Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruia88

Pentru mine are foarte mare sens si asta am mai scris anterior , ma bucur ca cineva vede la fel.

Buzau-Focsani de la ce procent a inceput la inceputul anului 2024 si Focsani-Bacau de unde o sa inceapa ?

Eu cred ca Focsani-Bacau este mult mai avansat ca si punct de start fata de unde a fost Buzau-Focsani anul acesta , daca constructorul o sa continue cu aceeasi mobilizare la nord de Focsani o sa avem avans considerabiil dat fiind punctul de start diferit.


catalin35

Nu cred că pune nimeni la îndoială că nu pot termina Focșani Bacău în 2025.
Problema e că trebuie să termine și Bacău Pașcani.
Împreună au de două ori mai mulți kilometri decât Buzău Focșani.
Dacă le-a luat un an să (aproape) termine Buzău Focșani, cam greu să facă într-un an de două ori mai mult, cu tot cu avansul de la care pornesc.

Dar sperăm cu toții să ne uimească din nou.

mirceaeliade

#14267
Sunt multi "nou-veniti" care chiar se prefac ca daca UMB isi lua bine-meritatele certificate negative pe alte santiere, mai mult ca sigur ca nu ar mai fi licitat la A8, la VO Timisoara (cadou pt Grinda), si la alte cateva viitoare contracte.  Daca primea acele certificate negative si isi concentra atentia pe santierele de pe A3, aveam alte tronsoane date in folosinta, si sunt absolut sigur ca ar fi fost mai multa presiune sa se dea drumul si pe alte prioritati gen contractul de pe Meses.  UMB lucreaza pe A7 'pt ca e in ograda lui' dar si pt ca aici sunt cam cei mai ieftini bani pe care ii poate lua guvernul pentru a plati constructorii.

Nu va mai prefaceti ca cel putin jumatate din santierele UMB nu au intarzieri majore fata de termenele initiale, de la semnarea contractelor.  Si nu va mai prefaceti ca UMB nu lucreaza caldut cu cei le la butoane care le permit sa lucreze 'relaxati'.  Ca mai avem putin si ne intoarcem la anii 1990-2005 cand nu se construia mai nimic pt ca cei care luau banii platiti de stat erau aplaudati pt ca lucrau mana-in-mana cu cei de la butoane ca sa isi umfle ei buzunarele, nu sa ne serveasca pe noi, platitorii de taxe.

Radu_A

^comentariul asta mi se pare nedrept, mai ales ca UMB-ul o sa livreze intr-un an 82+19 = 101 de km iar restul constructorilor la un loc nu fac jumatate...ca o fi UMB protejata de CNAIR sau ca regulile sunt altfel pt ei...desi daca suntem corecti indiferent de intarzieri la nu nu prea a dat nimeni de pamant cu nimeni....dar oamenii livreaza...si e o diferenta gigantica intre restul lumiii si ei...si atata timp cat o sa livreze nu o sa se atinga nimeni de ei...

vladel

#14269
M-am uitat pe filmări de la inceputul anului 2024 și din ceea ce am văzut (fără sa fiu vreun specialist în doemniu) sunt de parere ca atât Focșani - Bacău, cât și Bacău - Pașcani vor fi mai avansate la început de 2025 față de cum a fost la început de 2024 Buzău - Focșani. În funcție de planurile constructorului cred că vor continua să finalizeze între Focșani - Bacău până în decembrie 2025 și ceva după Bacău. Probabil vor râmâne lucrări și pentru 2026. Abia aștept să dau uitării E85 și odată cu finalizarea lucrărilor pe A7 să se termine și disputa asta obositoare și lipsită de sens între ,,fanii UMB" și cei care sunt anti UMB .

catalin35

#14270
Nu spune nimeni că nu livrează.
Problema e cât s-a angajat să livreze și când.
Degeaba tu promiți că termini 1000 km într-un an dacă livrezi doar 100.
Tu spui că ar trebui să aplaudăm că am primit 100, iar restul de 900 din contract nu mai contează.

