Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

mike_us

@dr4qul4 Eu nu înțeleg ce calcule faceți voi și nu e prima dată. Cu Buzău - Focșani ne-am lămurit: se termină înainte de pronosticurile de anul trecut.

Focșani - Pașcani are toate termenele inițiale la sfârșitul lui 2025. Dar asta e fără nicio extensie și fără măcar o lună de întârziere. Chiar credeți că, pe atâția kilometri, nu s-a întârziat nicio relocare de utilități? Nu există nicio problemă cu exproprierile? E nerealist să nu ne așteptăm la măcar 3-6 luni de extensii pe anumite loturi. Deci, practic, un termen realist și foarte OK pentru un asemenea proiect este vara lui 2026. Crezi că nu termină până atunci?

Dacă nu iese cu A7, începem cu alte șantiere. Hai să ne uităm la DEx12, pe care îl dai ca exemplu. UMB are acolo două loturi terminate, pe care se circulă de 1, respectiv 2 ani, și finalizează 70% din al treilea lot anul acesta iar restul de 30% se termină in primăvară.Lotul 1, început în același timp, este mult mai mic și simplu, se termină acum. Dacă aveam alte firme în loc de UMB pe toate cele 4 loturi, era la fel? Iarăși uiți să menționezi că a fost o schimbare de proiect pe lotul 4, iar termenul oficial este sfârșitul lui 2025.

Pe A0 nu e vina UMB ca a intirziat OIL. Sunt convins ca ar fi vrut sa lucreze inainte de a aveam tot A7 pe cap.

Să zicem că pe A3, unde pe primul lot sunt la 80%, ar fi terminat. Nu începeați să strigați că e muzeu, că nu sunt viaductele? Nu era o irosire a resurselor?

hefaistos

Quote from: mike_us on November 14, 2024, 07:35:52 PM(...)
Pe A0 nu e vina UMB ca a intirziat OIL. Sunt convins ca ar fi vrut sa lucreze inainte de a aveam tot A7 pe cap.

Să zicem că pe A3, unde pe primul lot sunt la 80%, ar fi terminat. Nu începeați să strigați că e muzeu, că nu sunt viaductele? Nu era o irosire a resurselor?
:lol:  :lol:  :lol:
M-am distrat la culme cu aceste afirmatii.
E vorba de UMB care, cand vrea, muta muntii in ceea ce priveste autorizatiile si relocarile de utilitati.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

bogdan4ice

Dar nu ar fi mai constructiv sa ne limitam la A7 aici si nemultumirile/opiniile/comentariile legate de celelalte A/DX/etc sa le facem in topicurile dedicate?

Stam tot o dam ca A7 se face in detrimentul lui x sau y.
Au fost ani la rand in care nu am avut inaugurati atatia km de drum de viteza cati va finaliza anul acesta UMB (peste 100km) si tot suntem nemultumiti.
Cred ca mai mult frustarea si vehementa vine din cauza alegerilor, poate peste o luna se linistesc apele si ne bucuram de ce am obtinut anul acesta si privim cu speranta si optimism pentru 2025.

26ld

@bogdan4ice De acord, sa fie cat mai multi kilometri deschisi! Sa privim partea buna a paharului! Sa nu fim niciodata nemultumiti si sa nu cumva sa spunem ceva de calitate! Sa ascundem mizeria sub pres, ne strica vibe-ul daca discutam de asa ceva! :lol:

Vezi, de aia unii inca tanjesc dupa raposatul, ca nu inteleg cu ce se mananca libertatea de exprimare si drepturile in general. Ei stiu doar sa taca, sa fie multumiti si sa aplaude frenetic orice realizare minuscula, gen primul metru de parapete.

Ciudat cum toti prin Europa si nu numai sunt mereu nemultumiti desi sunt la ani lumina distanta de noi si noi ar trebui sa fim multumiti cu orice ni se ofera, indiferent de intrebarile care stau la baza ratiunii: cand, cum, cine, ce, unde si de ce.

Trist rau de tot.

NoWords

#14644
În timp ce noi stăm aici și discutăm mai acid, pe lotul 3 se lucrează la foc automat. Am trecut prin zonă în această seară și am văzut agitație pe șantier. Era forfotă și pe recent finalizatul lot 4, probabil pentru ultimele finisaje nefinalizate.

Haideți să tragem o concluzie: dacă vremea va fi de partea lor, sunt toate șansele să livreze complet tronsonul Focșani-Buzău, fără pod (aproximativ 75 km). Chiar dacă au fost întârzieri pe loturile 1 și 4, acestea sunt compensate de progresul bun pe loturile 2 și 3. E o performanță importantă pentru țară să vedem cum ajungem la peste 100 km de drumuri de mare viteză deschise (DX12, A1, A7) pe an. Ritmul acesta de lucru este un pas înainte și sperăm că va continua la fel.

Cât despre sprijinul politic, este clar că există, dar ce contează cu adevărat este că lucrările avansează, iar acest progres se vede.

HaiHai

Daca tot e concurs de pareri, sa o spun si  eu pe a mea:
Pentru Buzau-Facsani Ciolacu, Grindeanu si al lor Pistol au pus in bugetul 2024 doar 801 milioane din 5045 milioane (valoarea acestui tronson).
Zicea cineva acum cateva zile "2-3 loturi din 18! este foarte putin... E matematica simpla."
Dupa ceva timp a realizat si guvernul ca 801 din 5045 e foarte putin, asa ca ce sa faca? A mutat banii de pe loturile UMB (A1, A3, A7 Focsani-Pascani) pe A7 Buzau-Focsani si DEx12 (si la DEx12 era jale).
Asa au strans 1933 milioane pentru A7 Buzau-Facsani. Adaugam cele 600 milioane platite in 2023 si avem jumatate de lot finantata de guvern.
Restul banilor, probabil peste 2 miliarde (estimand 90% executie) sunt pusi de UMB (si toti furnizorii sai).
Pentru a intelege ce inseamna 2 miliarde mentionez ca in 2023, urmatoarea firma dupa UMB a fost Erbasu, cu o cifra de afaceri de 2,297 miliarde.

Ce ai fi fost daca: UMB nu se "intindea" atat de mult dar banii erau aceeasi? Se construia fix de aceeasi bani. Doar constructorii erau altii.
UMB cauta sa se "intinda" in alta parte si daca nu reusea, trecea la cura de slabire = disonibilizari.
Ceilalti constructori nu puteau construi nici ei fara bani, luau si alte lucrari si ii vedeam lucrand la autostrada in stil Aktor.
Mai exista varianta, putin plauzibila, ca toata lumea sa fi lucrat din plin si sa fi inceput un concurs: "cine factureaza primul". Banii se terminau repede si acum pariam cine intra in insolventa si cine scapa.

Ce ai fi fost daca: aveam un guvern responsabil, care aloca suficienti bani? UMB avea un cartof fierbinte in mana. Trebuia sa caute subcontractori/parteneri cu utilaje sau sa cumpere pe cineva. Aveam record de deschideri.

Situatia de acum e win-win pentru UMB si guvern. UMB si-a asigurat lucrari pentru ani buni.
Guvernul se poate lauda ca a semnat multe contracte si taie si panglica, desi a finantat doar jumatate din lot. Injuraturi ia UMB, guvernul primeste laude.

In curand va fi dezbatut bugetul pentru 2025. Atunci va fi momentul sa dezbatem aprig!

MunteanuPesteTot

Salutare!
Am circulat zilele acestea pe noua porțiune de autostradă inaugurată pe A7 (cocoașa de la Focșani) dinspre Buzău spre Bacău. Pentru că eram curios, nu pentru a scurta timp, din păcate.
Mențiuni:
- legătura din E85 este destul de complicată, faci un ocol măricel, ca timp, mai bine mergi pe actuala centură a orașului Focșani (chiar am mărit timpul pe Waze cu 5 minute)
- este evident că fără Lotul 3 din BF inaugurat, această porțiune nu prea ajută cu nimic.
- ideea este că e încă necirculată/nefolosită (am prins max 10 mașini pe sens dintre care 80% camioanele UMB) ceea ce înseamnă că șoferii nu prea au motiv să o folosească. Dar e și un avantaj aici: e liberă, eviți craterele formate pe centura Focșani, sensuri giratorii etc plus că ieșirea se face pe o bretea dedicată înapoi spre E85 și nu stai la giratoriul de la ieșirea din Focșani de pe E85.
- are limitare de 120km/h, e de înțeles, fiind efectiv numai în curbă... nici nu poți merge cu prea mare viteză. La 130 km/h nu prea se simt hopuri/valuri. Calitatea asfaltului e satisfăcătoare (i-aș da nota 8/10).
- am circulat noaptea, condiții de vizibilitate ok (e luminată, marcajele se văd ok).

Mojito

Poate ai  să înțelegi până la urmă că este obligația contractorului sa- și asigure fonduri pentru desfășurarea lucrărilor și nu plătește guvernul (iarăși nu guvernul ci  beneficiarul care este CNAIR- ul) înainte că la curve.  Și încă o chestie, guvernul responsabil aloca cât îl ține plapuma nu cat zice nea Ion de la poplaca. Plapuma aia se numește venituri la buget. Daca nu este... Rămân cracii afara din plapuma, faci deficit și te faultează tzatza Ursula de la Bruxelles.

voicul

Discutia asta ar merge si pe A3.
Nu stiu daca cifrele sunt 100% reale (ca nu am verificat), dar tind sa cred ca UMB a lucrat mult pe banii lor.
De ce pe A3?
Acum nu zic ca e utila CoBra, ca este, dar cand vezi niste cifre ca astea si dupa se sugereaza ca ar trebui si Cobra ...

Sigur vorbes si discutii facem (ca iarna nu e ca vara), dar matematic ...
Si e an de alegeri. In 2025 ... cine stie ce se intampla.

@Mojito si dupa sa ne miram ca nu avem firme serioase prin Romania? Adica sigur sa imi faceti si mie casa, masina, strada si oras ... ca va platesc eu ... candva. Daca nu copii mei. Si sunt serios cu asta. Care se baga?

Mojito

@voicul Cunoști tu vreo prevedere legală care spune că beneficiarul plătește înainte de efectuarea lucrării? Sau zice legea că se facturează după ce se recepționează partea de lucrare? Că eu așa știam, că după ce se facturează beneficiarul trebuie sa plăteasca in nu știu căte zile.
Că nu avem firme serioase... Cine vrei sa vina: Bechtel din nou? Vinci?  Ai suficiente firme care sa lucreze, nu trebuie sa le scriu eu aici, le știi foarte bine.

HaiHai

#14650
@voicul
Discutia asta nu merge pe A3. De acolo au luat banii sa ii duca pe A7.
Oricum ideea e ca nu sunt bani, nu cat pune UMB. UMB poate. Firmele mai mici nu pot. Se vede pe Pl-Bz dar nu e ceva negativ pentru acele firme.
Cifrele la 31.10 sunt disponibile AICI
Pun mai jos poza cu datele la 30.09 si 31.10 pentru Buzau - Focsani



Powered by API/PUM imgur uploader

@Mojito Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca as fi sugerat "plata in avans" ca ti-as raspunde. Cred ca ai inteles ceva gresit. Ti-am dat totusi un like. M-ai facut sa rad cu lacrimi. (fara suparare)

LE: Mai fac o precizare: UMB nu a facturat cele 2 miliarde, diferenta dintre ceea ce este realizat si ce poate fi platit din buget. Nu sunt ei fraieri sa factureze fara acoperire pentru a mai plati TVA si impozit pe profit.

AdrianB1

@Mojito , se platesc lucrarile efectuate, certificate si facturate dupa un termen de plata de 30-60-90 de zile in functie de contract. Parca pe cele de autostrazi e de 60 de zile, sa le luam ca exemplu. Asta inseamna ca in principiu tot ce s-a lucrat si facturat pana acum  2 luni ar trebui sa fie platit. Nu stau acum sa verific cifrele, dar din ce a fost scris mai sus platile sunt cu mult in urma celor 60 de zile ipotetice.

Nu, nu se plateste toata lucrarea la final. Exista un stadiu fizic raportat si un stadiu financiar raportat, ar trebui sa fie foarte apropiate, dar nu prea sunt. De pilda pe DX12 lot 3 la 6 luni de la deschidere era platit sub 50%, daca tin minte corect. Asta inseamna ca a lucrat pe banii lui constructorul. Si nu e treaba constructorului sa finanteze decat lucrarile in curs, pentru intervalul ala de 60 de zile de plata, nu toata lucrarea.

mike_us

@hefaistos Nu se înțelege ce afirmație te-a amuzat. Faptul că e o prostie să ceri să se termine A3, deși nu poate fi folosită? Și că e normal să se prioritizeze acolo unde poate fi folosit? Sau ideea că pe A0 statul a întârziat OIL ca să ajute UMB este doar o teorie conspiraționistă?

@26ld Eu cred că confunzi câteva lucruri:
În primul rând, nu se bucură nimeni de primul metru de parapete. Câțiva dintre noi se bucură pentru că o firmă românească se luptă să deschidă în următoarele luni 100-110 kilometri de autostradă. Și că, între 2023 și 2025 (3 ani), vom deschide peste 400 de kilometri de autostradă (am mai făcut calculul pe site și nu am văzut să mă fi contrazis cineva). Pentru autostrăzile din România, ambele sunt realizări majore, nu ,,minuscule" cum spui tu.
În al doilea rând, libertatea de exprimare nu există doar pentru a fi nemulțumit tot timpul, indiferent de ce se întâmplă (ca un copil cu tantrum), sau pentru a spune orice minciuni ca să-ți susții punctul de vedere.
În ultimul rând, faptul că cei care nu îți împărtășim punctul de vedere suntem automat nostalgici comuniști... Nu are nicio relevanță în discuție și este doar o încercare de a-ți întări poziția fără argumente.

dr4qul4

Nu mai insist ca vad ca a inceput concursul de gasit scuze penibile pentru umb.
Scuze care pot fi inventate si celorlalti constructori.

Pana la urma termina tot Bz-Fc anul asta?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist