Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mike_us

@gruia88 @ijwtsh @vladel
Ca o părere personală: ambele tronsoane sunt mai avansate decât era Focșani - Buzău anul trecut. Echipele care lucrează la terasamente au fost deja mutate la nord de Focșani și vor trage tare în următoarele două luni. Pariul meu de acum un an a fost 2024 pentru Buzău - Focșani, 2025 pentru Focșani - Bacău și undeva în vara lui 2026 pentru Pașcani. Cred că am fost aproape de realitate.
Prima deschidere de anul viitor va fi la centura Adjud și va avea loc rapid, în prima jumătate a anului.

@DragosC Raducu a fost printre primii care au afirmat că UMB va termina Buzău - Focșani în 2024; hai să îi dăm credit pentru asta. Ca să nu mai zic câte filmări ne-a oferit.

@aaxel03 Asta încerc să aflu și eu și tot întreb. Ce înseamnă "întârzieri majore/colosale..."? Hai să facem o medie a întârzierilor UMB și să o comparăm cu cea a celorlalți. Cifre, nu păreri personale.

alexa_adrian2001

@mike_us ii adevarat! Raducu a facut primul aceea estimare cum ca UMB va termina BZ - Focsani in 2024! Si nu l-am crezut! Mi s-a parut imposibil. Recunosc.
Cat despre discutia UMB si A7, putem sa ne oprim???

Vreau sa aud ce vreti/vrem? Nici eu nu am fost incantat sa ii vad doar pe ei pe A7 in mare parte, dar ce vrem? Reziliere? Pe ce motiv? Ce castigam? Dreptate! Da + min 3 ani fara autostrada. Asta daca sa zicem chiar am avea drepate. Ca dupa aia si UMB ar putea sa ceara ca si altii gen imbecilo despagubiri de milioane de euro. Deci castigam dreptate, pierdem milioane de euro si autostrada terminata putin mai tarziu, dar sub 3 ani.

CNAIR ar trb sa primeasca niste bani daca nu s-a terminat la timp. Si gata.

Hai sa ne focusam pe subiect! Multa sanatate la toti muncitorii din tara care construiesc ceva pentru noi.

Radudbr

Oricare dintre noi daca am fi avut firma de constructii si trecea autostrada prin spatele nostru, am fi facut la fel. Si inca ceva: nu totul iese cum vrea UMB din mai multe puncte de vedere. Si datorita lor si datorita altor factori. Politicul ii ajuta dar ii si incurca cu proiecte gen centura timisoara. Daca nu "aveau obligatie" sa liciteze acolo datorita lui grinda, nu o faceau.

Radu_A

^pai nu cred ca e cineva naiv ca sa nu creada ca problema se pune asa, inclusiv invers dinspre CNAIR/guvern care sa traga de UMB...cu telefoane gen..."Haideti domnule U ajutati-ma si pe mine cu centura aia la Timisoara ca nu s-a facut in 20 de ani si poate mai marcam niste puncte in an electoral" - sunt convins ca toti presedintii de consiliu judetean, cand vorbesc pe holuri de diverse proiecte mai mult sau mai putin importante, toti trag de aia de la CNAIR sa iasa cine trebuie "pentru ca aia fac treaba"...si asta se datoreaza si pt ca multi ani multi constructori de pe la noi s-au facut de ras

cosminnus

Raducu si multi altii, un fel de Mafalde, au zis ca se termina Buzau-Focsani anul asta. Tot ei au zis si de DX12, de Galati-Braila, de A3... Si pana la urma ce inseamna ca se termina? Se ajunge la 100% sau doar ca vom putea circula? Scuzati-ma, dar sa dai in circulatie anul asta dar sa mai stai sa bibilesti inca 6 luni pe ici si colo nu inseamna decat ca ai depasit termenul. Da, noi ne bucuram ca circulam, dar, in the big picture, contractual s-a dat teapa. In paralel vom avea alte tronsoane cu termen contractual depasit dar pe care nici nu circulam.
Si sa fim seriosi, cine sa fi crezut ca UMB-ul va accelera maxim pe unele tronsoane in dauna altora dupa ce progresul pana la momentul respectiv a fost dezamagitor? Mi se pare ca e imposibil de facut predictii reale cu un constructor atat de aglomerat, cu prioritizari netransparente si cu un politic care isi baga nasul in permanenta. E pura loterie.

PS. Vad ca nu zice nimeni, dar imaginati-va ca pe DN-ul adiacent unui tronson de autostrada cu termen depasit si cu aproape zero activitate in ultimul an, se intampla un accident cu victime. Acum sa le explice cineva celor nenorociti ca acel constructor care si-a asumat finalizarea, a depasit normele pe alte tronsoane. Dar daca totusi un alt constructor ar fi reusit sa respecte termenul?! Da, este un mare "Daca", dar cu UMB-ul este certitudine ca nu are cum sa respecte absolut toate termenele.
PS2. Poate ca UMB-ul a produs cateva surprize pe care putini le anticipau, dar depasirile astea de norme si heirup-urile se vad deja in calitatea lucrarilor, cel putin pe DX12 si A0.

panda_no 5

Aici discutam despre A7 sau despre Constructori din Romania, despre respectarea contractelor si alte probleme care nu au neaparat legatura cu A7?

nctind

#14286
Eu sunt absolut satul de discutia asta. Urmaresc forumul de mai bine de 10 ani si niciodata nu au fost atat de urate discutiile. Nu mai bine facem un topic "termene de executie" si cine are chef de astfel de discutii sa o faca acolo si pe topicul dedicat sa ramana doar chestii tehnice, poze cu evolutia samd?

Stef

Mâine e 1 noiembrie, ar trebui să se deschidă Cocoașa după spusele oficiale de acum două săptămâni. Nu am văzut nimic anunțat, a văzut cineva, ceva?

Ionut

Nu se va deschide mâine... evident a fost doar o promisiune. Grindeanu a zis oricum "în jur de 1 noiembrie".

Probabil săptămâna viitoare deschid.
Evident se va anunța exact cu 1-2 zile înainte.

mike_us

Urmăresc forumul de vreo 5 ani; cred că era 2019 când DEx12 era în pregătire. Îmi amintesc cu nostalgie cum ne bucuram sincer chiar și atunci când se deschideau doar 10 kilometri de autostradă. Dau credit API pentru acele vremuri. În ultimii doi ani, însă, atmosfera a devenit din ce în ce mai isterică și negativă.

Ca simplu cetățean, îmi doresc doar câteva lucruri simple: să construim în jur de 100 de kilometri pe an (indiferent de partid), dar constant, în următorii 10 ani.
Și să avem un loc unde să se discute realist despre ceea ce se întâmplă în infrastructura rutieră din România – fără pasiuni politice, axat pe partea tehnică și cantitativă, cu o viziune un pic mai extinsă de 6 luni.

Ionut

Asta și facem, discutăm realist.
Doar că na, când vine vorba de Sfântul UMB...

exelero1100

Quote from: mike_us on October 31, 2024, 06:03:15 PMUrmăresc forumul de vreo 5 ani; cred că era 2019 când DEx12 era în pregătire. Îmi amintesc cu nostalgie cum ne bucuram sincer chiar și atunci când se deschideau doar 10 kilometri de autostradă. Dau credit API pentru acele vremuri. În ultimii doi ani, însă, atmosfera a devenit din ce în ce mai isterică și negativă.

Ca simplu cetățean, îmi doresc doar câteva lucruri simple: să construim în jur de 100 de kilometri pe an (indiferent de partid), dar constant, în următorii 10 ani.
Și să avem un loc unde să se discute realist despre ceea ce se întâmplă în infrastructura rutieră din România – fără pasiuni politice, axat pe partea tehnică și cantitativă, cu o viziune un pic mai extinsă de 6 luni.

Total de acord, ceea ce nu inteleg eu e chestia asta cu PNRR ca UMB nu face la timp si pierdem banii, nimic mai fals... UE o sa ne dea banii chiar si daca autostrada e 20% e in interesul tuturor ca autostrazile astea sa fie gata, daca primim sa nu banii tine fix de indeplinirea jaloanelor. Toata lumea intelege si e constienta ca orice proiect de infrastructura are risc sa fie intarziat din n motive, exemple: aeroportul din qatar, hs2 din uk etc, da o sa ziceti ca ce facem noi e mult mai simplu, dar noi jucam in divizia Z ei in divizia A, mai ales in qatar unde aveau bani si forta de munca la discretie. Acum  legat de PORR si STRABAG au luat mereu lucrari strategice sub capacitatea lor si normal ca livreaza, cand o sa ia PORR o lucrare gen PiSi 2 + inca 2,3 loturi de campie si le face in termen atunci da, pana atunci nu sunt cu nimic peste UMB sau WEBUILD.

ovicor

@mike_us , spui tu ca te multumesti cu 100km/ an, ma multumesc si eu. Ma multumesc si cu depasirea termenelor contractuale! Dar tu nu vezi ca nu pot duce macar in termenele PNRR?! Cu sacrificarea unor loturi non-PNRR, chiar si asa nu se reuseste! Nu sunt anti-UMB, nici altii nu sunt, dar suntem exasperati cand cativa nu vedeti evidenta! Sigur, se fac eforturi, ii incurca si CNAIR+MT, ii incurca procurarea de utilaje si materiale, ii incurca lipsa fortei de munca, ii incurca lipsa de predictibilitate pentru anii urmatori spre a se dezvolta vertiginos, asa cum impun contractele! Le gasesc toate scuzele din lume, dar nu inteleg de ce va limitati doar la A7, uitand cate alte lucrari "ii incurca"?!?!

FMFM

#14293
Hai sa punem pauza la aceasta dezbatere repetata in mult prea multe randuri. Exista niste certitudini, in rest doar pareri si doleante personale
In alta ordine de idei, Retter a montat restul grinzilor peste DN1D, dar si peste Cricovul Sarat.

O fi capabili sa finalizeze ambele structuri anul acesta?

naivu

^Eu zic ca nu. Ca sa le finalizeze anul asta, in ritm normal, trebuia sa fie deja suprabetonate si cu rampele la nivel (ca sa ramana hidroizolatia si asfaltul pt noiembrie si marcajele si parapetii pt decembrie); ar trebui sa recupereze si predalele si armaturile. Si nu e ca si cum restul lotului e gata, e de lucru si la nodul cu A3 si la pasajul peste CF, spre deosebire de UMB, nu vad de unde aduc inca niste sute de lucratori si utilaje ca sa lucreze non-stop.