oc7avian

Nu e nimeni anti-UMB, ci pro-contract. Nu e normal să vedem lotul Nurol-Makyol mai avansat deja decât alte zone din nord pe A7. Nu e normal să vedem alte loturi cu frâna de mână trasă sau aproape abandonate. Nu e normal să stăm cu sufletul la gură pe alte loturi dacă ne încadrăm în PNRR (deja șanse maxime să nu). Nu e normal să ne întrebăm dacă/cât a fost fușerit și lasă că poate rezolvăm pe garanție (a se vedea restricții apărute pe DeX12 T3)

Fac pariu că dacă era alt constructor în N pe A7 la stadiul ăsta săream de fund în sus cu rezilierea. Unii o pot lălăi, alții nu.

Iar la ce cotă de piață au acum pe autostrăzi, era dezastru să nu avem în jur de 100km de drum rapid livrați sau aproape gata anul ăsta. Analogia e simplă: jumătate din copiii dintr-o clasă sunt ai mei. Mă laud că 4-5 sunt premianți, mai mult decât totalul copiilor premiați ai altora. Dar să nu vorbim de restul pe care-i am repetenți, că e timp și de ei să treacă clasa. Nu e ok, tratăm fiecare caz punctual, independent.

AndreiTM

@oc7avian tu ai dreptate pana la un punct:
Sunt 800 si ceva de km de autostrada/drum expres in executie din care jumatate are UMB (nu cum minte cel de deasupra ta ca ar avea 1000km doar UMB). UMB livreaza 100km ceilalati nu livreaza 100km(livreaza mult mai putin) si noi tot in ala care lucreaza lovim.. fara sa mai punem la socoteala ca sunt firma romaneasca si altele(spiritul comunism persista in mintea noastra si dupa atatia ani)
PS: sa nu uitam ca suntem in Romania unde in 2017 sau deschis 18km, in 2018 (56km), in 2019 (43km), in 2020(60km), in 2021 (29km), in 2022 (53km)

catalin35

#14273
Nu credeam că e nevoie să subliniez dar partea cu 100 de km din 1000 km era un exemplu abstract pentru a simplifica cifrele.

aaxel03

^mirceaeliade
Ce-s alea "intarzieri majore, fata de termenele initiale de la semnarea contractelor"?

Contractul are un termen de executie incepand cu AC si OIL, nu incepand cu semnarea contractului, de ex UMB a primit de OIL (si ala partial pe tunele A1) la finalul lui august 2024, pe A8 au depus PTul la timp si sunt in asteptarea AC, pe A0 Nord au AC din aprilie si chiar lucreaza dar AM zice ca se poate lucra la viaduct Cernica doar incepand cu 1 noiembrie etc. Unde sunt mai precis "intarzieri majore" in raport cu OIL, AC, AM etc? Poate A3 si DEX6 dar si acolo au avut autorizatii intarziate (n-am urmarit termenele reale, dar cred ca nici tu). Ideea ca ar sta relaxati si sunt aplaudati fara sa construiasca nimic nu are legatura cu realitatea, ei se pregatesc sa inaugureze 100km intr-o tara unde doar in doi ani s-a depasit aceasta cifra.
PS: stiu ca exista gen speculatii cum ca in cardasie cu autoritatile ar avea intarzieri intentionate de aprobate PT, AC, OIL, AM etc, reamintesc ca sunt o gramada de autorizatii intarizate (Webuilt, erbasu, makyol pe un lot etc), asta ca sa scutim o discutie inutila.

^oc7avian
Nu exista nici un lot A7 UMB mai putin avansat decat lotul Nurol (14.5% pe harta Cestrin), cele de la nord de Bacau au +15%.Cred ca UMB a livrat majoritatea din ce trebuia sa livreze anul asta, mai putin DEX 6, deci ingrijorarea ar trebui sa fie pt Pizza si Coni care au depasit si extensia si nu par sa deschida ceva anul asta.
UMB are in executie cel mult 50% din totalul aflat in executie, daca ei inaugureaza 100, unde sunt ceilalti 100? Ca sa pastram proportia..
"Nu e normal să stăm cu sufletul la gură pe alte loturi dacă ne încadrăm în PNRR (deja șanse maxime să nu)" Nu mi se pare de vreun stat cu sufletu la gura, exceptand A1, unde au primit AC tuneluri pe 25 august, acolo daca reusesc o minune si se incadreaza bravo lor, daca nu, chiar nu li se poate imputa lor. La restul loturilor nu vad emotii, chiar A8, ala-i lot pe care ei il fac intr-un an jumate maxim, o sa vedem dupa ce primesc ACul. Cat despre A7, dupa ce se prevestea ca "doar cocoasa", chiar e inutila prelungirea discutiilor vs UMB.

