Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

confomr acestei harti... A7 pe valea Siretului va deservi mult mai multa populatie (si PIB) decat A8 pe Tg Neamt-Pascani  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

KnX

@GDC Cu tot respectul, dragă @GDC, nu reușesc să înțeleg ce anume din ceea ce am scris te-a făcut să consider că mă cred superior în vreun fel sau altul.
Sigur că doresc să-ți răspund și să-ți spun părerea mea cu privire la traseul văzut și desenat de @danpandrea.
Îți spun cât se poate de deschis că tot așa aș fi văzut și eu traseul autostrăzii până să ajungă în zona orașului Suceava, și anume subtraversarea DN29/E58 între Dumbrăveni și Salcea, pentru că este loc destul între cele două sate, fiindcă de la Salcea până la Suceava nu prea mai este, decât cu excepția acelor foste grajduri.
Am fost și eu surprins de varianta aleasă care merge pe lângă CET, între CF500 și DN29/E58!
Dar apoi am înțeles că se dorește să țină loc de Centură pe partea de Est spre Nord a orașului Suceava.
Eu aș fi văzut o continuare a VO deja realizată a orașului pe partea de Nord-Vest, care să treacă undeva între Ipotești și Bosanci, cu pod peste râul Suceava, la profil 1+1 și cu nod în A7 undeva în zona aeroportului.
Dar nah, vom trăi și vom vedea ce se va decide și care traseu va fi ales în final.

Cât despre faptul că dau ignore la cei care se iau/atacă într-un fel sau altul anumiți politicieni, eu îmi mențin părerea, fiindcă consider că ei nu știu, sau nu înțeleg rolul acestor oameni din UAT-urile afectate de un astfel de proiect.
Fiindcă în procesul realizării VO Suceava, un cuvânt important l-a avut primarul comunei Moara, pe teritoriul căreia trecea această șosea, iar acesta a condiționat acceptul său de crearea unui nod cu DC209C, imediat după Castelul de Apă din Sf. Ilie! Nod care nu era prevăzut inițial în proiect!!
Iată că acești mici politicieni POT avea un cuvânt important de spus în realizarea acestor proiecte de infrastructură!

GDC

@KnX: Îmi cer scuze, probabil o fi fost o coincidență nefericită faptul că tu ai spus că dai ignore (simpla ignorare denotă o atitudine de superioritate) la oameni care "bagă în față ambițiile unui politician" chiar la 2 posturi după ce am spus că singura explicație pe care o găsesc la minunăția de traseu pe lângă CET e intervenția unui politician de a-și rezolva centura locală cu un proiect ce se vrea a fi regional. Și poate nu ţi se pare rău lucrul ăsta ("Dar apoi am înțeles că se dorește să țină loc de Centură pe partea de Est spre Nord a orașului Suceava."), dar același lucru se putea face și cu liniile alea albe de pe traseul propus de @danpandrea, fără a obliga lumea care vine din S și E către aeroport, către Rădăuți, către Siret la distanţă în plus. De aia am spus că mi s-a părut gândire politicianistă îngustă.

Mai mult, am ridicat mai devreme problema conectării Autostrăzii Nordului la acest DX. Asta vine de la faptul că am văzut harta asta, cu ceva caracter oficial bănuiesc:
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

O fi ea slabă și inexactă în multe privințe, dar e înfiorător de aproape de varianta "agreată" la E de Suceava. Și ce să vezi? Acolo lângă CET e înghesuit și nodul de care întrebam. Și asta îmi arată clar a "facem DX Suceava-Siret și Autostrada Nordului în așa fel încât să închidem inelul la Suceava". O fi minunat pentru strict orașul Suceava și comunele limitrofe, dar va fi greu de construit (ridicat peste calea ferată) și va crea alte cocoașe aiurea (că tot era cineva îngrijorat de traficul ce se vrea dinspre Iași spre vest în lipsa A8 montan).

Amestecarea traficului local cu cel de lung parcurs e o idee în general proastă cum o vor spune multi de pe forum cu experiență mai mare ca mine. Să lungești traseul traficului de lung parcurs doar ca să intercalezi trafic local mi se pare o idee și mai proastă. Și ca să încerc să evit din fașă contraargumentul că aici traficul nu o fi prea mare și merge, menționez că poate fi folosit la fel de bine ca argument pentru a nu mai face DX deloc mai sus de Suceava, ci doar niște centuri, așa că hotărâţi-vă ce vreţi.

DanielG


LefMarius

Va salut și mulțumesc!
Revin la voi cu încă un video, mai exact porțiunea nordica a centurii ocolitoare a Bacăului, podul peste A7 ce leagă Saucestiul de Schineni.

Reprezint infrastructura! Alătura-te printr-un click!
https://bit.ly/3uQoizJ

DarkFranck

@GDC Este un avantaj faptul că distanța dintre Botoșani și Suceava este destul de mică, de cca 40 km, un A/DX care trece printre ele le va deservi pe ambele.
Fluctuat Nec Mergitur

VictorC

#6216
Nu intervin prea des pe aici, dar am să las totuși câteva considerații personale (și probabil pe alocuri cvasi-subiective) ca din partea cuiva care provine de pe acele meleaguri, cunoaște destul de bine zona și face frecvent drumuri pe ruta Suceava-Dărmănești și Suceava-Milișăuți.

Cred că dacă iei la întrebări orice sucevean și le dai temă să traseze ei pe unde ar trebui să treacă o autostradă/DX de la Salcea la Siret, 9 din 10 ar trage traseul asemănător cu culoarul verde din AMC1. Dincolo pe varianta albastră, sincer, e un ,,no man's land", atât pentru Suceava, cât și pentru Botoșani.

Pe DN2/E85 la nord de Suceava, până la Milișăuți, adesea traficul ajunge să se desfășoare în coloană, 50-70km/h, și mare parte din acest trafic este trafic local (și de marfă cu origine/destinație locală). Ochiometric, din ce pot eu observa în drumurile mele pe acolo, TIR-urile UKR sau cu alte numere străine sunt 10% (sau hai 20% cu indugență). Restul este trafic personal sau de marfă local.

Triunghiul format din Suceava (metropolitană) - Siret - Rădăuți (cu extensia Vicov-Putna-Marginea) este destul de însemnat din punct de vedere demografic, reprezintă o zonă economică/industrială apreciabilă și deloc de neglijat turistic.

Am luat și am calculat la mână populația UAT-urilor din acest ,,triunghi" și ies cam 340.000 de oameni, cam 82% din populația întregului județ Botoșani (cf RPL2011).

Mai mult, majoritatea UAT-urile din ,,triunghi" sunt (au fost?) pe creștere demografic. Pe când pe partea ,,cealaltă", pe culoarul albastru, majoritatea UAT-urilor sunt (erau?) pe trend descendent demografic. (las aici o hartă comparativă pe toate UAT-urile 2008-2014, greu să cred că s-au schimbat atât de mult trendurile... https://arcg.is/040bHT0)

Cât despre perspectiva că autrostrada/DX-ul e nevoie în special pentru traficul de marfă internațional (actual și, mai ales, viitor) și doar să se ajungă cât mai ieftin și rapid la vama Siret, două aspecte las aici:

- după cum am zis, facând DN2 la nord de Suceava frecvent, TIRurile ucrainene sau cu alte numere internaționale nu par a fi atât de multe pe cât am crede, cel puțin ca proporție din traficul propriu-zis întâlnit pe șosea.

- acum doi ani la Kiev am participat la o conferință de presă cu un secretar de stat de atunci pe transportul rutier exact pe tematica conexiunilor RO-UKR. Știind că la noi va urma în curând implementarea A7 inclusiv până la Siret, am întrebat dacă Ucraina are în plan în viitorul ,,decent" o conexiune de mare viteză pe rutier, măcar până la Cernăuți. Răspunsul a fost că nu au deloc în plan, nici Autostradă, nici Drum expres, nimic ca infrastructură nouă, ci maxim reabilitări pe axa rutieră care leagă Cernăuțiul de Kiev. Deci practic pentru A7/DX5, mulți-mulți ani de acum încolo Siretul va rămâne capăt de ,,drum de mare viteză".

În rest, absolut de acord cu două aspecte care s-au discutat în ultimele pagini aici:

- Traseul până la Salcea TREBUIE modificat și făcut să treacă pe la nord de Văratec-Salcea-Plopeni, iar conexiunea cu aeroportul să fie mai bine realizată.
- Culoarul VERDE este mult prea și inutil de sinuos pe alocuri și ar TREBUI îndulcit, în special de la intersecția cu DN2H/Milișăuți până la Siret.

panda_no 5

Cand se redeschid bretelele la intersectia A7 cu DN spre Vaslui?
Un termen, ceva ?

LefMarius

#6218
^

Din ce știu de la muncitori, undeva prin Iunie ar trebui!

Revin la voi cu filmări din brațul nordic, cu evoluția lucrărilor la podul peste Bistrița, ce leagă DN 15 și Dn2/E85.

Reprezint infrastructura! Alătura-te printr-un click!
https://bit.ly/3uQoizJ

naivu

QuoteVERDE este mult prea și inutil de sinuos pe alocuri și ar TREBUI îndulcit
Nu cred ca se apuca nici un proiectant cat de cat serios sa faca meandre inutile. Banuiesc ca este rezultatul situatiei din teren: 1. ducand traseul printr-o zona mai dezvoltata sunt mai multe investitii de ocolit, 2. ducand traseul prin valea Sucevei, care este mai ingusta decat valea Siretului, iar zona cea mai plata a vaii este deja ocupata de DN2 si localitatile de pe traseu, sunt mai multe dealuri/vai de ocolit.
Iar "indulcirea" traseului se poate face doar prin "acrirea" notei de plata: exproprieri mai dureroase sau viaducte mai dese si mai inalte sau si una si alta! Cateodata merita traseul mai dulce, cateodata traseul mai sinuos, cateodata traseul prin zona mai dezvoltata, cateodata traseul prin zona mai libera; tocmai de aceea trebuie facuta o analiza multicriteriala cat mai obiectiva (si nu una cu rezultat antecunoscut  :)).

Fred

Quote from: LefMarius on April 25, 2021, 09:31:02 AM
Revin la voi cu filmări din brațul nordic, cu evoluția lucrărilor la podul peste Bistrița, ce leagă DN 15 și Dn2/E85.

Dupa cum arata ar fi gata peste vreo luna, de ce in film scrie finalul anului 2021?

Allex

Cam intr-o luna spun si muncitorii ca ar fi gata pentru trafic, vreme buna sa fie. Poate finalul anului pentru finalizare 100%
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TEO73H11

#6222
Chiar daca de cele mai multe ori avem păreri diferite acum apreciez analiza făcută de @ naivu.In ceea ce privește strict subsectiunea Milișăuți Siret și pentru mine a fost o surpriză traseul  ales și cum scriam și în alt post  mă așteptam o ocolire a Grăniceștiului și Bălcăuți  prin vest și un alt doilea nod pentru Rădăuți undeva după Dornești la DN 17A,mai ales că pe acest traseu Siretul se poate ocoli doar prin vest pentru a ajunge în actualul punct vamal.Alegerea traseului prin est va face să dispară  al doilea nod pentru Rădăuți dar în opinea mea  va apărea un drum de legătură nod Milișăuți centura Rădăuți pentru că altfel ar crea un ambuteiaj și mai mare la Milișăuți și va apărea un nod simplu in apropiere de Calafindești care este o noua zonă de dezvoltare.Eu fiind din zona sunt surprins plăcut de varianta aleasa ,un studiu foarte bine detaliat și util pentru Bucovina.Eu pot să înțeleg și dezamăgirea colegilor care susțin varianta albastră , într-adevăr și zona Botoșani are nevoie de investiții dar nu în cadrul acestui proiect ,este nevoie de un proiect nou care sa se muleze pe necesitățile reale ale zonei..

cristi5

@VictorC vreau sa-ti multumesc pentru contributie mai ales ca ai informatii "apropiate proiectantului", sper sa ne tii la curent!

paulmare

^ finalul anului o fi termenul contractual, daca nu retrag din oameni și o țin în ritmul asta pe 1 iunie cel târziu cred că e totul tzatza de matza și o să ceară recepția "obiectului"