Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 17 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^de acord, anticiclonul siberian se deplaseaza spre Moskova sau poate avansa  chiar mai mult spre Scandinavia/nordul Poloniei, asa cum ciclonul central-mediteranean poate culisa catre mediterana de est dar...care este probabilitatea unei polarizari verticale, nord-sud a cuplului baric?

Imi pare ca in scenariul de baza gasim isobara inalta la Moskova iar cea joasa in zona Adriaticii, de unde o directie "tipica" a Crivatului NE-SV, right?

Ar fi extrem de utila o harta a presiunii atmosferice in aceste zile, inmh-ul obisnuia sa o comunice la buletinele meteo, deprofesionalizate si ele intre timp...

Rodeo

#15586
Deoarece am casa in Ramnicu Sarat va pot impartasi cateva observatii ale mele:
1. Aici viscolul vine intotdeauna dinspre NE sau ENE
2. Latura casei dinspre viscol retine zero zapada, nu ai ce matura
3. Latura opusa viscolului aduna troiene de tone
4. In fata obstacolului se formeaza o zona de presiune ridicata, majoritatea zapezii este ridicata de vant peste aceasta perna de presiune ridicata si peste obstacol. In spatele obstacolului se formeaza o zona de presiune joasa, care atrage si capteaza fulgii dusi de vant.
5. Perdeaua forestiera de protectie este plantata in zona vestica a autostrazii si practic lipita de terasament. Va avea zero efect pana cand plantele nu ating inaltimea terasamentului si efect maxim cand vor depasi cu 10m cota asfaltului
6. Perdeaua forestiera de protectie functioneaza astfel: prin inaltime, plantarea îndesita si mixul de specii cu coronament la diverse inaltimi se creeaza un obstacol compact. In fata acestuia, pe o distanta dubla fata de inaltime, se formeaza perna de presiune ridicata si impreuna cu cea formata in fata terasamentului vor dirija zapada preponderent pe deasupra perdelei forestiere de protectie iar troianul se va forma in spatele ei, pe camp.
7. Para-zapezile instalate de CNAIR (initial formate din panouri din platbanda metalica iar acum si sub forma de plase de plastic) au inaltime redusa, cam 1,5m si functioneaza altfel deoarece inaltimea mica nu permite formarea unei zone de protectie substantiale in fata lor. Se amplaseaza in general pe partea de est a drumului de protejat si la distanta pe camp, rolul lor fiind de a oferi o zona de captare a zapezii viscolite si a nu o lasa sa ajunga pe drum. Eficienta lor scade pe masura ce creste troianul din spatele lor si ajunge la zero cand sunt de inaltime egala. Ocazional se amplaseaza in partea vestica a drumului pe baza experientei cu topologia locala si "vartejurile" care se formeaza.
8. Pe structurile inaltate si expuse viscolului nu se acumuleaza zapada deci pe autostrada nu se vor forma troiene. Parapetii laterali sunt deschisi pe dedesubt si nu reprezinta obstacol dar panourile anti-zgomot sunt - deci atentie la troiene pe sensul de mers spre Nord.
9. Iarna troienele sunt o problema temporara si te pot intarzia dar gheata e o problema dificil de anticipat si te poate ucide, deci se circula cu viteza mai mica pe intreg traseul si cu atentie sporita in zona podurilor, a vailor laterale si a altor obstacole adiacente drumului.

paullie

Ok. Din articolul indicat de Radu vad ca portiunile de drum cu RVBI mare sunt cele care au traseul cât de cât perpendicular pe directia vântului (Si cam asa este si A2 stim bine ca este cea mai afectata autostrada de viscol) Asa ca urgenta o vad pe sectoarele Dumbrava - Râu Ialomita (pe partea vestica), nordul cocoasei de la Focsani, drum de legatura Buzau Nord si sectorul Buzau Sud. Restul când s-o putea, cum s-o putea si daca va fi cazul. IMHO  :)

JohannDB

 @Rodeo """ 8. Pe structurile inaltate si expuse viscolului nu se acumuleaza zapada deci pe autostrada nu se vor forma troiene. Parapetii laterali sunt deschisi pe dedesubt si nu reprezinta obstacol dar panourile anti-zgomot sunt - deci atentie la troiene pe sensul de mers spre Nord."""
   
    Stimate coleg, aici te pot contrazice, cu cazul concret al A2 unde chiar și iarna trecută, când a nins, nu s-a putut circula și tocmai acești parapeți laterali au provocat troienirea, cu tot cu spațiul deschis de sub ei... Sunt și pe aici,pe forum, dacă mai sunt "vizibile" filmări cu dezăpezirea acestor zone, în care se văd troienele cum sunt formate imediat în spatele acestori parapeți pe direcția vântului..... și discuțiile aferente.
    Mai jos o imagine din "freză" din 2017..., dar mai sunt și filmări... Săgeata roșie arată troienirea imediat după sub parapet deși are spațiu gol sub el.....





Powered by API/PUM imgur uploader

ncb

AUTOSTRADA A7 Focsani - Bacau | Loturi 1, 2 si
3 | 18-23.12.2024 | MARATON NR. 6 || Raducu P
Drum



Raducu P Drum

dumbravaandrei

La 14:31 e un sit arheologic peste care au dat? sau sunt deminari? cam mare ca suprafata
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pasa_andrei

Nu pleaca de la 0 cu Focsani-Bacau, dar nici departe nu este, plus ca sunt 99km si mai lung si mai greu fata de Buzau-Focsani.

