News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

ovideatza

De obicei aflam in mod oficial traseul din planse care apar cand se cere AM sau mai rau, mai tarziu, la licitatia urmatoare in cadrul documentatiei de atribuire (constructie in cazul de fata).

cristi5

#2686
Pentru ca marile probleme ale proiectelor vin de la faza de SF, eu am insistat sa ne implicam in aceasta faza. Dar se pare ca (mai ales cu secretomania statului roman), este o faza foarte intima intre proiectant si beneficiar. In plus, exista presiune politica sa "iasa autostrada", chiar daca traficul arata un drum mai ieftin sau half-profile. Punctajele alea de care vorbeste horatiu.cosma sunt menite sa obiectivizeze ("stiintific") un proces de decizie multidimensional (multe criterii) prin stabilirea unor coeficienti care sa permita calculul unui punctaj uni-dimensional (scor) pt fiecare varianta. Eu cred ca sunt de fapt manipulati coeficientii cat se poate ca sa iasa cum vrea ministrul/beneficiarul. Si cand se schimba ministrul, iar schimbam coeficientii si tot asa. Reamintesc ca ministrul Sova era impacat cu gandul DX pe anumite portiuni. Ma gandesc ca Cuc stie una si buna, si atunci proiectantii trebuie sa o ia de la capat, etc.

Oricum, nu cred ca va fi altceva decat autostrada in partile sudice. Dar spre nord, unde e trafic mai mic, poate iesi altceva.

Cred in continuare ca API cel putin ar putea primi un draft al SF, inainte sa inceapa proiectarea. Dar cum ministrul si seful CNAIR nu ne prea iubesc, o sa vedem documentele abia cand vor deveni publice, la AM probabil.

Aceste contracte SF+PT sunt practic pe filozofia CFR, cu proiectarea in primul contract (apoi AM si alte avize) si executia in al doilea contract, spre deosebire de CNAIR care prefera un SF (de obicei facut prost, uneori din birou) si apoi lansat licitatie de PT + executie cand ordona politicul, indiferent cat e de prost sau vechi SFul.

Credeam ca aceste SF+PT merg foarte incet, dar de fapt vad ca depunerea ofertelor si atribuirea au durat aproape doi ani pt fiecare si practic niciun contract nu a inceput de mai mult de un an...
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=322.msg77040#msg77040

Quote
[171705] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Buzau - Focsani"
    Depunere oferte: 05.01.2017 ... 13.07.2017
    Oferte deschise in 13.07.2017: 9 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 24.09.2018 conform anuntului de atribuire [190271] / 29.09.2018 catre CONSITRANS (loc 1)
    Valoare estimata:  24.468.250,57 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 13.933.291,10 RON fara TVA

[171706] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Focsani - Bacau"
    Depunere oferte: 05.01.2017 ... 12.07.2017
    Oferte deschise in 12.07.2017: 7 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 14.11.2018 conform anuntului de atribuire [190433] / 20.11.2018 catre CONSITRANS (loc 1)
    Valoare estimata:  36.162.607,82 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 20.123.408,52 RON fara TVA

[171707] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Ploiesti - Buzau"
    Depunere oferte: 05.01.2017 ... 06.07.2017
    Oferte deschise in 06.07.2017: 9 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 24.09.2018 conform anuntului de atribuire [190264] / 28.09.2018 catre CONSITRANS (loc 1)
    Valoare estimata:  23.032.579,36 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 12.277.618,53 RON fara TVA

[171731] / 24.11.2016: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru drum de mare viteza Bacau - Pascani"
    Depunere oferte: 05.01.2017 ... 09.08.2017
    Oferte deschise in 09.08.2017: - 7 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 17.01.2019 conform anuntului de atribuire [190553] / 22.01.2019 catre ACCIONA (loc 2)
    Valoare estimata:  27.667.305,62 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 16.950.944,23 RON fara TVA

Nu gasesc acum care e termenul contractual pt fiecare SF+PT? Dupa asta va urma cam 1-2 ani pt atribuirea executiei fiecarui lot daca nu se intampla o minune pe partea legistlatiei de atribuire. Apoi 2-3 ani executie propriu-zisa.

Gendan

Nu mai retin exact, dar Consitrans si Acciona au de livrat rapoarte intermediare catre beneficiar. Ma scuzati daca mi-a scapat, dar nu tin minte sa fi citit ceva despre vreo livrare.
Le cerem pe 544?

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

cristi5

@Gendan buna idee! Parerea mea e ca poti sa intrebi
- daca au facut vreun raport intermediar
- apoi sa ceri raportul

In general CNAIR nu da pe 544 material de proiectare chiar daca sunt dati in judecata si pierd. Pana apare motivarea, recurs etc, se construieste proiectul (sau publica materialul final pe SICAP la licitatie) cum s-a intamplat la Soimus. Dar se poate incerca, nu vreau sa descurajez

realfanady

#2690
QuoteAceste contracte SF+PT sunt practic pe filozofia CFR, cu proiectarea in primul contract (apoi AM si alte avize) si executia in al doilea contract,

Esti sigur ca asa este procedura??? Sunt inginer proiectant, dar asa ceva inca nu am auzit. NU poti elabora proiectul tehnic fara avize!!! In faza de proiectare tu trebuie sa respecti cu strictete conditiile impuse de avize, toate avizele inclusiv mediu. Noi si in faza de SF obtinem avize! De obicei nici nu se accepta PT-ul fara avize, asa se depune pentru avizare. Chiar ca sunt amatori astia din CNAIR daca accepta asa ceva.

Faza de proiectare se incheie in momentul in care ai PT avizat si ai AC emisa.

horatiu.cosma

Sunt avize si la sf si la pt, cum am zis mai sus.

cristi5

Ce voiam sa subliniez e ca proiectarea e in primul contract, nu al doilea. La fel si autorizatia de construire (sau cel putin documentatia tehnica pt AC).

Dominik

You're in Steelers Country

Gendan

@cristi5: as vrea sa stiu cum se face o cerere pe 544. Stiu ca au mai fost colegi care au cerut si obtinut informatii, mai mult in ideea asta am intrebat.

Si in alta ordine de idei stiu povestea cu PT de pe LD4. Si e destul de posibil sa nu ofere nimic la inceput nici pe A7 ceea ce e complet anormal si incalca toate principiile cheltuirii banului public iar asta este fix motivul pentru care mentinem presiunea pe ei. Iar daca ajungem iar in instanta, @Ionut, pentru asta platesc personal timbrul.

NGC

^^^ Am facut mai demult "Ghidul solicitantului de informatii si / sau documente conform L 544 / 2001". Il gasesti aici. Daca sunt nelamuriri, da de veste prin mesaj privat. Daca mai sunt si alti voluntari care vor sa ajute cu adresarea de intrebari, dati si voi de veste. ;)

NGC

Quote from: cristi5 on July 04, 2019, 04:44:22 PM
In general CNAIR nu da pe 544 material de proiectare chiar daca sunt dati in judecata si pierd. Pana apare motivarea, recurs etc, se construieste proiectul (sau publica materialul final pe SICAP la licitatie) cum s-a intamplat la Soimus. Dar se poate incerca, nu vreau sa descurajez

Trebuie incercat. E cazul sa incepem procedurile pentru dosar penal pentru astia pentru tergiversarea lucrurilor in ciuda deciziilor in instanta favorabile noua.

Asteptam sa se intoarca odata roata asta si sa ii obligam prin lege sa publice toate documentele. Pana atunci, presiune maxima in cazane. ;)

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

RobertH

#2698
Wow , UMB a ajuns la 12.00% progres fizic. CNAIR si realizarea rapoartelor | | .   :lol:  :lol:   

pbh

UMB lucreaza ma repede decat pot cohortele de specialisti din CNAIR sa actualizeze rapoartele :lol: