Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

ovideatza

#6195
Cred ca e prima data cand majoritatea parerilor de pe acest forum le consider profund eronate.

Si incep sa privesc altfel poapte problematici anterioare, unde am blamat autoritati locale, proiectanti, etc.

In primul rand vad ca e foarte simplu sa judecam pe forum:

- radautenii sa mearga inca 10 km, ce au de facut ->au bani de facut. E cam miezul economic al Bucovinei. Radauti inseamna toata zona pana la Brodina (40km parca?)

- hai sa tragem o dunga si sa mixam, pe la Siret asa daca intra pe A e bun pt acea zona -> asta e ca aia cu toata Moldova sa mearga la Bucuresti prin Brasov

- candva s-a face DX nu stiu care si va rezolva problema, acum facem A dreapta ca ne imbulzim toti in punctul de frontiera Siret si trebuie sa ajungem cu 13km mai repede ->avem ceva date care zic asta? Daca nu avem si tot ne dam cu presupusul eu zic ca traficul spre PTF Siret este poate doar 10-15% din MZA pe Suceava-Siret, restul e trafic local spre Radauti si proximitati. La Granicesti daca treci de 3-4 ori devine evident ca toate (impropriu spus, majoritatea) masinile fac stanga spre Milisauti.

- or folosi DN2 mai departe Suceava-Radauti, nu e mare branza. Dar in alte cazuri de ce e mare branza 25km de DN actual? Aflati ca acest sector de drum se parcurge din ce in ce mai greu. Iar multi din acel MZA mai au alti X km pana la Radauti. Adica una e sa intri pe la Milisauti pe A alta e sa mergi pana la SV si culmea sa o iei spre Botosani printr-o zona a Sucevei infernala ca sa te urci pe A. Asta ar fi noaptea mintii. Nu va face nimeni asa. Vor merge toti mai departe pana la urmatorul nod pe DN2, care ar fi probabil pe la Motca sau mai departe. Si atunci pt ce mai faci A prin jud Suceava? Fa-o direct prin Botosani ca si asa se simt lezati...

- vrem sa ajutam cat mai mult Dorohoiul. Ok, suna bine. Dar avem ceva date cu densitatea zonala a populatiei? Adica niste "buline" din alea pe harta dimensionate dupa populatie cu cati locuiesc in Dorohoi si imprejurimi si cati locuiesc in Marginea+Radauti+Volovat+Fratauti+Vicov si ce a mai ramas in zona.
Asta coroborat cu nr de IMM si PIB generat, tot asa niste harti de acelasi tip.
Daca nu avem eu personal pot sa intuiesc ca Dorohoi sta mai rau la treaba asta.


Da, Botosani (orasul) ramane cam departe.
Dar si Falticeni, Gura Humorului etc raman departe.
DX-ul aferent momentan e SF (din ala ca si cartile, nu studiu).

Una e sa ajutam punctual, alta e sa deconsideram o alternativa doar pt asa din avion pare serpuita. Sigur nu are serpentine

Si daca rezolvi si o bucata de centura ce e rau? Nu ai ce sa reprosezi, centura pe DN tot CNAIR o face, din aceeasi bani.

Asa ca va rog sa studiati mai indeaprope cand emiteti consideratii legate de soarta unei zone.

ciprianh

@ovideatza

In sfarsit o parere pertinenta, fata de toate aberatiile citite pana acum. Este exact realitatea din zona, traficul Suceava - Radauti e infernal in fiecare zi, se circula in coloana, nu ai unde depasi, sunt accidente daca nu zilnic, macar unul la doua zile, iar traficul greu care merge spre Egger/Timber pune capac la toate. Un drum Suceara - Radauti via Milisauti il faci in 50 minute in zilele bune - 36 km. Zona Radauti dpdv a cifrei de afaceri se apropie de Suceava si e de 6 ori mai mare decat cea a Dorohoiului, fara a mai lua in calcul comunele adiacente: Vicov/Marginea/Dornesti/etc care nu au fost puse la socoteala.

KnX

#6197
Am citit până acum cu mult interes ping-pong-ul dintre unii colegi de pe acest forum în ceea ce privește motivațiile pentru traseul Autostrăzii A7, sau Drumului Express DX? dintre localitățile Suceava - Siret.
S-a putut observa că atât cei care susțin prin argumentele lor varianta verde, cât și cei pe cea albastră rămân fideli viziunii și convingerii lor.
Sigur, unii dintre colegi au explicat cât se poate de clar care este rostul acestor drumuri de viteză.
Și așa cum s-a mai scris, orice decizie se va lua, aceasta va mulțumi pe unii și va nemulțumi pe alții.

