Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 41 Guests are viewing this topic.

hefaistos

#13830
Încetează cu prostiile cu bugetul alocat. Nu exista în ultimii ani facturi prezentate si neachitate intr-un timp rezonabil. Retter nu a putut/ nu a făcut și gata. Fără scuze.
Valabil și la UMB le DX12,
Valabil și la WeBuild la drumurile de acces la podul Brăil.
De Aktor și Thrace sa nici nu mai vorbim.
Am vorbit de principalele lucrări cu termene depășite.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

26ld

Interesant ce zice @Stef, ca se baga italienii în Moldova pe A7. Înseamnă că va fi concurență și prețul se va duce mai jos.

Stef

Încheiem și a doua ediție a dronathonului cu o comparație între cele două. Diferența dintre stânga și dreapta e între 60-80 de zile (final de iunie versus întreaga lună septembrie la ediția a 2a, din cauza vremii).
Aproximativ 30 de ore de footage în 30 de minute.



pasadia

#13833
^^ Nu se va duce prețul în jos ci va fi contestat orice preț suspicios de mic. E o diferență importantă dar nu va fi vreo economie importanta la buget.

dargauda


HaiHai

@hefaistos
Un plan de afaceri bazat pe cifre nu e o prostie. Un plan de afaceri bazat pe "nu exista în ultimii ani facturi prezentate si neachitate intr-un timp rezonabil" e foarte riscant.
Te cred ca nu au existat facturi neplatite in termeni rezonabili dar probabil ca nici constructorii nu s-au dat peste cap sa termine la timp.
Sa vorbim pe cifre:
Pentru a termina Pl-Bz L1 si L2 (pun impreuna pt ca nu am cifrele defalcate) e nevoie de: valoare loturi (2717mil) minus cat s-a platit pana acum 2021-2013 (1099mil), egal 1618mil.
Alocat 2024: 793mil. Deci lipsesc 825mil. Nu mai zic de faptul ca in 2024 factureaza si Nurol din acelasi buget.
Cifra afaceri 2023 Pizza: 338mil, Retter: 238mil.
Deci erau "all in" daca isi propuneau sa termine anul acesta. Pariau pe o suma comparabila cu cifra lor de afaceri in 2023.
Nu stiu cati au curajul, sau inconstienta, sa faca asta.
Discut doar de Pl-Bz pentru ca aici am studiat cifrele.

horatiu.cosma

http://213.177.10.50:8686/RaportROGOP.aspx

Găsești aici toate facturile emise la CNAIR. Pizzarotti-Retter au emis facturi de vreo 650 de milioane anul acesta. De ce s-a depășit alocarea inițială? Fiindcă s-a tot suplimentat din fondul de rezervă, pușculița premierului. Oricum, a ajuns și aia la saturație.

mirceaeliade

Din filmarile lui @Stef tind sa cred ca anul asta nu prea sunt sanse de deschideri pe A7 in afara loturilor UMB.

HaiHai

^^Am studiat facturile inainte sa postez. Nu le am pe anii trecuti sa le pot defalca.

De suplimentat s-a suplimentat cu putin, ~315mil. Vezi ultimul rand total (aici) Mai mult au mutat banii de pe o lucrare pe alta.
Speram la rectificare sa mai vina ceva.
Eu plec de la premiza ca planurile se fac cu mult timp inainte, nu de pe o luna pe alta, in functie de ce pica. Din acest motiv ma uit si la alocarea initiala. Daca iesi din buget, teoretic, esti la pixul unui ministru...

hefaistos

Mai omule, exista contract, nu comanda nimeni pe bucati grinzile, balastul, asfaltul și vopseaua. Doar când sunt facturi restante pe mai multe luni se transmite eventual un semnal constructorului sa o lase mai moale. Asta s-a întâmplat în 2017 2019, dar de atunci nu știu sa se repete situația. Deci:
Nu s-a plătit pentru ca nu s-a lucrat -concluzie corecta.
Nu s-a lucrat pentru ca n-au fost bani -concluzie greșită.
Valabil pentru 20024 și anii anteriori. Ce o sa fie în 2025 om vedea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

AdrianB1

@hefaistos , legea responsabilitatii bugetare spune ca orice institutie sau companie care cheltuie bani din buget poate angaja cheltuieli doar in limitele bugetate. Contractele cu companii private se supun automat legii. Asta inseamna ca cel putin teoretic CNAIR si companiile care construiesc autostrazi nu pot angaja lucrari care depasesc bugetul anual alocat.

