Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 31 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

E un mesaj politic al lui Bode.  Dar zice ceva interesant.  Initial acest sector A7 a fost 100% buget de stat fara bani EU?  Cum naiba nu au incercat sa ia bani EU can A7 e parte din coridorul IX?

carutasul

probabil doar au "paralelizat" etapele, au mers simultan cu licitația și cu documentația de fonduri.

horatiu.cosma

Păi nu a fost în regulă acordul de mediu, în speță măsurile specifice de conservare ale ariilor naturale intersectate. A trebuit statul român să își facă temele (cu întârziere de ani buni) ca să dea undă verde la aplicația de finanțare UE. Și aceeași problemă este și pe alte proiecte în derulare sau care urmează, deocamdată s-au stins incendiile doar pentru ce ardea cel mai tare (Sibiu-Pitești, Bacău).

pelan87

@horatiu.cosma
Referitor la mesajul tau din pagina precedenta (despre acordul de mediu pentru Ploiesti - Buzau), am gasit pe site-ul ANPM acest document:

http://www-old.anpm.ro/upload/145199_Decizia%20Ploiesti%20Buzau.pdf

Iar mai jos, un extras din acest document, care prezinta motivele pentru care este necesara evaluarea adecvata:




Este, intr-adevar, o veste foarte proasta, tinand cont ca era de asteptat ca AM-ul sa se obtina foarte usor pentru Ploiesti - Buzau, caci nu este traversata nicio arie protejata.

horatiu.cosma

#5134
Mda, mersi pentru document... S-au tot chinuit cei din CNAIR să evite ariile protejate și să facă soluția aia jalnică de nod rutier la intersecția cu A3, gândindu-se că scapă de procedura de mediu lungă, fain le-a ieșit...

L.E. Coridorul Ialomiței care e la 25 de metri de proiect e fix pădurea aia de lângă nodul A3-A7 (Dumbrava). Deci puteau intra la fel de bine cu niște bretele de viteză prin marginea pădurii, știind că tot trebuie evaluare adecvată a impactului asupra ariei protejate? Da, puteau.

AlexxC

Si in conditiile de acum e prea tarziu sa faca nodul cum trebuie?ce ne costa? Unde ne mai grabim?

hvm

pai ar trebui sa refaca toate documentele facute pana acum. costuri suplimentare neincluse in proiect, timp aditional pentru aprobarea acestor documente,  si apoi Acord de mediu. dar ar putea sa lucreze in paralel presupun. Totul e sa se incadreze in cei 10% diferenta in contract.

Nu cred ca e prea mare interes sa se lege la cap cu aceasta problema
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rocklee

Horațiu Cosma ...si care ar fi solutia sa scape de aceasta problema....pot reface traseul sau nodul...nu stiunu ma pricep. ??? ???

cove_adrian

#5138
Nu cred ca se va modifica traseul fiind aprobat in CTE-ul de la CNAIR, fiind obtinute avize conform CU, discutii cu autoritati etc. etc.
Pur si simplu se va face EAM asta insemnand minim 12 luni "intarziere" sau inca 12 luni in plus (cele 4 sezoane de analiza) la timpul de obtinere a AM pt Ploiesti-Buzau. Sincer credeam ca L 292/2018 nu va fi interpretata atat de dur de catre ANPM. Din moment ce suntem la 25 m departare de ROSPA 0152+ROSCI0290 Coridorul Ialomitei cu proiectul cum poti sa afirmi ca "proiectul va include actiuni de constructie, functionare si dezafectare care pot sa duca la modificari fizice in ariile naturale protejate de interes comunitar..."?
Nu se intervine in aria protejata! Este o interpretare usor subiectiva care va conduce la intarzierea acestui proiect cu cel putin 12 luni. Daca luam informatiile oficiale ca in 26.05.2021 s-ar finaliza contractul de SF+PT adaugam inca 1 an. Deci contractul se duce cel putin in 05.2021. Ulterior se poate da HG de aprobare a indicatorilor tehnico-economici dupa ce avem obtinut si AM. Deci prin 07.2021. Adaugam inca X luni pt procedurile de licitatia de executie (6-9 luni minim) si ne ducem in 01.2022-04.2022 cu potentiala finalizare a executie.
Exagerand putin cred ca doar Pl-Bz si poate Bz-Focsani sa "muste" ceva din PNRR spre decontare lucrari.

