Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 31 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Cu penalizări nu rezolvi nimic . Găsesc buba in alta parte si te rezolva din claim-uri . Fiind firma privata profitul este pe primul loc. Iar daca merge si asa ,profita din plin. Dacă și statul ar fii o firmă privată am avea si noi licitații si caiete de sarcini cum trebuie . Se stiu lucrurile acestea si in interior  , dar nu se doreste o schimbare . Motivele ? Le stim cu totii . E suficient sa urmărești cum lucrează un constructor (nu la drumuri ma refer) cand ridica o clădire pentru o multinationala si cum se derulează un proiect asemănător cu statul.  Bergenbier,  prietenii stiu de ce  :badday:

tonică

Firește ca găsirea unei soluții e cea mai potrivita alegere. Una dintre soluții ar fi... penalizarea crunta!! 😎 Despre ce draci vorbim? A scris și cove-adrian mai sus, au câștigat licitația trecând în oferta un anumit nr de foreze, nu? Cate? Le au pe teren? Dacă nu, punctat în minus la greu măcar sa se învețe din astfel de mizerii. Sau, ca să nu para statul precum părinții rai care nu știu decât sa își bata copiii când fac boacăne, sa punem mana de la mana și sa le luam amărâților niște foreze la sh, jucării ca sa își facă treaba și sa fim cu toții fericiți. Dacă rămân bani zic sa dam restul ălora de la pizza, de asemenea cadou c-au făcut bretele largi pt noi, muritorii de rand.

dr4qul4

@vancouver, uite o solutie:
- Aveti termen 30 de zile sa aduceti in teren (pe fiecare lot in aceeasi zi) numarul de foreze ofertate, sau veti fi penalizati cu x bani pentru fiecare foreza lipsa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

LauR

Câteva imagini din zona podului mare, peste Bistrița:




Asfaltări înainte de pod, pe breteaua ce face legătura cu DN2 (N. Bălcescu):




MihaiD

cu opt basculante cu asfalt m-am intersectat în 40 minute, la ore diferite. Dacă se lucrează zece ore...

vancouver

#5075
^^ penalizarile sunt stabilite prin contract. In esenta sunt doar cele de intarziere. Altele nu se pot aplica. Si ca sa nu se aplice nici astea firma privata va gasi o mie de motive valabile in instanta.

Cresti valoarea penalitatilor la licitatie, automat TOTI OFERTANTII O SA CREASCA PRETUL. CU MULT. Sau nu o sa mai participe. Nimeni nu are chef sa lucreze cu sabia deasupra capului.

In afara de asta orice penalitate care excede cadrul normalitatii poate fi contestata in instanta. In orice faza. Asta duce la intarzieri si mai mari.

Deci, ca sa eviti intarzierile bagi penalitati f. mari, care duc direct si imediat la alte intarzieri, mult mai mari. BRAVO

E exact ca si cu copii. Gresesc, le cade ceva pe jos si se sparge. Le spui bravo? Nu, clar. Dar ii pedepsesti. Daaa, serios? Atunci sa nu te miri ca o sa devina mari mincinosi si artisti in arta de a ascunde. Dar asta e, la noi e inca larg raspandita pedepsirea, iar consecinta printre altele este ca suntem un neam de hoti si cu caracter zero in afara cercului rudelor apropiate (cu mici exceptii, eu ii numar pe deget pe romanii pe care-i cunosc si care chiar sunt oameni cinstiti in maduva oaselor - si sunt convins ca si educatia, din care face parte si cultura exagerata a pedepsirii, contribuie substantial la starea asta).


Acum sa trecem la solutii posibile:
1. Comunicare. Vorbeste cu firma resp. si vezi ce se poate face. De ex. poate ii ajuta sa le dai niste bani mai repede (nu avans, ci pentru ce au realizat deja). Cu conditia sa cumpere in leasing sau sa inchirieze inca o foreza. Cand au contractul semnat, vin banii.

2. Prioritizare. Faptul ca nu au destule foreze este o certitudine. Nu se va schimba asta nici acum si nici in viitor, mai ales ca nu poti face presiune decat cu instrumentele limitate din contract. Atunci hai sa se concentreze cu toate fortele sa termine complet cate un tronson, abia apoi sa treaca la urmatorul. Ca si cei de la mediu, si cei de la licitatie, etc. oricum nici ei nu o sa se poata ocupa concomitent de toate. Livreaza-le pe rand. Faci o esalonare acceptata de ambele parti, si atunci firma stie ca nu va plati penalizari de intarziere la nici una, deci are ceva banuti in plus ca sa faca treaba. Acum, ca stiu ca la 1-2 contracte nu au cum sa scape de penalizari, trag sa economiseasca banii aceia.

3. Hai sa vedem daca CNAIR nu ar avea si ei ce sa faca cu 2-3 foreze pe viitor. De ex. pentru situatii ca Aciliu, tronsoane lasate de izbeliste gen Bechtel, completari de studii daca se schimba legea, verificarea studiilor facute de altii etc. Atunci hai sa cumpere CNAIR 2-3 foreze noi cat mai repede si in prima faza le inchiriaza la pretul pietei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

La ultima chiar n-ai dreptate, e caz de DNA. Le dai bani pentru o treaba și după o faci cu forezele tale. Doar dacă e trecuta în dosarul de licitatie ca serviciu oferit pentru toți participanți. Iar acta înseamnă că ai un glob de sticla în care vezi ce puncte slabe va avea contractorul, sa te oferi sa le suplinești.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.


paullie

Multumim Radu. Ce ziceti pe 31 Oct termina UMB gabioanele?


voicul

Asta vroaim sa reamarc si eu - Selina + UMB  :o

Poate ne explica cineva de ce e combinatia asta de 2 finisoare si nu doar 1.

horatiu.cosma

Finisorul Selina constituie un buffer constant pentru finisorul mare, să nu apară întreruperi, mai ales că e vorba de stratul final de uzură și nu e ok să iasă cu imperfecțiuni.

carutasul

asta am văzut, dar ceea ce e interesant e că e Selina. Au trimis un om la specializare? :)

Bachus01

Putin probabil . Selina nu este chiar o firma mica si au avut destule lucrari . Mai degraba o colaborare si nu este exclus sa o vedem si pe A3 .

@Radu , felicitari pentru filmare


marinul

Din ce mi-a zis un prieten din domeniu, cel cu sigla Selina nu e finisor, este cuptor. Are rolul sa ridice temeperatura asfaltului cand temperatura de afara e mai scazuta