Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Xander

#6120
Ok, hai sa vorbim pe cifre. Ca sa nu fie cu suparare ca Botosani, ca Harlau, ca Falticeni, ca Suceava, ca Radauti, ca Gura Humorului ... ca ... ca
Conform cu https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Romanian_counties_by_population " numarul de locuitori este:
- Locul 2 pe tara - 772,348 - Judetul Iasi
- Locul 8 pe tara - 634,810 - Judetul Suceava
- Locul 22 pe tara - 412,626 - Judetul Botosani
Daca vreti sa speculam, mai scadem 100,000 din fiecare pentru noii nostri conationali de peste Prut si din Nord, care nu ne onoreaza cu prezenta dar apar in statistici.
Mai scadem si localnicii plecati la munca peste hotare?
Oare care e populatia judetului Suceava in sezoanele turistice?

Tot vad exemple de orase si resedinte de judet. Dar cei care nu stau in orase sau in zonele metropolitane nu trebuie luati in calcul? Aia au tunel pana la Autostrada?

Pun aici, din nou, harta cu densitatea populatiei: https://luminocity3d.org/WorldPopDen/#10/47.5019/26.5931. Cam bate vantul pe la est de Siret, intre Pascani si Botosani? Ca tot vorbim de echidistanta.

In plus, tranzitul de marfa si persoane Est-Vest trece prin judetul Suceava pe Valea Moldovei. Si va trece mult si bine, pt ca A8 sectorul montan nu se va face peste noapte. Mai ales cand A8 Pascani - Ungheni va fi gata.

Iasi, Bacau, Neamt, Vaslui si Botosani vine in Bucovina in weekend, la ski, la gratare, la sprituri, la pupat de moaste. Fiecare cu placerile sale. Mai sunt care vin si din sud sau din zona, cu numere de leasing de Bucuresti sau chiar din Bucuresti.

@GDC, vad ca iti place sa ma intepi. Da-mi si mie te rog destinatii turistice din judetul Botosani. Eu locuiesc in Iasi si m-am saturat sa cheltui bani local sau prin Bucovina sau Neamt. Am nevoie de alternative, eventual pe aproape. Am copil mic si nu vreau sa calatoresc sute de kilometri pentru un weekend.
Zi-mi te rog cu ce alte destinatii majore, interne sau externe are legatura municipiul Botosani, care tot repeti ca are 100,000 locuitori? Unde se duc aia 100.000 de locuitori in vacante sau weekenduri?

Vad plangeri ca E58 e impracticabil, ca unii cu dube si masini cu tonaj trebuie sa ocoleasca pentru ca podul de pe Siret de la Mircesti e in reparatii. Ce treaba are asta cu A7/DX7? Facem autostrada in 5 ani ca nu suntem in stare anul asta sa reparam niste drumuri si poduri?
Stati linistiti, banii de reparatii pentru drumurile din judetul Botosani, NU s-au cheltuit pe constructia centurii Falticeni. Va pot eu asigura de asta.

Sa curga dislike-uri bazate pe "orgolii locale" sau eventual raspunsurile argumentate, daca aveti rabdarea. Chiar apreciez feedback constructiv, nu doar flame si hate.

@hefaistos, multumesc de sfat, chiar apreciez.





reed

Ușurel,Fălticeni nu-i Sebeș,si incă odata toți plătim aceleași taxe.Botoșani are aceleași drepturi ca Cluj,Iași,Alexandria sau oricare altã reședințà de județ.Autostrãzi nu se fac cã vrei tu cârnați la munte,ci se fac sa ajute economic regiuni.

