Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Dominik

You're in Steelers Country

Xander

Ceva vesti legate de deschiderea Nodului Holt si bucata de centura de la Lilieci? Parca era vorba de 1 Iulie.

Horațiu 87

Xander, vineri am trecut ultima oara pe la giratoriul cu DN 2 in partea de nord si langa pasajul peste CF era un "elefant" si turnau rigolele. E posibil ca MihaiS75 sa aiba dreptate, cand se termina toate lucrarile se va face receptia.....si mi se pare si logic. Pe la nodul cu DN 2 F am trecut ultima oara marti si la giratoriul dinspre Bacau nu mai erau balizele din plastic, cel mai probabil pe acolo se poate intra pe autostrada neoficial

Xander

Multumesc Horatiu. Eu ma tot uit pe Waze si imi apare cu "Lucrari Centura Bacau". Sper sa ii dea drumul cat mai repede si sa nu astepte o taiere de pamblica, in functie de disponibilitate unui inalt functionar.

Bachus01

"După ce ani în şir s-a tot vorbit de necesitatea stringentă a Autostrăzii Unirii, A7, care să lege Muntenia de Moldova, pare că lucrurile au intrat în linie dreaptă în ceea ce priveşte construcţia, după cum susţin diverşi oficiali.  A apărut însă şi un inconvenient pe sectorul Bacău - Paşcani, în oraşul Roman, judeţul Neamţ, traseul acesteia urmând a trece peste o parte a captării de apă a municipiului.  Mai exact peste o zonă unde se află zece puţuri de la Captarea Pildeşti, ideea renunţării la ele fiind exclusă, pentru că ar genera probleme în furnizarea utilităţii către populaţie, care şi aşa este problematică în perioadele secetoase. Zilele trecute, primarul Romanului, Leonard Achiriloaiei, a avut o întîlnire cu diriguitori de la Compania Naţională de Administrare a Infrastrusturii Rutiere. Întrunirea, la care au fost prezenţi şi reprezentanţii  firmei ApaServ Neamţ, compania care deţine captarea, a avut ca scop găsirea celei mai bune şi avantajoase soluţii din punct de vedere financiar, pentru ca alimentarea cu apă a oraşului să nu fie dată peste cap. Ar fi mai multe variante, dar două dintre ele ar necesita fonduri uriaşe, având puţine şanse de afi implementate.  ,,Având în vedere că viitoarea autostradă tranzitează frontul de la Captarea de apă de la Pildeşti, ar trebui ca zece puţiri să fie scoase din funcţiune. S-a stabilit că prioritate pentru Roman este asigurarea unui volum de apă suficient. Au fost analizate mai multe variante de lucru, punându-se în discuţie crearea unei alte acumulări, în aval, care să alimenteze puţurile. Ar urma ca acolo să se construiască un pod tip hobanat (suspendat), care să aibă pilele (pilonii) în afara zonei de captare", a declarat primarul Achiriloaiei.

Numai că, această soluţie ar însemna o investiţie uriaşă şi este foarte posibil  să nu fie agreată. De aceea, mai fezabilă este identificarea unui nou front de captare în zona din vecinătate, care ar urma să fie discutată cu factorii responsabili în scurt timp. Edilul Romanului a mai spus că a discutat deja cu Nicolae Bărbieru, directorul Administraţiei Naţionale Apele Române, pe care l-a cunoscut la Bucureşti, în perioada cât primarul a fost secretar de stat la Ministerul Mediului.  ,,L-am rugat să ne ajute, pentru că această instituţie a făcut studiile hidrologice pentru autostradă. Sperăm să identificăm un front de captare nou, care să aducă un plus de volum de apă pentru Roman. Sper ca după identificarea unui nou front de captare, debitul acestuia să fie mai ridicat şi să rezolve problemele de alimentare cu apă ale municipiului de la confluenţa Moldovei cu Siretul", a detaliat primarul.  Acum câteva luni, când deja se ştia că autostrada va trece prin zona captării de apă, se vorbea de o altă alternativă, cea a construirii unui baraj pe râul Moldova, dar această idee a fost abandonată, deoarece este foarte costisitoare şi mai ales de durată. Întâlnirea de zilele trecute a fost prima pe această temă, urmâns a vea loc şi altele, pentru găsirea cele mai fezabile soluţii. Mult aşteptata autostradă Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Roman - Paşcani ar urma să fie gata în 2024, după cum spunea actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

https://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/ce-problema-s-a-ivit-calea-autostrazii-a7-cauta-solutii-oras-nu-afectat-1_60e42c195163ec4271ce08b9/index.html

tom_sawyer

Ce ziceți de chestia asta? Buzăul vrea să se unească cu comuna adiacentă Țintești (e necesar referendum în ambele localități).