Dar, acesta este și rolul unui forum, la urma urmei. În el ar trebui să aibă loc aceste dezbateri de idei, opinii și păreri!

În lumina celor citite până acum, în afară de faptul că are rostul de a lega prin aceste legături rutiere rapide marile aglomerări urbane sau regiuni, aș dori să aduc în discuție următorul aspect:
Cei care locuiesc în această zonă de nord a țării și o cunosc, știu că este un contrast economic destul de mare între regiunea Bucovinei cu cea din partea de est a râului Suceava (cea a fostului așa numit Regat), care le desparte.
Fără a dori să avantajăm pe unii sau să dezavantajăm pe alții, ar trebui poate să ne întrebăm:
1. Ce este cel mai important pentru România și zona de Nord-Est pentru perioada imediat următoare, luând ca orizont de timp măcar 10 ani, în condițiile în care sperăm să avem acest drum în următorul cincinal?
2. Care variantă va aduce cel mai mare beneficiu?
Ajunși aici, cred că nimeni nu mai pune în discuție că drumul trebuie să treacă cât mai aproape posibil pe lângă Aeroportul Ștefan cel Mare de la Salcea.
Aceasta impune un traseu pe la estul municipiului Suceava.
Discuțiile încep de la porțiunea de după aeroport, până la vama Siret. Dacă să fie pe la est, prin albia râului Siret, sau mai pe la vest pentru a veni mai aproape de regiunea mai dezvoltată din zona Rădăuțiului și nu în ultimul rând... de Ținutul Mănăstirilor. Am observat că nimeni nu a adus în discuție acest aspect.
Credeți sau nu, dar turismul religios este foarte important în această zonă! Ca să dau un alt exemplu, este similar cu ceea ce am văzut că s-a întâmplat cu zona din jurul Castelului Bran, de la Revoluție încoace.
Lăsăm la o parte faptul că în zonă s-au dezvoltat diverse industrii manufacturiere (Marelbo, Nicolis și alții la Vicov în industria încălțămintei și a produselor din piele), a olăritului (Marginea) cât și a cabanelor din lemn (județul Suceava este județul cu cea mai mare suprafață forestieră din țară!).
Bine, știm cu toții că o șosea de mare viteză (fie ea A sau DX), aduce dezvoltare ulterioară pentru zona în care este construită.
Întrebarea la care ar trebui să răspundă cei care susțin varianta albastră (mai ieftină și mai scurtă) este:
Cât de mult și în ce orizont de timp va aduce dezvoltare zonei mai sărace de pe lângă albia Siretului?
Eu cunosc destul de bine și zona Zvoriștea, Zamostea, Vîrfu Cîmpului, Talpa, Mihăileni până la Siret pe care varianta albastră o străbate.
Cred că răspunsul final va fi dat de punctajele acordate după consultările cu toate autoritățile locale din UAT-urile acestor două trasee pe criterii bine definite.

Kimi

Daca A7 poate sa treaca prin Suceava atunci poate sa treaca cat mai aproape si de Radauti. Ar fi o tampenie maxima sa nu legi cat mai bine Radauti de A7 doar ca sa scurtezi drumul catre Siret.
Asa ca eu as duce varianta verde cat mai aproape de centura Radauti, chiar daca se face o mica "cocoasa".

Iar despre Pascani - SV, daca nu se mai poate modifica, asta e. Ne mutam pe topicul cu DX SV-BT. Macar pe ala sa il vedem facut cu cap, nu cu flutur.  O:-)

GDC

#6199
Dragi colegi de forum care susțin cu tărie varianta verde. În spiritul corectitudinii, dacă tot vă plângeţi că botoșănenii se simt "lezaţi" (deși nu am văzut decât o părere de botoșănean și aia chiar foarte rezervată comparativ cu altele ale unor oameni care nu sunt din zonă, ergo mai detașați de subiect), încercaţi să evitați exprimări de genul "varianta ailaltă e o tâmpenie". Așa pot să spun și eu că e o tâmpenie să duci A7 și mai aproape de Rădăuți decât varianta verde, că Rădăuți n-o fi București, Paris, München să aibă nevoie de două centuri. Nu mai bine militaţi voi pentru centură 1+1 (mai mult nu e nevoie) la Milișăuţi și pentru permise obținute cum trebuie în Suceava?

