Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 21 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

@mike_us concluzia asta a ta vine si cu parti negative pe care nu le expui. Cate santiere abandonate? Cati ani in plus primiti extensie?

Degeaba au capacitate sa termine pe A7 cand in rest sunt varza rau, numa pt A3 trebuiau sa primeasca niste certificate negative si sa nu participe la alte licitatii, dar ce sa vezi ei sunt tratati altfel fata de competitie.

panzer

@dr4qul4 presupui "capacitate constanta". Lucru care nu este real. Ne tot uitam pe nr de oameni, pe numarul de basculante, etc. Capacitatea a crescut constant, a UMB-ului cat si a contractorilor lor (gen Zublin).

tom_sawyer

#13952
Și n-a crescut si volumul de lucrări/contracte? Acum ar trebui să intre și pe A8 (trebuia din august-septembrie), 30 km. Poate și pod+centură Cosmești. Pe Lugoj-Deva sunt abia la început.
VO Galați n-o mai pun la socoteală, că se reziliază după alegeri.

horatiu.cosma

Nu știu ce calcule s-au făcut mai sus. Pe ROGOP sunt plătiți pe Buzău - Focșani circa 1,3 miliarde cu TVA (vedeți că pe acolo apar facturi duble, storno, uitați-vă în coloanele din dreapta la OP). Iar valoarea contractelor însumate e 4,2 miliarde fără TVA, deci vreo 5 miliarde cu TVA. La care se mai adaugă actualizările de prețuri. Pare să fie și la UMB o problemă cu redactarea documentelor, nu țin ritmul lucrărilor cu situațiile de plăți. E clar că avansul în teren pe Buzău - Focșani e semnificativ peste cel financiar. Și am auzit în piață că au crescut termenele de plată și între UMB și furnizori/subcontractori. Se ajunge încet încet unde am zis. Constructorii vor lucra pe datorie, statul va tot întinde coarda cu plățile, până se va rupe.

HaiHai

#13954
@horatiu.cosma

daca te referi la calculele mele, datele le-am luat din centralizarea CNAIR ( AICI)

Pun poza cu datele pentru A7. E posibil sa difere putin de ROGOP daca CNAIR adauga supervizarea.




Powered by API/PUM imgur uploader

Din ce spui tu platile includ TVA (multumesc pentru observatie). In acest caz calculul corect ar fi:
Nota plata 2025 pentru deschidere pana la Bacau:
2979 - datorie Buzau Focsani.
6668 - ramas Focsani-Bacau

LE: In 2024 bugetul pentru TOATE A si DEx este de 8814 milioane

dargauda

#13955
Vineri avem ofertele pe Pascani Suceava,ar trebui sa avem. Sau sa schimbat ceva?

voicul

DRDP Iași - update șantierul Autostrăzii A7 Buzău – Focșani, Lot 3 Râmnicu Sărat – Mândrești-Munten


tom_sawyer

Suntem foarte aproape să pierdem 500 milioane euro din cererea de plată nr. 3 PNRR:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2993.msg466737#msg466737

mike_us

@dr4qul4, dacă folosești date "oficiale" care clar nu reflectă realitatea, modelul tău nu va putea fi nici el în concordanță cu realitatea.
La acestea se adaugă și faptul că procentele nu cresc constant. De exemplu, anumite lucrări, cum ar fi terasamentele, vor avea un procent mai mic la început, în comparație cu structurile.
Un alt motiv pentru care evoluția nu va fi constantă, și pe care l-a menționat și @panzer, este explozia numărului de kilometri aflați în lucru în ultimii ani. Piața se adaptează – la început a fost copleșită, dar acum începe să-și crească capacitățile. Firmele își cumpără utilaje și angajează mai mulți oameni...
Faptul că același model a fost folosit pe tot parcursul acestui an pentru a ilustra întârzierile colosale ale UMB, iar acum arată altceva, este o dovadă suplimentară că nu poate face previziuni nici măcar pe o perioadă de 6 luni.

mike_us

#13959
@raulbogdan23, nu era concluzia mea, ci, surprinzător, concluzia lui @dr4qul4  :D .
Cred că putem fi de acord că realitatea nu e perfectă: UMB nu e perfectă (sau ,,sfânt", cum ar zice unii), CNADR nu e nici pe departe perfectă  :lol: , nici măcar API nu e perfect.
Și mai e o vorbă: doar cine nu muncește nu greșește. E inevitabil ca, având mai multe șantiere, să existe și lucruri care nu merg bine.

Dar dacă vrem să purtăm o discuție care să aibă sens, trebuie să o facem prin comparație.
De exemplu:
  • Câte șantiere sunt abandonate față de cele care merg bine?
  • UMB are întârzieri; cum se compară acestea cu media celorlalte firme? Sunt mai mici sau mai mari?
  • Cum merg lucrările acum față de acum 2 ani?



Feri

@dargauda Licitația Pașcani - Suceava lot1 este suspendată în urma contestației WeBuild. Deci pauză...

rota

Din păcate Astaldi a depus contestație și pe lotul 2 Pascani - Sv  :-[  :(  >:(


Sursa

dr4qul4

@mike_us , UMB este in intarziere pe 2 loturi. Trebuiau deschise pana acum. Dar se incadreaza la intarzieri rezonabile.
Tabelul meu nu a fost folosit pentru a demonstra ca UMB este in intarziere pe A7 ci pentru a arata ca progresul nu este numai lapte si miere.
UMB sta bine pe A7, dar, exact cum am prezis acum multe luni, o face in detrimentul celorlalte santiere.

Daca citesti meajele mele din spate, o sa vezi ca toate zic acelasi lucru: UMB nu trebuia sa mai castige alte licitatii macar anul asta si sa gaseasca subcontractori. Am zis asta inca de cand au licitat pe Centura Timisoara si DX12 T1.
Pana atunci nu criticasem UMB, ba din contra. Eu nu vreau ca UMB sa "dea chix" , pentru ca asta ar insemna foarte multe santiere abandonate si nu e bine pentru nimeni.
Observ in ultima perioada ca au gasit subcontractori, dar cam asta e limita maxima pe care are sens sa o atinga.
S-au si oprit din licitat peste tot. Asta si cu sprijinul statului care intarzie celelalte proiecte din Moldova. Practic se intampla ceea ce imi doream.

Sunt suparat pe ei pentru celelalte santiere. In special A0 si DX12 care ma intereseaza direct. Puteau termina DX12 de o gramada de timp, dar asta insemna sa nu deschida mare lucru la Buzau.
Demonstratia de forta de pe Buzau-Focsani nu este sanatoasa. Probabil au fost sarite/scurtate etape tehnologice si birocratice. De aici si problema cu facturarea.
Ambitia personala nu are ce cauta intr-un business sanatos.

La anul UMB poate sa termine (dat in circulatie) totul pana la Pascani. Dar asta insemna sa ignore iar restul santierelor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

catalin35

De ce ar putea sa termine pana la Pașcani? Buzău Focșani are ~80km și abia ii termină în decembrie.
Până la Pașcani sunt ~160km adică dublu.
E drept că lucrările sunt începute deja dar nu sunt foarte avansate.

AdrianB1

Tocmai au fost puse calculele mai sus: stadiul actual, progres lunar, luni ramase de lucrat. Matematica. Pot aparea abateri din cauza vremii nefavorabile sau a schimbarilor politice, dar pe hartie e calculat mai sus ca e posibil.