GDC

#6122
Uite mai încerc o dată, promit că e ultima dată.
@Xander: Cifrele le-ai dat un pic fără explicații. Iași are treabă cum cu discuția? Turistic? Vezi mai jos propunerea.  Traseul pe Valea Siretului deservește bine mult din populația SV și mai bine toată populația BT. Traseul pe Valea Moldovei deservește mai bine Fălticeni, nordul Bucovinei și comunele de pe Valea Moldovei, cam la fel restul SV (de fapt un pic mai prost chiar comunele de pe Valea Siretului) și mai prost tot BT. Mă uit pe harta aia a ta și văd așa: zona de pe DN28B nu e chiar pustie, dar nici nu aș băga-o în discuția despre A7, am punctat doar așa pentru corectitudinea afirmațiilor, zona de la Pașcani la Suceava pe malul Siretului e destul de populată, fix pe unde și eu văd autostrada, zona Suceava e indiferentă oarecum dacă trece prin E sau V de Suceava, poate chiar mai bine prin est fiindcă după cum am scris ar trebui un drum de legătură cu DN2 la Sud de Suceava și ar mai face o parte din centură, zona populată la N de Rădăuți nu cred că mai vede așa un mare ocol dacă se face legătura la Sud de Siret. Deci rămân: Fălticeni, Rădăuți și comunele de pe Valea Moldovei. Dacă îmi spui că ăia fac mai mult decât tot județul Botoșani, înseamnă că unul din noi trebuie la școală iar. Și să înțeleg așa: de la Fălticeni "pute" să mergi 35 de km pe DN sau 25km pe DJ până la A7, dar @ValiCatargiu din Botoșani să nu se mai plângă că merge peste 50 pe DJ până la Pașcani sau mai bine, să-și repare DN28B și să meargă doar 78 de km până la Tg.Frumos.
Și acum că am înțeles că vrei autostrada pe Valea Moldovei ca să mergi la munte, ai putea foarte bine să mergi până spre Salcea pe A7, ieși spre DN2 prin legătură nou construită la S de Suceava, întri pe centura de V a Sucevei și mergi la Gura Humorului. Gândește-te cu cât îţi crește ţie disconfortul și cu cât îl ajuţi pe unul ca @ValiCatargiu sau pe restul ăla de 400 de mii de "amărâţi" din BT. Și același traseu poate fi folosit pentru tranzitul ăla E-V. Am mai scris dar se ignoră.
PS: nici un dislike nu a venit de la mine  :)

@TEO: Adună-mi tu toată populația din localitățile înșirate de tine și spune-mi dacă dă mai mult decât Botoșani oraș și Dorohoi. Poate mă înșel, dar aș vrea cifre. Eu "vreau să îmi impun părerea" cu cifre. Apropos de relief, la nici 5 km est de Adâncata și Zamostea ai zonă la fel de plată ca pe dincolo. Restul de argumente pro traseu pe Valea Siretului le-ai citit poate în răspunsul către @Xander.

mirceaeliade

Scuze daca s-a discutat deja, dar nu e oarecum mult 3 ani executie in campie pt o autostrada care cred ca vine cu tot cu PT?  Parca PiSi1 are tot 3 ani si aia e prin dealuri.  De ce nu se face in 2.5 ori 2 ani?

>Autostrada Ploiești - Buzău, în lungime de 63,25 kilometri, va fi realizată în trei ani iar construcția sa va costa 4,68 miliarde de lei inclusiv TVA

>https://www.economica.net/autostrada-ploiesti-buzau-constructia-va-dura-trei-ani-si-va-costa-pana-la-468-miliarde-de-lei-indicatori-tehnico-economici_505041.html?fbclid=IwAR18rfd3aJ8RNLrXw7fYcGj5cQnGXEE7B7UPgAoPFLdcHvNBHGnhUwv7NrI

TEO73H11

Ceea ce remarc cu tristețe este in continuare lipsa de transparență din partea Cnair.Desi ne aflam in faza AMC 1 in care  traseul e in mare parte conturat ei ne lasă să fierbem in suc propriu fara sa comunice nimic în spațiul public.Cineva care a observat insistenta mea de a conecta și zona Rădăuți la drumul de viteza m-a contactat in privat și mi-a spus că sunt oarecum in eroare și traseul de la Suceava  la Siret este in grosso modo cel desenat de Dumbrava Andrei dar cu mici diferențe și anume orientativ traseul ar fi Suceava Zamostea și apoi detaliul interesant ocolirea Bălcăuți prin vest și  conectarea cu DN 2 și DN 17 A în zona Ratoș spre Dornești apoi ocolitoare a orașului Siret prin vest la Mănăstioara și apoi conectarea cu punctul actual vamal la aproximativ 500 de metri de vamă .In acest caz pentru Rădăuți ar fi destul de accesibil și acceptabil.Interesant !