hermes

Sunt curios, pentru decopertarea traseului e nevoie de AC? :) ca am mai citit ici colo de cateva cazuri in care s-a pornit la treaba inainte de primirea autorizatiei de construire. Sau acum se asteapta totul ca la carte, iar CNAIR le face jocul intarziind documentele, avizele, OIL-urile etc.  ?
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

HadrianCH

Asta cu santierele abandonate ale UMB-ului era valabila in prima parte a anului. Acum au atacate toate santierele, e adevarat ca majoritatea fortelor au fost concentrate pe centura Timisoara, A7 Buzau - Focsani si Dex12 dar asta cred ca e mai mult vina politicului decat a UMB-ului.

Pe masura ce or sa livreze or sa poata sa isi concentreze resursele pe celalate santiere. Oricum cred ca la anul problema mai mare o sa fie sa gasim banii sa platim tot ceea ce se lucreaza decat capacitatea UMB-ului de a livra ce are contractat.

Sansele sa atragem toti banii din PNRR sunt aproape 0. Asta ar insemna ca implementeze reforme ce or sa le taie mult accesul la ciolan.

hermes

Toti banii din PNRR nu inseamna doar rutier, la rutier sunt imprumuturi care trebuie date inapoi. Banii nerambursabili ii pierdem pentru ca nu avem capacitate pe feroviar.

In alta ordine de idei, Etves de la B1 a postat ca pe pod la Ramnicelu unde saptamana trecuta era doar hidroizolatie, acum e si asfalt, si marcaje. Deci pare ca se misca foarte bine UMB-ul, ii ajuta si vremea.
Sursa: cont FB Etves
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

aaxel03

^Tot ce-i posibil, nu-i cred nist sfinti. Dar daca s-ar fi dat AC-urile intarizate (A8, A1- Webuilt, A3 Erbasu, A13 un lot Makyiol) nu ar fi trebuit sa primeasca si vreun avans pentru startul lucrarilor? Doar intreb, chiar nu stiu. Nu pot sa nu observ ca cei de la guvernare fac eforturi sa inchida bugetul anul asta cu un deficit de macar sub 8% si sa amane toate platile care pot fi amanate, pt anul viitor.

Radu_A

^^^ sunt convins ca CNAIR poate sa intarzie niste pasi birocratici daca asta ii ajuta pe UMB...probabil chiar o fac, nu zic ca e ok doar ca UMB si-a castigat statutul asta prin km livrati...pe de alta parte nu e ca si cum CNAIR ar fi un exemplu de agentie unde totul se misca perfect, unele OIL-uri sunt mult intarziate si la alti constructori...cred ca multe comentarii antiUMB  dincolo de ideea de etica, concurenta, free market, aceleasi reguli pt toti etc vin si pentru ca unii simt ca nu prind contracte din cauza UMB-ului...ori senzatia mea e ca in Romania cine a muncit si a livrat la timp a continuat sa prinda contracte vezi Nurol, Porr, WeBuild etc...mai naspa e ca sunt unii care nu au muncit si tot au prins si acum ne chinuie cum fac Aktorii

in MOldova o sa fie f greu sa prinda cineva ceva in fata UMB-ului si asta din motive cat se poate de obiective...poate pe A8 sectorul montan...in rest FC-Braila sau Pascani-Suceava banuiesc ca putem sa le punem deja in dreptul UMB-ului...mai interesant ar fi de vazut daca UMB liciteaza pe A6 sau in alte zone ale tarii tinand cont ca au de munca la greu urmatorii 2 ani