pentru cei 96 km de executat de la Focșani la Bacău.
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎𝑠̦𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
S-a realizat într-un final studiul hidrogeologic în zona Pildești-Simionești. Urmează proiectul de relocare a puțurilor din zonă. După obținerea avizului din partea INHGA se va completa documentația de mediu. Studiul de Fezabilitate (a câta revizie?!?) este transmis și s-au formulat observații. S-au formulat și observații pe Proiectul Tehnic de Execuție din partea CNAIR.
S-a realizat și protocolul de colaborare între CNAIR și Administrația Bazinală de Ape Siret.
Se estimează ca termen vara anului 2022 (iunie-iulie) pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Vor fi trei loturi iar termenul estimat de execuție va fi de 30 luni. Cu o matematică simplă și pe experiențele anterioare de licitații (întârziate!) există riscul ca execuția ultimului lot din A7 să nu se încadreze integral în PNRR.
𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚/𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐀𝟕/𝐃𝐗 𝐏𝐚𝐬̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐒𝐮𝐜𝐞𝐚𝐯𝐚-𝐒𝐢𝐫𝐞𝐭 (𝟏𝟎𝟏 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
𝑃𝑎𝑠̦𝑐𝑎𝑛𝑖-𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎 și 𝑆𝑢𝑐𝑒𝑎𝑣𝑎-𝑆𝑖𝑟𝑒𝑡
Etapa de campanie geofizică are o mobilizare extrem de scăzută și lucrurile tind să degenereze. CJ Suceava vine în susținerea acestui proiect intenționând să ajute cu recomandări de subcontractanți pentru a debloca lucrările. Conform estimărilor CJ Suceava campania de forare este efectuată în procent de doar 13%.
Până nu se va rezolva și finaliza campania de teren, nu se poate finaliza Studiul de Fezabilitate și implicit nu se poate estima un calendar pentru obținerea Acordului de Mediu.
CNAIR a emis deja o serie de penalități pentru fiecare zi de întârziere. Din punctul meu de vedere aceste contracte vor avea termene depășite.
𝐈𝐈𝐈. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟖 𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐓𝐠. 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭.
𝑎) 𝑝𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖 (1,1 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Procedura de obtinere a Acordului de Mediu continuă.
La finele anului trecut a avut loc dezbaterea publică (la care am participat și eu) pe documentația de mediu. Au fost formulate o serie de observații. Personal am oferit sugestii și recomandări pentru a accelera obținerea Acordului de Mediu.
Trimestrul III al anului 2022 este estimat pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat DOAR dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și SUSȚINERII acestui proiect de infrastructură rutieră majoră.
Ulterior către finalul anului 2022, dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate, se va putea lansa licitația de Proiectare+Execuție.
𝑏) 𝑈𝑛𝑔ℎ𝑒𝑛𝑖-𝐼𝑎𝑠̦𝑖-𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦ (100,14 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Campania de teren continuă cu studiile geotehnice și topografice. Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!
Avem o mobilizare bună pentru campania geotehnică fiind 3 foreze pe teren.
Campania de foraje geotehnice este realizată în procent de 60% pe Moțca-Târgu Frumos și de doar 15% pe Târgu Frumos-Lețcani.
Sunt rezervat vis-a-vis de termenul de 12 luni – aprilie 2022 pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Cu toate acestea, ritmul de lucru este unul mai bun față de alte loturi de autostradă din Moldova.
𝑐) 𝑇𝑔. 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦-𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦ (211 𝑘𝑚)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
La finele anului trecut s-a rezolvat situația cu CJ Neamț astfel că s-au obținut toate Certificatele de Urbanism.
Studiul de Fezabilitate depus a primit « clasicele » observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit. S-a suplimentat cu resurse financiare și logistice din partea antreprenorului pentru a ajunge la un studiu geotehnic cât mai decent.
Procedurile de mediu pe capete sunt demarate fiind emise observații. Observațiile vor fi incluse luna aceasta, urmând a fi depusă documentația actualizată la ANPM. Calendarul pe care l-am agreat în vara anului 2021 în calitate de Secretar de Stat va suferi o corecție (în loc de luna martie 2022 va fi aprilie 2022 pentru Acord de Mediu pe secțiunile incluse în PNRR respectiv iulie 2022 pentru secțiunea non-PNRR).
Se estimează luna iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR.
𝐈𝐕. 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟏𝟑 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮 (𝟏𝟔𝟓 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic
Au fost aprobate temele pentru campania de teren din partea beneficiarului. Cu alte cuvinte proiectantul poate demara campania geotehnică și arheologică. Proiectantul (același și/sau în consorțiu ca pe Pașcani-Suceava, Suceava-Siret) caută colaboratori pentru campania geotehnică. Date fiind aceste sincope și întârzieri în implementarea proiectului, proiectantul este posibil să solicite o extensie de timp de 7 luni.
Prin urmare termenul inițial de finalizare a proiectării autostrăzii A13 prevăzut pentru anul 2023 cu siguranță va fi depășit.
𝐕. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX!
Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) 
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Nu sunt progrese notabile în legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum TransRegio!
Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera intârzierile.
Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!