https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24902094-buzau-buzaul-mare-comuna-tintesti-unire-autostrada-a7.htm

MihaiS75

Pai și tot prin mun. Buzău va trece A7. Ar influența cu ceva asta?

danpandrea

Primarul Buzăului are niște fantezii de rangul celebrei autostrăzi suspendate. A7 merge mai departe.

slartibartfast

^^
Absolut deloc. Localitățile rămân pe loc, culoarul autostrăzii e deja rezervat în planul urbanistic.

voicul

Cel mai important este ca situatia este clara la UMB:
1. Unii zic ca au cerut receptia.
2. Altii zic ca fac receptia dupa ce termina tot.
3. Populatia deja circula pe tronson.

Cel mai tare ar fi sa avem un scriitor pe care sa il cheme Caragiale!
Nu stiu de ce/unde mi-a venit asta?

alecu26

ceva zvonuri de la licitatie? Cererile de clarificare nu sunt publice?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Xander

#6566
@MihaiS75 Asa este se circula clandestin. Am trecut astazi pe acolo si am vazut cum treceau TIRuri si camioane ce nu aveau nici o treaba cu UMB. De la distanta mi s-a parut ca ar fi deschis pe bune. Intrarea dinspre Roman are data la o parte balizele, loc suficient pt ca doritorii sa profite. Stie cineva care e planul oficial de deschidere?

Allex

Obiectul 2 (bratul nordic) oficial e inchis. Inca sunt muncitori in santier. De circulat, daca ai intrat mergi pana in partea cealalta fara sa te intrebe cineva de sanatate. Planurile sunt ca la finalul saptamanii sa plece (cam) toti angajatii, deci automat si deschiderea cel tarziu pana la sfarsitul saptamanii. Azi cand am trecut erau 3 dube parcate pe drum, chiar pe podul peste CF si inca doua tractorase din alea multifunctionale.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ciprianh

Sursa: https://www.facebook.com/ionel.apostol

Ionel Apostol - fondator al Asociației Împreună pentru A8, a participat în data de 5 iulie la ședința săptămânală a CNAIR privind progresele efectuate în realizarea autostrăzilor A7 și A8:

