Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 13 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Si cand te gandesti ca autostrada asta are un relief mult mai usor decat A1 Pitesti - Sibiu, unde chiar este posibil sa avem lucrari in teren pe loturile grele pana sa inceapa ceva in teren pe A7...

dr4qul4

Nu prea inteleg cum le poti compara. A7, cel putin pana la Pascani, are un relief mai usor decat orice autostrada din Transilvania si chiar si mai usor decat Pitesti-Craiova.
Dar asta e, toti au fost impotriva ei. Ponta vroia Bc-Bv, tehnocratii au avut nevoie de 1 an ca sa o scoata de la naftalina in ultima zi de guvernare, iar astia de acum au rostogolit licitatia 1,5 ani. Si vorbim de o amarata de licitatie pt SF.
Pana si moldovenii sustin A8 si nu vor sa auda de A7.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Pai tocmai, asta zic, ca are un relief foarte usor, insa abia acum se liciteaza SF si este foarte probabil sa inceapa lucrarile dupa A1 PiSi. Aceasta autostrada trebuia sa fie construita de mult timp.

Dominik

Foarte foarte multa birocratie !!! Trebuie lucrat la simplificarea intregului proces !  >:(
You're in Steelers Country

dumbravaandrei

Ai putea simplifica acest proces daca ai face o licitatie cum trebuie. Deocamdata avem 17 luni de clarificari si contestatii.
Cand nu stii ce vrei exact, asa se intampla.

Si la caz concret. Decat sa fi stat atata amar de timp pe aceste licitatii poate era mai eficient daca:
1) Scoteam initial doar studiu de traseu. Sa vedem pe unde trebuie sa treaca si ce presupune traseul (identificare terenuri, situri protejate, utilitati, conditionalitati de mediu etc). O licitatie de acest gen nici nu are valoare foarte mare iar obiectivul era foarte clar: sta
2) Scoteam proiectarea + DTAC. Macar la acest stadiu stiam exact cum vrem sa arate autostrada asa ca nici proiectarea nu ar fi durat mult (traseul fiind stabilit deja)
3) La ultimul aviz CTE pe DTAC puteau fi incepute si licitatiile de executie.

Nu stim sa etapizam, vrem numai contracte mamut, vrem numai megalomanie. Iar presiunea pe cn*** e tot timpul: vreau terminat in mandatul meu. Consecinta directa e ca defapt la fiecare mandat orice proiect major este tot la faza de "analiza" pentru ca fiecare vine cu nebunia lui.
Iar cadrul legislativ, in special trebuie modificat putin... Consider ca pentru proiectele de infrastructura mare, trebuie angajament ferm de bugetare, poate chiar cu HG/lege de asumare a investitiei. E singura modalitate de a "sunta" simulacrele astea de bugetari multi-anuale.

Drive_140

#1790
Quote from: Ionut on April 03, 2018, 06:52:29 PM
Pai hai sa facem un calcul.

Hai sa facem un alt calcul.

Istorie
https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostr%C4%83zi_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia
2009 - 303 km total, 2017 - 748 km total
(445 km, 8 ani ~ 55km/an)

Viitorul
187 km (constructie)
176 km (lic. pentru constructie)
152 km (SF)
329 km (lic. pentru SF - A7)
848 km total :)

Scenariu realistic
848 km / (55 km/an) =15.5 ani
2018 Ian 1 + 15.5 ani = vara de 2033

voicul

E greu sa compari mere cu pere SAU ce e mai important A7 sau PISI sau A7 vs A8 prin munti.

Dupa cum a zis si @dr4qul4 e un proiect in campie. Deci ar putea fi facut rapid si relativ simplu (nu tunele, ecoducte si viaducte)

E clar ca ar da un imbold zonei, dar eu ma astept la cam ce a zis @drive140 si @Ionut.
Cam din 2025 poate avem deschideri de sectiuni (gen pana la BZ), cu finalizare ...
Doar centura BC sa fie exceptia. (poate)

dr4qul4

A7+Iasi (pt mine obiectivul principal mi se pare legarea Iasiului de Bacau si mai apoi de Bucuresti) ar putea fi realizate foarte repede.
Nu doar datorita reliefului, cat mai ales a fortei de munca disponibile in zona.
Din pacate, capacitatea CNAIR ma ingrijoreaza grav pe partea de exproprieri. Spre deosebire de Transilvania, in Moldova (ca si in Oltenia de altfel) nu prea avem succesiuni facute. Uneori de cateva generatii, iar multe tranzactii au fost facute pe baza "chitantei de mana".
Mai rau e ca nu exista planuri cadastrale conforme cu realitatea din teren. Ar fi o idee buna, ca imediat ce au SF-ul, sa se apuce de exproprieri. Altfel o sa fie groaznic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

eu cred ca si ploiesti-buzau e f important

Ionut

Ploiești-Buzău e cel mai important dacă ne uităm la MZA de aproximativ 19.000 pentru București-Urziceni.

ultrasbz

^
+ traficul de pe DN1B Buzau - Ploiesti care de multe ori este bara la bara cu foare multe TIR-uri.

panzer

Ploiesti Buzau Focsani pot fi facute sub 4 - 4.5 mil euro/km. Cu proiectare si exproprieri facute un tronson se poate executa in 12-15 luni.
Cum guvernantilor le plac KM este cel mai facil proiect sa raporteze KM. Si se pot raporta in timpul aceluiasi mandat. Bine, nu mandate dinastea de 6 luni cum am avut in ultimii 2 ani.

Nu sunt site-uri protejate. Singurele animale sunt iepuri si vulpi (+caini comunitari). Desi tb sa recunosc ca am ramas f surpins de site-ul protejat al romilor de pe DNCB deci orice se poate.

Cat despre cadastre si mosteniri, succesiuni: in zona Buzaului se merge destul de repede cu cadastrarea gratuita. Comuna dupa comuna intra f repede la cadastrare gratuita. In plus registrele agricole sunt f accurate in zona. Motivul pentru care se misca repede este interesul: banii per hectar de la APIA. Pana termina astia proiectarea situatia o sa fie complet alta  dpdv al digitalizarii proprietatii terenurilor in zona.


ghrt

Dacă se mută traficul greu de pe Ploieşti - Buzău pe A7 va veni de fapt pe A3 în giratoriul acela. Şi traficul din Bucureşti va trece prin giratoriile DNCB - A3.

Culmea este că o autostradă ca A7 poate fi realizată cu "specialiştii" din CNIR/CNAIR, trebuie desigur voinţa politică şi bani de investiţii.  Cam ca la A0 etc.
Cont (aproape) inactiv.

slartibartfast

Era termen deunăzi pentru evaluarea ofertelor SF+PT Bacău-Pașcani. S-a amânat pentru a-l alinia cu celelalte?

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova