Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Striker

@voicul, copacii au fost plantați sau vor fi, nu pe stânga sau dreapta, ci pe nord, pe direcția crivățului pe cât posibil...

shift2rail

^Cum adica pe nord?

Autostrada curge de la sud (vest) spre nord (est), intuitiv as plasa parazapezile/perdeaua forestiera pe partea dreapta, in aceasta  directie de mers. Inca nu am vazut parazapezi pentru protectie contra vantului de la apus ( austrul).

WebSrc

A3 / A7 MIZIL- BUCURESTI


Inaugurare Lot 1 pe A7 pe sensul spre Bucuresti. Multumim Eugen, inca o data.

Striker

Proiectantul a căutat să plaseze perdeaua forestieră cât mai spre nord.

pasadia

Câteodată mă întreb dacă nu sunt analfabet funcțional.

Autostrada are o parte stânga sau dreapta funcție de sensul de deplasare. Dacă merg spre Siret, partea stângă pe sensul meu de mers este preponderent spre vest. Partea dreapta in sensul meu de deplasare este spre est.

Invers daca merg spre București - partea stângă a mea va fi spre est in marea majoritate a deplasării, în vreme ce partea dreapta va fi preponderent spre vest.

Oricum ar fi, perdeaua forestiere nu poate fi plasată pe partea nordica a autostrăzii decât în zona cocoașei.

PS - nu mai zic de ideea cu viscolul care se lovește de munți și se întoarce spre câmpie. Ideea asta mă trimite deja spre convingerea că nu dețin nici un neuron funcțional.

M_Z

O autostradă are o cale 1 și o cale 2, o parte dreapta și o parte stânga și ambele  criterii țin de sensul kilometrajului nu de direcția de deplasare. E o convenție de denumire.

Manu

windy.com un site fain care arata directia si viteza vantului. Interesant mai ales cand sunt episoade cu vant semnificativ. Ca acum cand bate de la nord la sud, paralel cu Orientalii.

shift2rail

^ avem o harta cu plasamentul proiectat al perdelelor forestiere/parazapezilor?

Imho, tinand cont de directia de deplasare a Crivatului ( NE-->SV) si a Austrului (NV-->SE), acestea nu au sens decat in partea de Est a autostrazii( austrul nu provoaca niciodata viscol).

Striker

Consitrans stie mai bine de ce e asa si nu altfel. Ei au ales criteriile de selectie a amplasamentului perdelei forestiere, si foarte meticulos pe harta se poate vedea exact distanta dintre pomi si specia fiecaruia.

paullie

Ha ce gluma buna. Din pacate Consitrans este pe dinafara de fiecare data.

TVlad

Or fi facut studii prealabile privind directia vintului desi am oarece dubii. In functie de conditiile locale, modul de amplasare a perdelei forestiere poate diferi, zic eu.

La calea ferata e o conventie de numire a firelor de circulatie: firul 1 este cel pe care circulatia se face dinspre Bucuresti iar firul 2 cel catre Bucuresti. La autostrazi cum e in functie de cresterea sau descresterea kilometrajului?

Cred ca ar fi mai simplu in cazul de fata sa folosim punctele cardinale. In Romania am sesizat ca foarte putini oameni sint capabili sa se orienteze astfel desi in ultimii ani avem harti la dispozitie pe orice telefon.

TibiV

Este exact ca la CF: calea 1 in sensul cresterii kilometrajului.

Doar ca la cele in constructie (PiSi) avem o incurcatura cu "calea 1", ca de multe ori este considerata calea 1 Sibiu-Pitesti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Stef

#15582
^iar la A7 kilometrajul încă nu e corect. Pe Centura Bacău încă avem borne cu kilometri în conflict cu cei de pe lotul Pizzarotti. Practic avem de două ori kilometrul 11, spre exemplu, pe A7, momentan: o dată la km 11 pe lotul Pizzarotti, o dată la km 11 pe Centura Bacău. Probabil mai durează ceva timp până se modifică pe centura Bacău.

pelan87

Perdelele forestiere sunt amplasate corect, pentru a proteja autostrada de zapada dar si de vant. Amplasamentul perdelelor este pe partea din care bate vantul cel mai frecvent, astfel ca e corect ca de la Buzau in sus sa fie pe partea vestica.

Initial pare contraintuitiv, dar din imaginea de mai jos se va intelege mai bine. Este o captura cu directia vantului de azi, se vede foarte clar ca masele de aer se misca paralel cu lantul carpatic, deci vantul bate dinspre nord (chiar usor nord-vest pana la Focsani), apoi dinspre nord, iar apoi abia in zona Buzaului incepe sa bata dinspre nord-est, pentru ca acolo este curbura Carpatilor.

In plus, directia autostrazii imediat dupa Buzau inspre Rm. Sarat este catre nord-est, deci e corect ca perdelele forestiere sa fie amplasate si aici tot pe partea stanga cum mergi dinspre Buzau spre Focsani.




Powered by API/PUM imgur uploader

Radudbr

Guys, voi incerca eu sa aduc putina lumina cu privire la acest subiect. Am studii superioare in meteorologie-climatologie asa ca stiu ce vorbesc. In Romania, viscolele se produc datorita unui cuplaj baric dintre ciclonii de origine mediteraneana cu traiectorii transbalcanice, in special cei ce afecteaza regiunile sudice, sud-estice si estice ale Romaniei si anticiclonul est-european sau Euroasiatic. In functie de pozitionarea acestora, directia predominanta a vantului este din nord spre sud, din nord-vest spre sud-est sau dinspre vest spre est. Baietii care pun acele parazapezi nu sunt prosti, asa cum nici pozitionarea perdelelor forestiere oe A7 nu este intamplatoare. Daca mergeti pe DN2/E85 acum, dinspre Bucuresti spre Iasi o sa vedeti ca in unele zone, parazapezii sunt pozitionati dinspre sud spre nord, paralel cu drumul, in alte zone sunt pusi in randuri succesive cu directie sud-vest spre nord-est, daca mergeti spre Tecuci dinspre Cosmesti acestia sunt pe partea stanga a drumului, dinspre vest spre est. Iar ca sa lamuresc si impactul viscolului asupra DN2E85, va las aici un articol foarte bun in engleza, din literatura de specialitate care explica extrem de detaliat cat de mult este afectat DN2E85 de viscol, intre Urziceni si Bacau.

https://scholar.google.com/scholar?hl=en&as_sdt=0%2C5&q=Viscol+in+romania&btnG=#d=gs_qabs&t=1735251360430&u=%23p%3DWaOT3_SxlwYJ