"Ieri, 05.07.2021 am participat la ședința săptămânală a CNAIR. Alături de mine, de la Iași, a participat și dl Dorin Dobrincu, reprezentantul Asociației MDM.
   Stadiul actual de pregătire al celor doua proiecte vitale pentru Moldova, A7 și A8:
  ♦️  Începem cu A7, zona Muntenia, care este ceva mai avansat.
- Tronsonul Ploiești - Buzau. CNAIR a transmis contractantului de SF și PT o serie de observații, la care se așteaptă un răspuns pana pe data de 4 august 2021.
-dupa revizuirea devizului de indicatori pentru valoarea terenurilor din zona Buzau, poate incepe licitatia  de oferte pentru găsirea unui constructor(45-60 zile)
Dpdv al anumitor experți din CNAIR, desemnarea câștigătorului poate sa dureze, între 4 și 6 luni. Asta înseamnă că, începerea lucrărilor de construire a acestui tronson, va fi demarata în a doua jumătate a anului 2022.
♦️ A7, Tronsonul Buzău-Focșani :
- probleme foarte mari la documentația întocmită și predata a studiilor geo. În interiorul documentației primite de CNAIR au fost găsite peste 60 de fise aparținând altor lucrări. Aici avem deaface cu ignoranța contractantului.
-inca nu avem acord de mediu(data limita 25.09.2021)
- se preconizează, dar este puțin probabil, ca lansare procedurii de licitație pentru atribuirea execuției acestor lucrari, sa înceapă în luna a x a, a acestui an.
♦️A7 Tronsonul Focșani - Bacau - MOLDOVA:
-aici încă avem în desfășurare lucrari geotehnice-din cei 10700 de ml au fost finalizați cca 8100 ml. Se lucrează lent, cu 3 utilaje din 10 contractate. Termenul limita asumat de contractant, firma Consitrans, pentru finalizarea acestor lucrări este 20 septembrie 2021.(4 luni întârziere)
-SF-ul complet va fi predat pana in data de 30 sept(foarte puțin probabil), iar PT-ul, pe 7 oct(și mai puțin probabil)
  Pe acest tronson există o mare problema încă nerezolvata:mutarea unei ferme de vaci de cca 1000 de capete-dezvoltata cu fonduri europene și care produce lapte bio-pe un alt amplasament. Totuși, CNAIR, firma Consitrans și consultantul de mediu spun ca:
           - acordul de mediu va fi emis pe 20 Oct,
           - urmează HG de indicatori în max. o luna dupa și realizarea caietelor de sarcini.
            - pana pe 31 decembrie se va lansa licitația de oferte pentru construire(absolut imposibil).
   ♦️ A7 Bacău-Pașcani, MOLDOVA.
-pe acest tronson, deși executantul SF-PT, firma Acciona din Spania susține sus și tare ca lucrurile merg foarte bine, exista o serie de probleme apărute și din vina contractantului, foarte greu de rezolvat:
- revizuirea celor trei noduri-și în special cel din zona Pașcani care necesita o conlucrare cu firma Consitrans( contractantul de pe A8 - Pașcani - Iași-Ungheni) .
-rezolvarea observațiilor emise de CNAIR pana pe data de 16.07.2021(studiu geo transmis, incomplet)
-termenul limita pentru predare SF și Pt - complet-01 aug 2021.
-in urma evaluării SEICA(studiul de evaluare al impactului corpurilor de apa-legea292/2018),s-a constatat ca exista mari probleme la traversarea râurilor Siret și Moldova.Proectantul a propus ca soluție construirea unui pod hobanat pest raul Moldova, propunere neacceptata de CNAIR din cauza costurilor și a timpului de execuție. Soluția găsită de CNAIR este de a se fora niște puțuri de mare adâncime (200-400m) în speranța găsiri unor pungi de apa subterana cu care sa facă alimentarea orașului Roman(solutie fantezista).
♦️A7, Tronsonul Pașcani - Suceava
-la mijlocul săptămânii următoare contractantul, firma Search Corporation, a promis finalizarea AMC2, urmând ca imediat după aceea sa stabilească traseul final al acestui tronson( AMC-final).
-la sfârșitul lunii iulie ar putea începe studiile geotehnice(cu 6 foreze din 7 contractate).
   AUTOSTRADA A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș❗❗❗❗❗❗❗❗❗❗❗❗
♦️A8, Tronsonul Tg Mureș - Tg Neamț
-continua completarea studiilor geotehnice cu ajutoru procedurii geofizice pe subtronsoanele T2S2S3, T1S3S4. Termen asumat - sfârșitul lunii iulie 2021. Contractantul, firma Acciona, susține ca pe 7 august 2021 (cu 7 luni intarzaiere), va finaliza și preda SF-ul complet(foarte puțin probabil).
♦️A8, Tronsonul Tg Neamț - Iași-Ungheni
-Contractantul SF- PT, firma Consitrans, își asuma termenul de 18 aug.2021 pentru stabilirea traseului.
-după AMC-final, contractantul susține ca va începe studiile geo pe sectorul Tg Frumos-Letcani.
Se pare ca, pana la urma CNAIR și MT au înțeles necesitatea sectorizarii acestui tronson in funcție de necesitățile stringente ale cetățenilor din zona Iași,urmare a propuneri facute de "Asociația Împreună pentru A8" ❗.
♦️La aceasta ședința nu a participat nici un politician din Moldova și nici asociațiile  agățate de putere❗
   CONCLUZIE:
Relația dintre CNAIR, contractanti și celelalte instituții care emit avize și acorduri, Ministerul Mediului, AR, UAT-urile din teritoriu, funcționează anevoios. "

vasile.silion

^Mie îmi miroase a neseriozitate! N-aș vrea să spun că s-a spart tot entuziasmul ăla cu care ni se flutura "autostrada Smart" ca pe o minune a prezentei guvernări, dar nici departe nu suntem de asta. Tare mi-e teamă că termenul 2026 de finalizare A7 (cel puțin până la Pașcani) e deja sub semnul întrebării...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran