Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 23 Guests are viewing this topic.

voicul

Deci 2 ani doar ca sa se faca SF-ul.
Cu licitatii pentru constructor si altele ... e SF si termenul posibil de incepere a lucrarilor.

Probabil 20 22 cu mare e noroc.

vancouver

#1996
Da, dar sa nu uitam cu nu e la fel ca pana acum. Actualele licitatii nu sunt doar pentru SF, ci inclusiv pentru toata proiectarea, inclusiv detalii. Inclusiv obtinere AC.

Adica:
1) Licitatia pentru constructie se va face cu plansele reale pe masa, cu cantitatile clare existente. Nu mai exista o mie de necunoscute pentru ofertanti (nu prea ar trebuie sa avem clarificari, care sa intarzie teremenul de depunere), riscul de a gresi la oferta e minim deci pretul va fi mai mic (nu e nevoie de marje de siguranta).
2) In clipa anuntarii castigatorului AC va fi existenta pe masa si executia poate demara imediat. Nu va mai fi nevoie de 6 luni de proiectare (care de obicei sunt 8-9), nici de anul care se pierde dupa finalizarea proiectarii pentru obtinerea AM si AC. Daca termenul de executie va fi de 2 ani, chiar se va executa in 2 ani.
3) Existand proiect clar, aprobarile de la posesorii de utilitati se pot cere si obtine inainte de desemnarea constructorului. Cand acesta exista, el are direct toate aprobarile si proiectele de relocare si se poate apuca de treaba cu ele.

Este modelul practicat si in vestul Europei. Acolo vedem ca incepe lucrarea, se merge ata, si se termina cat de cat in termen. ACESTA ESTE MOTIVUL PRINCIPAL: proiectarea si autorizatiile se obtin INAINTE de demararea licitatiei de executie. In timpul licitatiei deja se pot derula exproprierile, traseul fiind deja 100% clar. Chiar si arheologia + deminarea pot avea loc inainte de desemnarea constructorului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mihaionescu

Sa speram acum ca Consitrans se incadreaza in acei bani pentru SF si proiectare.

voicul

Nu stiam ca SF-ul include atatea. Asta e super.
Deci sanse si pentru 20 21.  :D

vancouver

2021 posibil ca an in care sa se faca licitatiile de constructie si cu ceva noroc chiar si desemnarea castigatorilor. Apoi urmeaza contestatii sa zicem 2022. Constructie 2023-2024. In 2025 ne putem da probabil pe unele tronsoane (pe cele castigate de UMB si TS  :D)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

#2000
Nu este  licitație doar pentru SF. Este SF plus PT plus DTAC. Oricum, nu durează construcția doi ani de zile, să fim serioși.

vancouver

Pai asta am spus si eu cu 3 posturi mai sus, ca nu e licitatie doar SF. De ce repeti? :D

Cat despre constructie, ba da, in mod normal o sa dureze numai doi ani. Nu vad acum de ce n-ar fi asa. Experienta de pana acum, cand a durat 5-6 ani nu poate fi luata in calcul, totul a fost pe FIDIC GALBEN, ceea ce aici nu mai este cazul. Cat despre relief, mai usor abia daca se poate. Se compara poate cu Giarmata-Izvin, unde UMB a fost gata in sub 2 ani, cu tot cu proiectare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Doar sa duca la bun sfarsit contractul pt SF. Sa nu patim ca pe PiSi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Stim ceva pe surse de castigatorii la Ploiesti-Buzau si Bacau-Pascani, acum ca CNAIR-ul a anuntat ca nu au fost contestatii?

cristi5

#2004
Quote from: vancouver on August 27, 2018, 06:58:26 PM
nu prea ar trebuie sa avem clarificari, care sa intarzie teremenul de depunere), riscul de a gresi la oferta e minim deci pretul va fi mai mic (nu e nevoie de marje de siguranta)

Asa o fi in teorie, in practica daca te uiti pe SEAP la proiectele CF pe FIDIC rosu, numarul de clarificari si durata procesului sunt usor coplesitoare. Si daca te uiti pe executie... 4 ani intarziere. In momentul in care se gaseste o problema in proiectul pe care statul a dat o caruta de bani, niciun functionar roman nu are curaj sa recunoasca problema. Si incepe invarteala in jurul cozii specifica managementului romanesc de stat.

Imi spune un bun cunoscator (si nu gasesc motive sa nu cred) ca tara asta sufera de lipsa de proiectanti buni. Si de acolo ni se trag multe, mai ales la nivel de SF, dar, cum ziceam, si PT la CF de ex.

De la proiectare se taie in draci ca pretul desenatului nu il poti estima cum poti estima cati mc de pamant trebuie carati pt un debleu. Asa ca s-a castigat cu 55% din estimat. Sa vedem ce super-proiect iese.

Nu zic ca e mai rau decat hei-rup-ul de acum cand se liciteaza proiectare si executie pe niste fitzuici numite pretentios SF si pe legislatie indoielnica gen O600. Dar nici sa nu fim excesiv de optimisti. Nu e FIDIC rosu silver bullet, cum nu e nici PPP.

TibiV

Quote from: Ionut on August 27, 2018, 07:30:39 PM
Nu este  licitație doar pentru SF. Este SF plus PT plus DTAC. Oricum, nu durează construcția doi ani de zile, să fim serioși.

Quote from: vancouver on August 27, 2018, 07:53:09 PM
Pai asta am spus si eu cu 3 posturi mai sus, ca nu e licitatie doar SF. De ce repeti? :D

De asta...
Quote from: voicul on August 27, 2018, 07:07:27 PM
Nu stiam ca SF-ul include atatea. Asta e super.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Quote from: ultrasbz on August 29, 2018, 10:11:05 PM
Au fost intentionat subminate atat A7 Ploiesti - Pascani (si inca este, fiind programata ca DX), cat si A8 Iasi - Tg. Mures. Ar trebui adaugat la costul acestui PPP si pierderile in subdezvoltarea acestor regiuni pentru anii in care au fost taraganate aceste proiecte.

O sa ramana teoretic Ploiesti- Buzau ... poate o duc pana la Focsani, desi de la Bacau, cu Focsani-Buc A ... nu cred ca se mai duce nimeni prin Brasov (trecut de 2 ori muntii fata de mers prin campie)

dariuspl

#2007
Un amic ce lucreaza la Consitrans mi-a zis ca vor semna pentru Buzau-Focsani si Focsani-Bacau (aici mai au de asteptat pana Luni si spera sa nu se depuna contestatii), dar ca pentru Ploiesti-Buzau si Bacau-Pascani au fost informati de CNAIR ca licitatiile au fost anulate, dar eu nu am gasit pe seap anuntul de anulare. Poate inca nu l-au publicat.
Puteti confirma cu sursele voastre daca informatia despre anulari este adevarata? Ar fi culmea sa anuleze chiar primul lot! Poate e totusi adevarat si de-aia tace CNAIR si nu zice nimic. Sau poate confirma HotNews?

esendy

Din pacate in RO (cunosc proiecte) fidic rosu poate duce la blocaj total. Daca proiectarea e proasta (din birou) si nu se poate executa sau e nevoie de alte solutii, beneficiarul nu isi asuma nici o decizie. Beneficiarul receptioneaza proiectarea fara a avea cunostinte/ interes sa verifice cu adevarat (spaga) si .... pacat

carutasul

pare aiurea ca tocmai pe asta să o anuleze, și probabil e legată tot de visele umede cu A3 ( porți de taxare suplimentare sau ce or mai vrea) deși în mod normal dacă vor trafic pe actualul A3 finalizarea Ploiești-Buzău ar fi cea mai nimerită opțiune....