Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2205
Quote from: horatiu.cosma on December 07, 2018, 10:03:23 AM
Una e sa venim cu contraargumente, alta e sa justificam intersectiile la nivel pe A/DX 7. Nu poate fi si si.

Pai ca sa vii cu contraargumente trebuie sa incerci sa intelegi cum e gandit. Asta nu e neaparat justificare. Chiar nu am datele de trafic si modelele de trafic sa pot justifica. E complicat acolo fiind trafic mare pe cateva zone din DN2, si cresteri anuale mari pe alte zone. Mai trebuie stiut cum e traficul si evolutia pe drumurile intersectate, etc etc.

Pe A8 in schimb, la trafic f mic in varful muntelui, poate m-as apuca sa justific giratie sau curba spaniola dubla la intersectia cu vreun DJ. Dar pe A7 n-am inca nicio parere si probabil nici nu voi avea, oricum cei care fac SF vor avea date, pareri si expertiza.

dr4qul4

Trebuie sa fim idioti sa facem inca un DN2, doar putin mai lat, paralel cu actualul DN2.
Eu va garantez ca langa orice intersectie la nivel, a unui drum nou, vor aparea fabrici, case sau restaurante.
Si sa-i vad eu cum pun garduri la intersectiile astea. Pun si pe DJ macar vreo 100 de m? Dar stai, ca oamenii mai au si animale. Vor traversa sensul giratoriu cu vaca de lant sau cu calul si caruta?

Vezi ca in Suedia nu aveti carute pe DJ-uri si DC-uri. Noi avem si pe DN-uri  :horse:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ultrasbz

Cu tot respectul, dar nici eu nu cred ca discutia despre "carpeala si jumatati de masura" isi are rostul pe A7.
Mai intelegeam la sute de km de munte pe A8, dar daca incepem sa ne zgarcim la tarate chiar pe orice drum nou...
Mai bine sa nu le dam idei...

yetiman

Un NU hotarat intersectiilor NEDENIVELATE. Pe A7 sau pe orice A si DX!
Eu as insista pentru asa ceva chiar si pe DN-urile importante si cu trafic mai mare. Siguranta adusa de acestea e mai importanta decat orice costuri.

As mai intelege discutiile legate de optimizari de costuri daca am avea in lucru TOATE cele 13 autostrazi (sau DX) si daca ar trebui sa impartim banii (nu foarte multi, ce-i drept). DAR NU SUNTEM IN STARE SA CHELTUIM NICI MACAR BANII BUGETATI. Ce sa mai vorbim de banii primiti de-a moaca de la UE.

Ca sunt si "interese" de a nu se cheltui bugetul si a se muta la rectificarile bugetare, e alta discutie, care merge inspre politic si prefer sa o evit.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Earthchild

#2209
Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
Intersectii nedenivelate pot fi acceptabile pt scaderea costurilor (inteleg ca A7 se finanteaza de la buget?), daca sunt intersectii putine (ceea ce e cazul la orice drum rapid) si daca drumul intersectat are trafic mic, iar cel principal e si el sub un anumit prag (25k MZA?)

Daca A3 Bucuresti-Ploiesti, finantat de la buget (cred ca si A3 Campia Turzii-Gilau), a putut fi construita ca autostrada, nu inteleg de ce s-ar downgrada proiectul pentru Ploiesti-Suceava la nivelul de... sensuri giratorii. Pentru unica, deocamdata, legatura cu toata Moldova!

Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
Nu e ideal, dar daca faci asta de 5 ori pe Ploiesti-Suceava (restul fiind intersectii denivelate), nu e nici capat de tara.

Exact, nu vad un capat de tara, vad 5 (cinci).

Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
Cand creste traficul, oricare din solutii se poate transforma ulterior in nod complet denivelat.

De ce sa mai platim proiecte separate pentru cinci noduri?

Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
in Germania si vestul Europei nu prea exista asa ceva, asa ca nu m-ar mira niste reactii vehemente :)

Pentru ca aia proiecteaza cu mintea la ei si vad raportul cost-beneficii la un nivel exhaustiv, nu doar economic.

dr4qul4

Bulgarii au intersectii denivelate si la intersectii de DN-uri cu DJ-uri.
Singurul loc unde accept sa se faca o intersectie denivelata este in capatul loturilor, si doar provizoriu pana construim si restul. Chiar insist pentru solutii ca cea de la Iernut, pentru ca oricate probleme ar crea, tot este mai sigura si mai rapida decat alternativa care presupune sate, serpentine si intersectii la nivel.

@Cristi5, cahiar ar fi buna o numaratoare comparativa (intre Bulgaria si Romania) a pasajelor de pe DN-uri si DJ-uri peste sau pe CF-uri si alte drumuri. Cred ca au de 3 ori mai multe ca noi, la o lungime mai mica (probabil jumatate)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Va rog reveniți ontopic. A7. Multumesc.

dr4qul4

On topic: Buzau-Tisita are acum MZA de autostrada? Pentru ca Buc-Buzau+Dn1B adunate, au cu siguranta.
De la Tisita pana la Sabaoani traficul este mai scazut, dar cand va exista A8 se va muta si mare parte din traficul de pe DN24 (ruta favorita Bucuresti-Iasi)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raresc

E clar ca trebuie Autostrada A7. Eu cred ca ministrul nici nu stia bine la ce se refera cu intersectiile, asa ca eu nu mi-as bate capul momentan. Avem un proiectant serios care poate sa se apuce de treaba si sa gandeasca cele mai bune solutii.
De declaratii politice suntem satuli cu totii.

cristi5

#2214
Quote from: dr4qul4 on December 07, 2018, 11:42:44 AM
Trebuie sa fim idioti sa facem inca un DN2, doar putin mai lat, paralel cu actualul DN2.

Diferenta majora intre A7 si DN2 este ca nu trece prin localitati (acolo e marele castig la siguranta dat fiind ca jumatate din victimele din Romania sunt pietoni si biciclisti) si ca se garanteaza prin statutul de autostrada/DX ca nu se construiesc alte accese decat cele proiectate, decat cu aprobari speciale. Poti sa construiesti cat vrei de-a lungul drumului, nu vei avea acces.

Restul putem discuta pe noul topic de noduri rutiere, ca discutia aia e f putin depsre A7 si mai mult despre tipuri si faze de noduri.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1554.msg224676;topicseen#msg224676

FRS

Cristi, aceste "accese" nu se vor face initial oriunde. Dupa, vom vedea.
Eu unul nu te inteleg. Pe un forum al pasionatilor de infrastructura incerci sa ne explici ca ar fi mai bine sa facem ceva mai ieftin si mu ceva mai bun. Intreb, pe ce parte a baricadei te situezi?

Observ ca proiectele de autostrada sunt bune, doar ca nu pentru Moldova.

La A8, mai avem deja 3 trecatori peste Carpati, prin urmare ar fi arhisuficient o centura pe undeva, si un tunel pe la Oituz, si cam asta e.

La A7 ce sa mai zic, avem DN2, ce dracu sa mai vrem si autostrada?
2+1 alternativ, si gata.

Nu e asa. Cel putin asta e parerea mea.

carutasul

hai că iar am ajuns la bălării :) Eu zic încă o dată că a fost o bâlbă a ministrului ( care e ca pisica lui Schrodinger, jumătate e ministru jumătate nu)  ... nebunul a aruncat piatra :) ; în plus Consitrans nu sunt chiar vasilică SRL, or ști și ei ce scriu acolo . Chiar dacă suntem pasionați de infrastructură, unii dintre noi trebuie să avem și simțul realității. Nu cred că e cazul cu A7, dar or fi și zone în care situația s-o preta la chestii mai ieftine, așa că nu putem respinge aprioric alternativele, câtă vreme sunt și motivate coerent.

ovideatza

Consitrans joaca dupa cum li se canta.

Nu va asteptati sa iasa de la un proiectant ceva impotriva dorintei clientului. Mai ales clientul fiind statul roman, cu o conducere eminamente politica.

cristi5

Quote from: FRS on December 07, 2018, 02:47:22 PM
La A7 ce sa mai zic, avem DN2, ce dracu sa mai vrem si autostrada? 2+1 alternativ, si gata.

Nu e chiar asa simplu. DN2 e depasit de trafic in multe locuri si trece prin multe localitati, marea problema a DNurilor romanesti. 2+1 ii scade putin capacitatea, deci in locurile cu trafic mare va fi mai sigur (mult mai sigur cu separare fizica) dar posibil mai frustrant si mai lent.

Pe unele portiuni ale DN2 traficul e relativ mic si a evoluat putin din 2010. Acolo DN2 poate fi o resursa pt fazarea A7, cu intarirea sigurantei in localitati (si 2+1 fireste). Dar ordinea de implementare A7, odata licitatiile de executie pornite, nu are cum sa tina seama de asta, ca e jocul licitatiei. Pot fi grabite eventual SFurile pt zonele aglomerate, etc.

dr4qul4

era ironic.
A7 trece pri zone populate. Orice intersectie la nivel se va transforma intr-un dop si va genera accidente. Noi mergem cu 130-180 pe DN2 daca stim ca avem prioritate, nu vom merge mai incet nici prin intersectiile la nivel ale A7 cu drumuri necirculate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist