Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 17 Guests are viewing this topic.

kumar

^La nicio deschidere de autostrada nu se face rabat la siguranta rutiera, dar foarte rar a fost gata 100%, tot timpul a mai fost de lucru in afara corpului autostrazii. Si acuma sunt unele care nu sunt la 100% si se circula pe ele de ani de zile.

horatiu.cosma


dragos76

Încet demontăm mitul că "doar în China se poate..." :)

Skynick

Anul asta Strabag si Porr au demolat mitul ca numai UMB poate  :lol:

udar

Ce bine ca incep incet incet sa vina catre normal......
Cu cati mai mult cu atat mai bine pentru toti.

TibiV

Eu sunt de-a dreptul revoltat!

De ce "pana mea" au dat contractul catre UMB?!?!...
Peste 3-4 luni, subiectul va fi inchis. Fara pariuri si alte ghidusii.

Mai bine dadeau la pizzanocchio sau aktori, ca mai "chibitam" inca 10 ani pe sectiunea asta....

O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Clinlin

Noapte bună, UMB! Ceva calm nocturn de la nodul A7 - DN2F.


mirceaeliade

> Anunţ public privind dezbaterea publică: Proiectul ,,Autostrada Ploiești - Buzău"

>anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului şi a studiului de evaluare adecvată în cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu pentru proiectului ,,Autostrada Ploiești - Buzău", propus a fi amplasat în județele Prahova și Buzău.

Macar oficial incepe inca o etapa.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/proiectul-%E2%80%9Eautostrada-ploie%C8%99ti-buz%C4%83u%E2%80%9D

medicul de garda

@Vancouver, eu nu te-am contrazis in 2014, cand trageai semnale de alarma, degeaba te superi  :lol:. Doar te contrazic acum cand zici ca nu va fi dracu atat de negru. Intelege ca daca CNAIR persista cu prostia asta cu fata batrana la maritat, in cel mai fericit caz o sa avem proiectele pornite dar blocate de investigatii, pentru ca licitatia nu va fi fost in regula. A achita un proiect pe care nu il mai folosesti, fiindca ai lansat deja alta licitatie in care sa proiecteaze iar altii cum vor ei, doar sa o faca repede, inseamna nimic altceva decat risipa banului public, in mod voluntar. Banii statului roman SI BANI EUROPENI. Deci o sa ai investigatii si de la Curtea de Conturi, si de la UE. Care vor bloca lantul de plati, iar nu va mai vrea nimeni se semneze nimic de frica (desi acum vad ca se simt foarte curajosi  >:(), deci acele proiecte pe care le fac ei in graba, se mearga repede, se vor BLOCA. Si foarte probabil vor fi corectii financiare pe fonduri UE, pe buna dreptate, deci absorbtia tot slaba va fi.

Avem atatea experiente cu proiecte lansate pe repede inainte, doar sa inceapa odata, care au trenat cu anii dupa, fiindca nu au asteptat cateva luni pentru proiectul definitiv. Inca suferim pe Lugoj-Deva si nici macar acum nu se intrevede luminita de la capatul tunelului. Pe Comarnic-Brasov si PiSi au lansat proiecte pe care nu am mai avut rabdare sa le refaca legal, intr-un timp si buget normal. Uita-te ce bine merg licitatiile acum... Nu pricep cum crezi va fi altfel in cazul acesta.

Anul asta trag eu semnal de alarma. Proiectele de pe A7 scoase la licitatie pe repede inainte, no matter the cost, se vor finaliza ultimele! Mai vorbim prin 2026  :-[
Trust me, I'm an east-european doctor!

panzer

Eu inteleg asa: lansam licitatia acum. PT va veni pe parcursul liciatatiei.

In nici un caz pe Fidic Rosu nu o sa se faca 2 proiecte.

Gresesc?

hvm

#5305
^
La fel inteleg si eu. Si reafirm ca nu este o idee buna, la fel cum am afirmat toti, inclusiv @Vancouver
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

Intreb doar: si le convine constructorilor sa liciteze un pret si dupa sa primeasca orice PT (deci posibil cu costuri mai mari decat cele estimate de constructor)?

hefaistos

Nu poti licita executia unei lucrari ce urmeaza a se face in baza unui proiect pe care nu-l cunosti.
Nu e serios. 
Cantitatile de lucrari se determina in baza proiectului. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ovideatza

#5308
Stupid, dar cred ca merge. Nu inseamna proiect matur, din contra.

Contractezi executia in baza SF (totusi trebuie sa ai liste de cantitati faza SF, ca nu ai proiectare si executie). Sau un DTAC macar. Daca licitezi doar asa pe antemasuratori sau nici alea doar pe planse mi se pare stupid.
Ies preturi unitare.
Faci intre timp PT.
Daca la PT per total iesi mai scump faci aditional (cum zice bine vancouver, max 15% fara probleme). Pastrezi de regula preturile unitare ofertate initial....asa ar fi de bun simt. Sau iei din PT-ul tau doar cantitatile (ca l-ai facut tu, nu constructorul) si aplici preturile unitare ofertate in licitatie.

Mai Grav e daca PT > SF cu mai mult de 15%.
Pe diferenta peste 15%, pe obiectele pe care nu le poti aditiona la contractul initial din motiv de valoare, ca sa nu ai corectie fonduri iti va trebui o noua licitatie, pe cantitatile suplimentare.

Nu spun balarii, am folosit acest mecanism (la licitatie doar executie in privat). La pr+executie s-a folosit cred si la centura Radauti, unde a fost licitatie de "cantitati suplimentare...".


Eu cred ca ei se bazeaza mult si pe faptul ca SF care se face acum e defapt "decupaj" din PT-ul care va veni. Un proiectant care are pachet SF+PT contractat ar fi nebun sa faca intai SF si apoi sa o ia de la capat cu PT-ul ca si cum ar fi contract distinct, sa isi modifice radical solutiile initiale.
Va gandi mai "calculat" de la inceput, poate nu va putea lua in calcul toate variabilele din lipsa de timp cand preda SF, dar sigur diferentele intre SF si PT vor fi mai mici decat daca cele 2 documente ar fi elaborate la momente diferite in contracte diferite de proiectare.

hefaistos

Daca iti faci tu prioectul e OK.
Daca iti face altul proiectul nu mai e. Cum justifici depasirea de max 15%? Depasit fata de ce? Ca n-ai proiect, deci n-ai cantitati.
De exempu o vale poate fi travesata cu rambleu cu taluz natural, cu gabioane, pe viaduct sau cu alte cateva solutii. Daca tu faci proiectul alegi solutia si poti estima costurile. Daca nu-l faci tu, de unde stii cat costa.
De-aia s-au si immpamantenit fidic galben si rosu ca forme de licitatie aproape standard. Ori iti faci tu preproiectare in baza SF, care defineste traseul, si-ti estimezi costurile, ori cunosti proiectul facut de altcineva si estimezi costurile in baza acestuia.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.