Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

^Iarna cand va mai bate crivatul, terasamentele de 2m probabil ca vor ajuta cu evitarea inzapezirii

StefanCelMare

Și la Greci erau sectoare de Autostradă unde erau probleme cu vântul, destul de multe chiar.

Nu suntem noi speciali, deloc chiar.

Teoretic se rezolvă cum a explicat Ionuț, practic sigur la noi se va comenta pe acest subiect 1000 de ani.
Ne place să ne plângem, ceva de groază.

GIV

lipseste cultura si bunul simt  :)

GIV

apropo, nodul de albesti paleologul de ce e inchis?

Liviu M

Quote from: Ionut on December 25, 2024, 04:32:58 PMÎntr-o țară civilizată care are apă caldă tot timpul se întâmplă așa, automat, în maxim 2 secunde,
Unde-i asta?  ???
 :D

SB76UFO

Poate nu sunt chair 2 secunde (e doar o vorba romaneasca) nu le mai luati mot à mot.
Austria, Elvetia ...
"Prostia este eternă și invincibilă"

danutzu_1069

@GIV, daca ai fi citit cu atentie ultimile pagini, ai fi aflat.
Sau macar sa te uiti pe filmari si pe harta.

pasadia

A scris cineva mai sus o chestiune care pe mine ma roade demult. Stiu ca eu am spus asta prima oara de pe vremea cand era SF-ul in pregatire, dar nu am insistat pentru ca mi-am zis ca poate nu inteleg eu bine zona aia si cum bate vantul. Dar imi permit acum sa reiau discutia din cauza asta

QuoteA7 este orientată pe direcția sud-nord iar direcția predominanta a vântului este dinspre NE așa că te ia vântul din lateral oblic. Din ce îmi aduc aminte perdelele forestiere sunt pe partea stângă a autostrăzii și nu stau in calea vântului.

Din cate imi dau seama perdelele forestiere sunt prevazute si plantate deja pe partea vestica a A7 (adica pe partea dinspre Carpati), in vreme ce "crivatul", adica acel vant ce inzapezeste DN-urile ocazional, bate preponderent dinspre NE. Si pot explica simplu, dar amatoriceste de ce bate dinspre NE

Vorbim despre o celula in care directia vantului este inversa sensului de ceasornic (dupa cum este normal de fiecare data in emisfera nordica). precipitatiile sub forma de ninsoare si viscolul apar cand centru celului este in partea vestica a Marii Negre (la est de Constanta sau Sulina) iar masele de aer incarcate cu umezeala de deasupra marii sunt puse in miscare, initial spre nord (sudul Ucrainei si Basarabiei) si apoi spre vest peste Vaslui si Galati spre Muntenia (iar in aceasta miscare se racesc si vin cu precipitatii sub forma de ninsoare).



Nu zic - poate nu am dreptate si nu ma pricep sa citesc hartile meteorologice. Sau poate am inteles gresit si perdelele forestiere sunt plantate pe partea estica. Dar cunoscand tara in care ma aflu, tind sa ma intreb daca nu cumva chiar este vorba despre incompetenta care va fi vizibila, la un moment dat, cand vom avea un prim episod de viscol si perdelel plantate se vor dovedi inutile.

Andrei I

@pasadia. Vanturile vin dinspre marea stepa rusa, dinspre mare, dinspre Caucaz. Se izbesc de lantul Carpatilor, de curbura, si vin inapoi, motiv pentru desele inzapeziri in zona. De aceea se si intervine foarte greu cu utilajele, vantul vine din doua parti. Moldova are o clima diferita de Transilvania. In fine.
Daca au pus padurea in partea vestica nu este rau, dar depinde de multe. Poate ar fi trebuit in ambele parti. Dar aici sa intervina geografii de meserie.

vladg

Ce am vrut sa subliniez in mesajul meu initial e ca vantul e un factor nou, de luat in seama pe o autostrada din RO. Nu are constructia vreo vina, doar tineti seama de el. Iar panourile alea ar trebui sa informeze corect, nu sa transmita mesaje din prefata codului rutier: pastrati distanta, conduceti prudent, etc. Zero valoare adaugata.
In rest sa speram ca nu vom avea camioane rasturnate. Unul era sa se urce pe mine cand il depaseam, deci nu e gluma.

danutzu_1069

Episoade de vânt lateral puternic am prins si pe A2... Sa vezi senzație cand treci pe lângă un Autotren (TIR)
 :)

Andrei I

Nu e gluma. Suntem la inceput cu autostrazile si cu cultura deplasarii pe ele. Vitezele si imprudenta se vor regla pe masura ce autostrazile vor conecta comunitati si afaceri, cand vor deveni invizibile, adica vor fi parte din decor si nu zaruri de fuga cum au fost pana acum. Toti avem de invatat, iar panourile alea au un mare rol, doar ca la noi, cel putin cat am umblat eu, nu am vazut sa mearga mai mult de un sfert din ele si informatiile erau la modul sa scriem ceva.
Referitor la A7, periculos mi se pare cu paletele antiorbire.

voicul

Au tot zburat panourile antiorbire ...
Dar nasol si ele pe B - Pitesti.

Liviu M

Quote from: SB76UFO on December 25, 2024, 07:54:09 PMAustria, Elvetia ...
Mulțumesc, mă uit mai atent data viitoare că eu nu țin minte să fi văzut vreodată limitări de viteză dinamice din cauză de vânt. Poate am mers eu când nu bătea vântul așa tare.
Pe mine vântul m-a bătut prin Franța și Italia, dar repet, nu țin minte să fi văzut limite de viteză din cauza asta.

shift2rail

ce numim popular "crivat" e rezultatul deplasarii unor mase largi de aer care baleiaza Moldova si Valahia pe directia NE, datorita formarii simultane a unui anticiclon (presiune inalta, isobara de 790/800) localizat aprox deasupra/la nord-est de Moskova si un ciclon mediteranean (presiune joasa, isobara de 750 mm sau chiar mai jos) localizat in zona marii Ioniene/central_med. diferentialul de presiune, aka "crivatul", se poate produce atat iarna, aducand zapezi abundente si viscol cat si vara cand observam vijelii si ploi abundente (pe aceeasi diagonala NE).