Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

10 Members and 21 Guests are viewing this topic.

raul.olaru

Nu stiu voi, dar eu am obosit de la atatea dezbateri legate de umb care se repeta iar si iar si iar :sleep:

hermes

Se repeta pentru ca au aparut noi utilizatori pe forum, care discuta si ei la randul lor. Ca tu ai obosit deja la un numar de 62 postari denota fie ca esti un user mai vechi care poate a fost banat si a luat-o de la capat, fie ca te plictisesti usor.
In definitiv, e vorba de dezbateri care tin acest forum in atentia utilizatorilor. E mai ok sa fie thread-uri care nu au postari noi in ultimele saptamani?
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

horyatm

După ani de zile în care se livrau km de autostradă cu țârâita oamenii au căpătat pe bună dreptate o atitudine negativă și de mai scepticism în legătură cu infrastructura rutieră. Cred că toată lumea a suferit enorm de pe urma indolenței și neputinței. Acum într-un final lucrurile se mișcă într-un ritm total neobișnuit, însă mentalitatea e aceeași. E această nevoie de neajuns, de neputință care ani de zile s-a propagat pentru foarte mulți oameni, care din fericire cu greu se mai satisface, pentru că vin rezultate. Așa că discuțiile s-au blocat în această retorică.

E paradoxal că deși o să avem deschiși mai mulți km ca niciodată, lumea e parcă mai înverșunată ca oricând. E cred că derutant că lucrurile chiar se întâmplă. Dacă acum câțiva ani era o altă promisiune neîndeplinită, acum e chiar un vis devenit realitate, Autostrada Moldova. E bine că există energii atât de puternice, problema este că se materializează greșit.

Acest forum e menit să monitorizeze și să susțină proiectele de infrastructură, nu să le îngroape. Munca asta de uzură și sentimentele adunate la un moment dat refulează. Le simt și eu, dar probabil că alții le simt mult mai puternic. Noi care suntem mai vechi pe forum le tolerăm, dar văd că există un curent din partea unor noi veniți foarte critic și foarte impunător. De aici toate conflictele inutile, fiindcă cu toții ne dorim autostrăzi.

Mesajul meu oricum se va pierde printre veșnicile conflicte inutile, dar poate câțiva vor citi. Fiți mai îngăduitori, mai calmi și încercați să vă puneți și în postura celorlalți, e foarte ușor să scrii un mesaj în câteva secunde și minute, dar poate să transmită un sentiment care pe alții îi poate afecta mult mai mult. Încercați să apreciați că avem în România o voce critică extrem de importantă și extrem de valoroasă și că faptul că ceea ce discutăm aici chiar contează și chiar poate face o schimbare. E foarte greu ca o acțiune civică să aibă impact în guvern, iar pentru asta s-a muncit enorm. Eu personal urmăresc activitatea și citesc regulat forumul de mai bine de 12 ani și pot să spun că progresul e inimaginabil. Dacă la început erau câțiva pasionați rătăciți pe care nimeni nu-i băga în seamă, acum acest forum e principala sursă de informare în materie de infrastructură rutieră din România. De ce? Fiindcă aici se vede realitate din teren nu promisiunile deșarte.

Iar acest lucru se vede, dacă înainte existau politicieni care promiteau autostrăzi de genul Pitești- Sibiu în 2-3 ani, când SF-ul era vai și amar și ei știau că mint cu nonșalanță, iar oamenii chiar îi credeau și îi votau, acum fenomenul s-a temperat enorm, dar nu este extirpat.

Așa că pentru cei nou veniți care inflamați această discuție nesfârșită pe care nu o înțelegeți, vă rog tare mult să reflectați mai bine înainte să scrieți și că deși este un forum liber și se încurajează libertatea de exprimare să fiți mult mai atenți la ceea ce scrieți și măcar să înțelegeți că acest forum nu a picat din cer și că există niște oameni care în mod voluntar l-au construit și să vă gândiți și la ei.

catalin35

#14628
@bogdan4ice
Tu tot nu înțelegi.
Dacă s-ar fi lucrat ca pe PlBz ar fi avut fiecare un singur lot de la început pe care l-ar fi terminat într-un anumit termen 1-2 ani și atât.
Nu ar fi început nimeni lucrul la un nou lot în 2025 sau în 2026 pe cum pretinzi.


Granata06

Stiu ca s-a discutat si rediscutat, mai ales Ionut a avut multe iesiri pe aceasta tema.
 
Dar vreau sa intreb, cum de Uniunea Europeana a acceptat acest traseu al drumului?
 

gabim

QuoteE mai ok sa fie thread-uri care nu au postari noi in ultimele saptamani?

Da, e mai ok. Daca nu e nimic nou de adaugat, atunci nu e nimic de adaugat, nu e nevoie de adaugat zgomot in thread. De cand sunt pe forum (cativa ani buni), nu tin minte sa se fi dat premii pentru numarul de postari. Intotdeauna calitatea a fost incurajata in detrimentul cantitatii.

Revenind la subiect, eu consider ca Ionut isi face treaba prin luarile de pozitii. Atunci cand UMB a fost de laudat, au fost laudati. Acum sunt de criticat, nu pentru ca au prea multe contracte, ci pentru ca le depasesc, si pe unele le vor depasi destul de mult (ex. A3, DX6). Asta, in opinia mea, se numeste monitorizare.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

StefanCelMare

#14631
OK, cocoașa.
Here we go again! :D
Probabil aș zice că UE are mai puțin interes pe A7, fiind făcut în mare parte pe credite luate de România, nu pe bani europeni.
E drept, credite mai ieftine, dar credite.

PS - cocoașa aia va rămâne monumentul noului Caracal, mutat la Focșani  :lol:
Păcat că noi toți vom suferi consecințele intereselor unora.

hermes

#14632
Nu se baga UE pe traseul ales, este apanajul statului roman si a celor care lucreaza pentru el. UE poate conditiona finantarea de unele reforme, poate analiza aspecte care tin de rentabilitate, poate decide ca din urmatorul exercitiu sa finanteze doar continuarea unor proiecte fazate, nu si altele noi etc. Nu se baga daca statul roman vrea autostrada X sau Y sau daca statul roman nu e in stare sa isi traga banii din granturi.

Deci cocoasa este strict opera unor "genii" locale interesate care au avut putere sa ignore bunul simt si sa isi promoveze interesele imobiliare. La fel ca Chirică cu spitalul regional de la Iasi, care numai in Moara de Vant nu avea ce cauta.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

dr4qul4

haideti sa nu o dam cu diferentele din SF. le considemram la fel de bune (sau de proaste).
pe Ploiesti Buzau 1 si 2 avem OIL dat in august 2022. Probabil vor termina in 2 ani si 7 luni (sfarsit de Martie 2025).
UMB a mers mai bine pe Buzau-Focsani (desi s-ar putea ca Nurol sa mearga la fel de bine), insa dupa calculul asta ar trebui sa termine tot pana la Pascani pana in Decembrie 2025!
Sansele sa termine sunt acum mai mult teoretice si vor disparea daca nu termina Buzau-Focsani anul asta.

Si asta in conditiile in care au sacrificat celelalte santiere.
Cati dintre voi credeau ca vor trece 3 ani si nu vor termina DX12? Sau ca va fi gata T1 inainte de T4? Sau ca pe A0 vor trece 4 ani si 2 luni pana se vor apuca de podul peste Cernica? Sau ca dupa 3 ani si 4 luni nu vom avea nici tablier la podul peste Siret? Si in 2 luni se fac 4 ani si la A3.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marius.firtonea

Sunt total de acord ca UMB au intrecut masura cu nr de loturi pe care le-au luat si ar trebui sa se supuna rigorilor legii!
Dar in multe situatii adevarul e la mijloc.
"In speta (pe Ploiesti Buzau 1 si 2 avem OIL dat in august 2022. Probabil vor termina in 2 ani si 7 luni (sfarsit de Martie 2025).)"
Contractul prevede un termen de 20 de luni, au primit extensie de 6 luni, vor termina, cel mai proabil, in 31 de luni. Daca socotim doar cele 5 luni peste termenul extins reprezinta 25% din termenul initial si 20% din termenul extins.
Acum in cazul UMB pt loturile de la nord de Focsani toate au 30 de luni durata de executie, daca adaugam o perioada de gratie de 20% cum se acorda cu atata lejeritate aici pe forum pt Pizzarotti si Coni rezulta un termen de 36 de luni, adica martie respectiv mai 2026 nu decembrie 2025.
Repet aici vb strict de A7 pt celelalte santiere sper sa fie penalizati cum sunt, daca sunt, si ceailalti construcotri.

ncb

14.11.2024 *sfârșit de Nod *început de autostradă- Autostrada Moldovei A7 Nod rutier Focșani-nord


Cu Alți Ochi

AndreiTM

voi aveti idee cat de greu e sa gasesti/angajezi un om bun in firma?
ganditi-va ca UMB a angajat mii anul asta...
pentru anul viitor nu doar ca vor termina loturi si vor muta din oameni, ci vor si angaja alte mii, deci problema a fost anul 2024, anul 2025 va fi floare la ureche...
ar fi mai bine sa va axati pe discutii concrete legate de infrastructura si sa lasati discutiile bazate pe presupozitii...
ultimele pagini au 90% discutii inutile..

GIV

@AndreiTM  :puke: cate mii de angajari a facut umb anul asta? cate mii o sa faca la anul?  :lol:  :rofl: 

catalin35

#14638
Nu înțeleg care este scopul postării.
Poate umb să asfalteze dacă nu angajează oameni?
Alte firme nu angajează oameni ca să asfalteze?

Sau e doar altă postare în care trebuie să facem plecăciuni și să pupăm pe umb că angajează oameni? Spre deosebire de orice altă companie care ar face...fix același lucru?

aaxel03

^dr4qul4

UMB a primit AC pt A0N4 in primavara 2024 cu limitele AM pt viaduct dupa 1 noiembrie. Dupa cum stim acolo e site natura si in astia 4 ani min mediului a efectuat studiu de mediu pt impactul lucrarilor asupra coloniilor de pasari in toate cele 4 anotimpuri, nu prea e clar unde este vina si intarzierea UMB, sunt convins ca ne lamuresti tu.
UMB a primit AC pt cea mai mare parte a Dex12 lot 4 in august 2022 iar pt ultimii km inclusiv intersectia cu A1 in octombrie 2023, toate AC avand termen 24 de luni (deci sunt in termen). Si eu ma sa termine anul asta tot lotu dar asta e, n-au avut resurse sa forteze mai mult.