Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

iuli

Eu nu inteleg de ce nu se poate folosi o varianta mixta. Merge pe varianta albastra, apoi pe ce am trasat eu cu rosu, si apoi pe varianta verde, dinspre Suceava spre Siret. Asa te apropii de Radauti si ai si varianta cea mai accesibila de-a lungul albiei Siretului. Apoi, incapatanarea aia cu urcarea dealului de la Adancata mi se pare prea costisitisitoare pentru avantajul adus. Oricum, si pentru suceveni sa urce pana sus pe deal pe jegul ala de DN va fi peste mana doar sa urce pe o autostrada care sa ii duca pana la Siret sau Radauti.

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

shamanu

daca ma uit bine pe harta aia eu as merge pe varianta albastra. Suceava daca vrea centura sa isi faca.
ar mai fi de comentat ca mi se pare mai virajata autostrada (in special partea verde) decat drumul national (care are linii drepte lungi). S-au gandit sa nu adormi la volan oare?

DarkFranck

Varianta albastră ocolește (chiar departe) toate orașele importante, utilitate spre 0 pentru zonă. E doar un cadou pentru TIR-iștii ucraineni, turci și alții prin tranzit
Fluctuat Nec Mergitur

dr4qul4

Varianta albasta ajuta Dorohoi si Siret. E mai scurta cu 13 km.
Daca la varianta albastra aduagam 8km drum de legatura prin nordul SUcevei, pana in centura, rezolvam elegant si Radauti-ul, care ajunge la doar 25 de km distanta.
Nu vad nici un fel de diferenta ca mergi pe DN2 pana la Milisauti sau mergi pe A7. Vorbim de maxim 5 minute pe un drum bun.
Buba e in MIlisauti, dar va ramane indiferent ce varianta va fi aleasa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

De ce e virajat traseul verde si nu e aproape drept ca traseul E85/DN2? Asa se intampla cand se dubleaza un DN relativ important: traseul optim este deja ocupat de DN, iar zonele adiacente sunt pline de constructii aparute tocmai datorita vecinatatii cu un DN important; pt a ocoli si obstacolele naturale si cele antropice si a respecta si constrangerile de geometrie impuse de normativele de A/DX, inevitabil A/DX-ul va trebui serpuit la greu. De aceea, cand este disponibil un traseu printr-o zona mai putin dezvoltata, il prefer dublarii DN-ului existent! Decat varianta verde mai lunga cu 13km, mai bine varianta albastra si 13km drum de legatura pt Radauti (fie centura la Suceava N, fie catre DN17A cam ca la @iuli)

raresu

Si eu as prefera A7 pe culoarul Siretului si DX Sv-Bt. Ar conecta mai bine aeroportul de langa Sv si ar fi mai echitabil pt zona Botosani oricum ai lua-o dpdv politic.
Regional vorbind, trafic de tranzit pe A7 va fi din plin, ce e acum pe Dn2 se poate dubla in 10 ani. E plin de Tir-uri Ucraina, Belarus, Turcia, Moldova, Polonia. Iar daca in zona Ucrainei de Est va fi conflict cu adevarat, atunci cu siguranta A7 va deveni una din principalele rute de aprovizionare. Deja datorita blocarii porturilor din Marea Azov de catre rusi / separatisti, Ucraina a ramas operational doar cu Odessa si nici turcii nu mai fac mari transporturi chiar pe relatia cu Rusia. Marea Neagra e blocata total pe litoralul de NE - din Abhazia pana la Odessa nimic nu misca cum trebuie mai ales cand Rusia face exercitii militare neanuntate.

cristi5

Quote from: iuli on April 20, 2021, 02:37:41 PM
Cei de la Hotnews au facut rezumat la ce am discutat noi aici pe topic?

Am vrea noi. Mi se pare ca au acces la executantul SF, adica proiectare "pe bune"

pasadia

Demult nu au mai fost discuții atât de aprinse pe seama unui traseu. Și tocmai faptul că se discuta atât îmi arată că de fapt noi nu ar trebui sa discutăm un SINGUR traseu (A7) ci și potențialele drumuri de legătură. Astfel încât într-un orizont de timp rezonabil (15 ani sa spunem) prin construcția ambelor (A7 și drumurile de legătură) să acoperim toate relațiile importante că volum de trafic.