Problema majoră e că argumentele voastre or fi bune, dar vă rog bazaţi-le pe cifre cu sursă oficială (@ciprianh: mulțumim în primul rând pentru catalogarea drept aberație a tot ce au spus cei cu altă părere decât tine, dar dă-ne te rog datele oficiale care spun că Rădăuți are cifră de afaceri de 6 ori cât Dorohoi sau aproape cât Suceava și ce înseamnă asta în valori absolute. O fabrică amărâtă de stofă de lână (exemplu random, știu că sunt oi pe acolo) în Dorohoi ar schimba masiv situația sau chiar trebuie să ajungă Dorohoi ca Pipera ca să concureze cu Rădăuți?

Și ca să nu fiu acuzat că spun tâmpenii și aberații de către cei care clar știu mult mai bine cum merg lucrurile, chiar aș susține o variantă verde puțin mai dreaptă, chiar pe la vest de Băcăuţi de exemplu. Asta însă în contextul unui plan extins pentru regiune și anume un DX plecând din A7 în zona Verești care să ajungă în DN29B la vest de Cătămărești-Deal. Ar fi în ideea mult discutatului și puțin executatului DX Suceava-Botoșani, s-ar putea face și 1+1 între DN29 și DN29B și ar lega și Dorohoi mai bine la rețeaua de drumuri rapide.

Un punct puțin discutat și la care speram ceva mai mult în sensul "să vedem dacă și cum se mai poate schimba" e conexiunea execrabilă la Aeroport Suceava. Cred că e clar că în viziunea sa îngustă un anume politician a tras A7 cât mai aproape de oraș ca să aibă centură, deși un traseu între Salcea și Dumbrăveni cu legătură apoi la DN la V de Mereni era probabil mai bun.

În al doilea rând, unde se va lega viitoarea autostradă a nordului? Chiar nu văd unde se poate lega fără a face nod prin aer peste calea ferată.

Xander

@KnX, citeste te rog postarile mele de la pag 404 pana la 409. Eu zic ca am adus suficiente argumente care sa sustina "Tinutul Manastirilor".
Se pare ca nu toata lumea a fost receptiva si in final fiecare ramane la convingerile sale.

KnX

@Xander, așa cum am și scris, sigur că am citit și postările tale și am văzut toate argumentele pe care le-ai adus în sprijinul variantei verzi, la care aș mai fi adus și eu unele mici retușuri, prin zona Bălcăuți, cel puțin... și anume că vedeam un traseu între Dornești și Bălcăuți, poate chiar ceva mai aproape de Dornești cu nod în DJ17A, din care se ajunge rapid la Centura Rădăuți..
Însă m-am străduit să scriu cât mai echidistant posibil, deși eu sunt născut în județul Botoșani și mi-am petrecut vacanțele din copilărie la bunici, într-un sat din lunca Siretului.
Așadar, cunosc destul de bine zona, iar tatăl meu a contribuit și lucrat la modernizarea drumului dintre Vîrfu-Cîmpului și Siret înainte de anii '80, fiind tehnician principal la transporturi la Regionala de drumuri Suceava.
Astfel, deși sunt legat afectiv de acea zonă, cunosc însă foarte bine și zona Bucovinei și părerea mea este că acest proiect odată realizat ar fi un balon uriaș de oxigen pentru economia zonei, în orice domeniu.
Îmi pare rău să scriu asta, dar zona din albia Siretului spre est nu știu să ofere prea multe puncte de atracție decât Hanul de la Cucorăni sau Aqua Parcul de la intrarea din Botoșani recent construit.
Sunt perfect conștient că dacă s-ar construi varianta albastră, aceasta va duce într-un orizont de timp la dezvoltarea pe orizontală a acestei zone, însă când punem acum în balanță cele două dimensiuni, convingerea mea este că pentru România varianta verde ar fi cea mai bună.

Și mai prefer să dau ignore la cei care tot bagă în față ambițiile și voința unui politician sau altul.
Nu totul se decide și  se face după cum vrea și dictează un X sau Y dintre politicieni!

GDC

@KnX: sper ca în superioritatea ta să nu dai ignore și la mesajul ăsta al meu. (Apropos, cei care cred ca noi sunt niște mari intelectuali, ceilalți spun tâmpenii și le dăm ignore, wow câtă "dezbatere de idei, opinii și păreri").