de prin presa adunate:
QuoteLicitațiile pentru execuția tronsoanelor Buzău – Focșani respectiv Focșani – Bacău de pe Autostrada A7 ar urma să fie lansate în februarie și aprilie, potrivit estimărilor prezentate joi într-o ședință a CNAIR pentru progresul proiectelor de infrastructură din Moldova. De asemenea, ,,capetele" Autostrăzii Unirii A8 care sunt finanțate prin PNRR vor fi lansate în licitație în iulie, a transmis Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în mandatul ministrului Cătălin Drulă.
https://economedia.ro/autostrazile-moldovei-licitatia-pentru-executia-sectorului-focsani-bacau-de-pe-a-7-ar-urma-sa-fie-lansata-in-aprilie-capetele-de-pe-autostrada-unirii-finantate-prin-pnrr-in-licitatie-din-iulie.html#.YeFy3PixXcs

https://adevarul.ro/economie/investitii/calendarul-autostrazii-a7-mai-mare-proiect-rutier-pnrr-europa-pus-pericol-nici-castigatorul-ploiesti-buzau-nu-fost-anuntat-1_61e01c915163ec4271a78402/index.html

ghrt

Cică drumuri moderne. Proiectul ăla trebuie refăcut.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

doar cocoasele de la Focsani si Balcauti, dar imi este teama ca e prea tarziu chiar si pt cea de la Balcauti
Eu cred ca le fac asa, ca sa se laude berbecii de la cnair cu mai multi km construiti...degeaba
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mersul trenurilor

Tisita-Albita parca ultimul status era: SF nejustificabil ca drum express. (e in mod cert ca nu se vrea de sus) nu stiu cat de justificabila e limita aia de 70 (adica 80) in localitati..

florin.ciubotariu

Quote
Autostrada Ploiești – Buzău

Se află în faza finală de evaluare a celor 39 de oferte pentru construcția acestui tronson în lungime de 63,250 km, împărțit în 3 loturi:

LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000

LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350

LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250.

Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.



Autostrada Buzău – Focșani

Contract pentru elaborarea SF+PT în derulare.

Lungime:  82,44 km

Valoare contract: 13.93 milioane lei, fără T.V.A.

Data de începere: noiembrie 2018

Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizati:

CTE al CNAIR S.A., în data de 03.12.2021

CTE al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în data de 10.12.2021

Consiliul Interministerial, în data de 11.01.2022.

Acordul de Mediu a fost obținut în data de 05.01.2022.

Proiectul tehnic a fost recepționat în data de 13.12.2021 de CNAIR S.A..

Urmează să fie supus avizării în cadrul CTE CNAIR, după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.

A fost înaintată CNAIR S.A. documentația necesară demarării Procedurii de Achiziție Publică pentru faza de execuție lucrări.



Autostrada Focșani – Bacău

Contract pentru elaborarea SF+PT în derulare.

Lungime: 95,902 km

Valoare contract: 20.12 milioane lei, fără T.V.A.

Data de începere: ianuarie 2019

Studiul de Fezabilitate, revizia 3, a fost înaintat în data de 23.12.2021.

În prezent Prestatorul finalizează Proiectului Tehnic.

