Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 30 Guests are viewing this topic.

naivu

Personal cred că a fost o mutare bună a UMB ca să ia toate cele 10 loturi Buzău-Pașcani! Este mai ieftin pt ei să lucreze lângă sediu, pot deplasa ușor resurse de la un lot la altul, pot face o ordine coerentă de prioritizare. Dacă erau la constructori diferiți, nici nu am fi visat să inaugurăm Buzău-Focșani în decembrie sau cel târziu în primăvară, sigur 1-2 licitații s-ar fi lungit (vezi lotul Nurol), iar 1-2 constructori ar fi rămas mai în urmă (vezi Pizza și Coni care, deși au semnat cu 6luni mai devreme sunt clar în urma UMB); de fapt orice constructor s-ar fi confruntat cu aceeași piață insuficientă de lucrători și subcontractori cu care se confruntă și UMB și puțini s-ar fi descurcat mai bine ca UMB.
Ce nu a făcut bine este că după ce și-a asigurat cele 10 loturi, a licitat și pt Centura Timișoara și pt A1LD2E.

tom_sawyer

În perioada 13.11.2024 – 17.11.2024 se vor desfășura 12 transporturi cu depășiri pe traseul:

Negoiești (județul Prahova) – DN1A - DN1 - DN1B - DN1A - DN1B – DN2 – DN2B - Buzău.

Vehiculele transportă grinzi.   

Lățimea maximă a vehiculelor este de 2,55 m, masa totală 100,80 tone, lungimea 47 m, înălțimea 4 m.

CNAIR

dr4qul4

@aaxel03 , fiind loturi usoare, de campie sau cel mult medii (A1 si A3), m-as astepta ca un constructor decent sa le termine in 3 ani de la OIL. Sau 4 daca au si proiectare de facut.
Din 18 loturi, asta inseamna se termine 6 loturi/an; sau macar 4-5.
Astea sunt asteptarile de la un constructor decent. Ca sa fie extraordinar, asa cum se vehiculeaza pe aici de catre unii, ar trebui sa faca peste 6. Si asta ar fi o medie, nu un an mai bun.

Contractual, si Aktorul/Mapa/Makyol/Alsim sunt/au fost in termen si chiar si Impregillo a fost, ca pana la urma au castigat daune in justitie, deci "pe hartie" aveau dreptate.

Pentru A7 a fost un lucru bun ca UMB a luat toate cele 10 loturile. Pentru celelalte santiere a fost mai putin bine...spre deloc.
Probabil ar fi fost mai bine daca pierdeau 1-2 loturi.  La fel vom patimi si pe A13. Si Makyol s-a intins prea mult.
Iar cand te intinzi prea mult...pana la urma te rupi.  Orice sincopa in plata facturilor, va duce la insolventa UMB si blocarea santierelor.
Daca ne scade ratingul de tara, am ...pus-o.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Horațiu 87

Din pacate si o veste proasta  :((


voicul

^Centura TM nu stiu cat au licitat-o sau li s-a zis sa liciteze.
Acum e terminata (desi corect cei 550 de muncitori ar fi ajutat in alta parte, dar cu intrebarea: daca era alta firma la TM termina sau dadea faliment?)

GIV


catalin35

#14601
@naivu
Nu așa funcționează.
Toată ideea cu loturi licitate separat era să se lucreze în paralel.
Acum că a câștigat un singur constructor care lucrează tot liniar și ultimele loturi abia au câteva procente după un an de zile este exact ceea ce trebuia evitat.
În schimb dacă licitau 10 constructori și fiecare termina în 1-2 ani, ar fi terminat mult mai rapid decât să aștepți după unul singur să facă cât poate, iar restul la anul.

Constantin Dejanovici

@catalin35 Avem în sensul ăsta precedentul Bechtel. Un singur constructor pentru 415 kilometri.
Culmea, în Albania Bechtel a avut succes (deși și acolo cu depășiri de timpi și preț).

ovicor

@catalin35 , ai dreptate, dar si ce spune @naivu are logica. Nu uitati ca UMB a licitat si pe CraPi1, bine ca nu l-a castigat, poate nici n-au vrut dar le-a cerut Grinda sa liciteze, ca si pe Centura Timisoara. Daca resursele de pe Centura Timisoara le-ar fi utilizat pe CraPi4, acum era gata pana la A1, iar acum erau disponibili pe A7.

AdrianB1

@dr4qul4 , nu inteleg matematica aia cu "daca au 18 loturi pe 3 ani trebuie sa deschida 6 in fiecare an".

Daca ar lucra doar la cate 6 loturi, ar trebui sa deschida 6 pe an, corect. Dar daca lucreaza la 18 loturi si deschid 4, pentru ca munca pentru alea 2 lipsa se distribuie in alte 12 loturi cu progres partial, ce inseamna? E bine sau e rau? Se poate calcula.

Pe A7 deschid acum 4 loturi, dar celelalte pana la Pascani nu sunt la 0%. Sunt la 20-30% cam toate, unele chiar mai mult (Domnesti-Adjud). Progresul ala mic pe loturile respective o sa se vada in deschiderile din 2025, ca nu pornesc de la 0. Ideea e ca la sfarsit de 2025 parca trebuie sa avem toate loturile la peste 50%, asa ca nu se putea lasa nici un lot pe zero ca sa il faca mai tarziu, se taraie cu unele cat sa ajunga la tinta aia.

Si parca sunt licitate la 80%. Ieftin, bun si repede, era o vorba cand eram eu flacau, cu frumoasa, desteapta si devreme acasa.

voicul

@catalin35 Si de Pl - BZ unde sunt alti 3 constructori si deci trebuia sa fim racheta interstelara cu A7 gata acum 750 de ani ... ce parere ai?
Cu cat e mai bine pe loturile astea fata de A7?
Deci s-a demonstrat ca alti 10 constructori faceau mai bine, mai repede si mai frumos ca UMB?

Oricum astea sunt discutii pentru ca iarna nu e ca vara.
Cel mai bine era sa avem 7000 de km de A, din anii '90 si atunci nu mai discutam lucrurile astea. Dar concret suntem in 2024 in situaia data.

mike_us

#14606
În următoarele 6 luni, pe A7 se vor deschide peste 130 de kilometri (50 pe Ploiești - Buzău, 82 pe Buzău - Focșani și foarte probabil centura Adjud). Și ca să nu vorbim doar despre A7, așa cum unii acuză că restul e un dezastru, aceste progrese sunt completate de 50 km pe DEx12, 27 km pe A0 și 30 km pe A1, adică aproximativ 230 de kilometri în total. Uitați-vă la mediile din anii anteriori ca să înțelegeți ce înseamnă asta.

Dacă ne-ar interesa cu adevărat kilometrii de autostradă, acest subiect ar fi în prim-plan. Ce am făcut bine pentru a obține acest rezultat? Cum putem menține același ritm în anii următori?

Însă discuțiile, când nu sunt pline de injurii, se concentrează pe de ce lotul x are o întârziere de 3 luni, iar dacă nu are întârziere, de ce ne sare asfaltul în parbriz pe loturi care nici măcar nu s-au deschis, dar deja ,,știm" că vor fi așa.

P.S.: Așa cum spune și @voicul, nimic nu pare suficient de bine atunci când este comparat cu perfecțiunea. Însă, timp de vreo 10 ani, am avut o medie de doar 45 de kilometri pe an. Iar acum, când realizăm 100-130 de kilometri deodată, nici aceștia nu sunt considerați suficienți.

26ld

@AdrianB1 Vezi ca e vorba de 2024, nu de 2025. Trebuie sa fie gata 50% din lucrarile licitate pe reteaua TENT: https://economedia.ro/pnrr-jaloanele-pentru-marile-investitii-si-reforme-din-transporturi-50-dintre-contractele-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-semnate-pana-la-sfarsitul-anului-viitor-jumatate.html

Acum, daca se vor acorda diverse exceptii de la UE, foarte bine pentru noi. Daca nu, cine isi asuma?

panzer

Anul acesta avem o pauza competitionala de 3 saptamani: Craciun, Anul Nou si noua vacanta de Boboteaza - Sf Ion. Pastrati subiecte si pentru atunci! Pe cuvant ca e cea mai prolifica perioada din an la prostii, prostioare si prognoze. Nu va epuizati de acum! :lol:

XGarry

#14609
Quote from: tom_sawyer on November 13, 2024, 04:54:30 PMÎn perioada 13.11.2024 – 17.11.2024 se vor desfășura 12 transporturi cu depășiri pe traseul:

Negoiești (județul Prahova) – DN1A - DN1 - DN1B - DN1A - DN1B – DN2 – DN2B - Buzău.
pai vad ca destinatia e Bz, au treaba cu A7? Mai degraba cu lotul turcilor...daca ajung pe 2B

Azi s-a ridicat un segment metalic pe L2 Pl-Bz, supratraversarea de la Vintileanca cred.




Powered by API/PUM imgur uploader