danpandrea

^^ Am impresia că se va acorda un punctaj mai bun constructorului care se angajează să termine mai devreme de 3 ani. În cazul ăsta, UMB face deja încălzirea  :D

rocklee

#6126
TEO73h11....la ce lipsa de transparenta te referi...acest proiect a fost destul de transparent in ultimul timp...celputin de cand sa schimbat conducere Cnair ....cunostem traseul etapele prin care trece proiectul ...sa luat in seama multe pareri care sau dezbatut aici pe forum...sa comunicat fiecare etapa a proiectului....sa avut reprezentant din partea ....socetati civile ...pe langa acest proiect....din cand in cand a iesit CNAIR ....cu cate un comunicat ...de informare
Chiar mie mi-a placut cum a mers acest proiect ...cu toate sincopele lui...
Ce nu mi-a placut ....a fost pre mult ...lalait de cei ce au facut SF..
:D :(


voicul

@mirceaeliade Nu e mult.
Tine cont ca pe A3 UMB are doar 24 de luni si acolo e zona de deal si viaducte!
La Mogosoia este termen de 100 de ani si sunt doar 10 m de pasaj.
In concluzie: cand a cazut pixul magic din mana CNAIR ... asa a scris acolo din intamplare 36!

Singura parte buna e ca orice constructor pus pe treaba o sa termine mai repede.

DarkFranck

@TEO73H11 Sper că ai surse bune, și mie mi se pare un traseu acceptabil pentru zona Rădăuți, care e foarte dens populată și generează trafic, și pentru restul SV + BT. Dar e nevoie de unele drumuri de legătură noi care ar trebui gândite la nivel local, mă refer la CJ-urile SV + BT
Fluctuat Nec Mergitur

Kravim

Nu inteleg cum poate Ploiesti-Buzau sa coste suma aia mentionata in articol. La un curs de 4.75 lei pentru un Euro, ar ajunge undeva la 15.5 milioane de euro pe km! pentru o autostrada in campie. Chiar
daca acolo se includ si expropierile, tot ar fi un pret aberant.

Ma gandesc doar ca suma aprobata prin HG este mult mai mare decat valoarea reala... N-as sti sa spun din ce motiv...

Morosanu

Cum? Aproape un miliard de euri 63 km de autostrada? Vor sa egaleze Gilau - Campia Turzii??
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Daca aveti incredere in dubiosenii gen Economica ...

Eu nu mai public si nici nu mai citesc ceva scris de ei. Si daca dau copy/paste nu e conform cu originalul.  :puke:

pasadia

Suma e cu tot cu TVA (si noi deseori ne uitam doar la sume fara TVA), iar euro cred ca a trecut demult de 4,75. Calculul meu zice cam 12,6 milioane euro/km. Si da, si acest nivel de pret pare mare, dar:
- cred ca proiectantul si-a luat margini mari la estimare
- oricum suntem in faza de indicatori tehnico-economici, nu in faza de a compara oferte.

TEO73H11

Am o informație de data aceasta 100% credibilă care e deja sau va deveni cât de curând publică.Zilele trecute a avut loc faza AMC 1 a drumului de viteza Suceava Siret.Pentru faza AMC 2 au trecut două variante de traseu,una prin estul Sucevei pe valea  Siretului și varianta care pleacă din est traversează Suceava la nord și apoi ii continua prin vest spre Milișăuți Siret.In urma evaluării indicatorilor tecnico-economici varianta prin vest a ieșit pe primul loc . Oricum traseul nu e definitivat, in faza AMC 2 se va studia în detaliu și se va stabili traseul final.Pentru moment varianta prin vest a trecut pe primul loc , informația este curând publica.

vancouver

^ citind toate argumentele puse aici pe forum, varianta prin nordul orasului si continuare prin vest pare a fi cea mai utila.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.