Te-aș ruga să îmi explici de ce este mai bună varianta actuală de drum, faţă de varianta desenată de @danpandrea cu câteva pagini în urmă. Precizez că mă refer la traseul până a se bifurca în verde și albastru.
Quote from: danpandrea on April 19, 2021, 08:55:52 AM


Eu în limitarea mea nu m-am putut gândi decât la viziunea îngustă de a avea centură la oraș rezolvată de acest DX. Poate mă ajuți să îmi lărgesc orizontul și să înțeleg mizeria de conexiune la aeroport (de fapt lipsa ei totală), care nu ajută nici Botoșani, nici Suceava, nici Rădăuți.

paullie

Dap. De legatura la aeroport care e sublima dar lipseste cu desavârsire am vrut sa zic si eu. Zice bine colegul @GDC

dr4qul4

Daca datele de pe wiki sunt corecte Dorohoiul este mai mare ca Radautiul!
Mie mi se pare o prostie sa faci autostrada exact langa un DN pe care se circula fluent.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

VictorC

Poate ajută la discuție și o ilustrație de cum e luată oficial în calcul după AMC1 conexiunea cu Aeroportul Salcea (scuzați calitatea, atât pot oferi din ce am  :) )


Bachus01

Sa vedem si argumentele pentru județul Botoșani (peste 400.000 locuitori) . Vad ca tot se compara Rădăuți si Suceava iar județul Botoșani nici nu este adus în discuție.  Sa tragi autostrada cât mai aproape de Suceava si Rădăuți pentru a acoperi incompetența autorităților locale din Suceava timp de 30 ani mi se pare de noaptea mintii . Despre o  legătură de bun simt pt Botoșani nu discută nimeni , sau macar o solutie . Si fara argumente de genul DX Botosani- Suceava , mai devreme de 10 ani nu se face . Cat MZA sa genereze Rădăuți pt A/DX nu spune nimeni ?  Sa facem putin comparatie cam cât MZA poate genera județul Botoșani daca am avea o legătură decentă.

Ar trebui un coleg cu mai multa experienta sa documenteze putin . Pana acum am avut aproape numai păreri locale

dr4qul4

Nici varianta verde nu ajunge la Radauti. Ci dor pana la Milisauti, pana unde DN2 este drept si faramulte localitati.
Varianta albastra este mai scurta cu 13 km si mult mai ieftina. Dar ar tb sa vina la pachet cu un drum de legatura prin nordul Sucevei, pana in capatul centurii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

DarkFranck

#6208
^^
Pun mai jos o hartă și un grafic făcute de prof. George Țurcănașu de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, geograf foarte implicat pentru politici de dezvoltare a Moldovei (deci "neutru" față de SV sau BT). Cred că sunt informații utile în dezbaterea asta despre traseul autostrăzii, componenta economie locală:








Powered by API/PUM imgur uploader


Harta și graficul sunt postate pe pagina lui de FB, unde le-a discutat cu cei interesați.
Fluctuat Nec Mergitur

GDC

#6209
@Bachus cred că n-ai văzut postările mele de crezi că nu menționează nimeni județul Botoșani. Și deși nu sunt din Botoșani și nu am tangenţă prea mare cu zona, am reușit să stârnesc în "tabăra cealaltă" ideea că botoșănenii sunt "lezaţi" aiurea de ideea "minunată" de a duce DX pe la Fălticeni. :)

De fapt discuția de împarte în două componente:
- drumul până la Suceava
- drumul de la Suceava la Siret

Drumul până la Suceava: e bine că măcar trece prin estul Sucevei astfel încât să conecteze cât de cât decent și orașul Botoșani (poate măcar ăla contează mai mult decât Fălticeni) Se putea mai bine prin simpla mutare a traseului cum propunea @danpandrea. Alt avantaj era și conexiunea mai ok la aeroport. Așa cum e acum (merci @VictorC pentru planșă) Botoșaniul și oricine vine din sud spre aeroport face un ocol aiurea până la aeroport, doar fiindcă s-a vrut centură la nivel de DX pe lângă Mereni.

Drumul de la Suceava la Siret: am militat până acum pentru echidistanţă între Rădăuți și Dorohoi. De aceea varianta albastră + centură nord Suceava+ legătură între DX și DN17A prin zona Bălcăuţi mi se părea mai bună. Dar ca soluție de compromis aș putea să înțeleg și varianta verde doar cu DX în plus de la Verești la Cătămărăști-Deal ca să aducă și Dorohoiul la sub 30 de km de drum de viteză. Orice aducere mai spre Rădăuți a variantei verzi înafară de îndreptare în zona Bălcăuţi deja e în zona ridicolului. Nu se rezolvă probleme locale prin A și DX. Alea se rezolvă prin centuri și alte legături locale.

LE: Merci @DarkFranck pentru hartă. Cred că respectând ideea ta de a conecta "marile centre urbane" este clar că autostrada trebuie să treacă printre orașele Suceava și Botoșani. Restul lucrurilor le-am spus deja mai sus.