P.S. Am avut o discutie personala cu Ministrul Mediului si ulterior voi
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

tonică

Vin și eu ca Muc Băgător în seama și întreb, trecând peste evidente clinciuri politice din minister/anpm și interpretări voite, oare aceea fraza nu poate fi la rândul ei reinterpretata ca un fel de avertisment în a nu intra cu șantierul peste zonele protejate, adică mai mult de acei 25 m? Adică, da e ok, lucram, punem gard, nu trecem peste cei 25m, proiectam cât sa nu atingem un fir din zona protejata? Avem chiar obligația sa instalam perdele de protecție împotriva prafului din șantier, whatever, ce exista posibil cât sa nu dăuneze deloc mediului și astfel nemaifiind necesar un nou acord?!

Bachus01

Nu trebuie exlusa varianta sa fie intentionata pentru a mai amana putin din cvarii-motive printre ele putem enumera : prea multa munca in Cnair cu toate proiectele in desfasurare , timp de respiro pentru proiectant , campania electorala "eu am vrut sa fie cum am promis , dar....."  sau pentru a favoriza un anumit constructor

cove_adrian

LATER EDIT/ERATA
In urma acelui draft cu decizia de EIM si EA postat pe forum am purtat 3 discutii cu :1) ministrul Alexe Costel 2) directorul general al ANPM si 3) departamentul Reglementari al ANPM.
Eu m-am speriat si am reactionat crezand ca monitorizarea nu a fost efectuata astfel ca cele 4 sezoane de analiza nu au fost parcurse deci inca 12 luni in plus pt procedura de mediu.
Am aflat ca este realizata monitorizarea speciilor protejate din ariile Natura 2000 de pe traseul A7 Ploiesti-Buzau astfel ca cele 12 luni au fost indeplinite.
Astfel avem urmatoarele informatii :
1) se asteapta depunerea studiului de evaluare adecvata ce va fi realizat de catre proiectant, in speta subcontractantul de specialitate.
2) dupa depunerea SEA (Studiului de Evaluare Adecvata) incep cele 10+ 30 zile (dezbatere publica) in care se analizeaza impactul asupra biodiversitatii si implicit se cuantifica prin masuri concrete si se minimizeaza Impactul Asupra Mediului
3) daca conditiile de la pct. 1) si 2) sunt indeplinite angajamentul ANPM de eliberare a AM la finele lunii dec 2020 se mentine. 

Sincer mi se pare prea din scurt si nu cred ca in dec 2020 vom avea AM pt Ploiesti-Buzau. Mai sigur ian 2020.

P.S. Documentul inca nu este semnat fiind un draft astfel ca urmeaza a fi semnat si implicit oficializat.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

Păi din ce țin minte de la procedurile de mediu pe PiSi, LD, Ogra-Borș după aprobarea SEA urmează o nouă etapă de depunere RIM (ce conține concluziile SEA), organizare CAT-uri în județele intersectate pentru RIM, apoi organizare dezbatere publică pentru RIM și abia apoi decizia privind emiterea acordului de mediu, care și ea vine cu un termen de contestare de vreo 10 zile. Și dacă ar fi să punem termenele legale cap la cap (dezbatere publică, aprobare, CAT, dezbatere publică, aprobare, decizie emitere, emitere) mie îmi dă minim minimorum undeva prin februarie cel mai devreme să iasă acordul de mediu. Însă practica realistă de pe alte proceduri mai degrabă ne împinge spre primăvară, sau chiar vară dacă sunt multe etape de ping-pong cu clarificări și observații.

TibiV

Horatiu,
"in primvara" inseamna maximum 6 luni.
Este mult mai bine decat ++12 luni....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Păi asta fiindcă se pare că Geostud deja a făcut partea de monitorizare de 12 luni, deci bravo lor, au fost proactivi.