Personal eu as inclina mult spre o soluție doar vag sugerată aici - A7 pe un traseu pe valea Moldovei (Motca - Spătărești - până dincolo de Cornu Luncii) și apoi pe un traseu pe la vest de Stroiești spre Dănila - Siret.

Concomitent un drum de legătură (sau mă rog, DX ori " Autostrada Nordului" ar trebui planificata dinspre Gura Humorului spre Cornu Luncii, respectiv dinspre sudul localității Stroiești spre capătul sudic al Sucevei cu coborâre in vale spre aeroport și continuare spre Botoșani.

Și o ultimă observație căci a fost pomenită mai sus - ruta Botoșani - Iași ar trebui făcută pe traseul cel mai scurt, adică prin Plugari. Da, știu, ar trebui asfaltate acele DJ-uri (acum 2 ani la limita de judet era încă drum de pământ și pietre) și ar trebui corectate anumite porțiuni (poate câteva centuri plus corectat curbe și pasaje peste trecerile la nivel cu CF).

ValiCatargiu

Dacă privim într-un unghi mai larg și renunțăm la orgolii locale sau plimbări de weekend la grătare și cumătrii. Pe principiul "time is money" transportatorii au nevoie de rute directe eficiente. Când merg la Salonic mă tot irită bucla aia pe la Lovec până prind autostrada Hemus înainte de Sofia. Îmi doresc să o "tai" direct de la Plevna spre Hemus. Din fericire bulgarii mi-au auzit rugăciunea și s-au pus pe treabă. Așa e și aici, vrem drumuri directe, fără viaducte, tuneluri și bucle tip Focșani mai ales că pe valea Siretului traseul este ușor, drept, rapid de făcut. Pe mine de la Botoșani (oraș mai mare de 4 ori decăt Rădăuți) nu mă deranjează să merg 20 km pe drum de legătură până la Dumbrăveni să intru pe A7 ca apoi să dau "pedală" până la... Atena! Economia e dinamică iar multe fabrici, depozite, vor apărea la Pașcani, Dumbrăveni, Suceava, Siret.
Oricum centura prin nordul orașului Suceava e o porcărie mare. Chiar și Sucevenii o recunosc. Obligatoriu prin sud prin Ipotești să rezolvi traficul spre Transilvania!
Portul Pireu e unul din cele mai mari din Europa, apoi Istanbulul e un hab comercial uriaș iar Ucraina, Belarus și Rusia folosesc intens această rută de tranzit.
Pe mine mă bucură că cel puțin Pașcani - Dumbrăveni e pe locul care trebuie.

paullie

+1 Vali. Aceeasi parere o am si eu. Suceava Sud ar trebui rezolvata de Botosani - Gura Humorului parte a viitoarei (speram in acest secol) Autostrazi a Nordului. Iar Radauti - Dorohoi sa mai puna mâna si CJ Sv plus Cj Bt sa faca un proiect de Dx.

voicul

Eu as adauga pe langa "time is money" si ca 13 km in plus sunt "money and time".
Se fac pe finantare UE, dar si UE ar putea sa zica: noi de ce/pentru ce platim astia 13 km?

Deci merg pe varianta albastra. Merg pe varianta asta pentru ca nu aud nimic de zona/orasul BT pe la stiri.
De la Radauti drumul o sa fie liber dupa ce se face A7.
Evident ca se poate face un DX dupa ce exista A7 pana la Radauti.

E greu sa ii multumesti pe toti, deci a pune la mijloc problema ... ar rezolva pe cat mai multi.  :)

dr4qul4

faceti un exercitiu de imaginatie: cum ar arata un drum de legatura cu Centura Sucevei de 13 km ?
Drum de legatura exact cum e cel de la TG Mures: 2 benzi pe sens si separator median.
Drumul de legatura cu centura Sucevei (nord) ar avea 10 km cf masuratorii Hotnews.
Cu diferenta de bani pe ceilalti 3 km poti fara probleme sa mai adaugi o banda pe DN2 pana la Milisauti. Desi un DN2 fara tirurile ucrainiene nu ar mai fi aglomerat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

DarkFranck

Fiecare variantă are avantaje și dezavantaje, nu există traseu perfect. Situația de aici e complicată de problema conectării cât mai rezonabile a SV+BT, iar riscul e să nu împaci nici capra nici varza, oricât ai încerca. Depinde de ce criterii introduci în analiză. Oricum, orice traseu va fi ales, va fi nevoie de unele drumuri noi de legătură. Și orice traseu va fi ales, nu va rezolva doar asta problema subdezvoltării unor zone - dacă ai o zonă rurală, depopulată, fară universitate, fără forță de muncă calificată, poți să o umpli de autostrăzi, nu vine numeni să investească doar pentru asta.
Fluctuat Nec Mergitur

SkedFinger

#6193
Din perspectiva regiunii eu as alege varianta albastra. Deserveste echilibrat ambele judete (mai bine zis echilibrat Radauti - Dorohoi si Suceava - Botosani). Traficul de camioane sigur se va muta pe A7. Turistii care merg in judetul Suceava (fie la manastiri, fie la munte) nu cred ca ii deranjeaza 10-15km de DN.

Linia albastra ar fi A7, cercul portocaliu ar fi nod rutier,  linia galbena ar fi drum nou (construit de la 0 si sa fie 1+1), linia rosie ar fi pod nou (tot 1+1), linia verde ar fi imbunatatirea drumului (e DJ, poate fi in interesul judetului Botosani).
Asta e orientativ. Evita aproape toate localitatile, intre Balcauti si Balinesti se poate ajusta traseul pentru a evita padurea (eco-friendly).Drumul de la nod pana la DN17A ar avea 11km lungime. De la nod la Calinesti ar fi 1.5km de drum nou. Am preluat traseul folosindu-ma de harta de pe stire hotnews.


A7 in zona Suceava - Botosani. Am incercat sa centrez A7 si sa ii gasesc un traseu bun la campie, evitand localitati, cai ferate, prea multe poduri/exproprieri de case/rauri/lacuri/paduri/etc. Ar fi vorba de un nod pregatit pentru DX SV-BT. Legatura la autostrada (prin nod) sa se faca cu drumuri noi (vreo 3-4km de drum nou) si asta temporar pana se face DX SV-BT. Stiu ca in prima instanta pare departe de aeroport, dar consider ca 10min de DN pana la A7, n-ar fi ceva exagerat (chit ca nu-mi place, pentru ca is multe localitati). Tin sa mentionez ca m-am axat pe zona Adancata - Hancea.


As porni din partea stanga-jos a imaginii pe varianta verde, unde ar fi inceput de DX SV-BT (sau Autostrada Nordului), dupa care ar continua traseul liniei violet. Nodurile is orientative (mai putin cel care ar intersecta specific A7 de DX SV-BT).Nu mi-a venit nici o varianta cat de cat buna in zona Salcea-Mereni-Aeroport, care sa ofere acces direct din DX in drumul de la aeroport, dar si asa ar fi semnificativ mai aproape in faza asta, decat fara DX.Linia galbena ar putea fi un drum nou (realizat de primaria Suceava sau CJ SV) care sa aiba rol de VO nord.


Powered by API/PUM imgur uploader


LE: Mi-a scapat informatia ca traseul Pascani-Suceava e deja stabilit. Imi cer scuze! In cazul asta tot pe varianta albastra as merge si raman la ideea ca e mai echilibrat accesul la A7 pentru ambele judete. Oricum mi se pare ca A7 Pascani-Suceava s-a centrat pe nevoile Sucevei.

dr4qul4

eu nu va inteleg de ce mai desenati aiurea? Pana la Suceava traaseul este clar: va trece printre SUceava si Aeroport. In discutie a ramas doar traseul SUceava-Siret!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist