Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

La Ploiesti ar merge din plin pe lângă traseul ales care e cel mai ok (Bucureștiul trebuie conectat in primul și in primul rand) și o conexiune a Ploieștiului care să degreveze inclusiv DN1B. Doar că zona estică a Ploieștiului are un urbanism de nota 0, pur și simplu îmi e foarte greu să găsesc o posibilitate de descărcare ok a unui drum de legătură de capacitate mare în oraș. Doar înțeparea in centura est nu e suficientă, fiindcă de acolo DJ-urile spre oraș sunt o gluma proasta.

pelan87

Ar putea fi o varianta care ar ajuta cat de cat si care nici nu ar avea costuri mari. Sa se transforme supratraversarea de la Ghighiu in nod, deja avem pasajul si 2 bretele (la care trebuie intr-adevar schimbata geometria conexiunii cu autostrada, caci sunt perpendiculare pe A3), in acest fel s-ar scuti vreo 7 km pentru cei care vin pe A7 dinspre Buzau si vor sa ajunga in estul Ploiestiului, sau in zona Bucov, folosind centura de est.

Intr-adevar, un drum nou de legatura de la A7 spre estul Ploiestiului nu cred ca se justifica pentru ca nu prea are unde sa se faca o descarcare rezonabila. Dar strict realizarea unui nod la Ghighiu cred ca ar aduce destule beneficii, la costuri minime.

pasadia

#3482
Stiu ca nu tine strict de A7, dar nici nu stiu und altudeva sa il pun.

Dar pentru ca:
- se discuta de conectarea A7*A3 la sud de Ploiesti
- pentru ca MPGT oricum contine un drum nou (DX / A) pe ruta Ploiesti - Targoviste - Gaesti / Pitesti
- pentru ca teoretic va exista o continuare a A3 de la Ploiesti spre Comarnic
- si pentru ca tot timpul mi s-a parut o prostie capatul actual al A3 de la sud de Ploiesti (direct spre rafinaria Brazi, intr-o zona cu multe utilitati si cai ferate) plus ideea de a dubla un drum nou construit (centura Ploiesti) cu un alt drum nou construit (A3 daa va fi continuata pe acolo). 

Ma gandesc la o solutie ce priveste dezvoltarea retelei de drumuri in jurul Ploiesti-ului pe urmatorii 10 ani care sa conduca spre un rezultat de genul urmator:



Mai exact:

- nodul A3 cu A7 ramane in zona propusa
- A3 se va continua din nod direct spre nord, intersectand DN1B intre Ploiesti si Valea Calugareasca si DN1A intre Ploiesti si Boldesti (si astfel cred ca va face mai atractiva varianta prin Cheia pentru cei care merg intre Bucuresti si Brasov degrevand partial DN1 pe valea Prahovei)
- actuala bucata de A3 de la sud de Ploiesti va primi un alt indicativ si  va fi continuata in viitor spre Targoviste ocolind pe la sud rafinaria Brazi. 

Astfel nodul din zona Dumbrava ar trebui sa devina un nod in cruce intre autostrazi, nu un "Y". Asta ar implica putina planificare de pe acuma. Ce ziceti, e cazul?

LE: Am o problema cu tasta "e" de la laptop, observ ca trebui sa editez pentru a o insera unde lipseste.

horatiu.cosma

^^
Într-o vreme era "neoficial" nod la Ghighiu, dar între timp au pus parapeți ăștia din CNAIR, o fi scăzut influența celui care i-a convins in the first place să lase gaură acolo la parapeți. CJ Prahova într-o perioadă era foarte activă pe investiții rutiere noi, nu ar fi mare brânză să facă un nod acolo. Dar chiar și așa, pe acel DJ îngust, apoi centura est a Ploieștiului, apoi S-ul acela spre DN1B nu reprezintă o rută civilizată, e nevoie de o gândire mai largă împreună cu zona metropolitană Ploiești, să conecteze civilizat și orașul și Bucovul.
^
Da, ar fi un punct de pornire.

pelan87

@pasadia Ar fi ideal sa avem A3 pe la estul Ploiestiului, dar nu stiu pe unde ar putea trece autostrada de la nord de Bucov inspre DN1. Sunt multe localitati acolo, multe constructii, nu stiu daca s-ar gasi un culoar care sa nu implice prea multe demolari. Pentru ca, vedem, interesele locale primeaza la noi, in detrimentul interesului national.  >:(

Dar pana la urma, si un drum de legatura 1+1 de la nodul A3/A7 pana la DN1B si apoi mai departe pana la DN1A, pe varianta desenata de tine, ar fi excelent, zic eu. Ar fi practic o noua centura a Ploiestiului, pt ca actuala centura de est, numai centura nu poate fi considerata.

vancouver

#3485
Sau asa:




Varianta pasadia lasata cu verde, Lungime ca. 30 km
Varianta propusa de mine, cu galben, Lungime ca. 16 km + 1,5 km drum de legatura

Avantaje varianta galbena fata de verde:
- costuri mult mai mici, cu ca. 30% mai mici
- mult mai buna conectivitate in sud-estul Ploiestului, cu acces rapid la zona industriala Teleajen (de langa Moara Noua), acces direct in / din DN1A centura est, acces spre Ploiesti via str. Izvoare
- A7 se poate construi pe varianta albastra si proiectul se poate face complet independent de A7 (nu e nevoie sa se modifice proiectul actual A7) - de altfel o modificare a nodului A3/A7 e aproape imposibila acum, prin SF+PT nu s-a cerut asa ceva si proiectantul nu o sa o faca

Alte observatii:
- conexiunea pana la DN1 propusa de pasadia nu o vad necesara, se poate ajunge acolo f. bine pe viitorul A3, care va avea nod la Ploiesti Nord
- ambele variante (verde + galben) reprezinta AUTOSTRAZI SECUNDARE. Sa nu ma luati ca altadata am spus "cat mai putine noduri pe A langa orase si acum desenez altceva. Cand spun cat mai putine noduri ma refer la autostrazile de tranzit majore, cum o sa fie A3 si A7. Dar fara probleme pot exista distributori locali, e chiar de dorit. Deci pe A3 - da, nu trebuie puse multe noduri, altfel o sa avem ambuteiaje prin suprapunerea de trafic de tranzit / turistic cu cel local. Pe autostrada secundara nu exista decat trafic local si acela este asa cum este, cu rush-hour, etc, acolo e inevitabil sa apara probleme dimineata si seara, pentru ca spre oras intrarea ara o capacitate limitata de semafoare, ect... Asta insa nu trebuie sa ajunga sa afecteze autostrazile mari, ca altfel le limitam mult din avantaje (Avantajul major al unei autostrazi este viteza - daca ne batem joc si lasam sa se creeze ambuteiaje langa fiecare oras mare, anulam in mare parte acest avantaj; al doilea avantaj major este siguranta, ori si aici ambuteiajele si traficul grabit, local, reprezinta o ingerinta majora, care anuleaza in mare parte avantajul sigurantei)

PS. Si concluzia e de fapt alta: A7 cum e desenat acum E BINE. Dupa parerea mea poata sa ramana asa, si se gasesc solutii pentru o mai buna conexiune in estul Ploiestiului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pelan87

@vancouver - Varianta lui pasadia se continua spre DN1 pentru ca el de fapt propunea sa nu mai avem A3 prin vestul Ploiestiului, ci prin est. Practic, varianta 1 din harta incarcata de tine ar fi de fapt A3. Iar bucata actuala din A3, dintre Dumbrava si Brazi sa faca parte, de fapt, din viitoarea A/DX spre Targoviste.

Liviu M

Sau varianta 2 transformata in A3 si largita la 3 benzi. Presupun ca 3 benzi vor fi mai ieftine decat A3 (prin vest) + varianta 2.
Si chiaaaar asa mult trafic nu cred ca are Ploiestiul, sa blocheze 3 benzi.

pasadia

Și tocmai pentru că varianta prin estul și nordul Ploiesti ar fi viitoarea A3 cred că nu sunt atât de multe noduri. Ar fi intra-adevar 4, dar ele ar fi destul de distanțate între ele și nu cred că ar deservi trafic local (mai ales pentru că acesta merge mai degrabă spre vest, unde sunt dezvoltate parcurile industriale.

Nodurile ar fi așa:

- nodul A7, pe lângă Dumbrava. E departe de Ploiesti și complicat de ajuns strict pentru traficul local
- nodul cu DN1B, Ploiesti Est
- nodul cu DN1A, Ploiesti Nord
- nod cu DJ215, acces Băicoi și acces temporar din DN1 (până va fi continuata A3 spre Comarnic). Și acest nod e departe de Ploiesti.

iar Ploiesti va mai avea un nod in sud, lângă Brazi, care va permite accesul spreDX -ul de Găești plus A7 și A3 (apropo, DX-ul ăla spre Gaesti ce indicativ va avea?).

Deci 3 noduri de autostrada plus inca 2 aflate la cel puțin 10 km mai departe de actuala centura. Iar între noduri distanțele sunt destul de mari (intre Est și Nord estimez vreo 7-8 km fara sa țin cont de elementele de pe traseu (construcții, forme de relief). Deci nu cred că intrăm în logica Arad cu ale sale noduri multe...

slartibartfast

#3489
Îmi place varianta galbenă a lui @vancouver, e minimală și utilă. Singura zonă dificilă e trecerea lui DN1A la nord de Ploiești. De la distanță pare rezonabilă trecerea printre Blejoi și Scăeni, dar zona e problematică: mai e și CF Ploiești-Măneciu acolo, plus o grămadă de ramificații industriale, iar atât Scăeni cât și Blejoi sunt cam până în buza Teleajenului, un râu care în zona respectivă are niște maluri în care nu tocmai simplu să plasezi un pod. Mult mai în nord nici nu poți merge, pentru că pe lângă densitate de populație mai ai și relief dificil (dealul Seciu de lângă Boldești e doar începutul). De fapt, deși acolo e teoretic o singură localitate a unui singur UAT, Boldești și Scăeni sunt încă entități identificabil separate și au un spațiu între ele, pe unde ar putea trece A3. Problemele care se pun sunt (1) păstrarea coeziunii localității, cu pasaje de orice fel - cât de mic e orășelul acela, tot are niște piste de biciclete pe care bucureștenii le-ar invidia (2) terenurile petrolifere din zonă, deși activitatea extractivă se știe că e mult redusă și (3) malul drept al Teleajenului acolo este o zonă împădurită lăngă Păulești și Cocorăștii Mislii, care ar putea fi protejată. |

PS: @pasadia, indicativul drumului spre Târgoviște era în MPGT parcă X5; de fapt, acolo, X5 era Găești-Târgoviște-Ploiești-Buzău-Brăila-Tulcea, iar A7/X7 începea de la Buzău spre nord. Cum va fi, vom vedea.

pelan87

^
IN MPGT numerotarea e cam asa (complet pe langa realitatea de azi):
DX1: Gaesti - Ploiesti
DX5: Ploiesti - Buzau - Focsani - ... - Siret
DX7: Buzau - Braila

Aici e harta interactiva cu MPGT:
http://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693

Horațiu 87

am gasit niste poze mai vechi (facute pe 11 martie) de la viitorul giratoriu de pe DN 11



















Sursa

BALEA STEFAN MARIUS

salutare...ar fii foarte interesant o a doua filmare completa cu A7 SI CENTURA BACAU.....prima a fost foarte explicita..

Horațiu 87

viitoarea supratraversare din zona DN2F (poze facute azi de mine)

vedere spre Vaslui




vedere spre Bacau





silviu321

Am trecut prin zona podului peste Bistrita din zona de Sud.
Nu se lucra, nu era miscare.

















Powered by API/PUM imgur uploader