În data de 02.12.2021 a fost semnat Protocolul de colaborare între ABA Siret (ANAR) și CNAIR S.A.

Avizul de Gospodărire a Apelor este în etapa finală de emitere.

Procedura pentru obținerea Acordului de Mediu a intrat în etapa finală



Autostrada Bacău – Pașcani

Contract pentru elaborarea SF+PT în derulare.

Lungime: 77,28 km

Data de începere: martie 2019

Prestatorul a transmis în data de 01.12.2021 Studiul de Fezabilitate, Revizia 5.

Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR S.A.

Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.



Autostrada Pașcani – Suceava

Contract pentru elaborarea SF+PT în derulare.

Lungime: 61,86 km

Valoare contract: 11.72 milioane lei, fără T.V.A.

Data de începere: octombrie.2020

Sunt în derulare activitățile pentru obținerea Avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism.

Simultan se desfășoară procedura pentru obținerea Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice au fost demarcate în luna septembrie 2021, dar au fost sistate în perioada 20.12.2021-05.01.2022.

Până în prezent au fost realizați aproximativ 2.405 m din totalul de 9.256 m.

Ritmul este nesatisfăcător pentru că Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse.

Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

La ora actuală sunt mobilizate în teren doar 4 din cele 5 instalații de forat declarate în oferta tehnică.

CNAIR monitorizeaza și verifică în permanență stadiul realizării investigațiilor geotehnice, prin personalul CNAIR Central, al Directiei Regionale de Drumuri și Poduri Iași și al Secției de Drumuri Naționale Suceava, mobilizat în teren



Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret

Contract pentru elaborare SF+PT în derulare.

Lungime:  56,17 km

Valoare contract: 10.09 milioane lei fără T.V.A.

Data de începere: octombrie 2020

Sunt în derulare activitățile pentru obținerea Avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism.

A fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice au fost demarcate în luna august 2021.

În data de 20.12.2021, Prestatorul a informat Beneficiarul că începând cu 16.12.2021 instalația mobilizată pe Suceava-Siret a fost relocată pe Pașcani-Suceava.

Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.040 metri liniari de foraj din totalul de 8.164 m necesari.

Ritmul este nesatisfăcător din cauză că prestatorul întâmpină dificultăți cu privire la mobilizarea în teren a numărului de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse.

Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

În prezent, nu este mobilizată nicio instalație de foraj în teren, din cele 5 instalații declarate în cadrul ofertei tehnice.

CNAIR monitorizează și verifică în permanență stadiul verificării realizării investigațiilor geotehnice, prin mobilizarea în teren a personalului din cadrul CNAIR Central, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași și prin Secția de Drumuri Naționale Suceava.

Sursa: Comunicat de presa CNAIR

Dragos_R

#7030
"penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere"
Sa fie cumva o eroare la procent  :o ? Altfel se poate spune ca este orice, numai parghie pentru mobilizarea prestatorului nu ....  :hm:

danutzu_1069

Pai cat inseamna la valoarea contractului?
100 lei / zi ?

Mascarpone

#7032
la un contract de 1.000.000 lei vine 10 lei/zi
la 10 milioane lei ajungem la 100 lei/zi
Ambele contracte cu penalitati pe Pascani-Siret se invart pe la 10.5-11 mil lei fiecare.
@naivu mersi de corectare

naivu

Ai uitat sa imparti si la 100 (textul zice 0,001 % din ..., nu 0,001 din ... )—> 100 lei/zi pt contract de 10 milioane

mirceaeliade

nu stiu daca s-a notat pe udneva dar in counicatul CNAIR

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C8%99edin%C8%9B%C4%83-de-analiz%C4%83-stadiilor-proiectelor-din-moldova#/0

ei zic:

Pl-Bz:

>Este depus la MTI DTAC pentru lotul 1 pentru obținerea Autorizatiei de Construire.. DTAC pentru loturile 2 si 3 - au fost analizate de Verificatorii de proiect

Bz-Fc:

>Urmează să fie avizat in CTE CNAIR dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotarare de Guvern.

Bc-Pascani:

>Studiul Hidrogeologic - finalizat în data de 16.12.2021. Proiectul ethnic, revizia 1 - în curs de elaborare.