GodLesS

^plus 77km~ Bacau-Pascani care trebuie terminati in 11 luni

Rodeo

@JohannDB : Da, cand scriam cele de mai sus exact la aceste conditii ma gandeam ca infirma afirmatiile mele: cand fuioarele formate in spatele fiecarui picior de parapet se unesc intregul parapet incepe sa se comporte drept "gardulet" si nimic nu mai poate opri troianul sa se formeze. Eu unul inca mai am o speranta: deoarece A7 e construit pe terasament mai inalt decat A2 sper sa se comporte mai mult ca un acoperis plat de hala decat ca o ulita cu garduri. Dar cu totii o sa vedem foarte curand. Daca DN22 va avea circulatia intrerupta intre Valea Ramnicului si Boldu iar A7 va avea doar circulatie in conditii de iarna, experimentul a reusit. Daca ambele sunt inchise... asteptam sa creasca pomii si ne rugam sa functioneze aceia.  :lol:

shogom

Live din Garoafa! E rosu" de la iesirea din Garoafa pana la giratoriul prin care se intra pe drumul de legatura spre nodul Focsani Nord. Waze zice 25 min.

Radu_A

Nu arata mai rau decat Buzau Focsani acum un an. Dar e mai lung si alea doua structuri lungi de la inceput care nu au iesit inca din pamant sunt problematice. Pe de alta parte nu mai pierd 6 luni cu centura Timisoarei (salut domnu` Sorin) ca anul trecut. Poate daca termina repede DX12 si ceva pe A3 se pot concentra full aici. Clar nu sunt sanse sa se termine si Bacau Pascani anul asta, dar daca termina A7 pana la sfarsit de 2026 ar fi extraordinar. O sa ne dam seama relativ repede cand se intorc din vacanta unde se concentreaza...Mai au si A8 unde trebuie sa se apuce  plus DX6-A0.

Hai sa vedem planningul pe 2025
Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

venom637

M-am dus la Focsani in data de 24 si m-am intors pe 26 pe A3 - A7.
Chiar cu ocolul pe la Mizil, la dus am facut 2 ore si 40 de minute si la intors 2 ore si 20 de minute (din zona piata Alba Iulia - Obor - A3 - Focsani centru).
Si la dus si la intors a fost liber cu exceptia zona Mizil - Buzau unde am mers in coloana. Asfaltul ok, 2 - 3 vulpi pe carosabil si multi grabiti lipiti de B2, multi cu faruri stinse desi ploua destul de tare.
Se merge foarte tare, nu conteaza masina, ca e mai noua sau tigaie. Minim 120 - 130 KM/h pe ploaie de nu vedeai nimic daca depaseai un camion.

Sa nu mai aud de E85  :zen:

BIGRED1984

Adica DN2 ...ca E85 se va muta pe A7 probabil, cel putin de la Buzau.

dumbravaandrei

#15598
Aseară, pe cocoașa de la Focșani, sens Focșani-Buzău, am prins un vânt destul de nasol. Am mers cu 100km/h că altfel mă mătura de be bandă. N-ar fi stricat niște șosete din alea de vânt. Noaptea, puțină ploaie, n-ai niciun reper să vezi ce vânt ai în față. Măcar pe dn-uri mai ai vegetație, mai știi să reduci viteza. Aici, simți vântul din lateral cam târziu.

P.S: a nu se înțelege că plângerea e că n-am putut merge cu 130km/h. Doamne ferește, clar nu. De la Roman la Ploiești am făcut 3h. Plângerea e că nu poți anticipa fenomene meteo pe timp noapte, într-o zonă în care te poți trezi cu surprize.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

MunteanuPesteTot

Salutare! Și Crăciun Fericit! 🎄

Am inaugurat zilele trecute porțiunea Buzău-Focșani. Mergând pe ruta Ploiești - Suceava.

Pot spune că a contat foarte mult faptul că sunt legate toate loturile de pe Buzău-Focșani în economia întregului drum parcurs. După ce mergi pe drum cu o bandă pe sens și/sau pe DN2 (unde este uneori greu să depășești din varii motive, dai peste diverse obstacole, probleme, trafic local, aglomerație, căruțe etc etc) și implicit crește nivelul de oboseală și scade cel de concentrare, iar apoi ajungi pe autostradă - reușești să te mai relaxezi puțin pentru o porțiune bună de drum. Să îți încarci bateriile. Deci clar ajută mult de tot inaugurarea ,,grăbită" de acum din decembrie.

Despre cele 4 loturi de autostradă BZ-FC pot spune că:
- pe vreme obișnuită (soare, ceva nor, asfalt uscat) - drumul este odihnitor, întins.
- calitatea asfaltului ar fi undeva pe la 8 din 10 - parcă ceva mai slabă pe ,,cocoașa" Focșani
- am scurtat durata totală a drumului față de ruta precedentă (cea pe E85) cu vreo 15-20 min. Dar mai important este că am fost mult mai relaxat per total.
- ar fi ideal să se deschidă și secțiunea cu centura Buzău ca să ajute. Altfel, e greoi/lung/întortocheat să ajungi dinspre Mizil/Ploiești și să intri pe BZ-FC Lot 1.

Altfel, drumuri bune! Și la cât mai multe inaugurări în 2025.
Parcă se vede luminița de la capătul ,,Bacăului" peste vreo 12 luni de zile!