In practica toti merg cu viteza cu care pot in ideea ca daca se consuma banii planificati pentru ei atunci ori vor fi realocati din alte proiecte (gen banii planificati pentru Aktor merg la UMB) sau din rezerve bugetare la rectificari. Deci daca Aktor merge mai lent decat planificat si UMB merge mai rapid, se pot muta banii de la unii la altii. Daca toti merg rapid, la rectificare se mai pun bani, daca au de unde: rezerve bugetare, imprumuturi externe, taieri din alte zone.

Executia bugetara spune ca in fiecare zi trebuie sa inchizi trezoreria pe zero. Asta inseamna ca daca nu ai incasari la buget nu ai de unde sa platesti bani, ceea ce poate duce la mici intarzieri. Cum salariile si pensiile sunt prioritatea (un guvern care nu plateste pensiile la timp pica), se jongleaza cu plata facturilor de autostrazi si o gramada de alte cheltuieli.

Dar daca esti o companie gen Retter, depinzi de legislatie si planifici conform legii, esti obligat sa faci asta. Cash-flow depinde de asta, iar daca nu esti o companie gen UMB care isi permite (nu stiu cum, e alta discutie) sa iti recuperezi banii peste luni de zile, atunci nu bagi tare ca sa ramai pe minus, ca ai salarii de platit.

Asa ca da, platile pot fi o problema, mai ales pentru companiile care nu au fonduri de manevra foarte mari. Si chiar si la alea, tot e o problema, stiu personal subcontractori UMB care si-au luat banii cu 6 luni intarziere pentru ca UMB nu incasase la randul lor. Si unii rezista, iar altii trag obloanele, stiu si un asemenea caz.

Dar in nici un caz nu spun ca asta e scuza pentru toate intarzierile sau ca e singurul motiv. Asta ca sa fie clar, nu caut scuze nimanui, doar explic situatia asa cum mi-a fost explicata de cineva din MF care se ocupa de asa ceva.

hefaistos

1. Primul lucru scris de tine cade. Cheltuiala e angajata prin contractul multianual. Bugetul e anual. Din punct de vedere al contractorului contractul e relevant, nu bugetul.
2. Punctul următor e interpretat greșit. Da, nunpoti dace plăti dacă nu ai bani. Din încasări sau din credite. Asta nu înseamnă că ceri sistarea lucrărilor ci doar ca amâni plățile pana primești alocare suplimentara. Ceea ce nu s-a întâmplat în ultima vreme.
Și da, ai dreptate, în practica fiecare merge cum poate, bazandu-se pe alocarea prin rectificări bugetare.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

nu cumva la licitatie se cere ca un constructor sa lucreze pana la 6 luni "pe banii lui" ?
Sau ma rog, pe linii de credit de la banci/furnizori.  S-au asa era in trecut, si s-a scos intre timp?

Daca e asa, atunci nu conteaza alocarea bugetara deloc. Abia daca ai facutri neplatite timp de 6 luni ai "voie" sa reduci motoarele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Toate contractele au un termen. Pentru intarzieri se platesc penalitati de pana la 15% din contract, ceea ce reprezinta poate mai mult decat profitul sperat, asa ca nimeni nu vrea sa le plateasca.

Firmele lucreaza conform cu termenul contractual. Alocarea bugetara este doar treaba CNAIR, nu a firmelor.

Legile responsabilitatii bugetare nu se aplica cetatenilor si firmelor:
"Dispozițiile prezentei legi se aplică autorităților, instituțiilor și entităților publice și/sau de utilitate publică prevăzute la (...)"
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ncb

Asociatia "#HaiCaSePoate" - Monitorizare Autostrada A7 Buzau - Focsani, Tronson 1 (26/09/2024)